Goede punten van jullie, ik ben het ermee eens dat dit een goede eerste stap is, maar dat het is inderdaad een raar verhaal dat er men thuis niks mag kweken voor eigen gebruik. Wie weet komt dit vanzelf als het gereguleerd is?
Ik hoop van wel. Maar zoals Neo-Shulginist ook al aangeeft, ik ben bang dat de overheid vooral geld ruikt en het in eigen beheer wil houden.
Ik hoop dat rechters hier wat in kunnen betekenen uiteindelijk. Het is wat mij betreft niet goed te praten dat Piet de thuiskweker voor 5 planten uit zijn huis wordt gezet terwijl Bert de ondernemer wel genoeg financiële middelen heeft/geluk had bij de loting en daardoor dankzij zijn vergunning wel 1000 planten mag neerzetten in z'n loods. Als Piet dan wordt vrijgesproken en gewoon door mag gaan met zijn thuiskweek dan zet dat de deur open voor andere thuiskwekers lijkt me. Maar ik heb niet genoeg verstand van het juridische aspect om te oordelen of het ook zo werkt.
Er bestaan nu al wel enkele uitzonderingen voor mensen die het medicinaal kweken, maar dit is heel willekeurig heb ik het idee. Er worden helaas nog teveel mensen hun huis uitgezet voor een paar plantjes. Als je de boel netjes en brandveilig geregeld heb zie ik geen enkele reden waarom je niet je eigen plant zou mogen kweken, helaas denkt de overheid hier anders over. Als je de wietplant echter vervangt met een tomatenplant en die in je tent met lamp, afzuiger, koolstoffilter en bewateringssysteem dan is er niks aan de hand.