Hooked sinds fentanyl in het ziekenhuis

Raver

Badass junkie
Hey man ,

Wilde even iets delen.

Paar jaar geleden in 2024 heb ik een scooter ongeluk gehad. Paar ribben gebroken, een elleboog en mijn pols op een complexe manier.

Het bleek dat ik daarvoor moest worden geopereerd. Wat de kans op normaal herstel van mijn pols zou vergroten. Tijdens deze operatie hebben ze een plaatje in mijn pols gezet met een paar schroeven.

Enkele maanden later weer het plaatje eruit.

Vooraf aan de narcose kreeg ik dus fentanyl IV toegediend. Als pre narcose middel om het intuberen te vergemakkelijken. Intens gevoel, die warme deken, ik kreunde er bijna door. Het duurt even voor het werkt en dan gaan we je in slaap brengen.

"Ja het werkt al hoor!" Zei de anesthesie medewerker.

Voor me gevoel werd ik enkele seconden later wakker. Intense pijn, waarvoor ik meermaals morfine IV kreeg. De eerste operatie zo'n 13mg en de 2e keer maar 9mg.

Ik heb op een paar keer na oxycodone recreatief geen ervaring met opiaten buiten het ziekenhuis om.

Maar sindsdien, triggert elke vorm van opiaten me op mijn werk. Ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg veel met mensen die terminaal ziek zijn. Ik kom veel opiaten tegen; fentanyl pleisters, fentanyl tabletten voor onder de tong, morfinepompen, morfine tabletten of ampullen. Ik krijg regelmatig trek als ik met deze medicijnen bezig ben. Gelukkig word er altijd gewerkt met aftekenlijsten wat we als organisatie gebruiken om misbruik te voorkomen. Bovendien zou het uitermate onprofessioneel zijn om iets te stelen, en ben ik niet te vergeten verslaafd in herstel.

Maar man, ik denk ik deel dit eens. Het voelt alsof ik een opiaten addict ben zonder dat ik er ooit echt verslaafd aan ben geweest. Dat zaadje is geplant na de operatie ervaringen in het ziekenhuis zo'n 2.5 jaar geleden.

Greets

Als ik naar de feiten kijk, je hebt het 8 jaar niet meer gebruikt.
Toch had je als je echt gewild had, dit makkelijk kunnen doen maar is niet gebeurd.
Dan zou ik me niet al teveel zorgen maken.

Die agitatie tegen alles en iedereen ken ik, dacht dat ik de enige was.
De pijn was onder controle maar ik liep vloekend en tierend rond.
Nooit meer. Dan liever diclofenac en meer pijn.

Trots dat je nooit op je 'dierlijke en lustelijke' instincten heb gehandeld. Maar blijkbaar is het wel iets waar je nog over denkt. Dus goed dat je het van je af schrijft. Houd het vol en zet het weg.

Je bent volgens mij heel goed bezig als je ik je berichten kan lezen @Raver . Keep it that way and the other way is not worth it. (Volgens mij).

• Like
Waarderingen: XMR
Jammer dat die trigger zo sterk is. Maar wat knap dat je het deelt en de kracht hebt om er vanaf te blijven.

Wat ontzettend lastig ook als je op je werk zo veel opiaatachtige middelen ziet. En dan ook nog in een thuiszorg situatie waar je alleen werkt.

Terug
Bovenaan