Eerste Kweeksetje [MushMush]

sunnyman

Experimenterende gebruiker
Hoihoi,
Ik volg dit forum al een tijdje en nu heb ik ook een kweeksetje aangeschaft en ik dacht, laat ik deze hier ook maar zetten :P

Vanmiddag water erin gedaan (beetje dom want nu moet ik tot half 3 opblijven om het er weer uit te laten :P)

EDIT: Paar uur geleden gesoaked, en nu staat ie er zo voor:

Zijn de omstandigheden zo goed qua licht?

mikkelk

Belezen gebruiker
je foto staat er maar voor de helft omdat je een te grote resolutie hebt ingesteld op je camera/mobiel.

Ben trouwens benieuwd naar wat je kit op gaat leveren! :)

mikkelk

Belezen gebruiker
Dat witte spul is mycelium.
Dit groeit als het goed is nog even door.

Bij mij is er ook niet veel mycelium te zien, maar er groeien nu al 23 paddestoelen, verspreid over de bak :)

sunnyman

Nog steeds weinig mycelium, maar veel condens. Ziet het er goed uit zo? Post wel weer een foto als er wat te zien in :)

mikkelk

Belezen gebruiker
Bij mij was er ook niet zoveel mycelium op de kit.
Ik was bang dat alleen op de witte plekken paddestoelen zouden groeien, maar dat is dus niet zo.

phy

Bewuste gebruiker
mikkelk zei:
Bij mij was er ook niet zoveel mycelium op de kit.
Ik was bang dat alleen op de witte plekken paddestoelen zouden groeien, maar dat is dus niet zo.

Het is helemaal niet erg als je weinig mycelium ziet. Dat hoort juist zo. De 'bron' zit daar namelijk onder. Have fun!

sunnyman

Staat de zak zo goed (foto van zijkant:P)? Niet teveel ingedeukt ofzo? En als ie niet goed zit, mag de zak er af om 't te fixe? :rock:

btw: ik heb ook spren prints. Kan ik daar als beginner zo 1 2 3 wat mee doen? :mrgreen:

phy

Bewuste gebruiker
Een duidelijke foto is het niet, maar het ziet er goed uit. In de loop van de dagen zal je als het goed is condensvorming op de zak zien. En het zal de paddestoeltjes een rotzorg zijn of er wat deukjes zitten in de zak :wink:

De zak kan er vanaf, maar je moet oppassen dat je schone handen hebt en de inhoud van de doos vermijdt.

Als de pinheads eenmaal opkomen kan je het beste de kit minimaal 1x per dag luchten.

Als je iets wilt doen met de sporenprints dan moet je een sporenspuit hebben. Verder moet je materialen nodig om een kweekset te maken. Deze kits zijn online te koop. Kijk ook even rond op mushmush.nl daar staat een hoop informatie over het maken van een eigen growkit.

phy

Bewuste gebruiker
sunnyman zei:
Oké, bedankt voor de info :grin: En het luchten, hoe lang moet ik de zak eraf dan?

Oh ik doe het zelf altijd net lang genoeg om te kunnen zien hoe het er voor staat.

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Ik ga m er niet uithale, staat ook niet in de beschrijving.

Gewoon er in laten, k weet je handen kriebelen maar komt allemaal vanzelf :hearteyes:

Peace! :rockband:

sky

Belezen gebruiker
Vreemd, op een donkere plek wegzetten? Verschilt dat soms. Ik heb een kweeksetje van growbox.org en volgens de manual moet het op een lichte plek staan. Maar uit het directe zonlicht. Kan nu nog niks over de resultaten zeggen, het staat er pas 3 dagen na het soaken.
In elk geval niet bij de boiler zetten, nee.
Succes! :wave:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Heb m ook indirect in het licht staan, denk dat hij gewoon beter de handleiding kan volgen/lezen, en niet daar van afwijken.

phy

Bewuste gebruiker
sky zei:
Vreemd, op een donkere plek wegzetten? Verschilt dat soms. Ik heb een kweeksetje van growbox.org en volgens de manual moet het op een lichte plek staan. Maar uit het directe zonlicht. Kan nu nog niks over de resultaten zeggen, het staat er pas 3 dagen na het soaken.

Ja dat is waar. Hij moet wel eventjes zonlicht gehad hebben :)
Ik was even in de war met een andere kweekset. Indirect zonlicht is het beste. In een kast kan, maar geef hem dan wel regelmatig een paar uurtjes zon.

Het belangrijkste is dat hij op een plek staan met een constante temperatuur tussen de 20 en 26 graden ongeveer (optimale temperatuur 24 graden).

phy

Bewuste gebruiker
phy zei:
sky zei:

Ja dat is waar. Hij moet wel eventjes zonlicht gehad hebben :)
Ik was even in de war met een andere kweekset. In een kast kan, maar geef hem dan wel regelmatig een paar uurtjes (indirecte) zon.

Het belangrijkste is dat hij op een plek staan met een constante temperatuur tussen de 20 en 26 graden ongeveer (optimale temperatuur 24 graden).

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Zal allemaal nog wel komen, ik zit op dag 5 en hij ziet er hetzelfde uit als op dag 1, zoiets heeft gewoon ff tijd nodig, het lijkt alsof er iets moet zijn wat je beter zou kunnen doen, maar dit is niet zo, laat het spul maar gewoon ergens in een kamer staan met een temp boven de 19gr, niet aan rommelen etc, ook niet in donkere plekjes zetten, gewoon "ergens" in "een" kamer waar het overdag licht is en savonds donker, dan 10 dagen wachten en je zult vast wel resultaat hebben.

(Zal je zien dat na 10dagen bij mij er nog niks uit komt, maarjah das dan humor)

TB-303

na precies 10 dagen kwamen bij mij de eerste pins op, tel nu ruim 10 stuks en groeien dat ze doen :grin:

TB-303

zal vanavond wel even een flick schieten.
Groeit er eentje onder de grond aan de zijkant, hopen dat die nog omhoog komt. Voor de rest tel ik 21 pins aan de linkerkant, en aan de rechterkant helemaal niks.

Binnenkort lekker trippenn :grin:

TB-303

Hier wat verrotte fotootjes :)

Bijlagen

• 5ygiuu.jpg
    5ygiuu.jpg
    121,8 KB · Weergaven: 164
  • 256h3fa.jpg
    256h3fa.jpg
    27 KB · Weergaven: 164
  • f1f502.jpg
    f1f502.jpg
    27,8 KB · Weergaven: 169

sunnyman

*Jaloers*

Bij mij nog niks te zien, Dag 4 :) Condens druppeltjes lijken wat groter te zijn dan eerder :smoke:

TB-303

Het zal vast niet erg zijn als ik een paar fotootjes post :)

Wel apart dat aan de linkerkant helemaal niks groeit :P

Bijlagen

• sDSC01174.jpg
    sDSC01174.jpg
    42,8 KB · Weergaven: 170
  • sDSC01177.jpg
    sDSC01177.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 171
  • sDSC01180.jpg
    sDSC01180.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 164

henkie84

Bewuste gebruiker
Dag 6 na eerste keer soaken? Ik zou me geen zorgen maken, het duurt soms wel een week of twee voor het daadwerkelijke feest ineens losbarst.

sunnyman

Ja, oke :P Hoop rond dinsdag/woensdag wel iet te zien. Net even wat vriefjes met de tekst 'Afblijven!' erop geplakt :grin: M'n familieleden vinden het namelijk grappig om de zak er af te trekken :openmouth:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
sunnyman zei:
dag 8 voorbij, niks te zien. Setje verplaatst naar zolder, Minder licht, beter temepratuur :rock:

Ik zou m gewoon ergens in de kamer neerzetten, waar gewoon daglicht komt, zolder is denk ik iets te min .... :hearteyes:

sunnyman

Ja, heb 'm weer anar m'n kamer gehaald. Ik heb het raam nu vaker dicht want het was altijd beetje frisjes (niet erg) in m'n kamer, maar nu is het rond de 23-24 graden :mrgreen:

Bovenaan