Ga inderdaad niet combineren en experimenteren met andere middelen. GHB wordt nog zo erg onderschat. Ik heb nu al veel berichten hier gelezen en ik schrik toch wel van sommige mensen, zo naïef. Iedereen komt met hoeveelheden, dosissen, pilletjes, poedertjes, pammetjes, etc ... De 1 zegt dit en de ander zegt dat. Ik was zelf ook zo hoor. Toen ik nog gebruikte, combineerde ik ook GHB met coke, xtc en speed. En om te slapen diverse pammetjes. Aardig wat rotzooi in mijn lichaam gestopt en godzijdank kan ik dit allemaal nog na vertellen. Want in mijn laatste gebruikersperiode, voordat ik naar de kliniek ging (dat was in 2009) was ik aardig van het padje af. Ik was 24/7 verslaafd aan de g (om de 2 uur een buisje) en daarnaast gebruikte ik speed (wat ik daarvoor nog nooit had gebruikt) En die combinatie is echt killing. Van speed kan je verslaafd raken en zo zit je ineens met 2 verslavingen. Upper en downer .. En daar kwam nog eens bij dat ik van de speed zo de weg van kwijt was, dat ik het besef van tijd en dagen kwijt was en dus ook niet meer bij hield wanneer ik het laatste buisje had genomen. Mijn hartslag zat regelmatig in mijn keel .. En daarna kwamen alle andere psychische klachten bij, angsten, onzekerheid en para ... Pffff, wat ben ik blij dat ik geen slaaf meer ben van de verslaving. Het hoeft niet meer! En dat geeft een bevrijd gevoel, kan ik je vertellen.
De effecten van alcohol zijn bijna hetzelfde. De roes en de afkickverschijnselen. Combineren is gewoon onwijs gevaarlijk. Ik ben er dan wel goed van afgekomen en vanaf 2009 clean. Maar het had anders kunnen aflopen. Ik heb een paar dagen in een drugspsychose gezeten, door teveel gebruik en vaak wist ik niet of ik van voren of van achteren leefde ... Mijn familie had niks door, hadden het nooit gemaakt en ze zagen het niet aan mij. Gelukkig zie ik er goed en gezond uit en heeft het niet zijn sporen achtergelaten .. Maar ik heb ook andere mensen gezien in de kliniek die er niet best uit zagen ...
Als je merkt dat je een probleem heb, schaam je dan niet om hulp te vragen. De hulpverlening, Brijder of dat soort instanties zijn er juist voor! Daar worden ze voor betaald en anders zouden ze zonder werk zitten

Ik durfde eerst ook geen hulp te vragen en vond dat ik het zelf moest oplossen ... Je moet het ook zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen!