Heb jij een allergie?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
De titel zegt het al. Ben je ergens allergisch voor?

Zelf mag ik beslist geen noten hebben en kabeljauw ben ik allergisch vanwege de eiwitten die daarin zitten. Hooikoorts, en allergisch voor paddo's. Misschien dat ik daarom (bijna) altijd 'bad' trips van had vroeger :P

foreverinspace

Belezen gebruiker
25tolife zei:
De titel zegt het al. Ben je ergens allergisch voor?

Zelf mag ik beslist geen noten hebben en kabeljauw ben ik allergisch vanwege de eiwitten die daarin zitten. Hooikoorts, en allergisch voor paddo's. Misschien dat ik daarom (bijna) altijd 'bad' trips van had vroeger :P

Hooikoorts

zjimiz

Bewuste gebruiker
harige dieren, sommige bladen, gras

met de juiste geneesmiddelen valt het allemaal wel mee

K-rbo

Experimenterende gebruiker
Vroeger katten, pollen,huisstofmijt maar met de jaren is dat bijna helemaal verdwenen vanzelf.raar maar waar

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Katten, paarden, konijnen, pollen.

Huisstofmijt en honden zijn enorm verminderd. Hoop er ooit volledig van te kunnen genezen, ben nu eenmaal een groot dierenliefhebber.

Lithium

Experimenterende gebruiker
Ben allergisch aan huisstofmijd(dus honden/katten enz) en ook lichtelijk aan melk(maar dan moet ik al een liter of 2 drinken.

3e en laatste allergie(sinds deze winter opgelopen) is ook meteen de grappigste: alcohol :beer: ..
=> ben in de nieuwjaarsperiode enkele dagen zwaar gaan feesten in het buitenland, veel gedronken, en plots na wat te drinken steeds rode plekken in het gezicht, lippen die dikker/paarser werden met elk drankje, warmtegevoel.. na enkele colaatjes ging het steeds weg/minder. Thuisgekomen meld de dokter me dat ik in principe op die paar dagen meermaals alcohol vergiftiging gehad heb en toch blijven doordrinken, waardoor ik een allergie(waar ik wrs al aanleg voor had) heb uitgelokt.
=> no problem, hij had er pillen voor, te nemen voor ik uitga en ik heb er geen last meer van => bijwerkingen zijn wel sneller bezopen, sneller in slaap vallen, en minder goed herinneren wat er gebeurde in de periode dat die pil werkt. (Voor mij was dit alle 3 een dikke plus, dus maw ik ben gelukkig met mijn alcohol allergie :tearsofjoy: )

rusje

Newbie
Ik voor pleisters. Klinkt gek, maar er zit iets in waardoor me huid gaat irriteren. Het is of verband, of niks.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Pinda, vis en tuinbonen allergie, daarnaast astma en hooikoorts.
Ben ook allergisch voor katten, en een ontzettend stoffig huis is ook niet bepaald bevorderend voor me.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja ik ook voor pleisters! maar alleen dat bruine zooi zoals Leukoplast zeg maar. Witte kan ik wel tegen. Krijg me der toch een rooie vlek van die tering jeukt!

Amateurtje

Wijs gebruiker
- huismijt
- rubber
- peneciline
- motilium
- katten
- gras in combi met zon (klinkt vreemd maar het klopt :P )
- pollen

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
SchilDpadDo zei:
Zo te lezen vrij uniek dat ik totaal geen allergie heb

Zal waarschijnlijk zo zijn omdat de mensen die wel een allergie hebben posten, en degene die dat niet heeft niet ^^

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij had ik laatst ergens gelezen dat er uit onderzoek was gebleken dat steeds meer mensen (in het algemeen) een allergie hebben. Best apart.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
ZERO- zei:
Volgens mij had ik laatst ergens gelezen dat er uit onderzoek was gebleken dat steeds meer mensen (in het algemeen) een allergie hebben. Best apart.

Inderdaad, steeds meer mensen hebben een allergie. Een theorie is dat, omdat we steeds hygiënischer leven, onze weerstand minder is geworden over de jaren heen, en we steeds gevoeliger worden op die manier. Ook zeggen ze dat de luchtvervuiling deel kan uitmaken van het probleem. Maar het zijn theorieën die nog niet bewezen zijn.

Frank123

Wijs gebruiker
Ergens komt dat denk ik ook mede dat wij ( zeg ik met mijn 20 jaar) de laatste generatie zijn die nog vol met de bakkes in de blubber hebben gelegen, In het bos hebben liggen wroeten en niet te vergeten rondliepen met wonden vol met zand alsof het niets was. Juist door deze generatie die steeds digitaler word, en steeds minder buiten komt sluipen dit soort dingen er in. Wij bouwden nog een weerstand op, een keer flink door de drek word je niets slechter van , daar bouw je weerstand van op .

Wat dat betreft mag ik me gelukkig prijzen dat mij ouders ons geregeld naar buiten schopte. Overalletje aan en ga maar spelen, in de blub of niet , maakt niet uit , lekker buitenleven draait het om.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
DevilWish zei:
noten, groenten & fruit :smilingimp:
Dat lijkt me echt erg, moet je voedingssuplimenten nemen dan?
Zou voor mij pure miserie zijn als ik dit niet meer mocht eten.

Dit gaat op voor alle groenten, fruit en noten?
Of alleen bepaalde types?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Vroeger kreeg ik pukkels van chocola, tegenwoordig niet meer :grin:

Helaas heb ik nog wel hevige allergie voor pollen, huisstofmijt en vrijwel alle dieren met haar! Merkwaardig genoeg heb ik geen last van Gerbils :grin: Voornamelijk katten, als ik een half uurtje in een ruimte met katten zit worden mijn ogen groot en dik, alles van binnen loopt vast met slijm en ik krijg moeite met ademen :openmouth:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tijdloos zei:
allergisch voor paddo's. Misschien dat ik daarom (bijna) altijd 'bad' trips van had vroeger :P
Zo die is wel naar zeg! Niet dat er nog genoeg andere psychedelische alternatieven zijn natuurlijk, maar toch jammer.

Ikzelf ben allergisch voor huisstofmijt, hooikoorts en katten. Inmiddels slik ik dagelijks antihistamines, maar werkt alleen niet tegen katten allergie helaas. Heb nu wel wat paardemiddelen gekregen voor wanneer ik ergens naartoe ga waar katten zijn. Daarmee houd ik het gelukkig wel een paar uur vol.

Skirre

Bewuste gebruiker
Hooikoorts.

Heb ooit een keer gehoord dat pissebedden hier goed tegen kunnen werken :wave:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Interessant! Klinkt als een natuurlijke antihistaminicum. Maar ik houd het zelf liever bij mijn desloratadine pillen, die werken prima tegen stof en hooikoorts voor mij.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Mijn kattenallergie is bijna weg! Mijn vriend heeft katten en in het begin nam ik wel vaak pilletjes maar steeds minder en ik kan nu vrijwel zonder. :grin:

snelgemsurfd

Bewuste gebruiker
Veel te veel voor op te sommen,
Enkele allergieën waar ik laat met heb zijn alle producten met tomaat( ook verse), allerhande soorten van beesten, zon,gras,wol.

Maar ik zien er amper naar om.

Bovenaan