Eerste keer speed

dx3

Experimenterende gebruiker
.aar als ik het alleen bij aankomend festival wil houden met peb en daarna biet meer wil hebben is het geen probleem lijkt mij.
En na een keer ben je niet meteen verslaafd heb hier met xtc ook nooit last van gehad.
Kan ik gewoon links laten liggen

Manu76

Badass junkie
Perfect. Probleem is niet verslaving, maar als je erachter komt dat je leven met pep gewoon toch iets leuker zou vinden als leven zonder speed. Dat blijft dan voor de rest van je leven een zeurderig stemmetje dat zegt: "kom op, nog één keertje". 😅
Geen paniek, ik dol maar een beetje.

ljuv

DF-koningin
.aar als ik het alleen bij aankomend festival wil houden met peb en daarna biet meer wil hebben is het geen probleem lijkt mij.
En na een keer ben je niet meteen verslaafd heb hier met xtc ook nooit last van gehad.
Xtc/ mdma is echt veel maar dan ook VEEL minder verslavend dan pep.
We zeggen ook niet: je bent na een keer pep snuiven verslaafd. We zeggen alleen dat snuiven verslavender werkt dan bommen, en om welke redenen. Het is advies en een antwoord op een van de velen vragen die je stelt… wat je ermee doet mag je vervolgens helemaal zelf uitmaken.

Het niet-delen met je vrouw daarentegen is eigenlijk alleen maar een groter risico dat je verslaafd raakt of in elk geval dat je daar lastiger uitkomt… De meeste verslaafden lopen er niet mee te koop dat ze verslaafd zijn, zegmaar. Zéker niet bij hun geliefden.

Nogmaals, dat hoeft jou niet te overkomen. Maar je vraagt om ons advies en dit soort dingen zou ik wel meenemen in je overwegingen.

Allesofniets

Belezen gebruiker
Hoi

Ik kan in mijn privé niet gebruiken helaas mijn vrouw weet niet dat ik gebruik en ga ongeveer een keer of 4 naar een festival per jaar.

Denk daar dan echt maar nog es goed over na beste vriend. Dit voelt voor mij echt niet ok aan, al is het 4 keer per jaar. Als je dit al achter de rug moet doen bij je vrouw zit de kans erin dat je dit gaat blijven doen en ben er zelfs bijna zeker van!

Neem het van mij aan dit komt niet goed, niet je vraag om iets te gebruiken maar dat je dit bij de persoon die het dichtst bij je staat doet zonder dat ze afweet wat je wil doen?

Ik raad je ten stelligste aan dit forum doorgrondig door te nemen man echt waar!

Ps: dit forum kan je best doornemen als je doorsnoven bent van speed, leest iets vlotter 😛 (joke)

ljuv

DF-koningin
Een totaal andere situatie en totaaaaal andere middelen, maar dit wil je voorkomen zegmaar:

Bijna 2 jaar verder… En ik kan zeggen dat het de domste keuze in me leven is geweest om aan benzos te beginnen. 3 klinische opnames gehad en toch weer terugvallen. Zit nu gelukkig al een tijdje op de laagste dosis en wacht af tot ik weer kan worden opgenomen worden in de kliniek. Ik hoop dat mijn bericht iemand die nu overweegt om (rc)benzo te proberen 2x laat na denken. Stay safe🙏🏼
Onze berichten hielpen jou ook niet…
Toch goed dat je het deelt. En heel jammer om te lezen. Heel erg veel sterkte, er zijn hier genoeg uit de benzo ellende gekropen. Ik twijfel niet dat jou dit ook lukt❤️💪🏻 You got this.

Dat is de enige reden waarom we onze ervaringen en adviezen met je delen. Daarna is het aan jou🫶🏻🤙🏻🤙🏻

ljuv

DF-koningin
Dus wat ik hier uit opmaak is het beter van niet om aan speed te beginnen omdat je een grote kans hebt op verslaving.
Ik kan niet ontkennen dat dit waar is haha… das altijd beter maar niet wat we je proberen te zeggen😅
Ik gebruik ook wel eens sporadisch speed. Kan het prima maanden in huis hebben zonder het aan te raken. Maar weet waar je aan begint, houd de risico’s ik de gaten en wees eerlijk naar je omgeving (in elk geval als het uit de klauwen loopt…)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dus wat ik hier uit opmaak is het beter van niet om aan speed te beginnen omdat je een grote kans hebt op verslaving.
Ja, speed behoort tot de meest verslavende drugs die er zijn, samen met cocaïne en methamfetamine (crystal meth).

Verslaving is niet iets wat je na één keer gebruiken hebt. Dat ontstaat naar verloop van tijd doordat je steeds meer en vaker gaat gebruiken. Maar die eerste keer gebruiken is wel een belangrijk moment in dat proces.
Specifiek voor speed is dat het de zin kan creëren om opnieuw te gebruiken. Omdat je speed nu nog niet kent, heb je daar nu geen last van. De eerste keer speed gebruiken is wat dat betreft een point of no return. Je kunt niet meer terug naar de onwetendheid.

Speed triggert heel sterk het beloningscentrum in het brein. Dat veroorzaakt de roes, maar ook de kater. Mensen die speed gebruiken komen daardoor vaak in een cyclus van zin hebben in speed --> intense roes --> enorme kater --> je kut voelen --> weer zin krijgen in speed --> enzovoorts

Dat is een cyclus die je nu dus nog niet kent. Prijs je gelukkig, zou ik zeggen.

ljuv

DF-koningin
Mensen ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie goede uitleg eb adviezen.
Ik heb besloten om de speed lekker te laten wezen wil het risico niet nemen ook heb ik om de tafel gezeten met mijn vrouw en gaan kijken naar een goede oplossing om ook minder mdma te gebruiken.
Wow👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

DJpep

Bewuste gebruiker
Goedenavond
Vroeg me af hoeveel miligram in een speedbommetje?
Man 34
Gewicht 61 kg
Weet niet de puurheid van de speed

Goedenavond
Vroeg me af hoeveel miligram in een speedbommetje?
Man 34
Gewicht 61 kg
Weet niet de puurheid van de speed

Dit heb je van de week ook al gevraagd en van meerdere mensen antwoord op gekregen? Je kunt altijd bij pakken met speed. Zou gewoon met iets van 50 mg beginnen dan ofzo. En kijken hoe dat voelt. Ik maak ze zelf altijd van 100 mg, maar ben dan ook ervaren gebruiker. En met een bommetje van 100 mg ben je wel 8 uur zoet minimaal.

Laatst bewerkt:

DJpep

Bewuste gebruiker
Dit heb je van de week ook al gevraagd en van meerdere mensen antwoord op gekregen? Je kunt altijd bij pakken met speed. Zou gewoon met iets van 50 mg beginnen dan ofzo. En kijken hoe dat voelt. Ik maak ze zelf altijd van 100 mg, maar ben dan ook ervaren gebruiker. En met een bommetje van 100 gram ben je wel 8 uur zoet minimaal.
Mijn excuses dat ik het nog keer vraag.probeer een duidelijke beeld voor me te krijgen. Ik ga wat u aan geeft mg.en keer een bommetje .

Piet Zahut

Bewuste gebruiker
Niets leukers dan XTC.. werking a 5 uur, pas later op het feest gebruiken (als je echt drugs wilt gebruiken), vind het heerlijk om daarna in te kakken, betekend dat het een geweldig goede avond is geweest!

Plus niet te veel nemen, minder is leuker!

DJpep

Bewuste gebruiker
Vroeg me af of mensen dit ook ervaren tijdens speedgebruik dat je vogels hoort fluiten en andere mensen horen dat niet ?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Vroeg me af of mensen dit ook ervaren tijdens speedgebruik dat je vogels hoort fluiten en andere mensen horen dat niet ?
Dat heb ik wel eens gehad toen ik vroeger wat te lang had doorgehaald met speed (niet persé vogels)
Ik bleef bij andere mensen slapen en ging m´n tanden poetsen, ik kreeg plots de overtuiging dat er een feestje aan de gang was achter het afvoerputje, ik zag UV-licht uit de leiding komen en hoorde muziek en mensen praten achter het afvoerputje.
Krankzinnig dat je er op dat moment echt van overtuigd bent en niet echt meer inziet dat het een totaal onlogisch van de pot gerukte waanvoorstelling is.
Heb op dat moment zelfs mensen erbij geroepen om te komen kijken🙈

Waarschijnlijk een combinatie van slaaptekort, te weinig voeding en uitputting van reserves.
Ik denk dat dergelijke ´hallucinaties´ niet zo vreemd zijn als je telang doorgaat.

Bovenaan