• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste MDMA-ervaring, magisch...

Fool

Badass junkie
2C-B werkt op een soortgelijke manier als LSD en paddo's op je serotonine-systeem. Dit staat los van het slopende mechanisme van MDMA, waarvoor die pauze bedoeld is. :)

Blokfluit

Experimenterende gebruiker
anhaedra zei:
Maar 2C-B werkt toch ook op je serotoninesysteem?

Dus misschien niet handig als ik een tijdje geen X wil pakken.

2C-B verbruikt het alleen niet, zoals MDMA dat wel doet :wink:

anhaedra

Belezen gebruiker
Aha. Goed om te weten.

Weet alleen niet of ik op iedere hoek van de straat 2C-B kan aankomen, maar goed, dat zien we dan wel.

Bobsacamano

Badass junkie
2C-B is net zoiets als LSD en andere trip middelen. Zoals Fool al zegt verbruiken deze drugs niet echt serotonine. Eigenlijk verbruikt het sowieso heel erg weinig stoffen. Daarom vind ik 2C-B ook zo interessant weinig nasleep of problemen naderhand.

anhaedra zei:
Aha. Goed om te weten.

Weet alleen niet of ik op iedere hoek van de straat 2C-B kan aankomen, maar goed, dat zien we dan wel.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik ervaar ook alleen maar positieve na-effecten van 2C-B. Voel me vlak erna ook echt super goed en dagen er na ooo nog wat chiller. Het geeft ook een chill idee als je een drug tot je neemt die gewoon niet slecht voor je is. Ik geloof zelfs dat een middel als 2C-B goed voor je is, als je ook meeneemt dat je ervan leert. Het enige wat ik vaak heb is een heel licht (in de zin van mild) zwaar gevoel in het hoofd wat heel ver weg naar hoofdpijn neigt, maar toch ervaar ik dit dan ook niet echt als negatief, eerder neutraal.

Zeker een aanrader als je weer wat wilt proberen. Andere tripmiddelen zijn natuurlijk ook leuk en geven ook niet echt negatieve na-effecten.

Blokfluit

Experimenterende gebruiker
anhaedra zei:
Maar is het wel een partydrug dan?

Voor mij niet echt, maar er zijn genoeg mensen die dit wel zo ervaren. Deze nemen over het algemeen wel minder dan dat ze het thuis zouden doen.

ooscaar

Wijs gebruiker
2C-B in lage doseringen kan leuk zijn tijdens het uitgaan, maar het is niet zo 'makkelijk' als bijvoorbeeld xtc. Als je op zoek bent naar een partydrug, zou ik toch voor speed gaan.

reverb

Bewuste gebruiker
anhaedra zei:
Maar is het wel een partydrug dan?

Ja, voor mij wel, evenals 2c-e. Gaat er lekker op, muziek is zoveel intenser.

Maar een woord van waarschuwing, iedereen schijnt anders te reageren op 2cb, dus eerst thuis proberen. Ik heb niet zoveel visuals, alleen als ik mijn ogen dichtdoe, het heeft op mij een sterke fysieke werking, ik beweeg prettig.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
reverb zei:
Maar een woord van waarschuwing, iedereen schijnt anders te reageren op 2cb, dus eerst thuis proberen. Ik heb niet zoveel visuals, alleen als ik mijn ogen dichtdoe, het heeft op mij een sterke fysieke werking, ik beweeg prettig.
Iedereen reageert er inderdaad anders op. Laatst was ik met een vriend naar een feest allebei met 2C-B op. Nadat we nog wat hadden bijgenomen werd het voor hem veel te heftig terwijl ik helemaal in extase was. Het eerst thuis proberen lijkt mij wel essentieel met tripmiddelen. Overigens moet ik er bij zeggen dat we het al eens samen thuis hadden gedaan en toen leek het ons allebei geschikt voor een feest, achteraf kwam hij daar dus op terug en ik niet.

Ik vind 2C-B persoonlijk wel redelijk een partydrug, alleen vind ik de zware benen zo irritant. Ik wil dan dansen, maar dat kost me veel te veel moeite. Wat voor mij werkt is om er een heel klein beetje pep bij te nemen, niet teveel want dan gaat dat overheersen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Voor mij vormt 2C-B zich echt naar mijn setting. Op een feestje vind ik 15 mg goed te doen. Echter, neem ik 15 mg in een trip setting, dan heb ik over het algemeen gewoon een volwaardige trip, doet niets onder voor bijvoorbeeld truffels, naar mijn ervaring. Enige is natuurlijk de relatief korte werkingsduur. Dit in tegenstelling tot wat (bijna alle) anderen vermelden. Blijkt echt anders voor iedereen te werken.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik vind het ook echt wel een partydrug ik en mijn vriendin gebruiken het met enige regelmaat. Met een lagere dosis 15mg vind ik het al wel chill maar ik houd meer van 25mg allemaal wat intenser. Maar belangrijker voor mij ik vind 10mg zelf echt te weinig. Zon net niet effect zeg maar. Dit komt natuurlijk omdat ik vaker met 25-30mg uit ga. Dit zou ik zeker niet aanraden het kan best heftig zijn vooral als het druk is om je heen of een beetje chaos.

De zware benen zoals Bee hierover schrijft zijn goed op te lossen met een heel klein beetje pep.

anhaedra

Belezen gebruiker
Hallo, daar ben ik weer.

Ik heb zojuist wat speed gekocht... want heb een xtc-pauze. Goed hè? :wink:

Maar heb alleen ooit eens een speedbommetje van iemand anders genomen, verder geen ervaring met speed. Heb nu 2 vragen:

- Hoe krijg ik de speed het makkelijkst droog? (Met pasje hakken of zo?)

- En hoeveel neem ik eigenlijk? En dan niet zo zeer grammen, want ik heb niet altijd een weegschaal bij. Ik bedoel meer: hoe ziet een normale snuif-dosis er uit?

En hoe doe je dit eigenlijk het handigst "op locatie"? Dus op een openbaar toilet of zo.

Fool

Badass junkie
anhaedra zei:
Hallo, daar ben ik weer.

We zijn allemaal hardstikke trots op je. :P

Gewoon uitsmeren, eventjes laten liggen, beetje met een pasje hakken. Zo héél veel verschil maakt het allemaal niet en het is gewoon een beetje handigheid erin krijgen, door te doen. :)

- En hoeveel neem ik eigenlijk? En dan niet zo zeer grammen, want ik heb niet altijd een weegschaal bij. Ik bedoel meer: hoe ziet een normale snuif-dosis er uit?
Een lijntje is bij mij ongeveer zo lang als de helft tot tweederde van de korte zijde van een bankpas, of als je dat liever hebt een puntje of twee. Als het niet genoeg is kun je altijd nog bijpakken. :)

En hoe doe je dit eigenlijk het handigst "op locatie"? Dus op een openbaar toilet of zo.
Ja, dat hangt toch echt van je locatie af. Bij de ene plek kan 't prima op de WC of in een hoekje van de dansvloer, bij de andere loop ik liever eventjes naar buiten. :)

Pante

Belezen gebruiker
Ik denk dat de enige van wie het applaus daarvoor relevant is je serotonine-receptoortjes zijn :wink:

Speed, altijd leuk .. Hele tijd niet meer gedaan, maar wel wat leuke avondjes mee gehad :) Weet je wel van wie de speed is? Lijkt me handiger om je eerst in te lezen voordat je zomaar bommetjes met willekeurige hoeveelheden onbekende stoffen tot je neemt ..

Speed kan je gewoon drogen door het simpelweg voor een langere tijd bloot te stellen aan een hoge temperatuur. Kampertemperatuur is voldoende, maar je zou het ook op een schoteltje op de verwarming kunnen leggen. Inderdaad door het met een pasje wat fijner te hakken schiet het wat meer op.

Wat betreft dosering; ligt er echt aan hoe lang je door wilt gaan (hogere dosissen, re-dose en bommetjes blijf je relatief langer wakker van), hoe gevoelig je er voor bent, hoe goed de amfetamine is, hoe je tolerantie is (als je het vaker wilt gaan doen). Ik heb voor bijvoorbeeld voor een nachtje aan een bommetje (goede pep) van 100 a 150mg wel voldoende, maar er zijn er die meer dan 300 nemen. Voor nasaal; ik zou beginnen met een kleine lijn en kijken hoe die valt. Vind je het lekker, laat je het zo; vind je het na (ong 1,5-2u) wat mild, neem je wat meer. Zo leer je naar mate je het vaker doet wel wat voor dosissen voor jou goed werken.

De eerste keer voor mij zelf was na carnaval, met een brakke kop om 9u 's ochtends. Een bommetje van 100mg genomen en een topdag gehad (een bommetje van deze dosis zal denk ik wel goed gaan als je het voor het eerst doet, maar nogmaals ... afhankelijk van je eigen lichamelijke toestand, kwaliteit etc ..). Enfin, lees je even in, doe geen achterlijke dingen (zorg een beetje voor je eigen lichaam) en dan komt het wel goed.

Zie ook: viewtopic.php?f=4&t=34499
anhaedra zei:
Hallo, daar ben ik weer.

Maar heb alleen ooit eens een speedbommetje van iemand anders genomen, verder geen ervaring met speed. Heb nu 2 vragen:

anhaedra

Belezen gebruiker
Vooral gewoon handigheid in krijgen dus.

Bedankt voor jullie tips. Hier kan ik zeker wat mee. En uiteraard lees ik me altijd goed in, zie ook mijn aanwezigheid hier weer.

Maar ik hoef het dus niet per sé een dag thuis te laten drogen of zo? Kan ook gewoon ter plekke gedroogd worden.

Fool

Badass junkie
thuis drogen is wel handig als je van plan bent om op de wc of ergens in een hoekje te gaan snuiven, maar een hele dag hoeft dat bij lange na niet te duren. :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Wat hierboven wordt beschreven is inderdaad prima. Alleen als ik jou was zou ik het wassen met aceton en dan laten testen. Zo haal je wat troep eruit en je zal een wit, relatief schoon, niet stinkend poeder over houden. Je hoort wel eens verhalen van speed dat door plastic heen bijt, bankpasjes beschadigt, zelfs hier op het forum een keer gelezen over iemand die zijn vloer ermee had verneukt. Door te wassen met aceton haal je dergelijke chemicaliën die erin zijn blijven zitten tijdens het productieproces er gemakkelijk uit. Na het wassen droogt het heel makkelijk. Het is letterlijk hooguit een kwartiertje werk.

Laten testen is handig want je hebt geen idee hoe sterk je poedertje nu is. Als het slap (tot de 40%) is zou ik in lijnen gaan denken en als het sterk (40%-73%) is in puntjes.

anhaedra

Belezen gebruiker
OK, het was weer een twijfelachtige ervaring, wat ik vooral aan mezelf te danken heb, overigens.

Ik had 4 gram speed gekocht en op gevoel thuis ongeveer 1 gram een beetje gedroogd en meegenomen. Wilde uiteraard vroeg beginnen zodat ik wellicht in de ochtend nog zou kunnen slapen. Maar ben wel 10x naar de wc gegaan, het zakje was leeg, en voelde gewoon NIKS, behalve wat je zou kunnen omschrijven als een random caffeïne-effect. Ik was fit en bleef fit, maar daar was alles mee gezegd.

Toen rond 03:00 met wat dames aan de praat geraakt en die boden me een speed-bommetje aan, een heel kleintje maar wel heel goede speed. Ik die gepakt, natuurlijk... Kwam superlekker aan, heb nog heerlijk staan genieten tot een uur of 5. Dat XTC-gevoel maar toch scherp blijven. Niet zo in jezelf staan te spacen als met xtc.

Aanvankelijk kon ik bij thuiskomst nog wel slapen, maar moest er ook 5x uit om te pissen in een uur tijd, en daarna was ik uiteraard klaarwakker. Voelde me verder wel prima.

Toen 's middags naar mijn vriendin (ja, dat meisje van die xtc van laatst), en ik zeg: "Schat, ik heb niet geslapen, ben waarschijnlijk strontchagrijnig, en kan nog geen erectie krijgen al hing m'n leven ervan af."

Dat was toen ergens nog wel grappig. Maar 's avonds was de situatie nog niet veranderd. De hele middag lopen kerst-shoppen en nog steeds kon ik geen seconde slapen en ging er geen druppeltje bloed naar mijn edele delen, wat ik ook probeerde. Begon me serieus zorgen te maken om m'n potentie - die speed was nu toch allang uitgewerkt?

Toen maar een flink glas wijn voor mezelf ingeschonken en daarna was alles weer paletti. Maar schrok er wel effe van, zeg. Dat dat spul zo lang doorwerkt, terwijl je de euforie al lang en breed kwijt bent, da's niet relaxt en zeker niet handig.

ooscaar

Wijs gebruiker
De effecten van speed kunnen vrij subtiel zijn, dus als je op zoek bent naar een heel dominant effect ga je waarschijnlijk ook knoepelhard. Aan de lopende band bijtikken is nooit zo een heel goed plan. Het zal niet gauw fout gaan, maar de avond wordt er niet veel leuker op, terwijl de kater alsmaar groter wordt, en je steeds minder kans op slaap hebt.

anhaedra

Belezen gebruiker
Wellicht leuk om even een update te geven. Misschien herinneren jullie me nog, die gast die he-le-maal wild was van de eerste keer XTC er niet over uitgepraat raakte. Ik zou zeggen, lees het anders even terug in dit topic.

Ik ben inmiddels op een punt aanbeland dat XTC me niet meer zo veel doet, dat ik me steeds vaker afvraag waar ik het voor doe. Het euforische is weg, het oppeppende is weg, het empathische is weg, het enige wat overblijft is een soort dromerige roes waarbij ik totaal dichtklap. Niet onaangenaam maar ik zit wel totaal in m'n eigen wereldje.

Zonder gelul, ik word eerder moe dan fit van XTC tegenwoordig. Dips zijn ook sterker geworden, vergelijkbaar met een alcoholkater(tje).

Nu heb ik me dan ook zelden aan de 3-maandenregel gehouden. Misbruik zoals in de eerste paar weken doe ik echter ook niet meer. Ik heb van alles geprobeerd, maar de tendens is overduidelijk: ieder nieuw gebruik is teleurstellender dan het vorige.

Een en ander houdt misschien verband met mijn state of mind -- ik heb wel eens lekkerder in mijn vel gezeten. Mijn relatie met dat meisje is uit, wat er emotioneel flink ingehakt heeft. Niet geheel onbelangrijk: ik pakte met haar regelmatig kleine doseringen MDMA in de huiselijke sfeer. Achteraf gezien vrij nutteloos en tevens niet bevorderlijk voor feestjes, aangezien al die minidoseringen tussendoor je tolerantie en herstel natuurlijk geen goed doen.

Had het gescheeld als ik naar jullie had geluisterd? Moeilijk te zeggen, maar het had vast geholpen. Anderzijds kan ik niet zeggen dat de tijd tussen gebruik iets uitmaakt. Of ik nou 2 weken of 3 maanden wacht, het valt toch telkens tegen en de kick van weleer is long gone.

Ik stel me zo voor dat er zich een serotoninenetwerk in je hersenen bevindt, dat in nuchtere toestand nooit geactiveerd wordt. De eerste keer dat je X pakt, licht het op als een kerstboom, maar brandt het meteen voor de helft kapot, zo intens. Iedere volgende keer richt minder schade aan, maar simpelweg omdat er ook minder van het netwerk over is. Soort van wet van diminishing returns.

Dit is pure speculatie, maar het zou wel precies mijn ervaring met herhaaldelijk gebruik verklaren. Eerste keer is onbeschrijflijk, tweede keer nog niet de helft daarvan. Derde keer ietsje minder, vierde keer nog ietsje minder, enzovoort.

Is deze schade beperkend in het dagelijks leven? Ik denk het niet. Nogmaals, het gaat om circuits in je hersenen die je normaal niet gebruikt. Herstelt het weer als je niet gebruikt? Moeilijk te zeggen. Groeit het weer terug naar zijn originele vorm? Helemaal moeilijk te zeggen, waarschijnlijk niet.

Als ik niet beter zou weten, dan zou ik zeggen dat ik de eerste keer een totaal andere drug op had. Het was een kwart pil, dat kan nooit veel zijn geweest. Kwalitatief echt een totaal andere ervaring dan alle pillen naderhand.

Chasing the dragon... ik geef het op.

Ik sta verder wel open voor andere middelen. Suggesties? :grin: Heb toevallig 4FMP liggen.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
anhaedra zei:
Wellicht leuk om even een update te geven. Misschien herinneren jullie me nog, die gast die he-le-maal wild was van de eerste keer XTC er niet over uitgepraat raakte. Ik zou zeggen, lees het anders even terug in dit topic.

Ik ben inmiddels op een punt aanbeland dat XTC me niet meer zo veel doet, dat ik me steeds vaker afvraag waar ik het voor doe. Het euforische is weg, het oppeppende is weg, het empathische is weg, het enige wat overblijft is een soort dromerige roes waarbij ik totaal dichtklap. Niet onaangenaam maar ik zit wel totaal in m'n eigen wereldje.

Zonder gelul, ik word eerder moe dan fit van XTC tegenwoordig. Dips zijn ook sterker geworden, vergelijkbaar met een alcoholkater(tje).

Nu heb ik me dan ook zelden aan de 3-maandenregel gehouden. Misbruik zoals in de eerste paar weken doe ik echter ook niet meer. Ik heb van alles geprobeerd, maar de tendens is overduidelijk: ieder nieuw gebruik is teleurstellender dan het vorige.

Een en ander houdt misschien verband met mijn state of mind -- ik heb wel eens lekkerder in mijn vel gezeten. Mijn relatie met dat meisje is uit, wat er emotioneel flink ingehakt heeft. Niet geheel onbelangrijk: ik pakte met haar regelmatig kleine doseringen MDMA in de huiselijke sfeer. Achteraf gezien vrij nutteloos en tevens niet bevorderlijk voor feestjes, aangezien al die minidoseringen tussendoor je tolerantie en herstel natuurlijk geen goed doen.

Had het gescheeld als ik naar jullie had geluisterd? Moeilijk te zeggen, maar het had vast geholpen. Anderzijds kan ik niet zeggen dat de tijd tussen gebruik iets uitmaakt. Of ik nou 2 weken of 3 maanden wacht, het valt toch telkens tegen en de kick van weleer is long gone.

Ik stel me zo voor dat er zich een serotoninenetwerk in je hersenen bevindt, dat in nuchtere toestand nooit geactiveerd wordt. De eerste keer dat je X pakt, licht het op als een kerstboom, maar brandt het meteen voor de helft kapot, zo intens. Iedere volgende keer richt minder schade aan, maar simpelweg omdat er ook minder van het netwerk over is. Soort van wet van diminishing returns.

Dit is pure speculatie, maar het zou wel precies mijn ervaring met herhaaldelijk gebruik verklaren. Eerste keer is onbeschrijflijk, tweede keer nog niet de helft daarvan. Derde keer ietsje minder, vierde keer nog ietsje minder, enzovoort.

Is deze schade beperkend in het dagelijks leven? Ik denk het niet. Nogmaals, het gaat om circuits in je hersenen die je normaal niet gebruikt. Herstelt het weer als je niet gebruikt? Moeilijk te zeggen. Groeit het weer terug naar zijn originele vorm? Helemaal moeilijk te zeggen, waarschijnlijk niet.

Als ik niet beter zou weten, dan zou ik zeggen dat ik de eerste keer een totaal andere drug op had. Het was een kwart pil, dat kan nooit veel zijn geweest. Kwalitatief echt een totaal andere ervaring dan alle pillen naderhand.

Chasing the dragon... ik geef het op.

Ik sta verder wel open voor andere middelen. Suggesties? :grin: Heb toevallig 4FMP liggen.

Vervelend om te horen. Ik dacht mij te herinneren dat Alexander Shulgin ooit zei dat bij MDMA tussen de 10 en 20 keer leuk blijft, en dat het daarna zijn magie verliest.

2-cb is wel een echte aanrader vind ik. lagere doseringen geeft het een beetje een spacey effect, wat in de verte wel iets heeft van xtc, en in hoge doseringen kan het een ongelooflijk mooi schouwspel geven van kleuren en waves.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Chasing the dragon inderdaad. Zelf vind ik het helemaal niet vervelend dat dergelijke drugs zo gauw door de mand vallen. Ik bedoel daarmee dat als een drug al gauw steeds minder interessant wordt, ondanks dat je er misschien zelfs steeds meer van neemt, dat het je nogal makkelijk wordt gemaakt om het in ieder geval niet in die richting te blijven zoeken. Of je moet een enorm bord voor je hoofd hebben, dat kan natuurlijk ook en dat gebeurd ook.

Sta er eens bij stil. Wat zijn de dingen die zo magisch waren aan die eerste keer mdma? De vrijheid, het niet beoordelen van een ander, het empathische, de stilte in je hoofd/afwezigheid van compulsieve gedachten. Dat zijn de dingen die mij zo enorm aantrokken bij mdma. Maar mijn mening is dat het niet mdma zelf is die deze dingen produceert. Ik denk dat mdma een bodyhigh creëert waarbij het erg makkelijk is om dat wat al in ons zit naar buiten te laten komen. Empathie bijvoorbeeld komt imo niet van een stofje. Het is slechts zo dat het makkelijker is om de wereld in dat andere licht te zien, om van de wereld te houden, wanneer er niet constant die stroom van oordelende gedachten over alles is. Ben je zelf vredig en liefdevol, dan zie je de wereld als vredig en liefdevol.

Het antwoord is denk ik niet om een andere stimulant op te zoeken, want hetzelfde zal zich toch gaan herhalen. Kijk eerder naar wat je echt aantrok aan die eerste keer of keren mdma en doorzie het proces van dwangmatige gedachten die je afhouden van die natuurlijke peace of mind en empathie voor anderen. Een veel betere keus qua drugs is psychedelica, welke je weliswaar geen quick fix geven, maar je wel je eigen inherente geluk laten (her)ontdekken. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat wat ik met psychedelica heb ervaren, ver voorbij gaat aan dat van mdma qua vredigheid, euforie en empathie. Het ding is alleen dat het hard werken (aan jezelf) is. Maar ja uiteindelijk is dat toch de enige optie, want alle quick fixes zijn denk ik tijdelijk en een doodlopende weg.

ooscaar

Wijs gebruiker
Wauw kut om te horen Anhaedra. Sluit me ook niet 100% aan bij je redenering. Ik ben er al ruim twee jaar mee gekapt na (slechts) vijf keer, waarvan alleen de derde keer echt fantastisch was. Het is gewoon omdat het wat nieuws is. Dat nieuwe in combinatie met de magie maakt de ervaring echt om te huilen zo mooi, daarna wordt het zelfs met verantoordelijk gebruik chasing the dragon.

Laat het gewoon helemaal links liggen, en ga voor dergelijke dingen op zoek zonder drugs, of misschien op psychedelica. Alles wat je meemaakt is jouw eigen waarneming, en alle dingen die je voelt tijdens zo een ervaring creëer je toch echt zelf. Zoals Mindless al aangeeft: heb je echt die MDMA nodig om dat soort dingen te verwezenlijken? Ik denk het niet. Misschien om je het licht te laten zien, maar op dit punt moet je gewoon verder denk ik. Nuchter kun je een hoop verwezenlijken, en mocht je toch wat willen qua drugs, en het volgende raad ik je echt aan, probeer dan eens psychedelica. Zoals Mindless al zegt ook, op psychedelica kun je, maar daarbij moet het echt bij uitstek uit jezelf komen, echt de meest prachtige dingen meemaken. Uiterst geluk enkel om bewustzijn, om, ja, om wat, ik heb er geen woorden voor. Schiet MDMA, ook de eerste keer, totaal bij in het niet.

En doe jezelf een plezier en herstel nu gewoon van MDMA. Doe het nooit meer, zelfs niet over jaren. Want het heeft wel zijn uitwerking op je, ook al heb je dat nu niet door. MDMA gaat je toch niet meer geven wat je zoekt. En dat is ook helemaal niet erg. Er is zoveel te doen, beleven, voelen. Ook nuchter. Heb je helemaal geen drugs voor nodig, alhoewel het wel leuk kan zijn (uiteraard) en kan helpen met bepaalde dingen, in ruime zin.

Ik hoop in ieder geval dat je niet te veel last zult ervaren van je gebruik in het verleden.

anhaedra

Belezen gebruiker
Mindless zei:
Sta er eens bij stil. Wat zijn de dingen die zo magisch waren aan die eerste keer mdma? De vrijheid, het niet beoordelen van een ander, het empathische, de stilte in je hoofd/afwezigheid van compulsieve gedachten. Dat zijn de dingen die mij zo enorm aantrokken bij mdma.
Het content zijn met alles. Meer houden van andere mensen. Het leven in het moment. De verbondenheid met anderen, het idee dat je onderdeel bent van een select clubje dat meer uit het leven haalt. Intense muziekbeleving. Je waardering voor anderen meer uitspreken en dan die waardering ook terug krijgen.

Maar vooral de tevredenheid met alles.

ooscaar zei:
En doe jezelf een plezier en herstel nu gewoon van MDMA. Doe het nooit meer, zelfs niet over jaren. Want het heeft wel zijn uitwerking op je, ook al heb je dat nu niet door. [...]
Ik hoop in ieder geval dat je niet te veel last zult ervaren van je gebruik in het verleden.
Wat bedoel je hier precies mee?

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
anhaedra zei:
ooscaar zei:
En doe jezelf een plezier en herstel nu gewoon van MDMA. Doe het nooit meer, zelfs niet over jaren. Want het heeft wel zijn uitwerking op je, ook al heb je dat nu niet door. [...]
Wat bedoel je hier precies mee?
MDMA veroorzaakt aardig wat hersenschade welke niet meteen merkbaar is, maar pas over een aantal jaar. Deze zal zich dan uiten in hersenen die minder goed werken dan voorheen, oftewel het kan zijn dat je je dommer voelt (slechter geheugen, meer moeite met simpele denktaken, des te meer je hebt misbruikt des te ernstiger het probleem kan worden). Echter kan het ook zo zijn dat je er niks van merkt. Iedereen hoopt natuurlijk op het laatste, maar wat het daadwerkelijk wordt, merk je dan pas.

(Denk ik dat hij bedoelt)

ooscaar

Wijs gebruiker
Alles heeft een uitwerking, en het selectief afbranden van je serotonine ook. Ik weet zeker dat je op termijn net wat slechter zult slapen, net een wat kutter eetritme hebt, net dat ietsje minder gelukkig bent. Voor de eerste magische ervaring is dat het waard, nu heb je het verpest wat MDMA betreft, dat herstelt niet en nu is het het niet meer waard. Maar dat geeft niet, want er is veel meer in het leven dat je hetzelfde kan bieden, zelfs op drugsgebied. Maar hoe fijn is het wel niet om even een rondje te lopen, even te mediteren, en je dan zen te voelen. Dan zeg je tegen iedereen hoe je over ze denkt, op een positieve manier. Je hebt daar geen xtc voor nodig. Iedere pil die je nu nog slikt wordt je echt niet beter van, slechts op een manier dat een verslaafde ook niet beter wordt van zijn volgende shot. En dat bedoel ik heus niet naar en ik noem je heus geen junk: ik zit geloof ik nog dichter bij een verslaving dan jij (alhoewel ik zelf echt niet exorbitant gebruik, maar om het punt te verduidelijken). Het valt geloof ik verder wel mee wat jouw gebruik betreft maar je bent er misschien net wel een tikje te dwangmatig in. Dat is heel begrijpelijk, en zovelen doen het, maar dat is geen excuus. Je moet je er zelf goed bij voelen en dat doe je niet. Ik kan je slechts adviseren maar ik adviseer je wel echt om MDMA specifiek voor eens en altijd links te laten liggen.

anhaedra

Belezen gebruiker
Ik heb er geen problemen mee om MDMA voortaan links te laten liggen... was ik toch al van plan, heb ook niks meer in huis. Maar ik moet gewoon ergens m'n kicks uit halen, snap je? In het weekend. Hoeft niet ieder weekend. Maar zo af en toe.

Heb ook 2 dancefeestjes in de agenda staan... in oktober en november. Ben ook op een punt aanbeland dat ik het lastig vind daar geen drugs te gebruiken, al doe ik het wel eens als de feestjes elkaar te snel opvolgen en dan valt het me telkens op hoe leuk het nuchter ook kan zijn.

Het is gewoon een jaar lang chasing the dragon geweest en ik besef nu dat ik het draakje niet meer in XTC ga vinden, iets wat ik al veel langer vermoedde trouwens.

Maar wil wel graag iets anders gebruiken... ik leef verder heel gezond, ik kan prima een paar keer per jaar op een feestje iets pakken. Drink ook bijna geen alcohol meer.

4FMP heb ik nu liggen, maar is erg MDMA-achtig, toch? Verder heb ik maar 1x echt goede speed op, dat was wel fantastisch... Ik voelde heel sterk de euforie weer, maar werd niet zo wazig als van XTC. Eigenlijk is pep ook veel meer een partydrug.

Coke vind ik te duur... 2C-B lijkt me heel leuk maar is lastig aan te komen.

Ik blijf liever van serotinerge middelen af aangezien ik niet zo lekker in m'n vel zit. Dat heeft andere oorzaken dan XTC maar gunstig is het natuurlijk nooit. Toen m'n relatie net uit was, man man... die XTC-dip kwam me een partij binnen. Eng gewoon.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Rule nr. 1: zoek je geluk niet buiten jezelf. Verdriet gegarandeerd.

Vervolgens dan mdma doen is ook niet zo handig hè. :P

anhaedra

Belezen gebruiker
Ik pak geen drugs om beter in m'n vel te zitten, als je dat tenminste suggereert?

/off-topic -- Waar zoek je geluk... in jezelf? Tja... enige wat ik weet is dat ik momenteel gewoon eenzaam ben. Dus waar zoek ik dan geluk? In mezelf? Tja... misschien juist wel inderdaad.

ooscaar

Wijs gebruiker
Probeer eens echt te gebruiken wat Mindless schrijft. Heb je niet door dan de eerder gehouden discusssie zich opnieuw voordoet? Het is zo duidelijk. Een ezel struikelt niet twee keer over dezelfde steen.

Desalniettemin, andere middelen zijn een optie als je dat leuk vindt, maar ik kan je zo op afstand wel vertellen welke kant dat opgaat. Zoveel ben je niet veranderd op een verkloot serotonerg systeem na. Wil je echt verder komen en moet je zonodig drugs hebben, probeer dan psychedelica. Wil je echt gelukkiger worden, zorg dan dat je tevreden raakt met jezelf en ga dan op zoek naar een nieuwe relatie ale je daar behoefte aan hebt, maar zoek het nu niet buiten jezelf. Het is jouw bewustzijn dat nu minder gelukkig is, en daar heb je zoveel invloed op dat je daar het beste zelf richting aan kan geven, in plaats van het te externaliseren.

Sorry voor de speach, dit is niet het antwoord dat je zoekt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
anhaedra zei:
Ik pak geen drugs om beter in m'n vel te zitten, als je dat tenminste suggereert?
Nee hoor, maar je pakte wel mdma toen je relatie net uit was. Mdma pakken als je je al wat down voelt is gewoon niet zo'n goed idee.

anhaedra

Belezen gebruiker
ooscaar zei:
Probeer eens echt te gebruiken wat Mindless schrijft. Heb je niet door dan de eerder gehouden discusssie zich opnieuw voordoet? Het is zo duidelijk. Een ezel struikelt niet twee keer over dezelfde steen.

Desalniettemin, andere middelen zijn een optie als je dat leuk vindt, maar ik kan je zo op afstand wel vertellen welke kant dat opgaat. Zoveel ben je niet veranderd op een verkloot serotonerg systeem na. Wil je echt verder komen en moet je zonodig drugs hebben, probeer dan psychedelica. Wil je echt gelukkiger worden, zorg dan dat je tevreden raakt met jezelf en ga dan op zoek naar een nieuwe relatie ale je daar behoefte aan hebt, maar zoek het nu niet buiten jezelf. Het is jouw bewustzijn dat nu minder gelukkig is, en daar heb je zoveel invloed op dat je daar het beste zelf richting aan kan geven, in plaats van het te externaliseren.

Sorry voor de speach, dit is niet het antwoord dat je zoekt.
Ik kan me niet heugen dat we deze discussie eerder hebben gehad?

Desalniettemin, het is niet omdat ik hier op een drugsforum actief ben dat dat mijn hele leven typeert, of dat mijn drugsgebruik de enige variabele is die we kunnen tweaken om mij weer beter in m'n vel te laten zitten.

En in hoeverre is drugs gebruiken het geluk buiten jezelf zoeken? Dat klinkt een beetje alsof ik verplicht moet mediteren om geluk te vinden.

Iemand zei ooit 's, je bent wat je voor anderen betekent. Oftewel sociaal contact is essentieel voor geluk. In die zin moet je geluk dus ook nooit helemaal lopen "internaliseren" om maar bij die terminologie te blijven.

Ik word nog steeds erg gelukkig van avondjes stappen met vrienden, met of zonder drugs.

Het enige wat ik echt weet is dat ik MDMA geen reet meer aan vind, en zodoende is het de risico's en nadelen niet meer waard.

En zoals je zelf al zei, mijn gebruik valt 100% mee. De mensen met wie ik gebruik hebben stuk voor stuk meer gebruikt in hun leven. Kun je zeggen dat iedereen verschillend is maar onze hersenen zijn gewoon voor 99% hetzelfde. Het laatste waar ik zin in heb is pure paranoia dat mijn dip van drugsgebruik komt terwijl er gewoon duidelijke andere oorzaken voor zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer je advies en ik neem het ook zeker mee. Ik nuanceer het alleen wel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Sociaal contact is essentieel voor geluk? Het is deze denkwijze die miljoenen mensen doodongelukkig maakt op de momenten dat er geen sociaal contact is. Je stelt dan een voorwaarde aan geluk waar onmogelijk op alle momenten aan voldaan kan worden.

Aan de andere kant ben ik het met je eens dat je het ook weer niet teveel moet internaliseren. Je moet niet de wereld van je af gaan duwen. Maar mensen, situaties, ervaringen, substanties, dingen, kunnen jou niet gelukkig maken, werkelijk waar niet. Ik hoop echt dat de mensheid die waanzin zo snel mogelijk achter zich laat. Geluk komt alleen van binnen, van jezelf. Waar kan het anders wegkomen, als jij het ervaart? Dat betekent natuurlijk niet dat je je geluk niet kan delen, overal waar je komt. Maar je bent nooit afhankelijk van anderen voor je geluk. En gelukkig maar! Geloof je echter van wel, dan creëer je die voorwaarde voor jezelf.

/Einde rant :wink:

anhaedra

Belezen gebruiker
Hier trouwens een log van mijn XTC-gebruik, ik weet ze allemaal nog:

- begin juni '15: eerste keer, kleine dosis, goddelijk

- 3 weken later: binge weekend, 3 dagen achter elkaar (dosering per avond niet hoog), naderhand last van brain zaps, fantastisch maar niet goddelijk

- eind augustus '15: housefeest, te veel bijpakken, te veel bijwerkingen, chasing the dragon maar onvindbaar

- medio oktober '15: housefeest, normaal gedoseerd, leuk maar in mezelf gekeerd

- 1 week later: kleine dosis met vriendin, komt vaker voor het komende halfjaar, in totaal 3 à 4 keer, eerste keer bijzonder, daarna eigenlijk nooit meer

- eind januari '16: feest bij mij thuis, flinke dosis, erg leuk, positieve uitschieter

- begin juni '16: weekend weg, 2 dagen achter elkaar, normaal gedoseerd, valt tegen, naderhand enorme dip

- begin juli '16: housefeest, normaal gedoseerd, valt tegen

- begin september '16: housefeestje, lichte dosering, valt tegen

Valt me op dat ik in januari nog echt een goede XTC-avond had, toen ging het nog lekker met m'n vriendin en zat ik prima in m'n vel. Eigenlijk is het pas echt kut geworden toen we uit elkaar gingen. Maar ja, oorzakelijke verbanden zijn hier moeilijk vast te stellen...

Pante

Belezen gebruiker
anhaedra zei:
Valt me op dat ik in januari nog echt een goede XTC-avond had, toen ging het nog lekker met m'n vriendin en zat ik prima in m'n vel. Eigenlijk is het pas echt kut geworden toen we uit elkaar gingen. Maar ja, oorzakelijke verbanden zijn hier moeilijk vast te stellen...

Valt wel mee.

Mindless zei:
Mdma pakken als je je al wat down voelt is gewoon niet zo'n goed idee.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Pante zei:
anhaedra zei:

Valt wel mee.

Mindless zei:
Mdma pakken als je je al wat down voelt is gewoon niet zo'n goed idee.
Laten we het er op houden dat er wel een correlatie te ontdekken lijkt inderdaad.

En ja verder geldt dat mdma over tijd sowieso gewoon minder wordt bij iedereen, alleen met normale doseringen en voldoende tijd ertussen kun je het aantal keer dat het bijzonder blijft wel maximaliseren.

Pante

Belezen gebruiker
Wellicht een wat botte opmerking, maar ik denk dat de setting waarin iets genomen wordt vaak onderschat wordt. Je kan nog zo braaf een pauze nemen van 3 maanden en je aan alle voorschriften houden, als er privé iets mis is dan werkt het vaak gewoon niet, of het wordt een 'mwah' ervaring.Dit kan iets ernstigs zijn, maar iets onschuldigs als een omgeving die net niet lekker aanvoelt of een te hoge verwachting kan ook al zorgen voor een milde ervaring.

Zo waren mijn eerste ervaringen ook fantastisch terwijl ik eigenlijk een te korte pauze hanteerde. De keer daarna was met een half jaar pauze, ik had mijn tentamens succesvol afgerond, was weer uitgerust en met mensen die ik goed kende. Mijn verwachtingen waren echter veels te hooggespannen en de omgeving was nét niet lekker. Het gevolg was een avond waar in ik me op zich wel vermaakt had, maar in het niet viel met de ervaringen ervoor.
Dit werd in latere ervaringen en die van anderen ook weer bevestigd (ik wil overigens niet suggereren dat er geen verband bestaat tussen pauzes en de intensiteit van je ervaringen, dit is wel degelijk het geval)

Een belangrijk punt is hierbij naar mijn idee iets wat hierboven al beschreven werd. MDMA kan je in een ervaring gooien die vrij staat van concepten en waarin liefde centraal staat. Het is dan mooi om te onderzoeken waar die staat vandaan komt en waarom je niet veel vaker uit een liefdevol standpunt handelt. Vaak wordt echter het geluk aan de shortcut, de drug toegeschreven. Dit leidt dan weer tot hoge verwachtingen, te frequent gebruikt en hierdoor weer tot een vermindering van effect.

Ik denk wanneer je het onbevangen op je af laat komen (net als alle dingen buiten jezelf waarin je gelukt zoekt is geluk zoeken in het middel vaak niet zo goed idee) met mensen bij wie je een goede band hebt het ontzettend mooie ervaringen op kan leveren. Ik zie het dan nu ook eerder als 'even lekker het leven vieren', en dit blijft mooi ongeacht of het de derde keer is of de 23e keer.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Pante zei:
Wellicht een wat botte opmerking, maar ik denk dat de setting waarin iets genomen wordt vaak onderschat wordt. Je kan nog zo braaf een pauze nemen van 3 maanden en je aan alle voorschriften houden, als er privé iets mis is dan werkt het vaak gewoon niet, of het wordt een 'mwah' ervaring.Dit kan iets ernstigs zijn, maar iets onschuldigs als een omgeving die net niet lekker aanvoelt of een te hoge verwachting kan ook al zorgen voor een milde ervaring.
Denk ik ook ja. Ik heb nu al een aantal keren meegemaakt dat ik netjes 3 maanden heb gewacht, maar na die eerste keer is er altijd wel ergens een subtiele verwachting. En misschien ook een subtiele angst dat het deze keer niets of bijna niets zal doen. Je weet immers ook dat je daarna weer 3 maanden moet wachten, dus deze keer moet het gewoon goed gaan. :wink: Terwijl het met mdma inderdaad nou net de truc is om alles te nemen zoals het komt. Maar dan nog lijken de nadelige bijwerkingen steeds meer aanwezig naarmate je het vaker neemt.

Iemand zei laatst 'eigenlijk moet je mdma gewoon één keer nemen en dan nooit weer'. Hij heeft wel een punt.

Bovenaan