Dinsdagdip

lazybones

Experimenterende gebruiker
Ik vraag me af of jullie na xtc gebruik ook de beruchte Dinsdag dip ervaren.En als dat zo is, weet je er dan mee om te gaan. Ik bedoel, kun je dat depressieve gevoel dan relativeren?
Zelf heb ik er, gek genoeg, geen last van. Tenminste, ik merk er niks van. .

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
als ik een lange tijd geen xtc meer gebruikt heb en dan nog eens wat gebruik, heb ik er geen last van
maar als ik regelmatig xtc gebruik (meerdere keren per maand) dan heb ik er enorm veel last van, niet alleen dinsdag maar de hele week ben ik dan depressief...

knoest

Newbie
mij overkomt het soms dat ik ontzettend snel emotioneel word.
krijg supersnel een brok in mn keel als ik aan iets zieligs denk ofzow..
en das altijd 2-3 dagen nadat ik X heb gepakt..

lj_bob

Bewuste gebruiker
Lang leve de L-trypthofaan :P

Weekje van tevoren beginnen en een weekje na gebruik volhouden. Geen kater en sterker nog: Je spaced harder lijkt het :wave:

lj_bob

Bewuste gebruiker
Ik pakte het wel eens als ik wist dat ik 2 weekenden achter elkaar ging X-en. Dan werkt het best ok. Over het algemeen heb ik van die dip ook nooit zon superlast, tenzij ik meerdere keren per maand pak en geen L-tryp neem...

Play_bunny

Wijs gebruiker
Bij mij wisselt het hoeveel last ik ervan heb.
Ik slik ook die tryptofaan (alleen ik slik het elke dag en niet speciaal alleen voordat ik ga gebruiken).

De ene keer heb ik er vet veel last van (zit dan ook vaak slecht in mijn vel) en dan relativeert gelukkig mijn beste maatje een beetje :grin:. Altijd handig en super lief.
De andere keer heb ik er totaal geen last van.

Het hangt denk ik (althans dat geldt voor mij) heel erg af wat er zich in je onderbewustzijn afspeelt (of juist iets wat je zo hard als je maar kan niet aan probeert te denken).

lazybones

[De ene keer heb ik er vet veel last van (zit dan ook vaak slecht in mijn vel) en dan relativeert gelukkig mijn beste maatje een beetje Very Happy. Altijd handig en super lief. ]

Kijk, dat is dus waar t om draait volgens mij.

[Het hangt denk ik (althans dat geldt voor mij) heel erg af wat er zich in je onderbewustzijn afspeelt (of juist iets wat je zo hard als je maar kan niet aan probeert te denken).]

Play bunny zegt t goed. Die dip zit in jezelf. Als er niks is om je beroerd van te voelen voel je je dus niet beroerd. En als je, zoals play bunny zegt, slecht in je vel zit kan het voorkomen dat je ff flipt. Iemand op de achtergrond ( nou ja, achtergrond?) die je er doorheen sleept? Klasse volgens mij. Heb je nergens last van.
L-trypto heb ik ook gebruikt. Voor de zekerheid. Merk er niets van. Volgens mij weggegooid geld. Beter bananen eten of zo iets.

-spaceman-

Badass junkie
dinsdagdip is een bekende voor mij...
vandaag bv voel ik me nou niet bepaald chill... :(

en afgelopen weekend een Tikkel gedaan..
(blauw hartje, was wel heel erg chill)

MJP

Nou forummers.... ik heb een duidelijke woensdagdip !! Ik raakte ff in paniek vanmorgen toen mijn vrouw riep dat ze naar haar werk ging. Normaal wordt ik altijd wakker van haar en dan weet ik ongeveer wanneer ze vertrekt. Ik voelde me echt heel slecht. Ik moest mezelf gewoon moed in praten om niet te freaken !! De tranen stonden op een gegeven moment in mn ogen. Maar ik heb ff een vriend gebeld en gepraat over een en ander en dat hielp wel. Ik heb dit nog nooit gehad zo erg. Maar ik weet ook dat je het kunt overwinnen door gewoon positief te denken. Even naar het geouwehoer van Giel Beelen luisteren op de radio. En het is alweer woensdag. Op de helft dus... (voor mij niet want ik moet zaterdag ook werken, maar gevoelsmatig zit ik op de helft ha ha !!) gaan langzamerhand weer naar het weekend. Ik wordt ook vaak neurotisch. Alles controleren.... zijn de deuren dicht, is het gas uit, zijn de katten de woonkamer uit....MEN wat een stress ha ha !! Ben nu op mn werk. Gaat wel weer. Vrouwtje was ook op haar werk. Pffff gelukkig !!

Bedankt voor het luisteren...

MJP

Mindless1985

Badass junkie
MJP zei:
Nou forummers.... ik heb een duidelijke woensdagdip !! Ik raakte ff in paniek vanmorgen toen mijn vrouw riep dat ze naar haar werk ging. Normaal wordt ik altijd wakker van haar en dan weet ik ongeveer wanneer ze vertrekt. Ik voelde me echt heel slecht. Ik moest mezelf gewoon moed in praten om niet te freaken !! De tranen stonden op een gegeven moment in mn ogen. Maar ik heb ff een vriend gebeld en gepraat over een en ander en dat hielp wel. Ik heb dit nog nooit gehad zo erg. Maar ik weet ook dat je het kunt overwinnen door gewoon positief te denken. Even naar het geouwehoer van Giel Beelen luisteren op de radio. En het is alweer woensdag. Op de helft dus... (voor mij niet want ik moet zaterdag ook werken, maar gevoelsmatig zit ik op de helft ha ha !!) gaan langzamerhand weer naar het weekend. Ik wordt ook vaak neurotisch. Alles controleren.... zijn de deuren dicht, is het gas uit, zijn de katten de woonkamer uit....MEN wat een stress ha ha !! Ben nu op mn werk. Gaat wel weer. Vrouwtje was ook op haar werk. Pffff gelukkig !!

Bedankt voor het luisteren...

MJP

Kop op :grin: Het is niet het einde van de wereld, over een paar uur voel je je sowieso alweer beter.

MJP

Thanks Dzy !! Langzamerhand kom ik inderdaad weer tot mezelf. De stress van je werk helpt goed ha ha !! Komt goed !!

MJP

MAX

Nooit echt een dipje de dagen erna. Alleen de dag na XTC gebruik heb ik eigenlijk de hele dag wel last van een droge mond en pijn in me wangen en kaken en helemaal geen zin om te eten. Probeer die dag dan wel zo veel mogelijk vitamine te nemen. Dan is het de dag daarop wel weer helemaal goed geen droge mond meer en krijg ik weer gewoon zin om te eten. Zie dit wel als een nadeel van XTC gebruiken dat je de dag daarop altijd zo verrot bent lichaamlijk.
Meestal aan het eind van de week voel ik wel dat ik me opeens heel erg blij voel en bepaalde tintelingen door me lichaam gaan net alsof de xtc nog een beetje aan het nawerken is. Maar misschien is dat ook wel dat je lichaam gewoon weer een bepaalde stof aanmaakt ????

disaster

Bewuste gebruiker
Na een weekendje spacen op de X, voel ik me meestal t/m Woensdag lam en ben niet voor veel in de stemming dan.. Beetje verrot :( , maar het is m'n eigen keus!

lazybones

Qocaïne zei:
alleen last van alcohol dipjes ^_^
Dat is inderdaad de enige dip die er bij mij inhakt ja. De alcohol kater. Raak geen druppel meer aan van dat gif.
Tot m'n verbazing zijn er best wat mensen die wat merken van het down effect van xtc. Misschien is het een beetje zoals met verliefdheid. Heel prettig allemaal, maar als je dan bent afgewezen flip je enorm. Zo stel ik het me maar ff voor. Nou ja, dan maar beter flippen na xtc gebruik. :) . Heb je op zeker volgend week / maand weer n nieuwe liefde.

dallandra

Wijs gebruiker
ik heb er wel last van,sinds ik t vaker gebruik,bv maandelijks.
maar eigenlijk metee smorgens al,als ik nog wakker ben,da word ik depri

^_^

Bewuste gebruiker
Ik moest net gewoon huilen omdat ik echt zo diep aan het nadenken was over al me xtc ervaringen. Gewoon blijdschaptranen.

lazybones

^_^ zei:
Ik moest net gewoon huilen omdat ik echt zo diep aan het nadenken was over al me xtc ervaringen. Gewoon blijdschaptranen.

Misschien dat diep nadenken bij jou altijd dat soort emoties oproept. Ik ben nu ook blij. Voor jou. :openmouth:

TeQ

Bewuste gebruiker
Heb zelf nooit last van de dinsdag dip. Merk wel dat ik geestelijk wat minder ben. Maar kan me daar makkelijk overheen zetten en het niet serieus nemen.

Bij speed daarintegen ben ik wel een hele week geestelijk minder, terwijl ik me lichamelijk na 1-2 dagen ook alweer prima voel (afgezien van het feit dat ik mn slaap ritme dan nog in orde moet krijgen).

proton

Belezen gebruiker
ik neem altijd 5-HTP , niet meer in de winkel te krijgen, had mazzeltje en heb de laatste potten kunnen kopen :)

-spaceman-

Badass junkie
MAX zei:
Meestal aan het eind van de week voel ik wel dat ik me opeens heel erg blij voel en bepaalde tintelingen door me lichaam gaan net alsof de xtc nog een beetje aan het nawerken is. Maar misschien is dat ook wel dat je lichaam gewoon weer een bepaalde stof aanmaakt ????

grappig... dat heb ik ook zo af en toe....

Heerlijk is het, als je ineens fucking vrolijk bent na een dag werken of iets anders... Dat zijn van die momenten dat ik besef dat ik heel veel van het leven houd :hearteyes:

Astronout

Newbie
Meestal heb ik nergens last van, maar er zijn ook dagen na zo'n weekend dat ik somber en depri wordt. Goed eten & drinken en naar buiten gaan helpt meestal wel aardig.

Het is een keer voorgekomen dat ik duidelijk te veel had gebruikt. In de week daarop had ik last van stoornissen en angsten. Heel bizar en erg vervelend. Een paar keer per uur gebeurde er iets in mijn hoofd waardoor ik dacht dat er iets 'knapte'. Dat ging gepaard met onverwachte 'valmomenten' bekend van dromen / of als je net in slaap dreigt te vallen. Het gekke was dat ik die week doodsbang was in het donker. Ik sliep met het licht aan.
Het was op zich wel een leerzame ervaring, maar ik hoop het niet nog eens mee te maken :wink: Een badtrip was er niets bij

Fucking Madness

gewoon positieve instelling hebben. niet zeiken en schouders rechtop en je zult zien dat je er minder/geen last van heb :wink:

Play_bunny

Wijs gebruiker
Fucking Madness zei:
gewoon positieve instelling hebben. niet zeiken en schouders rechtop en je zult zien dat je er minder/geen last van heb :wink:

Dat is vaak alleen makkelijker gezegd dan gedaan. Probeer dat molentje maar eens te stoppen als ie eenmaal gaat.

fun

Bewuste gebruiker
heb er nooit zoveel last van, tenzij ik veel gebruik

Heb nu 5htp gekocht, meer om mn lichaam weer in balans te brengen na mn gebruik.
Heb t de laatste dagen vóór mn gebruik gepakt, en op de dag zelf ook.
Toen de pillen en sindsdien niet meer.
Was zaterdag.

Nu dinsdag en kan wel zeggen dat t een dip is.
Ging wel goed, vooral op de 1e pil, lekker serotoninegevoel.
Maar heb nu een beetje het gevoel dat t t laatste was.

Terwijl ik al 7 weken niks meer gebruikt had en het bij 3 pilletjes heb gelaten.

Peels

Enof ik die had,... het werd zelfs zo erg, dat ik me ziek moest melden, ik snapte er niets van! Sliep beroerd, droomde over de meest enge dingen, (sooow real!!!) en was daarbij vreselijk dizzy, misselijk en down!!! Pfffffff... !!! Lang leve de L-trypto http://www.perfectbody.nl/product_template.htm?product=461&template= !!! Na het gebruik, nemen we niets, en ontbijten we met een gesneden banaan, en een in stukken gesneden sinasappel (banaan is voor de aanmaak van je serotonine) De dag erop, nemen we dagelijks 2pillen L-trypo (half uur voor het slapen gaan) wat vit. b6 en b3 bevat... Ik heb het nooit meer gehad, die dromen, vreselijk, als ik daar weer aan denk,.. :openmouth:

proton

Belezen gebruiker
Hee fun, je moet wel NA de pillen op de dagen erna nog 5-htp nemen, hoe wou je anders het tekort aan serotinine snel weer aanvullen?

J0rrit

Badass junkie
Peels zei:
Enof ik die had,... het werd zelfs zo erg, dat ik me ziek moest melden, ik snapte er niets van! Sliep beroerd, droomde over de meest enge dingen, (sooow real!!!) en was daarbij vreselijk dizzy, misselijk en down!!! Pfffffff... !!! Lang leve de L-trypto http://www.perfectbody.nl/product_template.htm?product=461&template= !!! Na het gebruik, nemen we niets, en ontbijten we met een gesneden banaan, en een in stukken gesneden sinasappel (banaan is voor de aanmaak van je serotonine) De dag erop, nemen we dagelijks 2pillen L-trypo (half uur voor het slapen gaan) wat vit. b6 en b3 bevat... Ik heb het nooit meer gehad, die dromen, vreselijk, als ik daar weer aan denk,.. :openmouth:

ik weet wat je bedoelt. Toen ik het ieder weekend ongeveer 2 keer deed, had ik ook na een tijdje door de weeks nachtmerries en alles. Ook worden de afdraaiers heftiger en langer, na 2 maanden elk weekend krijg je alleen nog maar afdraaiers van 5 dagen.

Peels

DarkScope zei:
Peels zei:

ik weet wat je bedoelt. Toen ik het ieder weekend ongeveer 2 keer deed, had ik ook na een tijdje door de weeks nachtmerries en alles. Ook worden de afdraaiers heftiger en langer, na 2 maanden elk weekend krijg je alleen nog maar afdraaiers van 5 dagen.

Ja dat klopt wel zo ongeveer, deed het toen ook heel veel. (waarschijnlijk wel vvaker dan 2 keer in de week! :flushed: ) Dat was ook in het begin, kon er geen genoeg van krijgen. Nu is het gebruik aardig terug gelopen, maar moet erlijk zeggen dat het zo nu en dan nog wel eens twee keer in het weekend is! :sunglasses: Maar toch, geen last meer gehad van die vreselijke dromen!!

XpRnz

Bij frequent gebruik heb ik last van een week lang depressiviteit, vooral als er meer dan 5 schijven gedropt worden.. maar dat is ook abnormaal.

Verder eigenlijk bij minder dan 4-5 eigenlijk nergens alst van, voel me dan juist zelfs uitgerust van de MDMA omdat je zo relaxed bent geweest..

Bovenaan