benzo's zijn heel lichamelijk verslavend.
zelfs bij 3 weken dagelijks gebruik ondervinden veel mensen al heel onaangename afkickverschijnselen.
een ander probleem bij het dagelijks gebruiken van benzo's t.o.v. angst(aanvallen) is dat de meeste mensen telkens de dosis moeten opdrijven.
wie een benzo 6 maanden dagelijks gebruikt zal m.a.w. na 6 maanden al een redelijk hoge dosis moeten nemen om het middel nog voldoende te voelen.
veel mensen ondervinden zelfs afkickverschijnselen terwijl ze elke dag steeds dezelfde dosis benzo's in blijven nemen.
om af te kicken van benzo's wordt aangeraden wekelijks 10% van de dagelijkse dosis te verminderen.
voor meer info zoek op het internet naar "ashton manual".
afkicken van benzo's kan net zoals bij alcohol dodelijk zijn indien niet traag genoeg wordt afgebouwt.
een ander probleem omtrent het niet voldoende afbouwend te stoppen met benzo's is dat sommige mensen langdurig (> 12 maanden) of permanente afkickverschijnselen ontwikkelen.
m.a.w. het langdurig dagelijksgebruiken van benzo's wordt heel erg afgeraden.
veel dokters onderschatten de negatieve gevolgen van benzo's.
ik zelf gebruik dagelijks 2x 1,25mg nebivolol. dit is een relatief nieuw soort betablokker met minder neveffecten dan de oudere betablokkers.
betablokkers houden de fysieke effecten van angst tegen (hoge hartslag, angstaanvallen, etc) en hoewel ze ook lichamelijk verslavend zijn,
het lichaam lijkt weinig tot zelfs geen tolerantie op te bouwen...
en eens je wil ophouden met de betablokker te nemen moet je ook afbouwen,
maar dit zal veel makkelijker gaan dan het afbouwen van een benzo.
het dagelijks innemen van eender welke drug komt altijd met negatieve gevolgen,
maar in het geval van betablokkers vs. benzo's zijn de beta blokkers the lesser evil.
indien iemand zijn angstaanvallen d.m.v. meditatie/yoga/gevechtsport leert controleren,
is dit gezonder dan dagelijks betablokkers te moeten slikken.
drugs neem ik al een tijdje niet meer. hoewel ik altijd geprobeerd heb voorzichtig te zijn ermee heb ik er mezelf toch aanverbrand