Je maakt wel echt een paar redeneringsfouten:
when-the-trip-go-bad zei:
Als je afvraagt of hppd bestaat moet je niet echt twijfelen door naar deze site te gaan
http://www.hppdonline.com ik zit er 2 jaar op en veel mensen hebben gelijk aardige symptomen wat duid aan dat hppd veel voorkomt na psychedelica bij gevoelige mensen die daar een aanleg hebben voor een trigger ook zijn er mensen die hppd krijgen zonder drugs maar dat is zelden tegen over het gebruik
Ik twijfel er niet aan dat hppd echt is en dat het vervelend is hoor, laat dat even duidelijk zijn. Maar het feit dat er een forum is en daar mensen op zitten betekent nog niet dat hppd veel voorkomt na psychedelica gebruik. Het lijkt misschien veel omdat de mensen met hppd zich daar verzamelen, maar er zijn echt nog veel veel meer mensen die psychedelica gebruiken en geen last van hppd krijgen.
when-the-trip-go-bad zei:
Ok heeft geen directe link maar je kan wel onder classificeren je bent het gevoel van realtiet voor deels kwijt maar je weet wel dat het niet klopt het is de enige postieve eraan.
Het feit dat je je bij hppd realiseert dat het niet echt is of klopt is de reden dat het geen psychose is of een vorm daarvan. Iemand die een psychose heeft weet namelijk niet meer dat het niet echt is. Verder ervaart iemand met een psychose echte hallucinaties en geen vervormingen zoals met hppd. Een echte hallucinatie is iets zien wat er niet is, maar wat wel levens echt lijkt. Dus denken dat er mensen zijn terwijl die er niet zijn bijvoorbeeld. Maar ook het horen van stemmen, etc. Dat is dus dingen ervaren zonder een externe prikkel. Met psychedelica en hppd is die externe prikkel er nog wel, alleen ervaar je die anders. Dat is echt een wezenlijk verschil.
Maar wees blij dat je geen psychose hebt, ik begrijp dat hppd vervelend is hoor maar daar kun je nog mee functioneren over het algemeen. Iemand die in een psychose zit kan niet meer functioneren.