• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Fout gegaan op LSD

Helenas

Bewuste gebruiker
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en heb gister een vervelende ervaring gehad die ik graag wil delen met jullie. Ook om het een beetje te verwerken voor mezelf.

Sinds een paar weken wonen mijn vriend en ik in een groter huis. Het is helemaal naar onze zin en gister dachten we dat het tijd werd voor een tripje. We hebben al heel vaak 2cb gedaan en beiden een aantal keer lsd. We hebben druppels in huis. Mijn vriend heeft al vaker een hoge dosis genomen (1.5 druppel) en besloot er nu 1 te nemen. Ik heb 2x 1 druppel gedaan en verder een paar keer een halve en besloot er nu ook 1 te nemen.

Woonkamer mooi, lichtjes opgehangen, chillplek gemaakt, tafeltennis voor op de tafel klaar, eten, drinken, avondeten gemaakt, muziek klaar voor de avond. We beginnen.

Na 10 minuten beginnen er al dingen te veranderen. We zijn bekend met een heftige opbouw dus we lieten het gewoon maar gebeuren maar het ging vrij hard. Na een half uur was het behoorlijk 'aan' en besloten we vanuit het dakraam naar de lucht te kijken. De wolken waren prachtig! Tussendoor wat anders aangedaan want het zat niet zo lekker. We moesten een zonnebril opzetten om naar buiten te kijken, zo fel was het licht. Ondertussen was de lsd nog steeds aan het opbouwen en begon het me een beetje te benauwen. Rustig blijven ademhalen. Het komt goed. Ik ben oke. We kijken lekker naar buiten.

Het werd steeds donkerder en we besloten beneden de lichtjes aan te zetten. Het was een flinke klap om van die prachtige lucht naar een donkere kamer te gaan. Ik begon het een beetje kwijt te raken. We konden niet meer in volledige zinnen met elkaar praten. Focussen op een taak was lastig. We wilden de kaarsjes aandoen en dan even eten maar het voelde alsof ik te veel ketamine op had. Ik had het idee dat ik dubbel sprak. Mijn huid begon pijn te doen. Ik dacht dat mijn vriend het ook een beetje kwijt raakte en ik probeerde hem er doorheen te loodsen. Met de soep gingen we op de bank zitten.

Ik had het inmiddels al 3 uur heel zwaar en sprak uit dat ik het echt niet leuk meer vond. Het was gewoon veel te veel. Als ik mocht kiezen om nu te slapen, had ik dat graag gedaan. Mijn vriend schrok daar van en begon zich daar door ook slechter te voelen. Normaal is hij mijn rots en nu wankelde hij. Daardoor wankelde ik nog meer. Ik sprak uit dat het misschien goed was om een vriend te bellen om te vragen of hij wilde komen want het ging met de seconde slechter. Het voelde alsof ik in een bubbel zat en bijna ging flauwvallen. Mijn huid prikte. Zenuwen deden pijn.
Die vriend moest nu komen! Nu!

Paniek begon. Die goede vriend en mijn beste vriendin waren onderweg, gelukkig. Ik begon wat dingen op te ruimen om mezelf bezig te houden maar het duizelde me. Het leek steeds erger te worden.
Na 20 minuten waren ze er en ik had het niet meer. Ik heb geprobeerd tot mezelf te komen. Ik heb geprobeerd het te relativeren en te letten op mijn ademhaling maar ik was op. Ik vroeg om verdoving, iets. Geef het me want het lukt me niet meer. Ze reageerden heel lief en het was enorm fijn ze te zien. Er werd paracetamol voor me gepakt, 2 stuks. Ik nam ze aan en zoals ik ze normaal ook neem, nam ik ze nu ook. Het ging te snel en ik proestte ze weer uit en moest daarbij kokhalzen. Nu heb ik enorme spuugangst dus daarna was het helemaal klaar. Ik begon hard te huilen, te trillen, te hyperventileren. De visuals waren overal. Mijn vriendin ging achter me zitten en probeerde me rustig te krijgen. Dat lukte uiteindelijk wel iets. Daarna leek ik rock bottom te hebben bereikt en kon het alleen maar beter gaan. Ik krabbelde steeds een beetje op maar mijn huid bleef pijn doen. Ze bleven zolang we ze nodig hadden en we hebben op de bank een beetje nagepraat. Zo'n 4 uur later werd het echt tijd om te gaan. Daar schrok ik weer even van maar ik wilde het graag zelf verder oplossen.

Uitgeput zat ik met mijn vriend op de bank. Wat is er allemaal gebeurd.. hebben we dit echt meegemaakt? Hebben mijn vrienden me echt zo gezien? Wat verschrikkelijk. Ik schaamde me. Mijn vriend was er ook enorm van geschrokken. Na een uurtje nagezeten en nagepraat te hebben, gingen we slapen. In bed herhaalde alle gebeurtenissen zich in mijn hoofd. Flashbacks. Ik had een sleepcast aangezet en die helemaal afgeluisterd. Daarna gelukkig toch in slaap gevallen en tussendoor nog twee keer wakker geworden.

Nu voel ik me oke maar heel moe. Ik ben verdrietig over wat er is gebeurd. We hadden hier zó naar uitgekeken. Ik was van plan een notitieboekje bij te houden. We wilden even lekker een avond samen op avontuur en ik was me er heel bewust van dat lsd heus niet altijd leuk is maar dit.. Onze vrienden hebben gelukkig heel lief gereageerd en nu moeten we het een plekje gaan geven.

Heeft iemand tips over hoe we hier mee om kunnen gaan? Hebben we gewoon pech gehad? Hoe kunnen we dit de volgende keer voorkomen? Ik ga in ieder geval geen hele druppel meer doen want dit wil ik nooit meer

Bedankt voor het lezen! Liefs

TheGozd

Experimenterende gebruiker
druppel LSD? daar heb ik nog nooit van gehoord. Hoe kun je in hemelsnaam aan vloeibare LSD komen. Erg rare ervaring, vooral omdat je zegt al wel eens LSD te hebben gedaan. Dat van huid die pijn doet heb ik nog nooit gehoord. Ik denk dat je er mentaal niet helemaal klaar voor was ofzo of misschien voelde je een discomfort bij het feit dat je niet meer uit het dakraam kon kijken en dat je toen iets tegen je zin in moest doen

Helenas

Bewuste gebruiker
druppel LSD? daar heb ik nog nooit van gehoord. Hoe kun je in hemelsnaam aan vloeibare LSD komen. Erg rare ervaring, vooral omdat je zegt al wel eens LSD te hebben gedaan. Dat van huid die pijn doet heb ik nog nooit gehoord. Ik denk dat je er mentaal niet helemaal klaar voor was ofzo of misschien voelde je een discomfort bij het feit dat je niet meer uit het dakraam kon kijken en dat je toen iets tegen je zin in moest doen
De vloeibare lsd hebben we via via gekregen. De neef van een goede vriendin maakt het. We hebben het flesje al een tijdje en al meerdere keren gebruikt dus het is echt zo, haha.
De omslag van het naar buiten kijken en vervolgens naar beneden gaan, was inderdaad niet fijn.

Roello

Newbie
Heftig joh. Ik blijf me in ieder geval elke keer weer goed verbazen als ik dit soort dingen lees. Mijn ergste trip op psychidelica was volgens mij een keer truffels nemen in een totaal verkeerde setting. Ik had het al vaker met vrienden gebruikt en er een leuke avond aan overgehouden, maar dit keer was totaal anders. Na al wat kennis te hebben gemaakt met wat leuke mensen en een paar drankjes besloot ik het hele bakje te nemen. Eerst begonnen de effecten heel prettig en voelde ik een fijne gloed over mezelf en alles wat ik zag. een uur later begon ik het gevoel te krijgen dat er iets vreemds aan de hand was. voor ik het wist zat ik helemaal in mezelf getrokken en begon alles met de minuut onprettiger te worden omdat mensen steeds naar me toe bleven komen om te vragen wat er aan de hand was. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee dat ben gaan vluchten. Ik pakte m'n fiets en heb heel m'n leven nog nooit zo snel gefietst. Ik wou gewoon echt heel graag naar huis en tegelijk snapte ik er geen ene zak meer van. Ik ben ook meerdere keren met de fiets gestopt om mijn gedachten bij een te houden en het voelde echt veel te intens allemaal. Thuis aangekomen heb ik nog even van de vloer kunnen genieten die heel elegant op en neer zweefde met de meest waanzinnige patronen die je kunt bedenken. Tegelijk zat ik gewoon veel te intens in m'n gedachten en snapte ik er gewoon niks meer van dus ik ben maar in m'n nest gaan liggen om m'n gedachtengang tot rust te kunnen krijgen. maarja leer je ook weer wat.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Helenas wat enorm naar dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad. Uit je verhaal kan ik zo snel niet meteen iets opmaken dat je "verkeerd" hebt gedaan. Maar ik weet natuurlijk niet wat er zich in jouw onderbewuste allemaal afspeelt. Misschien was je er mentaal niet helemaal klaar voor of misschien heb je gewoon simpelweg pech gehad. Ik heb nog maar 1 keer echte blinde paniek gevoelt tijdens een trip en dat was echt heel beangstigend. Ik heb er wel een paar andere keren tegenaan gezeten. Soms ook echt zonder goede aanwijsbare reden.

Het enige wat me opviel in je verhaal waar je misschien in de toekomst nog iets mee zou kunnen is:
Ik begon het een beetje kwijt te raken. We konden niet meer in volledige zinnen met elkaar praten. Focussen op een taak was lastig.
Klopt het dat je de effecten op dat moment te hard vond en dat je daarom afleiding ging zoeken? Lijkt me op zich een hele begrijpelijke reactie namelijk. Hoe cliche het misschien ook klinkt is het toch ook in dat soort momenten belangrijk om je je eraan over te geven. Zodra je afleiding gaat zoeken ben je eigenlijk al in de weerstand aan het schieten. Ik ken het gevoel zoals je in dit oude tripreport van me kunt lezen:

Bedankt in ieder geval voor het delen van je openhartige verhaal. Fijn dat je zulke goede vrienden hebt!

Helenas

Bewuste gebruiker
Dankjewel voor je fijne reactie. Het geeft me rust dat zoiets kan gebeuren en het is fijn om het te kunnen delen met andere ervaren gebruikers. Ik kan me vinden in het stukje afleiding zoeken. Misschien heb ik dat inderdaad onbewust gedaan.
Ik heb een beetje gelezen over de effecten vanaf 300-400ug en ik kan me er wel in vinden. Misschien is er toch wat mis gegaan met de druppel? Ik dacht van niet maar ik kan helaas niet meer teruggaan naar dat moment. Het voelde alsof ik mezelf kwijtraakte en we hebben naar elkaar kort de term egodood genoemd. Misschien als ik me er aan had overgegeven, was ik daar gekomen maar het voelde niet goed ofzo. Het zal heel goed de weerstand geweest kunnen zijn.

• Like
Waarderingen: Eik

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Dat moment dat je uitspreekt dat je niet zo lekker aan het gaan bent...heftig is dat, herkenbaar ook hoe geladen die opmerking dan is.
Ja enorm! Heb ook wel eens even voor me gehouden dat het niet zo lekker ging en dan achteraf wel besproken dat het op dat moment niet lekker ging. Bleek dat mijn tripmaatje precies hetzelfde in de wedstrijd zat. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen met die trip maar het was wel een "rocky start"....

Het voelde alsof ik mezelf kwijtraakte en we hebben naar elkaar kort de term egodood genoemd. Misschien als ik me er aan had overgegeven, was ik daar gekomen maar het voelde niet goed ofzo. Het zal heel goed de weerstand geweest kunnen zijn.
Ja dat gevoel van jezelf kwijtraken kan echt heel beangstigend zijn. Heb dat op psilo, lsd en DMT meegemaakt. Toch is het meestal de weerstand die het probleem is. Bij mijn allerlaatste DMT ervaring was ik totaal weg van mijn ego en was het toch allemaal liefdevol en vredig. Soms is het ook echt wel een beetje met de spreekwoordelijke dobbelsteen gooien lijkt het haast....

TheGozd

De vloeibare lsd hebben we via via gekregen. De neef van een goede vriendin maakt het. We hebben het flesje al een tijdje en al meerdere keren gebruikt dus het is echt zo, haha.
De omslag van het naar buiten kijken en vervolgens naar beneden gaan, was inderdaad niet fijn.
wauw gaaf dat je iemand close kent die zelf LSD maakt, is één van de moeilijkste drugs om te maken. Kan ik niet via jou vloeibare LSD ook kopen dan? xd

Digitalism

Belezen gebruiker
Ah, wat vervelend! Ik snap je volledig en met mij waarschijnlijk nog vele anderen. Ik denk dat nagenoeg iedereen die regelmatig tript wel eens in een dergelijke situatie verzeild is geraakt. Het is sowieso niet iets om je voor te schamen, al snap ik goed dat je dit wel zo voelt. Ook die deuk in je ego is voor mij erg bekend. Voor mij heeft het verhaal delen absoluut geholpen, dus je post hier is een goede eerste stap. Daarnaast is het natuurlijk fijn dat je dit met je partner kunt bespreken.

Heb je enig idee hoeveel ug een druppel bevat? Klinkt als een nogal onnauwkeurige manier van doseren. Juist bij dit soort stofjes is het wel prettig als je niet op de >100 ug hoeft te dosereren. Dus wellicht dat de dosis in dit geval de boosdoener was. Zeker als je er niet op rekent, kan dat voor een overweldigend gevoel zorgen. Ik zou de volgende keer in ieder geval voor (geteste) zegels kiezen. Bij voorkeur met een niet te hoge dosis (<150 ug), zodat je nauwkeurig voor welke dosis dan ook kunt kiezen.

Helenas

Bewuste gebruiker
Wat een super fijne reacties. Dat doet me erg goed! Heel lief, bedankt.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel ug een druppel bevat. Ik zal het eens navragen en dan eens kijken of ik aan zegels kan komen. Dat lijkt me misschien toch beter doseren inderdaad. Maar voorlopig ben ik er even klaar mee. Eerst dit goed verwerken :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Jeetje wat kut. En wat jammer ook gewoon voor je/jullie, LSD kan zo fantastisch zijn maar, zo blijkt maar weer, ook de gedaante van een monster aannemen, net als ieder ander psychedelisch middel in bepaalde (soms onvoorziene) omstandigheden.

Ik heb net de reacties gelezen en veel is al gezegd. Toen ik je report las, was mijn eerste gedachte dezelfde als die van @Rivalrie: dit klinkt alsof je een ‘overdosis’ (waarmee ik bedoel: hoger dan gewenste/verwachtte) dosis LSD hebt gehad. Ik heb zelf geen ervaring met 300-400 ug, maar ik weet wel dat hoe hoger de dosis, hoe sneller de effecten opkomen. Dit is erg opvallend bij LSD vind ik. Het zou dus zomaar kunnen dat je dosis te hoog was, en aangezien je dat soort hevige effecten niet mentaal ingecalculeerd had raakte je misschien in paniek. Paniek en angst zijn vaak het begin van een bad trip, want dan neemt de drang om er tegen te vechten het gemakkelijk over. We kennen het allemaal in een bepaalde mate.

Vloeibare LSD - ik heb het nog nooit in real life gezien maar het klinkt wel als een mogelijk vrij tricky manier van doseren, zeker als je niet weet hoeveel er in de druppel die je neemt zit. En al helemaal omdat LSD zo’n enorm potent molecuul is kan het nogal uitmaken lijkt me.

Ik snap dat je er de komende tijd even helemaal klaar mee bent en neem ook vooral goed de tijd om deze ervaring te verwerken. Mocht je het ooit een nieuwe kans geven, dan wens ik jou en je vriend een geweldige trip toe om deze negatieve ervaring te compenseren!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heeft iemand tips over hoe we hier mee om kunnen gaan? Hebben we gewoon pech gehad? Hoe kunnen we dit de volgende keer voorkomen? Ik ga in ieder geval geen hele druppel meer doen want dit wil ik nooit meer
LSD en andere tripmiddelen kunnen soms wat prikkende gevoelens geven. Spierkrampen komen ook regelmatig voor. Soms kan het prettig aanvoelen, maar zoals met alles tijdens het trippen, kan het ook heel naar worden; zeker als je er steeds op let. Verder zijn verwarring, moeite met uit je woorden komen en gevoeligheid voor de sfeer van een ruimte heel gebruikelijke ervaringen tijdens een trip. Dus wat dat betreft lees ik niet zoveel geks in je report. Het is meer zo dat je tijdens een trip last kunt krijgen van gedachten en gevoelens die zichzelf versterken. Als je zoiets hebt van 'ah dit voelt echt he-le-maal niet chill aan, ik wil dat het weg gaat', dan kan dat je hele belevingswereld beïnvloeden. Je kunt elkaar ook aansteken met reacties, dat je een beetje schrikt van een ander en die persoon daar ook weer geschrokken op reageert.

Wat goed helpt in zulke situaties is je bedenken dat je aan het trippen bent en dat het zo weer voorbij is. Zodra je de gevoelens herkent als een negatieve gedachtenspiraal, kun je het ook gelijk wat loslaten. Wat ook helpt is de omgeving veranderen. Probeer even een lekker plekje te vinden, of ga juist buiten even een wandeling maken. Met verandering van omgeving kan je vaak ook je beleving veranderen. Als iemand even wat minder chill gaat dan helpt het vaak om even een dekentje te geven en een kop thee en een fijne plek om te zitten. En nieuwsgierig proberen uit te vinden wat jij (of de andere persoon) precies ervaart. Dat voelt al een stuk minder zwaar dan een vaag zwaar gevoel waar je snel van af wil.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
LSD en andere tripmiddelen kunnen soms wat prikkende gevoelens geven. Spierkrampen komen ook regelmatig voor. Soms kan het prettig aanvoelen, maar zoals met alles tijdens het trippen, kan het ook heel naar worden; zeker als je er steeds op let. Verder zijn verwarring, moeite met uit je woorden komen en gevoeligheid voor de sfeer van een ruimte heel gebruikelijke ervaringen tijdens een trip. Dus wat dat betreft lees ik niet zoveel geks in je report. Het is meer zo dat je tijdens een trip last kunt krijgen van gedachten en gevoelens die zichzelf versterken. Als je zoiets hebt van 'ah dit voelt echt he-le-maal niet chill aan, ik wil dat het weg gaat', dan kan dat je hele belevingswereld beïnvloeden. Je kunt elkaar ook aansteken met reacties, dat je een beetje schrikt van een ander en die persoon daar ook weer geschrokken op reageert.

Wat goed helpt in zulke situaties is je bedenken dat je aan het trippen bent en dat het zo weer voorbij is. Zodra je de gevoelens herkent als een negatieve gedachtenspiraal, kun je het ook gelijk wat loslaten. Wat ook helpt is de omgeving veranderen. Probeer even een lekker plekje te vinden, of ga juist buiten even een wandeling maken. Met verandering van omgeving kan je vaak ook je beleving veranderen. Als iemand even wat minder chill gaat dan helpt het vaak om even een dekentje te geven en een kop thee en een fijne plek om te zitten. En nieuwsgierig proberen uit te vinden wat jij (of de andere persoon) precies ervaart. Dat voelt al een stuk minder zwaar dan een vaag zwaar gevoel waar je snel van af wil.

Goede tips vind ik! :)

Pace Ley

Wat een vervelende situatie! Waarom was het zo belangrijk voor je dat ie vriendin en vriend naar je toe kwamen? Ik zou in zo'n geval niet te veel hulp van externe factoren verwachten; je staat er sowieso al alleen voor. Het zou de situatie voor mij er alleen maar ingewikkelder van maken op lsd kan ik sociale interactie helemaal niet goed verwerken. Je grootste vijand is je eigen paniek en bezorgde mensen om je heen versterken dat alleen maar. Voor mij is dat echt het allerlaatste waar ik behoefte aan zou hebben. Met een beetje pech bellen ze een ambulance ook nog.
Als je het nog eens wilt proberen op lsd, dan zou ik voor blotters gaan. Als je een benzo in huis hebt, weet je dat je altijd je trip kunt dempen als je daar behoefte aan hebt. Alleen de wetenschap dat dat kan, zorgt er voor mij voor dat ik me nergens zorgen over maak en gerust hoge doseringen neem. De benzo heb ik nooit nodig gehad. Als je het gevoel accepteert, verwelkomt zonder angst en niet probeert te remmen, dan pakt zo'n avond waarschijnlijk heel wat anders uit.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat moment dat je uitspreekt dat je niet zo lekker aan het gaan bent...heftig is dat, herkenbaar ook hoe geladen die opmerking dan is.
Ja, helaas bevestig je het op die manier tegenover jezelf en breng je die vibe bij de ander(en) waarmee je tript. Al is het natuurlijk helemaal begrijpelijk dat iemand dat doet.

Beter is het denk ik om het even voor jezelf te houden en jezelf mogelijk af te zonderen (mocht dat fijner zijn). En eerst wat dingen te proberen zoals veranderen van omgeving, zingen, dansen. (echt waar!) Wat dan ook om niet in die gedachtestroom mee te gaan dat je niet lekker gaat. Belangrijk is om die stroom voor een tijdje te onderbreken en dan kunnen dingen er al gauw heel anders uit gaan zien. Maar als je zegt dat je niet goed gaat, schrikt de ander daarvan, jij schrikt weer van zijn/haar reactie, enzovoort... Dan kun je makkelijk heel snel op een plek komen waar het niet meer zo makkelijk is om eruit te komen denk ik. Zeker als je het bevestigt tegenover elkaar.

Wat een vervelende situatie! Waarom was het zo belangrijk voor je dat ie vriendin en vriend naar je toe kwamen? Ik zou in zo'n geval niet te veel hulp van externe factoren verwachten; je staat er sowieso al alleen voor. Het zou de situatie voor mij er alleen maar ingewikkelder van maken op lsd kan ik sociale interactie helemaal niet goed verwerken. Je grootste vijand is je eigen paniek en bezorgde mensen om je heen versterken dat alleen maar. Voor mij is dat echt het allerlaatste waar ik behoefte aan zou hebben. Met een beetje pech bellen ze een ambulance ook nog.
Maar daar zijn we allemaal verschillend in. Ik ben hier ook zoals jou in en dat (mensen vragen om naar me toe te komen wanneer ik bad ga) zou ook het laatste zijn wat ik zou willen in zo'n situatie. Maar ik ben ook iemand die als ik ziek ben het liefst helemaal alleen gelaten wordt. Een ander zou dat dan weer vreselijk kunnen vinden en het liefst iemand erbij hebben die voor hem/haar zorgt.

Verder eens met iedereen die de vloeibare LSD maar wat tricky vind. Beter gewoon zegels kopen. Maar ja, dat is allemaal al gezegd dus.

Laatst bewerkt:

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Er zijn vendors die vloeibare 1P-LSD verkopen. Mag uiteraard geen sources vernoemen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
True that, maar dat mogen zij dan toch maar voor mij doen. 😄
Ja probleem is vooral dat die kleine druppelflesjes niet echt precieze druppels afgeven. Eén druppel kan dan net zo groot zijn als twee andere druppels uit hetzelfde pipet. In principe heb je ook micropipetten waarmee dat allemaal veel preciezer kan. Maarja, die geven ze niet gratis bij de LSD weg :tearsofjoy:

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Een druppel is een druppel,, als deze loskomt van de pipet en je laat deze op een schoteltje vallen (om op te likken) bevat de druppel dezelfde hoeveelheid vloeistof. Nooit rechtstreeks op je tong druppelen, als het verkeerd gaat is er geen weg terug!!
In de scheikunde is dit een beproefde methode om metingen te doen om o.a. de zuurtegraad van een vloeistof te bepalen. Maar je moet wel nauwkeurig te werk gaan!
Wat ik lees (ik heb er geen ervaring mee) zijn de zegels veel betrouwbaarder te doceren. Zegels worden trouwens gemaakt met vloeibare LSD dus het is niet zo vreemd dat jij in het bezit bent van vloeibare LSD.
De enige en vooral wijze tip die ik je kan meegeven is: zorg altijd voor een vertrouwde trip-sitter als je LSD, paddo's, salvia of andere tripmiddelen gebruikt gebruikt!
Trek je het niet meer dan kan het rust geven om tegen de trip-sitter (of -ster) lekker aan te leunen en je weer een stukje comfortabeler te voelen.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Vaker gedaan? Zo ja, wat vond je ervan?
Nee, maar ik had gehoord dat het kleurrijker was dan 1P-LSD.
Zou je het aanraden om dan 300ug in 1x te doen ipv 2 trips van 150ug?
Heb al 2x 300ug gedaan. Maar euhh, wil de toop niet hijacken 😅️

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nee, maar ik had gehoord dat het kleurrijker was dan 1P-LSD.
Zou je het aanraden om dan 300ug in 1x te doen ipv 2 trips van 150ug?
Heb al 2x 300ug gedaan. Maar euhh, wil de toop niet hijacken 😅️
Je hebt al 2x 300ug gedaan met (1P-)LSD neem ik dan aan?

Nee ik zou het niet aanraden om 300ug AL-LAD te nemen, ik weet niet hoe jij erop reageert. Zelf reageerde ik wel erg mild op 150ug AL-LAD, maar durf niet te zeggen dat dat ook zo zal zijn bij jou. Ik vond AL-LAD trouwens veel minder kleurrijk dan (1P-)LSD/ALD-52. De visuals waren enorm complex, maar juist erg eentonig qua kleur voor mij.

wat naar dat t zo kut was gelopen... miss waren jullie nog niet helemaal comfortabel met de setting van het nieuwe huis? Of kan het misschien zo zijn dat jullie té veel druk hadden gezet op dat het een leuke avond moest worden, waardoor jullie door de come-up anxiety in paniek raakte en het toen is misgelopen?

Ik zou er iig niet al te veel mee zitten. Bad trips happen, overkomt iedereen wel eens die drugs gebruikt, dat betekend niet dat je volgende trip niet leuk kan zijn. Kijk of je ervan kan leren, denk samen met je vriend na over hoe jullie ermee om zijn gegaan en wie jullie de volgende keer beter/anders zouden kunnen doen.

En over je spuugangst: ik heb een tijdje ook gestruggled met emetofobie en ik weet hoe moeilijk t is, maar het beste is om gewoon te oefenen om alles tijdens je trip te accepteren en te onthouden (en tegen jezelf zeggen!!) dat het weer overgaat en dat het (in het geval van kotsen) altijd minder erg is dan wat je hoofd ervan maakt. Als je niet accepteert wat er gebeurt tijdens je trip en dat je het maar over je heen moet laten komen, raak je juist in paniek.

Als jij of iemand om je heen moet overgeven, probeer gewoon rustig te blijven en probeer te accepteren dat het nou eenmaal gebeurd, dat je er even niks aan kan doen en dat het zo weer voorbij is. Blijf dat tegen jezelf zeggen, blijf rustig ademen. Het enige wie je kan doen is accepteren en rustig blijven tot t weer voorbij is. heeft mij heel erg geholpen met mn emetofobie

Hoop dat jullie samen snel over deze kut avond heen komen, let us know how it goes!!!! :wink:))

Helenas

Bewuste gebruiker
Nogmaals, wat fijn dat jullie zo begripvol en lief reageren! De keuze om onze vrienden te vragen had ik gemaakt omdat ik helemaal vastliep met mijn vriend. Ik was angstig en hij werd angstig en we versterkten elkaar alleen maar. Ik had echt behoefte aan een gesprek met een nuchter persoon. Ik had dat in ieder geval er van gemaakt in mijn hoofd, dus moest het ook gebeuren.
Ik ben heel benieuwd wat er was gebeurd als ik me had overgegeven aan het gevoel. Dansen was ook geen slecht idee geweest. Deze tips neem ik allemaal zeer ter harte en hoop ik een volgende keer in te kunnen zetten.
De overgeefangst is inderdaad een ding. Ik weet dat dingen zo groot zijn omdat ik dat zelf maak. Het is maar spugen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn vriendin heeft me afgeleid, is met me het gesprek aangegaan en liet me beschrijven wat ik voelde. Ze heeft achter me gezeten en me vast gehouden. Ik vertrouw haar volledig dus dat was echt fijn. Ze hebben trouwens gezegd absoluut geen ambulance te bellen ivm de nasleep en dat ik mogelijk was meegenomen dus dat hebben ze goed gedaan. Ze hadden een paar biertjes meegenomen en hebben het allemaal luchtig aangepakt. Ze hebben net zo lang bij ons gezeten tot het weer oke ging. Dus geen al te bezorgde gezichten en ik werd flink in de maling genomen toen in de paracetamol er weer uit gooide. Op een goede manier. Of ik ze de volgende keer niet meteen op de grond wilde leggen. Nouja, het was nu in ieder geval fijn maar het voelde wel als een verlies omdat ik het zelf niet wist op te lossen.

Pace Ley

Fijn dat je zulke goede vrienden hebt. Een luchtige en happy vibe kan dan wel het verschil maken!
Dus geen al te bezorgde gezichten en ik werd flink in de maling genomen toen in de paracetamol er weer uit gooide. Op een goede manier. Of ik ze de volgende keer niet meteen op de grond wilde leggen. Nouja, het was nu in ieder geval fijn maar het voelde wel als een verlies omdat ik het zelf niet wist op te lossen.
Is het een verlies, of juist een gift dat je zo'n goed contact met je vrienden hebt, dat ze je door een lastige lsd ervaring kunnen helpen ? :grin:

Voor de volgende keer is acceptatie en overgave echt belangrijk. Anticipeer ook niet teveel op een herhaling van deze ellende, want dan is de kans ook groter dat het werkelijkheid wordt. De vaardigheden om een LSD trip goed te kunnen sturen, hebben mij het afgelopen half jaar zoveel opgeleverd. Want eigenlijk is het hele leven 1 trip en kun je op zelfde manier heel veel sturing uitoefenen, als je maar bewust wordt wat handig is om te doen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Eik

Helenas

Bewuste gebruiker
Zeker een gift dat we zulke fijne vrienden hebben! Deze ervaring heeft ons nog dichter tot elkaar gebracht. Dus dat is heel waardevol.
Wijze woorden, neem ik mee 😊

Lysergine

Bewuste gebruiker
Interessant rapport. :grinning:

Ja probleem is vooral dat die kleine druppelflesjes niet echt precieze druppels afgeven. Eén druppel kan dan net zo groot zijn als twee andere druppels uit hetzelfde pipet. In principe heb je ook micropipetten waarmee dat allemaal veel preciezer kan. Maarja, die geven ze niet gratis bij de LSD weg :tearsofjoy:
Sowieso vind ik pipetten (van alle soorten en maten) onhandig voor het afmeten van oplossingen die psychoactieve stoffen bevatten. Ik gebruik hiervoor liever spuitjes die goedkoop, makkelijker in gebruik en bovendien nauwkeurig genoeg zijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Interessant rapport. :grinning:

Sowieso vind ik pipetten (van alle soorten en maten) onhandig voor het afmeten van oplossingen die psychoactieve stoffen bevatten. Ik gebruik hiervoor liever spuitjes die goedkoop, makkelijker in gebruik en bovendien nauwkeurig genoeg zijn.
Hangt er een beetje af welk volume je wil afmeten en wat voor pipetten je hebt. Er zijn ook gewoon glazen pipetten die je met pipetteerballon kunt gebruiken en die zijn weer veel preciezer dan de spuitjes :wink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
En je hebt dus ook van dit soort pipetten waarmee je 2 microliter kan druppelen. Dat zie ik je nog niet zo snel doen met zo'n spuitje.

Lysergine

Bewuste gebruiker
Hangt er een beetje af welk volume je wil afmeten en wat voor pipetten je hebt. Er zijn ook gewoon glazen pipetten die je met pipetteerballon kunt gebruiken en die zijn weer veel preciezer dan de spuitjes :wink:

En je hebt dus ook van dit soort pipetten waarmee je 2 microliter kan druppelen. Dat zie ik je nog niet zo snel doen met zo'n spuitje.
Klopt, er zijn dergelijke pipetten die extreem nauwkeurig zijn, maar meestal heb je die precisie niet nodig. Als je erg kleine hoeveelheden moet afmeten, is het handiger om de concentratie van de vloeistof aan te passen: door deze te verlagen heb je meer volume nodig wat makkelijker af te meten is. Ik houd bij het afmeten het naaldje altijd op de spuit, zodat er geen druppels aan de tuit van de spuit blijven hangen en de volledige hoeveelheid afgemeten vloeistof dus in mijn drinkglas verdwijnt.

In geval van 3-HO-PCP weeg ik bijv. 25,0 mg af en breng dat over in een 5 ml spuit. Dit vul ik met propyleenglycol aan tot een totaal volume van 5 ml, zodat ik per mg nauwkeurig kan doseren. Tussendoor ontluchten en homogeniseren is natuurlijk belangrijk! Door de vloeistof tot tussen de verdeeldeelstrepen op te trekken, kan ik zelfs per halve milligram nauwkeurig doseren.

PepperLy

Newbie
Hoi, ik heb ook één keer LSD gedaan ik kreeg meteen een bad trip. Ik was zelfs zo diep gegaan in de trip dat ik door de muziek werd opgezogen en de muziek verdween. Als ik terug denk aan de trip zie ik mezelf nog naast een prullenbak zitten diep ongelukkig te vragen of het kon stoppen. In die herinnering kijk ik naar mezelf en het doet pijn mezelf zo te zien. Eerst heb ik hier veel last van gehad. Ik zat er veel over in dat ik bad ging. Na een tijd zag ik het als een soort leerles. Ik zag het diepste van mezelf ook kende ik het niet. Het was een ervaring en het zal wel zo gehoord hebben. Maak je echt niet te druk. Zulke bad trips gebeuren nou eenmaal en eigenlijk neem je er alleen maar iets van mee.

Bovenaan