Het is weer eens, na vele nieuwe en leuke ervaringen tijd voor een nieuwe top lijst. Een top 5 hier, want ik vind een top 3 zo karig.
1. LSD Ik betwijfel of deze ooit van nummer één af gaat, want de visuals, de duur, het gevoel, de heerlijkheid, de overweldigende schoonheid, nogmaals de visuals, die helderheid, dat gevoel, de observaties van de wereld en nog maar eens de visuals. De waardering gaat ver genoeg om het misschien wel mijn favoriete molecuul te noemen.
2. Lachgas Wauw wat is dit lekker. Dat gevoel in je lichaam, in je hoofd, het zoemende geluid en de vervormingen in het geluid in het algemeen, dat subtiel verduisterde zoemende beeld.. het is zo simpel maar elke keer zo ongelooflijk doeltreffend. Het voelt eigenlijk gewoon óntzettend lékker.
3. Cannabis Kan altijd het scherpe randje er af halen wanneer dat een keer nodig is, en ook al kan ik niet bedenken wat er nou zo bijzonder aan is.. het geeft een veilige fijne warme sfeer af, veel lachen maar ook de mogelijkheid hebben om diepgaand te blijven, het is zo'n deel van mijn leven geworden dat het wel een plekje in de top drie moet hebben.
4. Ketamine Dat zelfde lekkere wat lachgas ook zo heeft, alleen duurt het langer, is het veel schever en toch ook wel een behoorlijk unieke stof. Nog relatief weinig ervaring mee en dat zal vast lang zo blijven, maar Ketamine heeft iets unieks dat ik wel kan waarderen.
5. Alcohol Ook een oude favoriet die absoluut een plekje moet hebben in een dergelijke lijst, voor mij vooral een sociaal glijmiddel, en dan voor zowel mij als de hele omgeving, het wordt losser en dingen maken minder uit wat gesprekken die normaal niet snel zouden ontstaan een goede kans geeft, zo leer je ineens veel meer mensen of mensen veel beter kennen en daarnaast smaakt het nog lekker ook.