Acid vs Reuzegom

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik ben trouwens wel benieuwd of hier mensen met een mening rondom de Sanda Dia zaak zijn...

Vinden jullie de straf die de verantwoordelijke verenigingsleden hebben gekregen terecht? Te zwaar? Te licht?

Vinden jullie het terecht dat de youtuber Acid, die een soort expose video heeft gemaakt, wellicht een aanklacht krijgt? Terrecht dat zijn video van youtube is gehaald?

Persoonlijk denk ik dat de straf veel te laag is. Ook weten we dondersgoed uit wat voor milieu veel mensen in dergelijke verenigingen komen... Een boete van €400 raakt zulke mensen totaal niet. Naamschade daarentegen wel. In dit milieu wordt namelijk veel "gekocht" met je achternaam.
Ik vind het bizar dat dit het prijskaartje is van een leven van een jonge man.

Ik had hier volgens mij nooit meer op gereageerd. Ook ik vind de straf veel te laag. Vind het best een rare situatie.

En dan te bedenken dat Acid ongetwijfeld een zwaardere straf gaat krijgen voor zijn video. Door namen te noemen, die online schijnbaar al te vinden waren i.v.m. de Reuzegom zaak. Hij heeft er enkel meer ruchtbaarheid aan gegeven door het bereik dat hij heeft.

Vandaag was in elk geval de eerst dag in de rechtbank. Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen eigenlijk. Als Acid inderdaad veroordeeld wordt én een hogere straf krijgt dan de Reuzegommers zelf, dan is er toch wel iets mis met het rechtssysteem? :sweatsmile:
Maar misschien denk ik dan te kort door de bocht.

ljuv

DF-koningin
Ik had hier volgens mij nooit meer op gereageerd. Ook ik vind de straf veel te laag. Vind het best een rare situatie.

En dan te bedenken dat Acid ongetwijfeld een zwaardere straf gaat krijgen voor zijn video. Door namen te noemen, die online schijnbaar al te vinden waren i.v.m. de Reuzegom zaak. Hij heeft er enkel meer ruchtbaarheid aan gegeven door het bereik dat hij heeft.

Vandaag was in elk geval de eerst dag in de rechtbank. Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen eigenlijk. Als Acid inderdaad veroordeeld wordt én een hogere straf krijgt dan de Reuzegommers zelf, dan is er toch wel iets mis met het rechtssysteem? :sweatsmile:
Maar misschien denk ik dan te kort door de bocht.

Naja ik vind het (bij nader inzien) ook niet geweldig wat Acid deed. Zulke dingen moet je wel aan het recht overlaten. Maarrrrrr die zegt ook dat op dood door schuld 2 jaar cel of €20.000 staat, wat toch wel heeeeel wat anders is dan €400 en een taakstraf. En op dood ten gevolge van mishandeling kan ook weer doodslag staan en zwaardere straffen.
Dus die bocht kan korter, het was vanaf de rechtzaak van die gasten al duidelijk dat het rechtssysteem vol met bizarre bullshit zit.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik ga niet mee in die acid generatie.
Die doet domme dingen.
Heeft proberen tomorrowland zonder ticket betreden.
Is hem totaal niet gelukt plus hij laat zijn vriendin gewond achter op de inbreekroute. Een echte man 🙄...
Slecht voorbeeld voor de jeugd.
Dat "exposen" was ook niet nodig want iedereen kende de namen al voor dat acid de aandacht wou halen.

Dat er aan het reuzegomzaakje een geurtje hangt is wel duidelijk en de "fils de papa" zijn er goed vanaf gekomen.

Bovenaan