Financiering eigen druggebruik

snelgemsurfd

Bewuste gebruiker
Dagdag Df'ers,

Woensdagochtend , koud,kil en hatsjiee!
Ik zit met een klaarblijkelijk met een groot vraagteken in m''n hoofd, namelijk hoe financieel jullie , eigen druggebruik?ŕ
Zitten hier allemaal geldschijtende monstertjes? Of leggen jullie bewust een bepaald bedrag op kant,?

En de Daily users onder ons, hoe in godsnaam kun je het allemaal betalen? Werken zoals een paard, of van goede afkomst of wat ik het meest logische is, op de niet-koosjer manier.

Schiet en praat.! :grin:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik gebruik bijna dagelijks wiet. Dit financieer ik door middel van werken. Ik moet eerlijk zijn, van fulltime naar parttime verdien ik net iets meer. Merkwaardig maar hier in belgie is dat zo.

Als het gebruik gematigd is dan hoef je daar echt geen fortuinen aan te verliezen of een rijkeluis kind zijn. Ik ga niet zeggen dat ik veel kan sparen maar dat hoeft ook niet. Ik heb alle comfort en luxe in mijn leven opgebouwd die ik nodig heb zodat mijn gebruik mooi tussen mijn uitgaven kan geklasseerd worden zonder dat ik in financiele problemen kom of mij in donkere dealermilieus moet begeven.

Het partydrugs/psychedelica bedrag ligt heel wat lager dan dat van wietuitgaven. Dat neem ik ook gewoon van mijn welverdiende werkcentjes. Mijn drugsaankopen zijn net als mijn boodschappen (voeding,...) in het leven ingeburgerd.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik financier het gewoon van mijn normale inkomen. Heb ik altijd zo gedaan, zelfs toen ik student was en dagelijks blowde kon ik het daar van betalen. Toen ging daar wel een behoorlijk deel van mijn inkomen naartoe, aangezien ik toen vaak niet meer dan 12 tot 20 uur per week werkte. Inmiddels werk ik 40 uur en gebruik ik een stuk minder, dus dan is het helemaal geen probleem meer. Ik geef denk ik minder uit dan de gemiddelde persoon aan drugs, en dan doel ik dus op al die mensen die zich elk weekend klem zuipen in de kroeg.

Het wordt denk ik pas lastig als je dagelijks gebruiker bent van de duurdere drugs zoals coke of hero bijvoorbeeld. Dan moet je inderdaad wel beschikking hebben tot een behoorlijk inkomen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, veel verslavingen zijn prima te bekostigen. Toen ik dagelijks wiet gebruikte kon ik het ook prima van mijn normale inkomen betalen. Nu gebruik ik niet zo veel meer en is het helemaal makkelijk te betalen van een full time inkomen.

Lijkt me de meest logische manier toch? Niet persé illegale activiteiten...

snelgemsurfd

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
Inderdaad, veel verslavingen zijn prima te bekostigen. Toen ik dagelijks wiet gebruikte kon ik het ook prima van mijn normale inkomen betalen. Nu gebruik ik niet zo veel meer en is het helemaal makkelijk te betalen van een full time inkomen.

Lijkt me de meest logische manier toch? Niet persé illegale activiteiten...

Hangt ook af hoeveel je gebruikt,
Want het drugsvolk dat rond mij fladdert, ik kan nooit geloven dat die hun vaste kosten /maand kunnen betalen en hun gebruik, wel 2 keer/week ( weekends meestal).
Ik ga ervanuit dat een maandloon 1600 Euries bedraagt, dus kheb me toch wel m'n twijfels bij.

En uit eigen ervaring kon ik niet alles betaald krijgen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja uiteraard, alles heeft met volume te maken. Ik denk alleen dat de gemiddelde verslaving (coke en heroïne uitgesloten) met een normaal salaris te betalen is.

snelgemsurfd

Bewuste gebruiker
Maar ik ben uit het ellende straat zo goed als uitgeraakt
Op een uitschuiver na. Dan begin ik toch over zo''n dingen m'n hoofd te breken

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik gebruik niet zo vaak drugs dus dat is easy te betalen van m'n gewone inkomen.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Ik werk 32 uur in de week. Daarnaast ga ik een dag in de week naar school. Ik zorg dat ik in ieder geval al mijn vaste lasten van mijn salaris betaal. Wat er over blijft gaat naar drugs, kleding, uitgaan, etc. Mijn salaris is niet al te hoog maar kan er prima mijn drugs van financieren. Als mijn geld op is dan leen ik joints van vrienden of rook gewoon niet meer tot er weer geld binnen is.

Ik blow bijna dagelijks. Voor de rest gebruik ik drugs wanneer ik er zin in heb en ik kan drugs altijd achteraf betalen wanneer mijn loon binnenkomt.

Geen criminele activiteiten hoewel me dit wel aangeboden is. Dat is gewoon niet slim vooral omdat ik aan mijn toekomst aan het werken ben.

TheStrip

Experimenterende gebruiker
Van mijn inkomen/stufi. Ik werk maar 8u in de week, dus zo heel veel geld komt er allemaal niet binnen, maar ik heb m'n wietgebruik altijd makkelijk kunnen bekostigen, zelfs toen ik dagelijks rookte. Nu geminderd naar een paar keer per week. Voor de rest ben ik wel heel zuinig met m'n geld, heb een lage huur, koop alleen kleding als ik het nodig heb etc

Bobsacamano

Badass junkie
Ik gebruik niet mega veel maar heb wel redelijk wat verschillende stoffen. Ik heb een goed inkomen dus kan het makkelijk betalen. Maar zelfs als ik een laag tot normaal inkomen had gehad dan had ik wat ik letterlijk gebruik makkelijk kunnen bekostigen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De drugs die ik neem zijn geen drugs die je regelmatig gaat/kunt gebruiken, behalve alcohol en wiet. De eerste gebruik ik regelmatig (zeg maar gerust elke dag), maar dan maar 1 tot (zelden) hooguit 2 biertjes bij het avondeten. En wiet gebruik ik nog maar heel weinig (1x per week of minder nog). En zelfs toen ik wiet dagelijks rookte had ik altijd maar heel weinig nodig. Mijn drugsgebruik kost me vrij weinig dus. En met m'n nieuwe full-time baan sinds de zomer zie ik m'n spaarrekening snel groeien. Zo snel dat ik soms denk, waarom werk ik eigenlijk full-time... Het financieel voor elkaar hebben zorgt helaas niet automatisch voor een makkelijk zorgeloos leventje.

Wacky

Badass junkie
pep is goedkoper dan eten.

Je moet alleen van de coke afblijven dan ist allemaal geen issue.

Attimo

Belezen gebruiker
Ik kan alles prima financieren met mijn maandloon wat nu ook weer niet superveel is maar prima om comfortabel te leven, drugs te gebruiken en een beetje te sparen.

Heb nog nooit een misdaad ofzo moeten plegen of onconventionele dingen moeten doen om mijn druggebruik te bekostigen.

Dat vind ik trouwens één van de grootste misverstanden over druggebruik. Je kan best drugs gebruiken en een normaal leven leiden. Het hoeft niet alles te overheersen in je leven.

Al vraag ik me wel af hoe je een normaal van ven kan leiden terwijl die aan de crack of heroïne hangt.

BlijeChick

Belezen gebruiker
Hierbij aansluitend is het, voor zover men dat kan peilen, weer niet gek dat blijkt dat een grote groep drugsgebruikers hoger opgeleid is. Verdienen wellicht toch gewoon genoeg om ook af en toe eens effe lekker los te gaan. En misschien is die zelfde groep over het algemeen verstandig genoeg om dat niet te vaak te doen... Scheelt je ook weer geld. Uiteraard wil ik niet iedereen over 1 kam scheren maar zou een en ander kunnen onderbouwen... :)

Attimo

Belezen gebruiker
BlijeChick zei:
Hierbij aansluitend is het, voor zover men dat kan peilen, weer niet gek dat blijkt dat een grote groep drugsgebruikers hoger opgeleid is. Verdienen wellicht toch gewoon genoeg om ook af en toe eens effe lekker los te gaan. En misschien is die zelfde groep over het algemeen verstandig genoeg om dat niet te vaak te doen... Scheelt je ook weer geld. Uiteraard wil ik niet iedereen over 1 kam scheren maar zou een en ander kunnen onderbouwen... :)

Inderdaad. De groep hoger opgeleide of gewoon "mijn leven is geen drugskutzooi"-gebruikers is veel groter dan velen denken. Omdat die de financiële middelen hebben om niet aan criminaliteit te moeten doen en door hun betere omgeving, opleiding, context in het algemeen, etc. meestal ook een stuk minder gebruiken.

Maar de mensen die er niet mee kunnen omgaan en het hun hele leven laten beheersen, die vallen natuurlijk beter op en zijn ook veel interessanter verhaal om in series en films te gebruiken.

Bovenaan