wel of geen baclofen/diazepam ghb afbouw?

Linda1995

Newbie
Beste allemaal, ben al tijdje opzoek naar wat meer informatie over baclofen en/of diazepam bij t afbouwen van ghb. Wie weet wat meer? Ik ben momenteel voor de 4e x thuis aan het afbouwen normaal lukte dat nog met ghb van de ghb afkomen maar kan nu wel wat ondersteuning gebruiken, blijf nu toch te lang vast op 3ml met -0,5 ml elke 24 uur naar beneden. mijn dosis zijn wel al vast elke twee uur de wekker. ik heb baclofen 25 mg 30 stuks en genoeg diazepam 5/10 mg.

Alvast bedankt!

Raver

Badass junkie
Aangezien je toch al thuis aan het afbouwen bent neem ik aan dat je de risico's die hierbij horen voor lief neemt?

Ik zou Baclofen niet aanraden tijdens het gebruik van GHB. Dit in verband met kruistolerantie.
Benzo's kunnen ondersteuning bieden. Maar het is tricky, vanwege de verslavende eigenschappen en de combinatie GHB + benzo's.

Ik weet dat ik destijds in de detox wel 3 maal daags zo nodig 5mg Diazepam kreeg. Dit kan ondersteuning bieden omdat het het effect wat versterkt van de GHB. Heb je een bloeddrukmeter? Beetje onwennig hoort wel bij afbouwen, aangezien het je 4e keer is verwacht ik ook wel dat het niet zo makkelijk gaat.

Bloeddruk / hartslag is de maatstaf of je te snel gaat ja of de nee. Lukt een halve ml niet? Doe dan 0,3. Of blijf een dagje extra stabiel. Probeer er een beetje mee te spelen. Zolang je maar stabiel blijft doseren. Stabiliteit = de sleutel naar succes.

Linda1995

Newbie
Ja inderdaad bekend met de risico’s en bloeddrukmeter is weer aanwezig. Bedankt voor je antwoord. Je mag inderdaad best wel voelen dat het lichaam aan het werk is en afkick is eigenlijk wat je bij ghb wel kan verwachten. Alleen elke keer lijkt het begin knallend te gaan en dan komt het vastloop momentje. Ik zal inderdaad de diazepam alleen voor ondersteuning gaan gebruiken! Dan weet ik iedergeval dat 3 per dag ok is en zal ook zeker geen dagen achter elkaar aan de benzo’s hoeven gelukkig! Baclofen blijft dan ook in de la!

Raver

Badass junkie
Succes. Laat je even weten hoe het is gegaan?

Zou adviseren de diazepam niet langer dan 10 dagen te gebruiken. Die verslaving is heel nasty ook.

Linda1995

Newbie
ik zal zeker laten weten hoe het is gegaan! zover heb ik nu 1x 5mg diazepam genomen toen ik merkte dat mijn verlaging wederom heftiger was lichamelijk dan de andere verlagingen en de diazepam maakte het absoluut dragelijk, zolang het dragelijk is ben ik tevreden want blijf reeel en bezig met afkicken. dus blij dat zo gelukt is! 👏🏼 ga de diazepam ook niet standaard de 8 uur innemen nu alleen indien nodig het werkte mij snel genoeg op moment dat de verschijnselen begonnen, ik vind absoluut dat afkicken/afbouwen zonder lijdensweg kan van begin tot eind met alleen ghb en af en toe
dus nu een extra schop de goede richting in met medicatie. thnx! door naar de 0.

Raver

Badass junkie
Top. Ondanks dat je thuis aan het afbouwen bent, hé vind ik toch dat je goed bezig bent. Doorzetten! Heel knap.

Op hoeveel ML zit je nu? Slaap je er snachts ook op etc?

Linda1995

Newbie
ik zit nu op 2,5 ml elke 2 uur! ik heb besloten ‘s avonds te verlagen omdat ik onmogelijk slaap tijdens afbouwen en dat weet van de vorige keren. dat dan snachts moeilijk was om door te komen, nu ben ik dan bezig snachts met hoe dat verloopt ipv m’n koppie gek te maken om het niet slapen hoogstens even dutten. voor nu is dat prima dat komt later wel weer! bedankt! zeker mede dank je info hoor, dus bedankt voor sowieso alle inzet die ik hier zie op het forum! kleine dingen of tips kunnen grote verandering geven.

Laatst bewerkt:

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Aangezien je toch al thuis aan het afbouwen bent neem ik aan dat je de risico's die hierbij horen voor lief neemt?

Ik zou Baclofen niet aanraden tijdens het gebruik van GHB. Dit in verband met kruistolerantie.
Benzo's kunnen ondersteuning bieden. Maar het is tricky, vanwege de verslavende eigenschappen en de combinatie GHB + benzo's.

Ik weet dat ik destijds in de detox wel 3 maal daags zo nodig 5mg Diazepam kreeg. Dit kan ondersteuning bieden omdat het het effect wat versterkt van de GHB. Heb je een bloeddrukmeter? Beetje onwennig hoort wel bij afbouwen, aangezien het je 4e keer is verwacht ik ook wel dat het niet zo makkelijk gaat.

Bloeddruk / hartslag is de maatstaf of je te snel gaat ja of de nee. Lukt een halve ml niet? Doe dan 0,3. Of blijf een dagje extra stabiel. Probeer er een beetje mee te spelen. Zolang je maar stabiel blijft doseren. Stabilitt.eit = de sleutel naar succes.
Bij mij werkten benzos helemaal niet tijdens GHB ontwenning. Zelfs IV midazolam kreeg me niet in slaap. Weet niet precies hoe veel ik heb gekregen maar ze durfden iig niet verder te gaan (op de IC!) dus dat zegt wel wat. Uiteindelijk hielp megadosis haldol maar fijn was het allerminst. Zou dit nooit thuis doen.

Raver

Badass junkie
Bij mij werkten benzos helemaal niet tijdens GHB ontwenning. Zelfs IV midazolam kreeg me niet in slaap. Weet niet precies hoe veel ik heb gekregen maar ze durfden iig niet verder te gaan (op de IC!) dus dat zegt wel wat. Uiteindelijk hielp megadosis haldol maar fijn was het allerminst. Zou dit nooit thuis doen.

Wow heftig dat je dat moest meemaken. Ben het er ook mee eens dat benzo's niet toereikend werken.

Het kan wel ondersteuning tijdens een afbouwtraject. Maar coldturkey nee. Ze hebben je die Haldol gewoon gegeven om het delier/onrust te stoppen. Maar Haloperidol is gewoon noodmedicatie. Vooral in hoge doseringen.
Ik noem zulke medicatie een chemische dwangbuis. Je complete dopamine systeem word verdoofd. Zo ook de overprikkeling van het brein door overmatig glutamaat.

Ik heb ruime ervaring met Haldol op me werk.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Wow heftig dat je dat moest meemaken. Ben het er ook mee eens dat benzo's niet toereikend werken.

Het kan wel ondersteuning tijdens een afbouwtraject. Maar coldturkey nee. Ze hebben je die Haldol gewoon gegeven om het delier/onrust te stoppen. Maar Haloperidol is gewoon noodmedicatie. Vooral in hoge doseringen.
Ik noem zulke medicatie een chemische dwangbuis. Je complete dopamine systeem word verdoofd. Zo ook de overprikkeling van het brein door overmatig glutamaat.

Ik heb ruime ervaring met Haldol op me werk.
Verschrikkelijk spul is dat zeg. Kon niet eens meer normaal praten alsof ik controle over mn tong kwijt was.

Diametha

Bewuste gebruiker
Kan ik die haldol niet krijgen voor een paar dagen rust ben helemaal kapot
En dan weer gaan proberen stabiliseren voor methadon ?
Verlang zo erg naar een beetje rust in mijn hoofd en lichaam
Waar kan ik die spul krijgen?

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Kan ik die haldol niet krijgen voor een paar dagen rust ben helemaal kapot
En dan weer gaan proberen stabiliseren voor methadon ?
Verlang zo erg naar een beetje rust in mijn hoofd en lichaam
Waar kan ik die spul krijgen?
Dit is volgens mij precies het probleem. Je hoopt dat een pil je problemen op gaat lossen. Dat gaat niet gebeuren zonder intensieve behandeling, waarbij pillen alleen een hulpmiddel zijn. En haldol wil je echt niet, dat is een paardenmiddel dat nog veel zwaardere bijwerkingen geeft dan de middelen die je nu al gebruikt. En dat zijn er nu al 4, allemaal zware medicatie met mogelijk heftige bijwerkingen op zowel korte als lange termijn. Weer een andere pil is niet de oplossing. Behandeling van de oorzaak van je klachten is wat je nodig hebt niet meer soorten pillen.

Inactive

Bewuste gebruiker
Dit is volgens mij precies het probleem. Je hoopt dat een pil je problemen op gaat lossen. Dat gaat niet gebeuren zonder intensieve behandeling, waarbij pillen alleen een hulpmiddel zijn. En haldol wil je echt niet, dat is een paardenmiddel dat nog veel zwaardere bijwerkingen geeft dan de middelen die je nu al gebruikt. En dat zijn er nu al 4, allemaal zware medicatie met mogelijk heftige bijwerkingen op zowel korte als lange termijn. Weer een andere pil is niet de oplossing. Behandeling van de oorzaak van je klachten is wat je nodig hebt niet meer soorten pillen.
Juist, je vervangt dan gewoon het één met het ander. Lost korte termijn wel wat op, maar eigenlijk maak je het probleem alleen maar groter omdat je iets achter de hand hebt wat je helpt tegen de ellendigheid die je creëert met je gebruik. M.a.w het zorgt er alleen maar voor je je gebruik in stand kan houden

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Overigens vind ik die formulering ‘rust in je hoofd’ ook eerder klinken als psychologisch/psychiatrisch probleem dan als verslaving. Bij verslaving is de drug vaak juist wat de onrust dempt (tot je stopt). Jij lijkt te zeggen dat de medicijnen juist je problemen veroorzaken of iig verergeren. Ben geen expert maar ga aub achter behandeling aan en neem het serieus. Niet zo blindstaren op die medicatie alleen.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Ik denk dat we nu twee topics hebben met zowat dezelfde problematiek...

Denk wel meer met alle respect. Baclofen, pregabaline en diazepam methode is algemeen bekend en zijn veel vragen over. Weten newbie's wel dat er een zoekfunctie bestaat? Scheelt veel wachten op antwoorden op vragen die al gesteld en gegeven zijn.

De Zandman

Badass junkie
Denk wel meer met alle respect. Baclofen, pregabaline en diazepam methode is algemeen bekend en zijn veel vragen over. Weten newbie's wel dat er een zoekfunctie bestaat? Scheelt veel wachten op antwoorden op vragen die al gesteld en gegeven zijn.
@Raver,
Ik moet er even nog wat aan toe voegen voor alle duidelijkheid.
Ik zag namelijk dat forumlid @Diametha op dit topic in heeft gehaakt met dezelfde problematiek die zij in een ander topic uitvoerig bespreekt en ik kreeg heel even het gevoel dat we twee haast gelijke topics kregen.
De voorafgaande materie echter valt daar niet onder.
Voor alle duidelijkheid.

Diametha

Bewuste gebruiker
@Raver,
Ik moet er even nog wat aan toe voegen voor alle duidelijkheid.
Ik zag namelijk dat forumlid @Diametha op dit topic in heeft gehaakt met dezelfde problematiek die zij in een ander topic uitvoerig bespreekt en ik kreeg heel even het gevoel dat we twee haast gelijke topics kregen.
De voorafgaande materie echter valt daar niet onder.
Voor alle duidelijkheid.
Wat bedoel je ?

De Zandman

Badass junkie
Wat bedoel je ?
ik bedoel dat ik jouw cirkel van spanningen aangaande medicatie waarbij je zelfs haldol wilde gaan nemen, in een ander topic tegenkwam.
Dan krijg je twee topics met jouw problemen en het is het beste om dit in jouw eigen topic te houden.
Ik zie dat je nog steeds in die spanningsvelden rondcirkelt en daarvoor heb je hulp nodig die ik in dit geval je niet meer kan geven. Wat ik ook zeg, je blijft maar in die spanningsvelden wentelen in allerlei ellende
En wat iedereen hier ook zegt of aandraagt, dat verandert niet.
Het is nu aan de psychiater om je daar hulp in te geven. Ikzelf kan dit niet meer.

Dat bedoel ik.

Diametha

Bewuste gebruiker
ik bedoel dat ik jouw cirkel van spanningen aangaande medicatie waarbij je zelfs haldol wilde gaan nemen, in een ander topic tegenkwam.
Dan krijg je twee topics met jouw problemen en het is het beste om dit in jouw eigen topic te houden.
Ik zie dat je nog steeds in die spanningsvelden rondcirkelt en daarvoor heb je hulp nodig die ik in dit geval je niet meer kan geven. Wat ik ook zeg, je blijft maar in die spanningsvelden wentelen in allerlei ellende
En wat iedereen hier ook zegt of aandraagt, dat verandert niet.
Het is nu aan de psychiater om je daar hulp in te geven. Ikzelf kan dit niet meer.

Dat bedoel ik.
Bedankt voor alles wat je hebt gedaan echt heel erg bedankt
Ik heb alles geprobeerd hoop dat die 2 weken snel voorbij gaan en dit keer laat ik me niet zo snel door de psychiater wegsturen
Hij moet me ergens laten opnemen of tenminste uitleggen wat mijn mogelijkheden zijn en hoe ik uit deze ellende kom volgens hem zijn plan van aanpak uitleggen
Want elke afspraak was hoe voel je je
Dan leg ik het hem uit ik heb zelfs gehuild bij hem
Dan antwoord hij methadon verhogen dan kom je volgende week helemaal beter naar me
En dan kom ik de week erop weer hetzelfde of erger , doet ie weer hetzelfde
Het gesprek duurt altijd Max 10 minuten en medicatie voorschrijven en weer naar huis
Maar als ik daar ben lijkt het alsof ie me hypnotiseert want ik ga naar huis met zoveel vertrouwen dat het goed komt , maar in de middag komt toch alles terug ( onrust depressie en huilbuien) bel ik hem dan zegt ie geef het tijd tot onze volgende afspraak
Dit keer ga ik anders met hem praten er moet meer duidelijkheid komen vooral wat de mogelijkheden zijn en of ik ergens kan opgenomen worden of om te stabiliseren of om een van de medicatie af te bouwen
Maar jij bedankt 🙏 voor alles

Diametha

Bewuste gebruiker
Over die haldol wou het voorstellen aan mijn psychiater
De 45 mg mirtezepine had ik gedaan en daarna spijt gekregen
Maar een tijdje terug toen ik niet kon slapen mocht van de huisarts eenmalig de mertezepine naar 45 mg verhoogd
Maar eenmalig
En vandaag vond ze het niet zo erg als het maar bij dat ene keer blijft want heb een week maar 3 uurtjes per nacht geslapen en was zo kapot van het lopen afgelopen dagen
Had echt slaap nodig

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Over die haldol wou het voorstellen aan mijn psychiater
De 45 mg mirtezepine had ik gedaan en daarna spijt gekregen
Maar een tijdje terug toen ik niet kon slapen mocht van de huisarts eenmalig de mertezepine naar 45 mg verhoogd
Maar eenmalig
En vandaag vond ze het niet zo erg als het maar bij dat ene keer blijft want heb een week maar 3 uurtjes per nacht geslapen en was zo kapot van het lopen afgelopen dagen
Had echt slaap nodig
Je hebt slaap nodig en ipv methadon of zolidem verhoog je dan je antidepressivum? Die volg ik niet.

Diametha

Bewuste gebruiker
Je hebt slaap nodig en ipv methadon of zolidem verhoog je dan je antidepressivum? Die volg ik niet.
Ik weet het ook niet maar kreeg de advies om mertazepine te verhogen als ik niet kon slapen verder weet ik het niet
Het mocht een keer
Ik heb gisteren niks verhoogd en sliep niet echt goed om de kwartier wakker
Ik heb net wel de 5 mg Diazepam genomen begin me heel slaperig te voelen
Ga zo de 70mg methadon nemen

Ben gisteren niet gebeld door de vervangende psychiater om te vragen de methadon te verhogen want hij zei geef het wat tijd minimaal een week

Ik ben de hele ochtend onrustig en het wordt steeds erger in plaats van minder door de Diazepam
De Diazepam maakt je alleen slaperig
Onrustig en slaperigheen goede combinatie
Hoop dat het niet erger wordt
Heb vandaag methadon genomen 70 mg
Hopelijk 🤞 doet het wat
Voel me nog steeds onrustig depressief en geen huilen
Hoop dat het niet erger wordt

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
Ik ben zo in de war wil het graag verhogen
Maar wil het niet zelf doen
het mag omhoog tot 70 mg
Waarom hoog je de methadon niet gewoon op tot 70 mg? Ze hebben al gezegd dat het mag. Het gaat waarschijnlijk toch helpen bij je onrust en indirect bij je depressie.

Edit: Sorry, ik had niet door dat dit niet jouw topic was. Beter verplaatsen we dit gesprek naar jouw eigen topic.

Laatst bewerkt:
Bovenaan