Fentanyl pleisters?

benzzzy

Badass junkie
Ben al een maandje clean van de opiaten en kan momenteel aan 25mcg/hr pleisters komen.

Vroeg me af aan hoeveel mg oxy/morfine PO het piek effect van de pleisters ongeveer gelijk staat.
Mijn vraag is niet aan hoeveel mg per 24 uur oxy/morfine vergelijkbaar is met 24 uur van een pleister.
Puur hoeveel mg oxy/morfine (oraal) een equivalent effect zou geven aan de piek effecten haalbaar met een transdermaale pleister van 25mcg/hr.

Heb geen zin in een overdosis of perongeluk zoveel te nemen dat ik 3 dagen niet kan functioneren.

benzzzy

Badass junkie
Voor zover als ik kan achterhalen zijn het matrix pleisters dus ik zou ze eventueel door de helf kunnen doen als ik zeker weet dat het geen gel pleisters zijn.

benzzzy

Badass junkie
Dit is waarschijnlijk gwn een slecht idee dat ik links laat liggen om uiteindelijk gwn heroïne of o-dsmt te halen als ik wil relapsen

Paranoize.

Badass junkie
Doe nou niet beste Benzy. Je bent er net een maandje van af...
Inderdaad niet doen alsjeblieft. En om je een beetje te ontmoedigen, fentanyl geeft toch geen fijn effect. Je gaat er alleen van knikkerbollen. Geen euforie niks! Dit middel werkt alleen fijn in combi met een andere opiaat om het effect van die opiaat te versterken! Ik heb de afgelopen dagen hele erge cravings gehad en het enige wat ik wou was oxycodon of heroine.... Maar de slechte herrineringen hebben me uiteindelijk ervan weerhouden gelukkig:neutral::unamused:

L

Lid 152247

Gast
Je bent niet al een maand clean, je bent pas een maand clean.

En als jij die pleisters gaat gebruiken, zit je nog steeds in dezelfde verslaving enkel met een maand abstinentie erin.

Heb je nog ambulante hulp?
En als de pleister bevalt, ik ga ervan uit dat het niet bij 1 keer blijft. Je schrijft zelf "mijn lot is al bezegeld, ik ben een junk"

Murphy's law heeft hier niets mee te maken.
De pleisters gaan je bevallen, je krijgt tolerantie, gaat ophogen, weer tolerantie, weer ophogen. En uiteindelijk beland je in een kliniek, zo niet..je kan niet blijven verhogen, ga zo jaren door en je lichaam begeeft het door de afkick of te hoge doseringen.

Ik mag hopen dat je dat niet ziet als je lot alsof je er geen invloed op hebt.

Paranoize.

Badass junkie
Kan ik toch niet
Kom op man doe het voor je zelf! Snap dat je denkt van wat brullen jullie nou joh laat me lekker me ding doen maar we bedoelen het goed. Is het gewoon niet waard om verslaafd eraan te zijn. Er zijn zoveel andere dingen om voor te leven dan die k*t pleisters. Ze maken je lichaam kapot en je geest. Ik heb elke dag gedachtens van fuck deze shit ik ga weer een shotje dope halen maar dan denk ik aan de dingen waar ik voor wil vechten. Me ouders die me nuchter willen zien en graag zien dat het goed met me gaat. Een relatie, een huis, gelukkig zijn ga maar door. Die pleisters gaan je hier alleen maar van weerhouden en je zal steeds meer paranoia worden en numb. Nogmaals blijf er voor je eige bestwil vanaf. You're loved geloof dat ajb.:redheart:

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Blijven trouwens Fentanyl pleisters goed ? ik heb er zoveel van mijn moeder nog...zonde van ze weg te werpen....maar vermits ze geen leuk effect hebben , wat in godsnaam ermee doen. ?

Begin er aub niet aan,Fentanyl is de hel als je moet stoppen.
Ik gebruik ze nu 9 jaar ivm chronische ziekte.
Ben al op eigen initiatief een heel eind geminderd van 200 ugh naar 100 ugh omdat ik wilde kijken hoever de pijn nu dragelijk was en het afbouwen was al lastig
1 van mijn kinderen heeft afgelopen weekend mijn pleisters gevonden en als stickers gebruikt waardoor ik nu zonder zit en heb het gevoel dag 2 nu dat ik in de hel zit...zweten,dan weer koud dan weer bloedheet,kotsmisselijk en dan de onrust..buiten het feit om dat ik nu weer met de volledige pijn zit vind ik de onrust nog wel het ergste...en als rolstoel patient kan ik helemaal niet in beweging blijven.
En ik moet nog 2 weken..huisarts al gebeld maar sinds al die berichtgevingen over opiaten word je hier op voorhand al behandeld als verslaafde als je niet uit komt met je recept.
9 jaar geleden werd bij voorschrift helemaal niet gewaarschuwd wat voor troep het was,als ik toen wist wat ik nu weet was ik nooit eraan begonnen.
Dus voor degene die nog voor de keus staan wel of niet nemen..doe het niet.

Paranoize.

Badass junkie
Ben al op eigen initiatief een heel eind geminderd van 200 ugh naar 100 ugh omdat ik wilde kijken hoever de pijn nu dragelijk was en het afbouwen was al lastig
1 van mijn kinderen heeft afgelopen weekend mijn pleisters gevonden en als stickers gebruikt waardoor ik nu zonder zit en heb het gevoel dag 2 nu dat ik in de hel zit...zweten,dan weer koud dan weer bloedheet,kotsmisselijk en dan de onrust..buiten het feit om dat ik nu weer met de volledige pijn zit vind ik de onrust nog wel het ergste...en als rolstoel patient kan ik helemaal niet in beweging blijven.
En ik moet nog 2 weken..huisarts al gebeld maar sinds al die berichtgevingen over opiaten word je hier op voorhand al behandeld als verslaafde als je niet uit komt met je recept.
9 jaar geleden werd bij voorschrift helemaal niet gewaarschuwd wat voor troep het was,als ik toen wist wat ik nu weet was ik nooit eraan begonnen.
Als je het doet, zorg dan dat je het goed aanpakt en op voorhand al weet dat er een verslaving op de loer ligt. Het beste is max 2 weken gebruiken bij heftige pijn. Voor langer gebruik moet je zorgen dat je geen situatie krijg waar je cold turkey moet. Is natuurlijk vervelend als je kind ze perongeluk gebruikt en je ineens zonder zit.... Raad aan om altijd wat extra te hebben, bijvoorbeeld een backup opiaat, en eventueel wat kratom (altijd handig als je wilt gaan ontwennen) Wens je succes ermee!😜

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Verstop het voortaan beter! Stel dat je kind er op had gekauwd of het lang vast had gehouden.....

Paranoize.

Badass junkie
Verstop het voortaan beter! Stel dat je kind er op had gekauwd of het lang vast had gehouden.....
Inderdaad wel een domme fout. Zou zonde zijn als je kind overdoseerd omdat je je hersenen niet gebruikt.... Vind het sws schaamtelijk dat ze ze uberhaupt hebben gebruikt.😶

L

Lid 152247

Gast
Woow!! Geen enkele ouder is perfect, maar je kind had wel dood kunnen zijn.
Of wat als je naar de arts had gemoeten..leg dat maar eens uit.

Hoe oud is je kind en waar lagen ze dan?

Paranoize.

Badass junkie
Woow!! Geen enkele ouder is perfect, maar je kind had wel dood kunnen zijn.
Of wat als je naar de arts had gemoeten..leg dat maar eens uit.

Hoe oud is je kind en waar lagen ze dan?
Mee eens! Vind dat de topic starter echt beter moet gaan nadenken hoor! Sorry voor me taalgebruik maar fentanyl is godverdomme 1 van de meest potente stoffen die er bestaan!

L

Lid 152247

Gast
Zeker wel. Maar dat is maatwerk. Daar is niet 1 antwoord op te geven.

Paranoize.

Badass junkie
mijn moeder kreeg het pas enkele maanden toen ze al erg ziek was.....nadien terminaal . Is er geen andere pijnbestrijding ?
Opiaten en wiet, verder heb je niet echt sterke pijnbestrijding. Kratom werkt ook best goed maar dat werkt op dezelfde manier als een opiaat. Bij hele erge pijn is fentanyl goeie pijnbestrijding vind je niet? Ik vind voor pijn persoonlijk methadon het beste middel wat er is, omdat je er niet high van word of gaat knikkerbollen zoals bij morfine of fentanyl

L

Lid 152247

Gast
Opiaten en wiet, verder heb je niet echt sterke pijnbestrijding. Kratom werkt ook best goed maar dat werkt op dezelfde manier als een opiaat. Bij hele erge pijn is fentanyl goeie pijnbestrijding vind je niet? Ik vind voor pijn persoonlijk methadon het beste middel wat er is, omdat je er niet high van word of gaat knikkerbollen zoals bij morfine of fentanyl
Wat meespeelt naast de pijn is hoe belangrijk het effect is op kwaliteit van leven(bijwerkingen) en de risico's(je wil niet misselijk worden van morfine na een chemo)
Meestal maken ze een combinatie aan. En passen ze de medicatie en dosering aan de fase van ziekteverloop aan.
En vergeet de wens vd patiënt niet.
Dus een advies voor pijnbestrijding bij iemand die terminaal is..ja..je geeft niet enkel advies voor het stukje pijn maar meerdere facetten.

Edit
.maar uiteindelijk kom je altijd in de categorie van de opiaten uit.

poppy

Experimenterende gebruiker
Slecht idee, het is zwaar verslavend net als de andere opiaten. Weer opnieuw verslaafd raken is extreem simpel eraf komen heel erg moeilijk maar dat weet je zelf ook.

Bovenaan