Eerste Kweeksetje [MushMush]

sky

Belezen gebruiker
hier ook. Dag 11, nog niks te zien. Alleen hier en daar een plukje pluis (mycelium :confused: )

ff w88
nog ff w88
nog maar wat langer w888
:(

phy

Bewuste gebruiker
sky zei:
hier ook. Dag 11, nog niks te zien. Alleen hier en daar een plukje pluis (mycelium :confused: )

ff w88
nog ff w88
nog maar wat langer w888
:(

........ PADDO!!!!!! Sja lalala...

sunnyman

Experimenterende gebruiker
niks meer bijgekomen :P Alleen dat ene pinnetje is wat dikker geworden, maar hij blijft schattig :hearteyes:

sky

Belezen gebruiker
Dag 13, inmiddels 9 pins!
Als het de moeite waard is, zal ik later nog wat pics plaatsen.

Hey Sunnyman, volgens mij gaat het met de jouwe echt wel goed komen hoor :grin:

:wave:

sunnyman

Ah ik denk 't niet man :(
Nog steeds 2 te zien.. ze zijn wel wat gegroeid natuurlijk, maar toch.
Weet niet wat er mis is gegaan :confused:
Moeten ze misschie water ofzo??

EDIT: Nu een 3e te zien. Hij is kleiner dan klein, maar hij is er wel. Ik noem 'm Geert :hearteyes:

Als je goed kijkt zie er 2

sunnyman

WOW.. ong een uurtje na de laatste edit weer eens gaan zien. Ben de tel een beetje kwijtgeraakt, maar er zijn nu zeker een stuk of 10 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
sunnyman zei:
Ah ik denk 't niet man :(
Nog steeds 2 te zien.. ze zijn wel wat gegroeid natuurlijk, maar toch.
Weet niet wat er mis is gegaan :confused:
Moeten ze misschie water ofzo??

GEEN water OP het substraat doen, beste kan je wel wat water in de zak zelf doen, dus naast het bakje wat water laten stromen :smoke:

sunnyman

Doe 't nu niet meer hoor :P Was een beetje de wanhoop nabij toen, maar nu gaat t redelijk goed :grin:

sky

Belezen gebruiker
Volhouden sunny! :)

Update: vandaag zeker zo'n 20-25 pins totaal geteld :grin:
Ik maak me een beetje zorgen om eentje, daar zit onder het kopje een klein groen vlekje. Schimmel :confused:
Wat kan ik nu het best doen? Even afwachten, of voorzichtig nu al verwijderen om eventuele verdere besmetting tegen te gaan?

phy

Bewuste gebruiker
Ik zou het raar vinden als er schimmel zou groeien op een schimmel. Ik zou zelf nog even afwachten.

Heb je geen foto?

sunnyman

21 geteld. Ze groeien vooral aan de randjes van de bak en de hoekjes :confused: slecht 3 hebben het lef om vlakbij het midden te groeien

sky

Belezen gebruiker
phy zei:
Ik zou het raar vinden als er schimmel zou groeien op een schimmel. Ik zou zelf nog even afwachten.

Heb je geen foto?

Het is nu nog te klein om een duidelijke foto van te maken. Ik denk dat ik nog even afwacht dan.

sunnyman

Ik denk dat het vanavond oogsttijd is :hearteyes: De meeste hebben dan hun hoed helemaal open, maar er zijn ook een paar die hun hoed nog amar half open hebben tegen die tijd denk ik... Wat moet ik met hun doen :rock:

phy

Bewuste gebruiker
Ik oogst ze allemaal tegelijk. Er zijn ook mensen die de stoeltjes die nog wat minder ontwikkeld zijn nog even laten staan. Het is in ieder geval belangrijk dat je ze niet te lang laat staan! anders spuwen de grote paddos alles onder met hun sporen.

phy

Bewuste gebruiker
Ik was mijn handen altijd met zeep.....

het beste is iets desinfecterends natuurlijk.

sunnyman

Ik heb ze net geoogst :) weegschaal helaas kapot. zal even bij de supermakrkt wegen. maar ik wil er thee mee zetten. moet dat met verse of met gedroogde

sky

Belezen gebruiker
sunnyman,
da's ineens snel gegaan bij jou zeg :rock:
Foto's graag :hearteyes:

Heb je meteen opnieuw gesoakt voor volgende flush?
Hou ons op de hoogte he?

Mijn bakkie staat aardig vol, ik tel er zo'n 60 zeker :openmouth:
Alleen, nogal grote verschillen tussen de grote en kleine exemplaren. Nog geen oogsttijd hiero.

:wave:

sunnyman

m'n fototoestel is kapot :cry: Maar er is niet echt veel gegroeid, maar ben toch wel blij, want ik had er eigenlijk niets meer van verwacht :P

75 gram

sunnyman

Ik heb ze in de koelkast bewaard. zien er nog goed uit. maar er zit nog van dat substraat korrels op. kan ik die gewoon onder de kraan eraf spoelen?

sky

Belezen gebruiker
Bedoel je dat er substraat op zit, of de casinglaag? Dat laatste is eigenlijk versnipperd steen, dus ja dat wil je niet naar binnen krijgen. Ik zou het niet afspoelen want dan nemen je paddo's weer vocht op. Zelf poets ik het af met wat keukenpapier. Wel eerst ff handjes wassen he? :wink:

sunnyman

M'n bakkie loopt alweer lekker vol :hearteyes:

Ik wil er thee mee zetten.. moet dit met verse of gedroogde??

phy

Bewuste gebruiker
Thee zetten kan met beide he. Wel eventjes goed op de portie letten. Voor cambodians: 30 gram verse, 3 gram gedroogde.

sunnyman

ok, maar ik ben beginner, dus kan eerst wel wat minder he:P en voor 2 personen gewoon hett dubbele erin?

phy

Bewuste gebruiker
Beginners kunnen het beste een halve portie nemen, dus wederom 30 gram vers, 3 gram gedroogd als je het met zijn 2en doet. :)

sunnyman

Nou, m'n ervaring maar even, met de 2e flush. Onze eerste jkeer paddos. Ik had iets minder dan 2 porties meegenomen naar een vriend. We zouden er thee van maken. Water laten koken, even laten afkoelen, 2 theezakjes erin en toen de paddos erin. Even 5 minuten roeren en we haalden ze er weer uit. De thee dronken we op. Toen verdeelden we de paddos die we uit de thee gehaald hadden nog even, want we wouden ze op eten. De vrien nam een hapje. "Lekker man, smaakt naar chapignon". Ik houd niet van chapignon, maar ik stopte m'n eerste (gedroogde) paddo in m'n mond. Na een paar keer kauwen voelde ik het al: ik ga kotsen. Ik hield m'n handen voor m'n mond en probeerde nog net op tijd die ranzige paddos uit te spugen. Net op tijd, nog een paar seconden langer en er vloog een bord macaroni van een paar uur terug de keuken door. De vriend had dus meer genomen dan mij :openmouth:.

En dan nog het gevoel: Ik voelde me een beetje anders, maar ik kon absoluut niet zeggen dat ik aan het trippen was. geen enkele visual etc.. maar wat wil je ook met zon klein beetje:P
De vriend daarintegen was best erg aan het trippen. 2 uurtjes na het innemen moest ie met de trein naar huis (Ja, dom. maar hij wou perse) . een uur later was ie aangekomen. Hij belde me op en zei dat ie hard aan het trippen zat *jaloeerrsss* :P

Bovenaan