Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!
anhaedra zei:Maar 2C-B werkt toch ook op je serotoninesysteem?
Dus misschien niet handig als ik een tijdje geen X wil pakken.
anhaedra zei:Aha. Goed om te weten.
Weet alleen niet of ik op iedere hoek van de straat 2C-B kan aankomen, maar goed, dat zien we dan wel.
anhaedra zei:Maar is het wel een partydrug dan?
anhaedra zei:Maar is het wel een partydrug dan?
Iedereen reageert er inderdaad anders op. Laatst was ik met een vriend naar een feest allebei met 2C-B op. Nadat we nog wat hadden bijgenomen werd het voor hem veel te heftig terwijl ik helemaal in extase was. Het eerst thuis proberen lijkt mij wel essentieel met tripmiddelen. Overigens moet ik er bij zeggen dat we het al eens samen thuis hadden gedaan en toen leek het ons allebei geschikt voor een feest, achteraf kwam hij daar dus op terug en ik niet.reverb zei:Maar een woord van waarschuwing, iedereen schijnt anders te reageren op 2cb, dus eerst thuis proberen. Ik heb niet zoveel visuals, alleen als ik mijn ogen dichtdoe, het heeft op mij een sterke fysieke werking, ik beweeg prettig.
We zijn allemaal hardstikke trots op je. :Panhaedra zei:Hallo, daar ben ik weer.
Ik heb zojuist wat speed gekocht... want heb een xtc-pauze. Goed hè?![]()
Gewoon uitsmeren, eventjes laten liggen, beetje met een pasje hakken. Zo héél veel verschil maakt het allemaal niet en het is gewoon een beetje handigheid erin krijgen, door te doen.- Hoe krijg ik de speed het makkelijkst droog? (Met pasje hakken of zo?)
Een lijntje is bij mij ongeveer zo lang als de helft tot tweederde van de korte zijde van een bankpas, of als je dat liever hebt een puntje of twee. Als het niet genoeg is kun je altijd nog bijpakken.- En hoeveel neem ik eigenlijk? En dan niet zo zeer grammen, want ik heb niet altijd een weegschaal bij. Ik bedoel meer: hoe ziet een normale snuif-dosis er uit?
Ja, dat hangt toch echt van je locatie af. Bij de ene plek kan 't prima op de WC of in een hoekje van de dansvloer, bij de andere loop ik liever eventjes naar buiten.En hoe doe je dit eigenlijk het handigst "op locatie"? Dus op een openbaar toilet of zo.
anhaedra zei:Hallo, daar ben ik weer.
Ik heb zojuist wat speed gekocht... want heb een xtc-pauze. Goed hè?
Maar heb alleen ooit eens een speedbommetje van iemand anders genomen, verder geen ervaring met speed. Heb nu 2 vragen:
- Hoe krijg ik de speed het makkelijkst droog? (Met pasje hakken of zo?)
- En hoeveel neem ik eigenlijk? En dan niet zo zeer grammen, want ik heb niet altijd een weegschaal bij. Ik bedoel meer: hoe ziet een normale snuif-dosis er uit?
En hoe doe je dit eigenlijk het handigst "op locatie"? Dus op een openbaar toilet of zo.
anhaedra zei:Wellicht leuk om even een update te geven. Misschien herinneren jullie me nog, die gast die he-le-maal wild was van de eerste keer XTC er niet over uitgepraat raakte. Ik zou zeggen, lees het anders even terug in dit topic.
Ik ben inmiddels op een punt aanbeland dat XTC me niet meer zo veel doet, dat ik me steeds vaker afvraag waar ik het voor doe. Het euforische is weg, het oppeppende is weg, het empathische is weg, het enige wat overblijft is een soort dromerige roes waarbij ik totaal dichtklap. Niet onaangenaam maar ik zit wel totaal in m'n eigen wereldje.
Zonder gelul, ik word eerder moe dan fit van XTC tegenwoordig. Dips zijn ook sterker geworden, vergelijkbaar met een alcoholkater(tje).
Nu heb ik me dan ook zelden aan de 3-maandenregel gehouden. Misbruik zoals in de eerste paar weken doe ik echter ook niet meer. Ik heb van alles geprobeerd, maar de tendens is overduidelijk: ieder nieuw gebruik is teleurstellender dan het vorige.
Een en ander houdt misschien verband met mijn state of mind -- ik heb wel eens lekkerder in mijn vel gezeten. Mijn relatie met dat meisje is uit, wat er emotioneel flink ingehakt heeft. Niet geheel onbelangrijk: ik pakte met haar regelmatig kleine doseringen MDMA in de huiselijke sfeer. Achteraf gezien vrij nutteloos en tevens niet bevorderlijk voor feestjes, aangezien al die minidoseringen tussendoor je tolerantie en herstel natuurlijk geen goed doen.
Had het gescheeld als ik naar jullie had geluisterd? Moeilijk te zeggen, maar het had vast geholpen. Anderzijds kan ik niet zeggen dat de tijd tussen gebruik iets uitmaakt. Of ik nou 2 weken of 3 maanden wacht, het valt toch telkens tegen en de kick van weleer is long gone.
Ik stel me zo voor dat er zich een serotoninenetwerk in je hersenen bevindt, dat in nuchtere toestand nooit geactiveerd wordt. De eerste keer dat je X pakt, licht het op als een kerstboom, maar brandt het meteen voor de helft kapot, zo intens. Iedere volgende keer richt minder schade aan, maar simpelweg omdat er ook minder van het netwerk over is. Soort van wet van diminishing returns.
Dit is pure speculatie, maar het zou wel precies mijn ervaring met herhaaldelijk gebruik verklaren. Eerste keer is onbeschrijflijk, tweede keer nog niet de helft daarvan. Derde keer ietsje minder, vierde keer nog ietsje minder, enzovoort.
Is deze schade beperkend in het dagelijks leven? Ik denk het niet. Nogmaals, het gaat om circuits in je hersenen die je normaal niet gebruikt. Herstelt het weer als je niet gebruikt? Moeilijk te zeggen. Groeit het weer terug naar zijn originele vorm? Helemaal moeilijk te zeggen, waarschijnlijk niet.
Als ik niet beter zou weten, dan zou ik zeggen dat ik de eerste keer een totaal andere drug op had. Het was een kwart pil, dat kan nooit veel zijn geweest. Kwalitatief echt een totaal andere ervaring dan alle pillen naderhand.
Chasing the dragon... ik geef het op.
Ik sta verder wel open voor andere middelen. Suggesties?Heb toevallig 4FMP liggen.
Het content zijn met alles. Meer houden van andere mensen. Het leven in het moment. De verbondenheid met anderen, het idee dat je onderdeel bent van een select clubje dat meer uit het leven haalt. Intense muziekbeleving. Je waardering voor anderen meer uitspreken en dan die waardering ook terug krijgen.Mindless zei:Sta er eens bij stil. Wat zijn de dingen die zo magisch waren aan die eerste keer mdma? De vrijheid, het niet beoordelen van een ander, het empathische, de stilte in je hoofd/afwezigheid van compulsieve gedachten. Dat zijn de dingen die mij zo enorm aantrokken bij mdma.
Wat bedoel je hier precies mee?ooscaar zei:En doe jezelf een plezier en herstel nu gewoon van MDMA. Doe het nooit meer, zelfs niet over jaren. Want het heeft wel zijn uitwerking op je, ook al heb je dat nu niet door. [...]
Ik hoop in ieder geval dat je niet te veel last zult ervaren van je gebruik in het verleden.
MDMA veroorzaakt aardig wat hersenschade welke niet meteen merkbaar is, maar pas over een aantal jaar. Deze zal zich dan uiten in hersenen die minder goed werken dan voorheen, oftewel het kan zijn dat je je dommer voelt (slechter geheugen, meer moeite met simpele denktaken, des te meer je hebt misbruikt des te ernstiger het probleem kan worden). Echter kan het ook zo zijn dat je er niks van merkt. Iedereen hoopt natuurlijk op het laatste, maar wat het daadwerkelijk wordt, merk je dan pas.anhaedra zei:Wat bedoel je hier precies mee?ooscaar zei:En doe jezelf een plezier en herstel nu gewoon van MDMA. Doe het nooit meer, zelfs niet over jaren. Want het heeft wel zijn uitwerking op je, ook al heb je dat nu niet door. [...]
Ik hoop in ieder geval dat je niet te veel last zult ervaren van je gebruik in het verleden.
Nee hoor, maar je pakte wel mdma toen je relatie net uit was. Mdma pakken als je je al wat down voelt is gewoon niet zo'n goed idee.anhaedra zei:Ik pak geen drugs om beter in m'n vel te zitten, als je dat tenminste suggereert?
Ik kan me niet heugen dat we deze discussie eerder hebben gehad?ooscaar zei:Probeer eens echt te gebruiken wat Mindless schrijft. Heb je niet door dan de eerder gehouden discusssie zich opnieuw voordoet? Het is zo duidelijk. Een ezel struikelt niet twee keer over dezelfde steen.
Desalniettemin, andere middelen zijn een optie als je dat leuk vindt, maar ik kan je zo op afstand wel vertellen welke kant dat opgaat. Zoveel ben je niet veranderd op een verkloot serotonerg systeem na. Wil je echt verder komen en moet je zonodig drugs hebben, probeer dan psychedelica. Wil je echt gelukkiger worden, zorg dan dat je tevreden raakt met jezelf en ga dan op zoek naar een nieuwe relatie ale je daar behoefte aan hebt, maar zoek het nu niet buiten jezelf. Het is jouw bewustzijn dat nu minder gelukkig is, en daar heb je zoveel invloed op dat je daar het beste zelf richting aan kan geven, in plaats van het te externaliseren.
Sorry voor de speach, dit is niet het antwoord dat je zoekt.
anhaedra zei:Valt me op dat ik in januari nog echt een goede XTC-avond had, toen ging het nog lekker met m'n vriendin en zat ik prima in m'n vel. Eigenlijk is het pas echt kut geworden toen we uit elkaar gingen. Maar ja, oorzakelijke verbanden zijn hier moeilijk vast te stellen...
Mindless zei:Mdma pakken als je je al wat down voelt is gewoon niet zo'n goed idee.
Laten we het er op houden dat er wel een correlatie te ontdekken lijkt inderdaad.Pante zei:anhaedra zei:Valt me op dat ik in januari nog echt een goede XTC-avond had, toen ging het nog lekker met m'n vriendin en zat ik prima in m'n vel. Eigenlijk is het pas echt kut geworden toen we uit elkaar gingen. Maar ja, oorzakelijke verbanden zijn hier moeilijk vast te stellen...
Valt wel mee.
Mindless zei:Mdma pakken als je je al wat down voelt is gewoon niet zo'n goed idee.
Denk ik ook ja. Ik heb nu al een aantal keren meegemaakt dat ik netjes 3 maanden heb gewacht, maar na die eerste keer is er altijd wel ergens een subtiele verwachting. En misschien ook een subtiele angst dat het deze keer niets of bijna niets zal doen. Je weet immers ook dat je daarna weer 3 maanden moet wachten, dus deze keer moet het gewoon goed gaan.Pante zei:Wellicht een wat botte opmerking, maar ik denk dat de setting waarin iets genomen wordt vaak onderschat wordt. Je kan nog zo braaf een pauze nemen van 3 maanden en je aan alle voorschriften houden, als er privé iets mis is dan werkt het vaak gewoon niet, of het wordt een 'mwah' ervaring.Dit kan iets ernstigs zijn, maar iets onschuldigs als een omgeving die net niet lekker aanvoelt of een te hoge verwachting kan ook al zorgen voor een milde ervaring.