heroïneverslaving

natalia

Experimenterende gebruiker
[Hey natalia, hele tijd geleden hé. Ben blij dat het nu zo goed met je gaat. Houden zo! Ik ben nu ook een jobje aan het zoeken. 't is 4 jaar geleden dat ik nog gewerkt heb (slechte cv), geen opleiding en ik heb een strafblad dus het is niet simpel. Maar ik probeer me niet te laten ontmoedigen. 'k wil nu eindelijk wel eens een 'normaal' leventje leiden. 'k heb altijd aan de rand van de maatschappij geleefd en dat brengt enkel problemen met zich mee... 'k geloof er terug in. Het is zeker mogelijk, ook na vele jaren druggebruik en alles wat daarbij komt. :wave:[/quote]

Amai jij leeft ook nog?!!idd is tijdje geleden hé!Ja t gaat echt heel goed. 10 dec ben ik 2 jaar clean!!!das echt alsof ik weer jarig ben!
En jobje zoeken?ik weet niet waar je woont ofzo, maar de sleutel heeft ook een sociale werklplaats hé?
Mijn ex heeft er ook gewerkt. Daar kan je echt easy aan de start gaan, en naarmate je beter voelt in je vel en je er klaar voor bent, kan je naar de gewone arbeidsmarkt overschakelen.
Belangrijkste is dat je er terug in gelooft!!Tuurlijk na zoveel jaar druggebruik is het zeker mogelijk!Ik kan jouw verslaving totaal niet vergelijken met de mijne, maar als je iets wil dan lukt het jou!!!!
Just believe in yourself!! :)
En je kan soms meer aan dan dat je zelf denkt!!

xje

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Heey natalia,

Lang geleden ook :tongueout:

Goed dat je clean bent.

Denk je nog dagelijks aan de dope? Droom je ervan?

Als ik een paar weken clean ben krijg ik na zo'n twee maanden dromen, niet echt nachtmerries maar wel spooky, dat ik aan het rondwandelen ben in de scene, op zoek naar dealers, en als ik dan eindelijk bruin heb, kan ik geen folie vinden, en alle winkels zijn dicht, enz. Zulke rare dromen heb ik nog maanden gehad.

Ik gebruik nu 2x per week heroïne, chinezen. Gaat goed zo, hoe gevaarlijk het ook klinkt. Maar heb genoeg steun overal: relatie, vrienden. Ik ben helaas mijn werk kwijtgeraakt maar ik ben hard op zoek naar nieuwe, ik hoop iets in de horeca te vinden, en volgend jaar met een studie in de zorg te kunnen beginnen.

Dit alles is mede mogelijk gemaakt door 100 mg sertraline per dag, Zoloft in NL, Serlain in België zijn de merknamen... Een SSRI antidepressivum... Maakt alles zo veel makkelijker, gezien dat ik best een neurotische persoonlijkheid heb.

fnea.

Qocaïne

Badass junkie
Ik ben echt gegrepen door alle verhalen in dit topic. Echt heel heftig!
Ik wil iedereen enorm veel succes, geluk en kracht toewensen.. om van de heroïne af te blijven!

Natalia.. enorme bewondering! Ga zo door!
Mannetje.. citaat caatje: "houden van is soms ook loslaten ......"
Needlefreak.. hoe aub vol! Ooit zal het moeten lukken!
Fnea.. ik hoop dat je die 2x pw niet meer uitbreid! Succes!
LiquidFantasy.. mss in de toekomst proberen om helemaal niet meer te gebruiken? Iig heel veel sterkte!

needlefreak

Bewuste gebruiker
Qocaïne zei:
Ik wil iedereen enorm veel succes, geluk en kracht toewensen.. om van de heroïne af te blijven!

Bedankt voor de positieve reactie. :wink:

Ik heb er nog nooit eerder zo erg in gelooft als nu de laatste tijd. Ben precies volwassener geworden in m'n denken. Werk, gezondheid, goeie relaties, etc. is precies veel belangrijker voor me geworden.

Mindless1985

Badass junkie
Qocaïne zei:
Ik ben echt gegrepen door alle verhalen in dit topic. Echt heel heftig!

Natalia.. enorme bewondering! Ga zo door!
Mannetje.. citaat caatje: "houden van is soms ook loslaten ......"
Fnea.. ik hoop dat je die 2x pw niet meer uitbreid! Succes!
LiquidFantasy.. mss in de toekomst proberen om helemaal niet meer te gebruiken? Iig heel veel sterkte!

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Super!

natalia

fneawognfkgln zei:
Heey natalia,

Lang geleden ook :tongueout:

Goed dat je clean bent.

Denk je nog dagelijks aan de dope? Droom je ervan?

Als ik een paar weken clean ben krijg ik na zo'n twee maanden dromen, niet echt nachtmerries maar wel spooky, dat ik aan het rondwandelen ben in de scene, op zoek naar dealers, en als ik dan eindelijk bruin heb, kan ik geen folie vinden, en alle winkels zijn dicht, enz. Zulke rare dromen heb ik nog maanden gehad.

Ik gebruik nu 2x per week heroïne, chinezen. Gaat goed zo, hoe gevaarlijk het ook klinkt. Maar heb genoeg steun overal: relatie, vrienden. Ik ben helaas mijn werk kwijtgeraakt maar ik ben hard op zoek naar nieuwe, ik hoop iets in de horeca te vinden, en volgend jaar met een studie in de zorg te kunnen beginnen.

Dit alles is mede mogelijk gemaakt door 100 mg sertraline per dag, Zoloft in NL, Serlain in België zijn de merknamen... Een SSRI antidepressivum... Maakt alles zo veel makkelijker, gezien dat ik best een neurotische persoonlijkheid heb.

fnea.

Hey, hey..

Ja merci!!Ben echt heel gelukkig..alhoewel :rolleyes: !!Mijn eerste jaar clean ging heel gemakkelijker dan dat ik het nu heb.
Toen lag al die miserie nog dicht bij mij, en had ik echt nen degout van mijn dopeleventje en alles errond.
Maar nu, bijna twee jaar clean, en heb t heel lastig met mezelf!
Ni dat ik naar dealers op zoek ga ofzo, maar echt emotioneel in de knoop liggen.
En veel te veel over dope praten!!!
pffff..en ik voel dat mijn ingesteldheid tov dope ah veranderen is , maar toch lukt het mij niet om er anders over te denken..
Ik heb ook al gedacht dat het misschien komt doordat ik er nu in mijn leven echt alleen voor sta voor alles!
Ik heb altijd een vriend gehad..en nu ben ik ongeveer 4 maandjes alleen en t lijkt soms zo moeilijk om zaken alleen te ondernemen!!!echt kweetni hoe beu... :cry:
Maja ik denk dat da wel normaal is, ff mindere periode..ik hoop dat het gaat beteren!!

Dromen? neen ni echt meer, vroeger droomde ik wel over mensen waarmee ik samen mee gebruikte enzo maar nu niet meer...
Hou het een beetje in de gaten dat je gebruik niet vermeerderd hé!!
Zo is het bij mij ook begonnen met af en toe eens chinezen (en ja ik had alles zo onder controle :rolleyes: ) vooral :rolleyes: en voor ik het wist wast al dagelijks...
Maja nog chance da mensen verschillen hé, en da jij er misschien beter mee wegkan dan ik!!Ik hoop het voor jou :)

natalia

Mr.jiho zei:
blijven doorzetten natalia!
kvin het sjiek wa je gedaan hebt!
proficiat
nog veel succes verder :)

Ja hoor, lukt wel!Gewoon ff een mindere periode, maar da heeft iedereen wel eens hé!!
Ik zit in de blok, en heb geen klote goesting om te studeren

stuikerken

Belezen gebruiker
Sinds zondag ben ik gestopt, en het is moeilijker dan ik dacht. Vroeger gebruikte ik wel eens heroine in het weekend, maar was dan gestopt voor 5 maand. Nu anderhalve maand geleden ben ik terug herbegonnen met vrijwel iedere dag te gebruiken en af en toe eens een dag of 2-3 niet. Sinds zondag ben ik gestopt na 11 dagen aan een stuk 0.5 gram heroine gebruikt te hebben. De maandagnacht had ik al een redelijke zware afkick, krampen in men benen, armen, rug, braakneigingen, zweten en toch kou hebben. Dus toch vrij raar aangezien iedereen zei dat ik niet zo een zware afkick zou hebben. :confused: Ben van plan nu om 14 dagen te stoppen tot na de exames en het dan enkel nog te gebruiken in het weekend. :)

stuikerken

Belezen gebruiker
Pff toch niet gelukt, heb subutex gekregen van kameraad voor ontwenningverschijnselen niet te voelen. Normaal gezien zou ik het niet gebruiken, maar ik begin nu aan de exames, en aangezien ik met last niet kan leren, ga ik het toch maar gebruiken.
Nu ik er zo over nadenk, ben ik toch wel vrij dom geweest door die heroine een aantal dagen achter elkaar te gebruiken. :(
Heb wel nog 1 vraag, ik weet dat subutex de ontwenningverschijnselen van heroine gebruik wegneemt, maar is het ook een opiaat of niet en kan je er verslaafd aan geraken? Ik hoop dat iemand me hier een antwoord kan op geven? :)

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Buprenorfine, het werkzame bestanddeel in wat in België onder de merknaam Subutex® op de markt wordt gebracht, is een bijzonder opiaat.

Opvallend aan buprenorfine is dat het naast een agonist, ook een antagonist is op opiaatreceptoren. Dat klinkt misschien ingewikkeld maar dat betekent dat het bepaalde werkingen van opiaten nabootst (zoals pijnstilling), maar andere effecten dan weer blokkeert.

dat subutex de ontwenningverschijnselen van heroine gebruik wegneemt
Vanwege het bovenstaande feit: als iemand lichamelijk opiaatafhankelijk is, zal het toedienen van buprenorfine zorgen voor een ontwenning, door de gedeeltelijk antagonistische werking.

maar is het ook een opiaat of niet en kan je er verslaafd aan geraken
Ja, het is wel een opiaat. En je kan er verslaafd aan raken. Hoewel ik het persoonlijk, en vele anderen met mij, het een onprettig middel vinden. Het zorgde bij mij voor een slecht humeur en slaperigheid, totaal geen euforie o.i.d.

Dan wil ik je nog iets vertellen wat ik gelezen heb, en wat overeenkomt met mijn ervaringen, maar wat ik niet zeker weet / durf te garanderen... Je schrijft dat je erg last meent te hebben van de ontwenning. Ik heb gelezen dat ontwenning na een periode van recreatief gebruik als uiterst ongemakkelijk en dysforisch wordt ervaren, terwijl iemand die in het ziekenhuis zes weken lang 24/7 een hoge dosis morfine krijgt, als lichamelijke pijnstiller, wat dan plotseling wordt gestopt, vaak heel weinig tot zelfs niets merken van ontwenning. Dat heeft me aan het denken gezet en ik heb er wat meer over gelezen; het lijkt mij hierdoor aannemelijk (maar zeker weten doe ik niet natuurlijk, hoewel het wél overeenkomt met míjn ervaringen) dat ontwenning vooral in je hoofd zit en voor een heel groot deel uit slechts craving bestaat.

Al met al zal ik buprenorfine afraden omdat ik en vele anderen het een zeer onprettig opiaat vinden. Ookal zou het helpen met ontwenning en je vindt het geen vervelend middel, dan nog zal ik het afraden. Zélf afbouwen, met bijvoorbeeld op straat gekochte methadon, dat lukt de meeste mensen niet. Als je verslaafd bent aan opiaten ga je heel snel excuusjes zoeken om vaker of meer te mogen gebruiken en de verleiding is dan groot, het is maar de vraag of je daar genoeg wilskracht voor hebt? Bovendien is het misschien niet eens nodig? Na nog geen twee weken zal het sowieso allemaal best meevallen, zeker als het (deels) ingebeeld is. In het ergste geval heb je drie dagen een griepachtig gevoel...!

Succes, vooral met volhouden hierna!
fnea.

P.S.: Ik lees ook dat je, na deze twee weken, een weekendmorfinist te worden. Ik gebruik zelf heroïne afwisselend tussen de vier en tien keer per maand (meestal vrijdag en zaterdag, soms nog even doordeweeks wat). Dit wordt algemeen aanvaard als een zeer moeilijke, zo niet onmogelijke opgave. Ik geloof er heel erg in dat het verslavingsrisico eerder op 2,5% of 5% ligt, dan op 90% of 99%. Ik ben geen lappenpop, geen willoos slachtoffer. Maargoed, over mijn theorieën over (opiaat)verslaving kan ik hele boekwerken schrijven xD, dus to the point: het lijkt me leuk om via MSN Messenger of berichten op dit forum contact te houden over hoe het je afgaat. Lijkt me interessant.

Grtz
fnea.

ballie15

Belezen gebruiker
Goed dat dit soort topics er ook zijn.
Je merkt toch dat je je grenzen verlegd en nieuwsgierig bent naar dingen.
Als je het ene stapje hebt genomen, is er weer het stapje naar het volgende. Ik was wat luchtig aan het denken over drugs, na de eerste keer pillen. Ik merkte dat ik toch ook wel nieuwsgierig begon te worden naar dingen die een nog vetter effect geven. Nu heb ik weer zoiets van: Ho es ff. Thanx for that.

ballie15

Belezen gebruiker
Bedankt

Goed dat dit soort topics er ook zijn.
Je merkt toch dat je je grenzen verlegd en nieuwsgierig bent naar dingen.
Als je het ene stapje hebt genomen, is er weer het stapje naar het volgende. Ik was wat luchtig aan het denken over drugs, na de eerste keer pillen. Ik merkte dat ik toch ook wel nieuwsgierig begon te worden naar dingen die een nog vetter effect geven. Nu heb ik weer zoiets van: Ho es ff. Thanx for that.

Boner

Belezen gebruiker
'T is mss wel beter dan een orgasme maar dit zou ik toch nooit doen.

Goed van je dat je kunnen stoppen hebt! :)

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Boner zei:

Die orgasme vergelijking is heel bekend maar ik ben het daar niet mee eens. IV Shotten perhaps...

^_^

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
Boner zei:

Die orgasme vergelijking is heel bekend maar ik ben het daar niet mee eens. IV Shotten perhaps...

En jij bent verslaafd aan heroine... terwijl het niet eens beter is als sex, dan ben je echt een mongool ga je dan de hele dag rukken....

Ik ben aan alcohol als dit niet fijn klinkt ja blame teh alcohol.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
^_^ zei:
fneawognfkgln zei:
Boner zei:

En jij bent verslaafd aan heroine... terwijl het niet eens beter is als sex, dan ben je echt een mongool ga je dan de hele dag rukken....

Ik ben aan alcohol als dit niet fijn klinkt ja blame teh alcohol.

Pardon? Wat doe je op het opiaatforum?

Ik ben niet verslaafd aan heroïne, ik denk dat jij de definitie van verslaving niet eens kent, laat staan het verschil tussen probleemgebruik en verslaving...

Jouw vergelijking is belachelijk simpel, té narrow-minded, hierdoor voel ik mij gedwongen niet er op in te gaan.

^_^

Bewuste gebruiker
Nou klinkt best logisch voor mij.

Orgasme lekkerder als heroine roken.

Aftrekken/sex klaarkomen hmzz gezond , gratis en lekkerder OF heroine gebruiken , verslaafd raken, geld aan uitgeven, fucked up voelen erna.

Je moet echt even nadenken gast voor je iets neerzet. Niemand kiest ervoor om verslaafd te raken maar je weet de risicos van tevoren. Daarom heb ik grenzen. Ik hoor van veel mensen juist wel dat hero.crack veel beter is als sex. Dat is ook wel de reden dat mensen zo een soort drugs doen zelfs al weten ze de gevolgen. Het is gewoon TE lekker.

Ik denk gewoon dat jij jezelf maar beetje voor de gek houd. Beter denk je even goed na en ga je een realistisch beeld opbouwen van jezelf en de dingen die je doet.

Van mij hoef je er niet op in te gaan als je leest en er boos over wordt zegt al genoeg voor mij. Enige die narrow minded is ben jij met je hero realiteit.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
@ ^_^ :

Oh-my-God.

Mijn opioïdgebruik is niet slechts op hedonistische gronden gebaseerd... De vergelijking met seks op de manier waarop jij seks uitlegt is dan ook appels met peren vergelijken. Ik weet niet wat je probeert te bereiken met je posts, maar je doet heel veel aannames over mij, mijn gebruik, mijn gebruikspatroon, mijn gebruiksmotivatie, mijn eventuele gebruiksproblematiek, ja zelfs mijn referentiekader en mijn realiteit (I quote: "hero realiteit")!

Hoe kan ik nou serieus op zulke ongegronde aannames in gaan? Hoe wil je dat ik reageer op zo'n post? Ik kan hier echt heel weinig mee.

Als jij posts schrijft die ingaan op mijn (opioïd)gebruik en wat daarmee te maken heeft, moet je natuurlijk wel eerst 1) het e.e.a. over mij weten; 2) het e.e.a. over mijn gebruik en aanverwante dingen weten; 3) het e.e.a. over opioïden zelf weten. Deze posts van jou zijn volledig waardeloos, zoals ik al zei, het is onmogelijk hier inhoudelijk op te reageren, omdat het nergens over gaat en al helemaal niet over mij.

Als jij posts schrijft die ingaan op mijn (opioïd)gebruik en wat daarmee te maken heeft, krijg ik de indruk dat je daarover in discussie wilt o.i.d. Dat vind ik allemaal best, interessant zelfs, maar je zal je dan toch echt eerst wat meer moeten verdiepen in de dingen die ik in de alinea hierboven typte, want dit is gebakken lucht waar ik echt niks mee kan, onmogelijk hier zinnig op in te gaan, laat staan een discussie hierover beginnen c.q. voortzetten.

Sorry dat ik het zo bot zeg, maar ik zal op posts van deze aard niet meer reageren, ik zit op dit forum om kwalitatief goede informatie en ervaringen te verzamelen en kwalitatief goede discussies te voeren.

Grtz,
fnea.

^_^

Bewuste gebruiker
Ok hierbij dan mijn excuses,

Je maakt goede punten. Misschien begrijp ik het ook allemaal wel niet zo goed en ik wil je ook zeker niet beledigen. Je bent net zo goed eenzelfde mens die foute en goede keuzes maakt. Soms oordeel ik ook te snel, ook een zwakte van mij. Ik heb hier ook weer van geleerd als mens.

Ieder mens reageert anders op drugs en gaat er anders mee om dus ik moet inderdaad niet zomaar aannemen dat als sommige mensen heroine doen voor dat orgasme gevoel dat jij dat ook doet.

Je reageert niet bot het is wel terecht. Wel blij dat je nu zo een reactie plaatst want nu snap ik jou ook beter en mezelf.

Nogmaals excuses voor mijn opmerkingen, als ik ze nalees vind ik dat je eigenlijk nog wel rustig reageert. Voor mij wel een indicatie dat je een redelijk persoon bent en dingen rustig opneemt waardoor we nu in ieder geval hopelijk geen ruzie hebben.

Blijf voortaan dronken wel weg van het opiaatforum zegmaar :rolleyes:

Take care, wens je het beste man. Alsjeblieft wel rustig met die opiaten ik blijf erbij dat regelmatig opiaatgebruik nooit goed kan zijn het loopt heel vaak fout af en dat zie je. Alleen wat ik niet zie is met hoeveel mensen opiaatgebruik wel goed gaat. Misschien moet ik daar ook over nadenken.

Bedankt voor je aandacht

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Hey man, no problem!

Heel erg bedankt voor deze post, geeft aan dat óók jij een heel redelijk mens bent :wink:

En tja, als je aangeschoten of dronken ben (of onder invloed van heel vele diamorfine for that matter :tongueout: ) zeg je wel eens stomme dingen.

Bedankt voor je excuses man, serieus erg fijn, vind ik heel goed van je.

Peace,
fnea.

BillyBilo

Badass junkie
when the smack begins to flow, then i really don't care anymore, about all the jim jims in this town, and everybody putting everybody else down, and all the politicians making crazy sounds, oh when the heroin is in my blood then thank god i'm good as dead.

jopio

Heej
Ik herken dit wel aleen in een minder stadium. Ik blow al een aantal jaar en zei dat ik nooit hardrugs zou gaan gebruiken. Nu heb ik een aantal keer XTC genomen en zei:Maximaal 1x in de maand. Nu is dit al 2x in de maand en heel af en toe een puntje coke.
Als ik nu terug kijk gaat het eigenlijk heel bergafwaarts met mij.
Ik begon met VWO op school en nu doe ik VMBO.
Ik ben sinds afgelopen zomervakantie al 15kg afgevallen en ik hoor steeds vaker opmerkingen als:Wat ben je mager!, Wat zie je bleek!, Hoelaat ben ze gisteren naar bed gegaan etc. etc.
Dus nu ik jou verhaal las ga ik toch eens goed over mezelf nadenken.

Heel veel sterkte en ik hoop echt dat het nog goed met je komt!!!

Bovenaan