GHB DODELIJK

Soma

Bewuste gebruiker
martin van nu zei:
@Stoma

De stelling was dat je er na 3 dagen gebruik, lichamelijk verslaafd aan kunt zijn.
EN er werd eerder gesteld dat GHB dodelijk kan zijn.

Er staat niet, wat jij er van maakt.
Namelijk dat er zou staan, dat de ONTHOUDINGS effecten van 3 dagen constand gebruik, dodelijk zouden kunnen zijn.

Er staat trouwens ook niet dat een verslaving van 3, dagen net zo erg is als eentje van 3 jaar.

Als je het gewoon goed en rustig leest (er vanuit gaand, dat je over die vaardigheid beschikt)staat er totaal niks onredelijks
Je reactie sloeg dus helemaal nergens op.
Probeer je iets toe te voegen, of wil je alleen maar laten zien, hoe goed jij het wel niet allemaal weet?
Of ben je gewoon boos omdat iemand iets negatiefs over GHB zegt?
Je zou toch denken dat een ouder van iemand die er aan overleden is, recht van spreken heeft?

Als er nou totale onzin werd opgeschreven, kon ik het nog begrijpen dat je er op een betweterige toon tegenin gaat, maar wat er gezegt werdt was vrij objectief.
Sterker nog, recreatief GHB gebruik wordt door deze persoon, zelfs na wat er gebeurt is, niet eens keihard afgekeurt.

Blijf eens een beetje kalm, jongetje. Ik probeer helemaal niet betweterig over te komen. En sorry dat ik de post verkeerd geinterpreteerd heb he, kan iedereen wel overkomen. Onder lichamelijke verslaving verstond ik dat je lichaam het ook echt nodig heeft om te overleven. Van drie dagen onafgebroken gebruik kan je mss wel ontwenningsverschijnselen krijgen, maar dat is meer iets neurologisch imho.

SNICKERS

Experimenterende gebruiker
:wave:

Heb een hoop gelezen hiero veel info, ben niet echt een gebruiker hasje af en toe, maar sinds kort kennis gemaakt met ghb.

Voor mijn eerste x g, was ik over het algemeen depri, had moeite met slapen, zag er altyd vermoeid uit grote donkere kringen rond de ogen van dat soort fratsen.

Ben begonnen 2 x in de week een avondje g te nemen niet meer depri, geen moeite meer met slapen, zelfs me donkere kringen rond me ogen zijn weg.
Heb weer zin in van alles ben productiever dan de afgelopen 5 jaar.

Voel heel goed dat dit tot dikke verslaving zou kunnen leiden, ben ook wel verslavingsgevoelig btw. Heb al wel een x 2 dosissen pdag voor 4 dagen achtereen gehad, waarna een week niks.
Had hiermee geen problemen, maar dankzij o.a. dit forum weet ik waar mijn gebruik tot toe kan leiden.

Als ik 5 ml een avond pak bemerk ik zelfs tot dagen erna een positieve invloed op mentaliteit en uitstraling en gevoel.

Sinds is pas kort hiermee experimenteer ben ik niet van plan om eerdaags te stoppen, en hoop met alle wijsheid op dit forum er nooit verslaafd aan te geraken, ben me ook bewust dat ik niet eeuwig hiermee kan doorgaan.

Is 2 x per week op lange termijn verslavend lichamelijk? iets van 15 tot 20 ml in de week, waar moet ik op letten.

groet, :rock:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
SNICKERS zei:
Is 2 x per week op lange termijn verslavend lichamelijk? iets van 15 tot 20 ml in de week, waar moet ik op letten.
Ik zou me meer zorgen maken om de geestelijke afhankelijkheid, zeker in jouw geval. Het is waar dat GHB een gevaarlijke lichamelijke verslaving kan opleveren, maar mits je hier op een veilige manier van afkickt moet het volgens mij wel goed komen. Dan is het vooral even je niet lekker voelen enzo, maar dat is makkelijker dan je mentaliteit veranderen.
15 tot 20 ml per week is natuurlijk veel, dat weet jij ook, daarom post je het hier. Ik zeg wees voorzichtig, maar dat is aan jou.

SNICKERS

15 tot 20 ml per week is natuurlijk veel, dat weet jij ook, daarom post je het hier

Geen idee of ik daarom hier poste,

2x pw kan makkelijk meer worden als je niet oppast, of het veel is valt te bezien.
Ik hou van grenzen opzoeken liefst zonder al teveel problemen te krijgen, doen we allemaal, alleen de een zn grenzen liggen elders als die van de ander.

Nog geen idee waarom ik poste, waarschijnlijkzoek ik iemand die zegt nahh joh das zo erg nog nie.

Groet

martin van nu

Belezen gebruiker
Nahh, dat ben ik niet.

Ik adviseer je ver uit de buurt van de grens te blijven en hem niet op te zoeken, want hij is niet gemarkeert.
Waar de grens echt lag, kom je pas achter als je een plek hebt bereikt, waar je niet wezen wil.

Sarori

Bewuste gebruiker
Het grappige van grenzen is dat je er vaak pas later achterkomt dat je er al overheen bent :)
En bij iedereen liggen de grenzen anders, dat maakt het zo lastig.

Een beetje voorzichtig doen en luisteren naar de ervaringen van anderen zou ik zeggen.

Bij iedere drugs geldt: hoe meer regelmaat, hoe groter de geestelijke afhankelijkheid.

Ik vind 15-20 ml per week veel, ook al valt het technisch gezien wel mee. Maar het recreatieve aspect druk je heel geleidelijk weg naar de achtergrond...en je krijgt er gewoontevorming voor in de plaats.

Ergens daartussen ligt die onzichtbare grens...

hajans

Newbie
Gecondoleerd
ik voel niet dat GHB verslavend is, kan er makkelijk van af blijven.
als ik ghb neem gebruik ik 4 ml en soms nog 2 ml na 2-3 uur, heel uitzonderlijk herhaal ik het nog eens 2-3 uur later.

splifftail

Belezen gebruiker
Vers van de pers:

VNN wil GHB-verslaafden in kliniek laten afkicken

06-01-2009 Bericht VNN

Verslavingszorg Noord Nederland wil mensen die ernstig zijn verslaafd aan de partydrugs GHB onder toezicht in klinieken laten afkicken. De artsen willen de drug GHB verstrekken aan mensen die intern moeten verblijven om de verslaving gecontroleerd af te bouwen. De proef gaat van start zodra de Inspectie Gezondheidszorg groen licht geeft.

In een keer afkicken van GHB is gevaarlijk en kan zelfs leiden tot levensbedreigende situaties zoals psychose of delirium”, stelt Wim van Loon, psychiater en manager behandelzaken, van VNN. “In de praktijk blijkt dat het geleidelijk verminderen van de inname door de GHB te verdunnen met water de risico’s doen afnemen.”

Noord Nederland

GHB is in het Noorden een hype. De drug kan echter enorm verslavend werken.

Van Loon: ”Dagelijks gebruik gedurende enkele weken is al voldoende om eraan verslaafd te raken. Omdat je al snel onthoudingsverschijnselen krijgt, gebruiken verslaafden het middel de hele dag door. Ook het gevaar van overdosering ligt op de loer. Dit kan leiden levensbedreigende toestanden leiden zoals coma, hartstilstand of het ophouden van de ademhaling. Het is dan van groot belang dat we mensen helpen van deze verslaving af te komen.”

Effecten van GHB

De effecten van het gebruik van GHB lijken op die van alcohol. Een rustig, verdoofd en aangeschoten gevoel. Anderen raken in een meer opgewekte

stemming: zij worden praterig, raken wat ontremd en minder angstig. De seksuele lust kan worden vergroot, het orgasme zou intenser zijn.GHB is de afkorting voor ã-hydroxyboterzuur of Gamma-Hydroxy-Butaanzuur. De officiële naam is 4-hydroxybutaanzuur. GHB is een stof die van nature in het menselijk lichaam voorkomt, met name in de hersenen. In 1961 werd 4-hydroxybutaanzuur in het laboratorium gesynthetiseerd. Formeel is het een zout maar het wordt meestal geleverd in een waterige kleurloze vloeistof. Het smaakt chemisch zoutig. Het heeft een korte werkingstijd. In de jaren 60 en 70 stond deze stof vooral in de belangstelling als slaapmiddel en anestheticum. Het middel raakte in de ban omdat er tijdens de behadeling zeer snel complicaties optraden. Sinds de jaren 90 wordt GHB voornamelijk gebruikt als partydrug.

Goedkeuring Inspectie

De proef moet echter nog worden goedgekeurd door de Inspectie Gezondheidszorg. Van Loon: “GHB is niet geregistreerd voor de behandeling voor GHB verslaving, dus we mogen het officieel niet voorschrijven. Maar om mensen veilig te laten afkicken is het nodig dat we gedoseerd de inname van GHB terugbrengen door het steeds verder te verdunnen met water. Opeens stoppen is immers veel te gevaarlijk en kan zelfs leiden tot de dood.”

Soma

Bewuste gebruiker
Het beste artikel dat ik tot nu toe gelezen heb over afkicken van GHB. Goede objectieve informatie is wat we nodig hebben :)

Bolea

Belezen gebruiker
Meer verslaafden aan GHB-drug(vandaag op het journaal).

Elk weekend belanden er mensen in het ziekenhuis omdat ze geexperimenteerd hebben met GHB.

Dat is een drug die wordt gemaakt met een stof die in reinigingsproducten zit. Het is dus goedkoop en je kan het zelf gemakkelijk aanmaken. Veel mensen raken op die manier verslaafd. Maar GHB is erg gevaarlijk en zelfs dodelijk. Het parlement wil zelfs enkele reinigingsproducten bij wet verbieden.

De vrouw in kwestie is in coma geraakt ,een tweede maal kan haar fataal zijn :(
Afblijven dus!!!

Soma

Bewuste gebruiker
Bolea zei:
Maar GHB is erg gevaarlijk en zelfs dodelijk.

Ja, we weten ondertussen wel al dat GHB gevaarlijk kan zijn als je er dom mee omgaat. Daar gaat dit hele topic ook over. En vrijwel alles is dodelijk als je er teveel van doet he :).

aaddrum

SOMA ,, WAT ben jij een ongelofelijke naieve zak , moest ff kwijt , met je dope propaganda,cq verdediging , terwijl
mensen , die naasten hebben verloren aan die nieuwe troep GHB, ( zit in reinigingsmiddelen jesuss) hier hun verhaal toch ! nog proberen te vertellen ,meerdere keren ook nog !ter waarschuwing , what ever ,hier aan iedereen , van mij konden sommigen van jullie na 1 keer al (als ik zelfs daar de fut nog voor had ) de GHB tribune op.

RESPECT VOOR DEZE MENSEN / EN U ALLEN NOG GECONDOLEERT /EN VEEL STERKTE TOEGEWENST ,,,HEB ZELF HEEL VEEL VRIENDEN BEKENDEN VERLOREN UIT MIJN DOPE TIJD 1967,82 LEEFT ER BIJNA GEEN EEN MEER VAN .

Ik heb zelf 15 jaar opiaten , coke , perv, uppers en downers (200 mg methadon per dag de laatste 8 jaar en daarvoor 7 jaar tussen de 100 en 150 mg ) en wat al niet gespoten , al ben ik sinds 1982 totall clean nu . Maar moest keihard knokken ( shit ,emoties uitwerken structuur weer aan leren enzovvv) op een "drugsvrije gemeenschap " ,waar ik 2 jaar intern verbleef , door een totale ineenstorting via ziekenhuis en detox ben Ik daar terecht gekomen , heb veel geluk gehad ook , details over odees , totale instortingen ,uitputtingen ,paranoaas enzov.... ,zal ik hier besparen maar .
En van al die toffe dope, heb ik zelfs nu nog kadootje over gehouden ; een Hepatitus C leveraan -doening ,kreeg ik 14 jaar terug alsnog te horen , terwijl ik al 13 jaar clean was,, ja das erggg auwww, pas 3 mnd kuur hiervoor achter de rug nu , maar sloeg niet genoeg aan ,kan weer wachten op nieuwe middel in 2010.

En het is ook door anderen al genoeg hier aan gegeven >MAAR TOCH DOE IK HET OOK NOG F (zal niets uit maken ,, ok)
MAARRRRRRR > DE MEESTE DOPE WERKT OP LANGE TERMIJN VERSLAVEND ZELFS BLOWEN ELKE WEEK ,,WORDT JE GEESTELIJK AFHANKELIJK VAN LEKKER SLOOM WORDEN NERGENS GEEN ZIN MEER IN ENZOV , DAAR KUN JE NU OOK AL DE LAATSTE TIJD AL VOOR NAAR EEN CAD PFFFFF.

Moesten wij ook om lachen toen jajaja ,ook zo tegen beter weten in , we wisten ook alles uit te leggen ,te verdedigen haast , maar ja wij waren ook in de 20 30 jaar hee?
Terwijl dat juist de leeftijden zijn om te studeren ofzo ( maar ja , dope zoooo lekkel hee? dacht eeuwige leven te hebben , dacht kom nog wel , helaas kwam niets meer van , terwijl ik het wel kon , nu nog steeds spijt van sjaaa) zodat je echt beetje goed kan leven naderhand ook zat toffe dingen kunt gaan doen . Zal best dat er mensen zijn die af en toe een blowtje ,biertje nemen en er mee om kunnen gaan ,ok , maaarrrr , pas als je met gemak een maand, een jaar niet blowt of drinkt , en dat doe je dan zonder een drang, maar gewoon voort luxe , niks mis mee, maar geen chemische troep en zeker ook geen speed coke of hero, dit kan bij eerste keer al gevaarlijk zijn ( plotselinge hartstilstand/ beroerte ) . De kans dat je doorgaat , al duurt het voor de zg bewuste gebruikers? pff,, misschien wat langer even,, is voor 7 op de 10 mensen te groot, zo was dat bij ons vroeger en nu nog , want het meeste spul is te lekker gewoon en de zucht krijg jou ongemerkt steeds meer in een wurggreep.

En dat GHB ? wat ik er over gelezen hebt ? , eenmaal hooked ,helemaal haast niet vanaf te komen? en deliriums hartstilstanden en meer? , met te SNEL afkicken? dat krijg je zelfs zelden bij een cold -turky van opiaten , mamamia, waar heb je het over?

Maar ja , zit waarschijnlijk toch voor de kat zn kut te tikken ,heb ik al eerder 4 keer hier gedaan ,( al heb ik jawelll, 2 keer positieve respons gekregen van Ariekanarie hier )

Maar ben bang voor de rest , dat jullie zelfs van een ouwe rot van 56 jaar, geen fuck verder aannemen , helaas , ondervind het dan maar , maar NEEM VAN MIJ AAN ,, EENMAAL HOOKED AAN WHAT EVER> 8 OP 10 MENSEN < KOMEN ER NOOIT MEER VAN AF EN /OF MEESTAL WEL,, MAAR DAN VIA JE DOODSKIST , HEB ER AL GENOEG WEGGEBRACHT ,IS NIET LEUK, EN WAT DENKEN JULLIE VAN JE OUDERS/FAMILIE/ RELATIES EN KIDS??? DIE ACHTER BLIJVEN! !

Ik ben trouwens bij toeval hier terecht gekomen ,maar wat Ik hier allemaal voor shit leest ,propaganda ook nog soms , slechte adviezen geven zeeerr GEVAARLIJK , wat ik las soms ,, nounounou,, zelfs vragen zo van ; hoe spuit je de eerste keer speed, als je nog nooit ! ! hebt gespoten , pfff niet te filmen gewoon , Speed wat een van de linkste middelen is om te spuiten ,zeker pervitine , ken je beter vast gelijk in je kist gaan liggen ,ik was al een ervaren shotter , maar die eerste shot speed was bijna fataal,, mn hart kwam er uit en tijdje weg geweest , lust je nog peultjes , maar ja doe er je ding mee , tenminste sommigen van jullie hoop ik toch nog ,,,

STOP MET ALLE DOPE GEWOON ,,,KLAAR OVER EN UIT ! ,, ER ZIJN ZAT ANDERE KICKS EN STOP MET ANDEREN , >JE DIERBAREN ENZO ,, PIJN TE DOEN,, WAT DAT GEBEURT SOWIESO EN ZORGT DAT JE NIET EENZAAM WORDT EN VROEGER OF NIET VEEL LATER , ALS LOOSER IN JE UPPIE ,,AAN JE EINDJE KOMT , WAT DAN TOCH MET 8 OP 10 GEBEURT .
NOG STERKER , UIT MIJN TIJD KEN IK ER ZELFS GEEN ! ! die echt clean is geworden alsnog , ZIJN ER OP EEN ENKELE NA ,,ALLANG NIET MEER EN DIE ENKELEN HADDEN WEINIG GESPOTEN , MAAR MEER GECHINEEST EN VEEL METHADON EN ZUIPEN ,,MAAR DAN NOG ZIJN ZE ALLANG RIJP VOOR DE SLOOP IN ALLES,, EENZAAM AND ALONE , EN ZIJN NU OOK ZO TUSSEN 50 EN 57 JAAR IN , WAARVAN DE LAATSTE 20/30 JAAR OFZO AL EEN HEL IS ,MAAR NOGMAALS DIT ZIJN ER NOG MAAR EEN PAAR , ( REST ALLEMAAL ALLANG HEEN GEGAAN ) , ERG GENOEG ,,TOF HE?/ zo op je eindje te wachten , NEEEE DUS !!

Toch , ALL the Best ,,van Aaddrum ,56 jaar :rockband: muziek is mn kick nu :rock: ,lekker drummelen yeszz en gezond.

aaddrum

3970 zei:
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN!!!! :confused:

O NEE ? precies waar het over gaat !, niet willen HOREN en vooral VOELEN ?
PRECIES WAT DOPE NU MET JE DOET,,,,, en DAT,, is nu wat je op een drugsvrije gemeenschap JUIST OPNIEUW MOET LEREN EN DE REST,, AL HAD DAT BIJ DE MEESTEN OOK GEEN NUT , GINGEN GAUW WEER MOVEN ,, 8 OP DE 10 OOK ,, en zeer weinigen die het later alsnog hebben gered ! ondanks de beste structuur en programma ; 1 op 100 ofzo , niet veel hee?/ :openmouth: dan weet je dat vast :( ,,,, GEGROET

3970

Wijs gebruiker
Ik kan echt geen touw vast knopen aan je verhaal, maar dat zal wel door je drughistorie komen...Het is in ieder geval niet wenselijk dat je je berichten probeert kracht bij te zetten door het willekeurig gebruik van de Caps Lock, de meeste lezers ervaren dat als zeer hinderlijk....

Dat was alles wat ik te zeggen had, ik reageerde niet inhoudelijk op je post.

aaddrum

Neee ,
Dan heb je paar etages hoger mijn langere verhaal/cq enige uitleg int algemeen hier niet gelezen of je kunt nu al niet lezen meer ? net als de meesten hier / en je komt uit Belgie ook? sjaa,,,,,,,,

En jij sneer mij voor de voeten dat mijn story /opmerkingen niet te lezen zijn ? waarschijnlijk door mijn drugshistorie?? als dat al zo zou zijn ,,dan weet je als gebruikertju nu alvast zeker , wat dope op de langere termijn met je kunt doen,,, EN nu AL BIJ JOUW DUS op kortere termijn?.,. JAJAHAHA,, en dat gelul over paar caps, lekker belangrijk als Ik juist tot 6 keer toe overal hier ,probeer iets van mijn lange dope/shitervaringen probeer door te geven, al is dit tegen beter weten in ,dat zie ik nu ook weer .
Al heeft 1 persoon wel 2 keer positief gereageerd ,toch nog .

En jou woorden over mijn drugshistory zijn lekker respectvol ,, over iemand die 15 jaar extreem gebruikt hebt en nu alweer 27 jaar totall clean is. ( dus toch gelezen??)

Maar je zal van mij geen last meer hebben ,want ik ben sowieso hier voort het laatst , wordt steeds weer niet goed van al die propaganda ,en zeer domme items , van hoe gebruik je dat en hoe spuit je dat , en verder kwasie heavy gedoe , ongelooflijk gewoon,, en iedereen moet het maar op zijn manier ondervinden dan ,maar Ik ben bang dat het voor de meesten het zelfde zal aflopen ,zoals voor 8 op de 10 mensen van uit mijn tijd, niet best dus, helaas.

Maar toch nog aan iedereen hier ,,,, All the best gegroet.

SNICKERS

Maar ben bang voor de rest , dat jullie zelfs van een ouwe rot van 56 jaar, geen fuck verder aannemen , helaas , ondervind het dan maar , maar NEEM VAN MIJ AAN ,, EENMAAL HOOKED AAN WHAT EVER> 8 OP 10 MENSEN < KOMEN ER NOOIT MEER VAN AF EN /OF MEESTAL WEL,, MAAR DAN VIA JE DOODSKIST

Ik heb te veel overleefd om dood te gaan aan de ghb, en denk velen met mij. :smilingimp:

Jou aanname 8/10 is te hoog, denk eerder 1/1000 en dan praat ik over ghb. :beer:
De rest van de drugsen waarschijnlijk minder fatalitys punk. :wave:

Hooked on weed wont kill ya, misschien een terminale longkanker maar die kan je ook van roken krijgen. :stoned:

Nouja mzzls en niet te opgefokt raken aub
:angry:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik geloof uberhaupt niet in verslavingen. Ik heb net 2 weken vrij gehad, bijna dagelijks ghb gedaan.. op een gegeven moment is het toch niet leuk meer? Ik ben het nu wel weer zat hoor.

cropp

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Ik geloof uberhaupt niet in verslavingen. Ik heb net 2 weken vrij gehad, bijna dagelijks ghb gedaan.. op een gegeven moment is het toch niet leuk meer? Ik ben het nu wel weer zat hoor.

ik vind dit geen topic om te discussieren over het effect van verslavingen maar ik ben net met je eens, iedere dag taart is toch ook niet leuk.

Soma

Bewuste gebruiker
Nee, maar iedere dag GHB kan wel leuk zijn voor een maand of langer en als je dan stopt, merk je opeens dat je niet meer zonder kan..

cropp

Badass junkie
Soma zei:
Nee, maar iedere dag GHB kan wel leuk zijn voor een maand of langer en als je dan stopt, merk je opeens dat je niet meer zonder kan..

en dan besluit je om toe te geven dat je een probleem hebt, en er actie op te zetten, en mocht je terugvallen eventueel professionele hulp te zoeken of niet?

Soma

Bewuste gebruiker
Niet iedereen gaat dan meteen stoppen of hulp gaan zoeken. Er zullen wel genoeg mensen zijn die gewoon doorgebruiken omdat ze vinden dat ze er zo op dat moment het makkelijkst van af komen. Uiteindelijk zullen ze wel moeten stoppen, ja. Niets is voor eeuwig he. Maar soms kan problematisch gebruik wel even doorgaan.

dollegekske

Bewuste gebruiker
Het is niet zo dat als je drugs verstandig gebruikt je geen kans hebt om dood te gaan, denk maar aan vergiftigde xtc pillen e.d, kan je ook niet veel aan doen behalve teste maar ken maar weinig mensen die dat doen. Je kan moeilijk voor elk los pilletje dat je koopt naar he ttestgebeuren rijden vind ik. Maar tis wel altijd je eigen schuld als je ziek word of ziek bent volgende dag,laat ik dat wel voorop stellen . Ik geloof niet dat het die jongen zijn bedoeling is geweest om eraan dood te gaan, verslaving maakt blind voor de gevolgen denk ik zo. iig gecondoleerd en sterkte ermee, verschrikkelijk dat hij in zo'n dood moest sterven, dood gaan aan drugs is het zeker NIET waard.

Ali

Thanx....nog steeds is het onbegrijpelijk, onaanvaardbaar en lijkt het zo zinloos!
Gelukkig is er nu wel meer bekendheid gegeven aan de gevaren van GHB; ik liep overal tegen een muur van onbegrip aan, laat staan dat ik hulp kreeg op mijn vele hulpkreten....machteloos!
Be carefull!!

Drientje

DF-koning
Dit is al best een oud topic maar toch wil ik je als nog condoleren met het verlies van je zoon. Het lijkt me dat je zoiets nooit uit je hart hebt.

Ik wil alleen graag nog een kanttekening plaatsen bij je eerste reactie. Niet alleen GHB is dodelijk, het leven zelf is dat ook. De straat over steken is tegenwoordig al een hele klus en dan heb ik het nog niet eens van het gevaar om beroofd/neergestoken/verkracht of iets anders te worden. Maar een klein deel van onze samenleving kamp met doden door verslavingen/overdosissen. Jou leed wordt er niet minder om, dat snap ik, maar GHB is niet gevaarlijker dan random ander gevaar.

flugellover

Belezen gebruiker
medeleven voor het verlies van je zoon mag ik eens vragen aan welke oorzaak van ghb is hij gestorven ? is hij tijdens het overgeven gestikt, toxicasie na langdurig veelvoudig gebruik, hart infarct, overdosis, combinaties etc... is er een bloedtest andere testen gedaan voor de juiste oorzaak van het overlijden ? de welke ?

want u zoon is niet zo maar gestorven e GHb is een middel waar ze nog niet zo veel over weten wat het doet enz met je lichaam na langdurig en veelvuldig gebruik ?

3970

Wijs gebruiker
flugellover zei:
medeleven voor het verlies van je zoon mag ik eens vragen aan welke oorzaak van ghb is hij gestorven ? is hij tijdens het overgeven gestikt, toxicasie na langdurig veelvoudig gebruik, hart infarct, overdosis, combinaties etc... is er een bloedtest andere testen gedaan voor de juiste oorzaak van het overlijden ? de welke ?

want u zoon is niet zo maar gestorven e GHb is een middel waar ze nog niet zo veel over weten wat het doet enz met je lichaam na langdurig en veelvuldig gebruik ?

Die vraag is hier al meerdere malen gesteld, o.a. door mij, maar daar is nooit een duidelijk antwoord op gekomen, helaas...Ik geloof best dat GHB er een grote heeft gespeeld in het overlijden, maar ik denk ook dat het klakkeloos de schuld geven aan GHB hiervoor niet juist is. Maar ik ben er niet bij geweest.(anders had ik zelf die wel wat meer duidelijkheid kunnen geven :) )

Frank123

Wijs gebruiker
Tuurlijk , het is spijtig dat iemand is overleden aan deze drug. Dat het jammer voor de nabestaande is is duidelijk. Maar is het wel de schuld van de GHB ?

Maar is het niet een beetje ook zijn eigen schuld ? Heeft hij zichzelf wel goed ingelicht over deze drug? De geadviseerde dosis ? Zowel zichzelf ''getest'' ( dus zeker wetend dat hij niets, of niets van belang mankeerde) De drug getest ? Als dit alles zou zijn gebeurd, en in orde zou zijn zou er weinig aan de hand moeten zijn.

Alles is in verkeerde mate dodelijk. eet een kilo zout en je sterft ook. Eet het in de voorgeschreven dagelijkse proporties, en het geeft geen problemen. Zolang je zelf ook maar in orde bent. Ga desnoods naar de huisarts als je twijfeld.

Mijn huisarts weet dat ik nu en dan wel eens wat gebruik. En zal het mij ook zeker geen preek geven dat ik het niet moet doen. Als ik wil kan ik mezelf laten testen en zeker weten dat met mij niets kan gebeuren. Het liefste moet je er ook voor zorgen dat je geestelijk sterk staat.

Daarom heb ik ook geen problemen met drugs, geen enkele eigenlijk. Zolang je zelf in orde bent. De drugs in orde ( getest dus) . Je neemt een normale dosis . En houd er rekening mee dat je het bijv. maar eens in de maand kan nemen ofzo moet er geen probleem zijn . Zou er van verslaving zelfs geen sprake moeten zijn. Als je er maar genoeg ruimte tussen laat. Daarom zie ik zelf niet echt in waarom drugs slecht zijn, als je fatsoenlijk gebruikt, kan je weinig gebeuren. Alleen omdat een hoop mensen zich niet inlichten of impulsief gebruiken gaat het fout.

Ali

Mijn zoon was zo ernstig verslaafd dat hij vaak zelfs geen dag- en nacht ritme had. Hetzelfde gold voor zijn vriendin!
Hij is gevonden ( ongeveer 4 uur na zijn overlijden) blauw, met zijn tong uit zijn mond, gestikt dus, vreselijk! Zijn vriendin is in de voortuin gevonden door de buren in een zware psychose; is naar het ziekenhuis gebracht en heeft 2 weken op I.C. gelegen met ernstige hart- en nierproblemen. Daarna in een gesloten afdeling.
Ik KON jullie vragen niet eerder beantwoorden omdat ik me dit alles niet reeeel wilde voorstellen, niet eigen KON maken maar ik moet wel!

3970

Wijs gebruiker
Dat is ook begrijpelijk, maar de doodsoorzaak was dus verstikking? En waardoor is dit dan gekomen, wat heeft dit veroorzaakt? Een storing in het centrale zenuwstelsel, longemfyseem, braken (evt. door combinatie alcohol)?

Het is niet zo dat wij (of ik iig) dit voorval willen bagatelliseren, maar we willen wel graag dat de feiten juist worden weergegeven. Dat kan dan alleen maar bijdragen aan het begrip hiervan, en zal misschien toch enkele gebruikers van GHB aan het denken zetten. Natuurlijk voel je je hier af en toe aangevallen en onbegrepen, maar er zitten hier toch echt wel enkele mensen die zich serieus verdiepen in drugs zoals GHB, inclusief de mogelijke gevolgen en risico's. En als er dan zo'n verhaal opduikt waarbij GHB direct de oorzaak wordt genoemd van een overlijden, dan krijg je dit soort vragen en reactie's. Als je mijn bovenstaande vragen kunt beantwoorden, denk ik dat het voor iedereen een stuk duidelijker wordt. Misschien voor jezelf ook wel...

Hemi

Vigilante

Wijs gebruiker
ghb dodelijk? Goh weer wat nieuws... net als sigaretten, alcohol en andere drugs.
Drugs gebruiken is niet zonder risico's, gebruik verstandig en je minimaliseert de risico's.

SNICKERS

zit nu aan de alcohol, grasovka maar vraag me toch af wat schadelijker is?
Denk toch alcohol zeer catabool, kan alleen niet omgaan met ghb jammer man :angry:

SNICKERS

Heb gewoon het gevoel, iets nodig te hebben maakt niet uit wat mooi kut. Alch,tabak,thc,etc etc

Ali

Onbegrip en/of negatieve reacties op deze site laten me volledig koud!
De enige reden dat ik mijn bericht geplaatst heb is om te waarschuwen dat GHB een sluipmoordenaar kan zijn . Wat iedereen hiermee doet ...moet men zelf weten! Zeker 3 jaar geleden werd nog ontkend dat het lichamelijk of geestelijk verslavend zou zijn; inmiddels weten de meeste mensen beter.

Wat betreft het overlijden van mijn zoon; in het rapport van de schouwarts wordt vermeld "dood door verstikking t.g.v. zware GHB verslaving. " Dit naar aanleiding van de vraag wat precies de doodsoorzaak was. Verder heb ik geen onderzoek meer laten doen; hij was immers al ruim 4 uur overleden toen hij gevonden werd en emotioneel kon ik dat ook niet meer aan! Vragen voldoende beantwoord?

Ali

Gezien het aantal "vieuws" heeft mijn waarschuwing in ieder geval veel mensen bereikt. Voor mij is dat voldoende want zo'n einde aan een jong leven gun je niemand!!!!

Bovenaan