Diazepam en methadon

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Plus het zelf in stand houden van deze toestand door er continue mee bezig te zijn.
Al dat herhalen en opschrijven van deze toestand maakt dat je er continue last van houdt.
Dat zou wel eens een deel van de oplossing kunnen zijn idd. Want voor ontwenning of bijwerkingen duurt het wel erg lang allemaal. En de reactie is zo paradoxaal tov wat de middelen doen. Nou heb ik wel eens gehoord van paradoxale reacties op benzos bijv maar op 4 middelen tegelijk? Heel vreemd.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Plus het zelf in stand houden van deze toestand door er continue mee bezig te zijn.
Al dat herhalen en opschrijven van deze toestand maakt dat je er continue last van houdt.
Ja maar mensen het komt vanzelf ik ben hier niet om jullie te irriteren
Ik ben hier omdat ik radeloos ben en hoop dat er misschien iemand is die me kan helpen
En geloof me mensen alles wat ik voel is zo sterker dan mij en het ligt niet aan hoe ik denk want ik denk niks totdat het begint dan begin ik te denken kom op volhouden morgen wordt het beter je kan het
Maar vanzelf begin ik te denken hoe gaat het beter komen
Niemand weet wat je hebt hoe
Je denkt al vanaf februari zo
En geloof me mensen ik doe mijn best maar het ligt niet aan mij
Medicatie is de oorzaak want heb dit nog nooit gehad en als de psychiater dat niet wil geloven dan wordt het moeilijk
Net als in november toen ik aan het ontwennen was van methadon
Niemand wou het geloven van Jellinek
Een paar psychiaters wel die hebben me naar Jellinek gestuurd en Jellinek heeft me naar punt p gestuurd zonder dat ze me wouden zien gewoon meteen doorgestuurd naar punt p en punt p heeft gezegd dat het lichamelijk is en zo van de kastje naar de muur
Ik weet dat dit niet door mij komt dat het of door de overstap komt van rivotril naar diazepam of een van de slaapmedicatie gaat niet met de methadon of met de diazepam
Dat denk ik
Maar ik weet het niet omdat ik geen arts ben

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ja maar mensen het komt vanzelf ik ben hier niet om jullie te irriteren
Ik ben hier omdat ik radeloos ben en hoop dat er misschien iemand is die me kan helpen
En geloof me mensen alles wat ik voel is zo sterker dan mij en het ligt niet aan hoe ik denk want ik denk niks totdat het begint dan begin ik te denken kom op volhouden morgen wordt het beter je kan het
Maar vanzelf begin ik te denken hoe gaat het beter komen
Niemand weet wat je hebt hoe
Je denkt al vanaf februari zo
En geloof me mensen ik doe mijn best maar het ligt niet aan mij
Medicatie is de oorzaak want heb dit nog nooit gehad en als de psychiater dat niet wil geloven dan wordt het moeilijk
Net als in november toen ik aan het ontwennen was van methadon
Niemand wou het geloven van Jellinek
Een paar psychiaters wel die hebben me naar Jellinek gestuurd en Jellinek heeft me naar punt p gestuurd zonder dat ze me wouden zien gewoon meteen doorgestuurd naar punt p en punt p heeft gezegd dat het lichamelijk is en zo van de kastje naar de muur
Ik weet dat dit niet door mij komt dat het of door de overstap komt van rivotril naar diazepam of een van de slaapmedicatie gaat niet met de methadon of met de diazepam
Dat denk ik
Maar ik weet het niet omdat ik geen arts ben
Niemand zegt dat je het bewust doet. Ik ken wel het fenomeen van in een soort emotionele tunnel raken die zelfversterkend werkt en waar je zelf dan moeilijk uitkomt. Maar dan zou die medicatie wel moeten helpen, in ieder geval iets. En dat gebeurt ook niet ineens zonder aanleiding.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Mertezepine misschien maar methadon en slaapmedicatie kunnen dit niet veroorzaken, slaapmedicatie en methadon zouden juist rust moeten geven inplaats van onrust

edit: Enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat de overstap van rivotril naar diazepam deze klachten veroorzaakt, diazepam is wel een benzo maar het is wel een andere benzo, enige manier om hier achter te komen is door rivotril in te nemen in plaats van diazepam

ik heb dit namelijk vaker bij mensen gezien en toen ze terug gingen naar hun oorspronkelijke benzo gingen de klachten weg
Is wel een bekend fenomeen dat die overstap problemen kan geven idd. Rivotril is wel een heel gerichte benzo tov diazepam. Zou je nog kunnen onderzoeken. Maar duurt ook weer erg lang daar voor.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Hoelang ga je nu al zo slecht dan? En wanneer is dit allemaal begonnen ? Daar al eens bij stilgestaan ? Misschien dat je zo de oorzaak kunt achterhalen

of in ieder geval een aanleiding tot
Sinds Februari als ik het goed begrijp. En ineens uit het niets. Maar ik hoor tussen de regels door wel dingen zoals weinig sociale contacten, tijdelijke dakloosheid, etc. Denk dat we geen compleet beeld hebben idd.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Mertezepine misschien maar methadon en slaapmedicatie kunnen dit niet veroorzaken, slaapmedicatie en methadon zouden juist rust moeten geven inplaats van onrust

edit: Enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat de overstap van rivotril naar diazepam deze klachten veroorzaakt, diazepam is wel een benzo maar het is wel een andere benzo, enige manier om hier achter te komen is door rivotril in te nemen in plaats van diazepam

ik heb dit namelijk vaker bij mensen gezien en toen ze terug gingen naar hun oorspronkelijke benzo gingen de klachten weg
Ik ga de psychiater voorstellen om de methadon in 2 keer te nemen
Ik neem nu al sinds woensdag de 70 mg methadon
Zal ik de psychiater vragen om de dosis te verlagen?want wil niks doen zonder zijn toestemming
En hij vond dat iedereen die overstap kan maken
Maar ga het hem vrijdag weer vragen
Bedankt 🙏
Ik denk ook dat de overstap ermee te maken heeft maar toen ik erover begon wou hij er niks van horen en hij heeft toen de dosis van 15 mg naar 20mg verhoogd voor 1 mg rivotril
Maar over de methadon als je te hoog zit met de dosis dan zou je toch geen ontwenning krijgen of wel?
Maar echt bedankt alles wat je zegt klinkt logisch
Alleen ik kan de vervangende psychiater morgen bellen pas
En de ontwenning van de overstap hoe lang kan dat duren? Of houdt het aan tot ik weer terug ga op rivotril?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Sinds Februari als ik het goed begrijp. En ineens uit het niets. Maar ik hoor tussen de regels door wel dingen zoals weinig sociale contacten, tijdelijke dakloosheid, etc. Denk dat we geen compleet beeld hebben idd.
Dat dakloosheid is sinds 2015 niet meer
En sociale contacten heb ik wel maar met familie geen vrienden meer
Maar was stabiel in mijn leven was zelfs gelukkig en had een baan
Was gelukkig omdat ik geen schulden had een huis had en werk
Maar vorige jaar werd mijn contract niet verlengd door de ontwenning methadon steeds ziek melden heb zelfs laatste 2 maanden een vaststelling contract gekregen
Ik was blij totdat ik iemand een slaap plek gaf tijdelijk en hij mij methadon gaf en zo verslaafd aan geraakt was en toen hij weg was begon de ellende en zo ontwenning kreeg steeds ziek melden en sindsdien in de ellende zat
Toen detox
Toen weer ellende
Tot in februari met de medicatie begonnen is het nog slechter gegaan
Maar sinds 2017 was ik schulden vrij eigen huis daarna 2022 werk dus was een blij persoon
Rookte alleen wiet en sigaretten af en toe drinken in het weekend

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Het is allemaal begonnen bij de overstap van rivotril naar diazepam
Eerst 15 mg diazepam gekregen voor 1 mg rivotril
Na 1 week verhoogd naar 20 mg diazepam
Maar de psychiater wil niet dat ik terug ga naar rivotril
Hoe lang kunnen de klachten aanhouden totdat je gewend raakt aan de overstap ?
En is het gevaarlijk dat ik overgedoseerd ben aan methadon? Want na dat ik de 70 mg inneem moet ik niet normaal zweten voor een uur en dan is het over
Ik vind wat paranoize zegt wel logisch klinkt

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Deze vragen moet je aan je arts stellen .
Wij zijn geen arts, wij kunnen hier geen antwoorden op geven.
Ik weet het maar dacht misschien heeft iemand de overstap eerder gemaakt en de klachten ook gekregen
Wou dan weten hoelang het bij diegene zijn gebleven
Mijn psychiater heeft de overstap in een keer gedaan terwijl ik van andere hoor hij had het beter eerst met ochtend dosis moeten doen en na een paar dagen of een week de avond dosis
Mijn psychiater heeft me ook eerst 15 mg diazepam gegeven maar toen ik samen met hem de tabel op internet bekeken stond er dat 1 mg rivotril gelijk is aan 20 mg diazepam dus heeft hij het toen verhoogd
Ik wou alleen vragen of iemand er ervaring mee had meer niet
Een beetje geruststelling tot ik de psychiater vrijdag zie
Maar je hebt gelijk ik moet het aan hem vragen en dat ga ik ook doen vrijdag
Het was meer kijken of er iemand het al heeft gedaan de overstap en hoe het bij die gene is gegaan meer niet

OtherShore

Badass junkie
je slikt 70mg wat een hele zware dosering is al helemaal voor iemand die niet verslaafd is? Zoals je zelf aangeeft, hoe die psychiater erbij komt ?
Als ik het goed begrepen heb was de TS verslaafd aan methadon, toen in een kliniek afgebouwd en gestopt, maar dat is te snel gegaan en daarom zit hij nu met PAWS. In een poging om dat te behandelen is eerst besloten om Rivotril voor te schrijven (later omgezet naar diazepam). Toen dat niet werkte is besloten om toch weer te starten met methadon, met als doel uiteindelijk weer opnieuw af te bouwen. Inmiddels is al weer opgebouwd tot 70 mg methadon in een poging tot stabiliseren (tot nu toe niet gelukt). Tussendoor (voor de start met Rivotril) is de TS een maandje of 3–4 clean geweest.

Los van dit alles wordt slaapmedicatie voorgeschreven, mirtazapine en zolpidem.

Jij hebt het namelijk over onrust, depressief zijn en een hoop andere lichamelijke klachten en voor mij klinkt dat als een brein die uit balans is door bijvoorbeeld een ontwenning van iets
Precies dit dus.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Als ik het goed begrepen heb was de TS verslaafd aan methadon, toen in een kliniek afgebouwd en gestopt, maar dat is te snel gegaan en daarom zit hij nu met PAWS. In een poging om dat te behandelen is eerst besloten om Rivotril voor te schrijven (later omgezet naar diazepam). Toen dat niet werkte is besloten om toch weer te starten met methadon, met als doel uiteindelijk weer opnieuw af te bouwen. Inmiddels is al weer opgebouwd tot 70 mg methadon in een poging tot stabiliseren (tot nu toe niet gelukt). Tussendoor (voor de start met Rivotril) is de TS een maandje of 3–4 clean geweest.

Los van dit alles wordt slaapmedicatie voorgeschreven, mirtazapine en zolpidem.

Precies dit dus.
Maar ontwenning van wat ? Kan je ontwennen van de overstap ?want ik denk dat de methadon nu wel goed zit
Dus dan moet ik vrijdag met hem bespreken wat ik nog meer kan doen zodat de overstap beter gaat
Heeft iemand daarover nog advies wat ik het hem kan voorstellen?ik ga hem wel vragen hoelang de klachten maximaal aanhouden als je overstapt
Ik zit nu al een paar dagen op de 70 mg methadon maar de depressie is hetzelfde
Omdat de psychiater steeds zei het kan niet door de overstap komen geloofde ik hem
Maar nu ik op 70 mg en de klachten zijn niet verandert moet ik hem vrijdag overtuigen dat het door de overstap komt en wat we er aan kunnen doen als hij niet terug wil naar rivotril?

OtherShore

Badass junkie
Maar ontwenning van wat ?
Als ik jouw behandelplan goed begrijp dan is de aanname dat jouw problemen ontstaan zijn door de ontwenning van methadon. Je krijgt nu weer methadon, dus dat is goed, maar ik weet niet of je al weer stabiel bent. Dat heeft tijd nodig en je zit pas een paar dagen op 70 mg.

Het kan natuurlijk zijn dat je problemen deels veroorzaakt worden door je andere medicijnen of door een interactie tussen medicijnen of door de overstap van Rivotril naar diazepam, maar het klinkt alsof je psychiater op dit moment niet denkt dat daar het probleem zit.

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Als ik jouw behandelplan goed begrijp dan is de aanname dat jouw problemen ontstaan zijn door de ontwenning van methadon. Je krijgt nu weer methadon dus dat is goed, maar ik weet niet of je al weer stabiel bent. Dat heeft tijd nodig en je zit pas een weekje op 70 mg.

Het kan natuurlijk zijn dat je problemen deels veroorzaakt worden door je andere medicijnen of door een interactie tussen medicijnen of door de overstap van Rivotril naar diazepam, maar het klinkt alsof je psychiater op dit moment niet denkt dat daar het probleem zit.
Klopt mijn psychiater denkt dat het probleem bij de methadon ligt
Maar zit nu al een paar dagen op 70 mg methadon en voel helemaal geen verschil
En ik denk ook dat de probleem ligt bij iets anders dan de methadon
Want toen ik al die tijd aan het ontwennen was van methadon heb ik deze klachten nooit gehad
Wel de onrust erger dan nu en slapeloosheid maar nooit depressief en huilbuien
Deze zijn begonnen de dag dat ik ben overgestapt
Maar mijn psychiater houdt vast dat de overstap nooit voor zoiets kan zorgen
Terwijl de klachten wel toen begonnen
Net als hij dacht dat 1 mg rivotril gelijk is aan 15 mg diazepam maar toen we samen gingen kijken op een tabel op internet stond dat 1 mg rivotril gelijk is aan 20 diazepam toen heeft hij het verhoogd
Maar als ik nu de methadon neem zweet ik niet normaal na een half uurtje en dat houdt 1 uurtje aan
Maar op internet kan je weinig lezen over overstappen van rivotril naar diazepam

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ik ga de psychiater voorstellen om de methadon in 2 keer te nemen
Ik neem nu al sinds woensdag de 70 mg methadon
Zal ik de psychiater vragen om de dosis te verlagen?want wil niks doen zonder zijn toestemming
En hij vond dat iedereen die overstap kan maken
Maar ga het hem vrijdag weer vragen
Bedankt 🙏
Ik denk ook dat de overstap ermee te maken heeft maar toen ik erover begon wou hij er niks van horen en hij heeft toen de dosis van 15 mg naar 20mg verhoogd
Dat dakloosheid is sinds 2015 niet meer
En sociale contacten heb ik wel maar met familie geen vrienden meer
Maar was stabiel in mijn leven was zelfs gelukkig en had een baan
Was gelukkig omdat ik geen schulden had een huis had en werk
Maar vorige jaar werd mijn contract niet verlengd door de ontwenning methadon steeds ziek melden heb zelfs laatste 2 maanden een vaststelling contract gekregen
Ik was blij totdat ik iemand een slaap plek gaf tijdelijk en hij mij methadon gaf en zo verslaafd aan geraakt was en toen hij weg was begon de ellende en zo ontwenning kreeg steeds ziek melden en sindsdien in de ellende zat
Toen detox
Toen weer ellende
Tot in februari met de medicatie begonnen is het nog slechter gegaan
Maar sinds 2017 was ik schulden vrij eigen huis daarna 2022 werk dus was een blij persoon
Rookte alleen wiet en sigaretten af en toe drinken in het weekend

Klopt mijn psychiater denkt dat het probleem bij de methadon ligt
Maar zit nu al een paar dagen op 70 mg methadon en voel helemaal geen verschil
En ik denk ook dat de probleem ligt bij iets anders dan de methadon
Want toen ik al die tijd aan het ontwennen was van methadon heb ik deze klachten nooit gehad
Maar mijn psychiater houdt vast dat de overstap nooit voor zoiets kan zorgen
Terwijl de klachten wel toen begonnen
Net als hij dacht dat 1 mg rivotril gelijk is aan 15 mg diazepam maar toen we samen gingen kijken op een tabel op internet stond dat 1 mg rivotril gelijk is aan 20 diazepam toen heeft hij het verhoogd
Maar als ik nu de methadon neem zweet ik niet normaal na een half uurtje en dat houdt 1 uurtje aan
Maar op internet kan je weinig lezen over overstappen van rivotril naar diazepam
Hij moet natuurlijk ook toegeven dat ie een fout heeft gemaakt als het de overstap van rivotril naar diazepam is. Dat kan soms leiden tot blinde vlekken in mijn ervaring.

OtherShore

Badass junkie
Ik zou dit communiceren naar je psychiater en je kunt voorstellen om terug te gaan naar Rivotril. Wellicht dat je psychiater daar wel voor open staat.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik hoop dat ie ervoor open staat om terug te gaan
Maar denk het niet want toen ik het in het begin de klachten kreeg deze depressie en huilbuien zei hij van we gaan niet meer terug naar rivotril
Maar hoop dat ie ervoor openstaat of dat hij weet wat de oorzaak is
Maar vandaag is een van de slechtste dagen tot nu toe
Vooral de depressie zo erg dat ik het warm krijg in mijn hoofd en zo onrustig wordt en huilen
Ik ben echt radeloos weet het niet meer kan niet nadenken

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik zou dit communiceren naar je psychiater en je kunt voorstellen om terug te gaan naar Rivotril. Wellicht dat je psychiater daar wel voor open staat.
En denk je dat ik meteen het verschil merk of heeft het weeken nodig ? Ik leef echt in een hel onrust depressief huilen en vandaag is er angst bij gekomen
Het gaat met de dag slechter en slechter
Echt zelfmoord is de beste wat ik kan doen
Want ben zo bang mijn. Hart klopt niet normaal hard en onrustig en huilen en depressief somber
Ik voel mijn hersens warm worden en heb de huisartsenpost post gebeld die zijden dat ik moet wachten tot morgen heb ze niet verteld over het zelfmoord
Dat is gekomen toen ik hoorde dat ik moet wachten tot morgen
Mensen ik voel me zo slecht hulpeloos hopeloos huilen bang ik weet het niet meer
Heb 113 gebeld lang gesproken maar heeft niet geholpen 😭😭😭😭😭hoop dat ik het vol hou tot morgen

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik hoop dat ie ervoor open staat om terug te gaan
Maar denk het niet want toen ik het in het begin de klachten kreeg deze depressie en huilbuien zei hij van we gaan niet meer terug naar rivotril
Maar hoop dat ie ervoor openstaat of dat hij weet wat de oorzaak is
Maar vandaag is een van de slechtste dagen tot nu toe
Vooral de depressie zo erg dat ik het warm krijg in mijn hoofd en zo onrustig wordt en huilen
Ik ben echt radeloos weet het niet meer kan niet nadenken
Je kunt zo gericht naar een extreem intens (pijnlijk) gevoel kijken dat je ziet dat het alreeds geaccepteerd is. Je hoeft het niet meer te doen, het is al gedaan. Maar daarvoor moet je er wel eerst zo goed naar kijken. Dan ga je dwars door de storm heen en zie je dat jij er in werkelijkheid alleen maar naar zit te kijken. (de storm, de onrust, de pijn) Jij, als de stilte zélf, in het middelpunt van de storm.

Paranoize.

Badass junkie
En is het gevaarlijk dat ik overgedoseerd ben aan methadon? Want na dat ik de 70 mg inneem moet ik niet normaal zweten voor een uur en dan is het over
Ik vind wat paranoize zegt wel logisch klinkt
Nee het is niet gevaarlijk maar na een week is je lichaam verslaafd aan 70 milligram per dag, en moet je dus 70mg slikken, snap je wat ik bedoel?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Dus gewoon de diazepam blijven nemen en de 70 mg methadon
Dus in principe heb ik PAWS methadon en benzos
Heeft iemand ervaring
Nee het is niet gevaarlijk maar na een week is je lichaam verslaafd aan 70 milligram per dag, en moet je dus 70mg slikken, snap je wat ik bedoel?
Ja ik snapje
Maar ik
Slik nu al 5 dagen de 70 mg denk ik , (de diazepam laat me àlles vergeten)dus kan moeilijk naar 60mg nu toch?
Maar heb je ervaring met wanneer ik stabiel ben op de methadon?
En ddenk je dat ik me zo kut voel depressie en huilbuien door de overstap komt van rivotril naar diazepam?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bij Benzo PAWS is het een gok of terug gaan naar de oude dosis verlichting geeft :(
Wat kan je adviseren a.u.b. want leef in een hel
Gewoon doorgaan met diazepam ? En heb je ervaring hoe lang het kan duren voordat ik stabiel ben op de diazepam?

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Gewoon doorgaan met diazepam ? En heb je ervaring hoe lang het kan duren voordat ik stabiel ben op de diazepam?
Dit moet je overleggen met je psychiater. Wij kunnen geen medisch advies geven, en zèker gezien jouw situatie denk ik dat we daar ook echt mee op moeten passen.

_shikantaza

Badass junkie
Geldt dat ook voor terugschakelen van diazepam naar Rivotril? In principe is de dosis equivalent…
Als ik het goed begrijp wel. De initiële dosis was vrij laag (15mg) en dat kan al ontwenning geven. De overgang van Clonazepam naar Diazepam staat ook bekand als een lastige. Die kan het best gefaseerd gedaan worden of de Clonazepam kan getaperd worden, ook al heeft dat een vrij korte halfwaardetijd.

_shikantaza

Badass junkie
Dat durf ik niet te zeggen. Het kan zijn dat terugschakelen helpt, kan zijn dat het niet helpt, kan ook zijn dat je weer moet wennen de andere kant op en dat je dus weer terug bij af bent. Het kan ook zijn dat je een paradoxale reactie hebt op één van je middelen. Het is nogal een cocktail van downers.

PapaverMan

Bewuste gebruiker

Dat durf ik niet te zeggen. Het kan zijn dat terugschakelen helpt, kan zijn dat het niet helpt, kan ook zijn dat je weer moet wennen de andere kant op en dat je dus weer terug bij af bent. Het kan ook zijn dat je een paradoxale reactie hebt op één van je middelen. Het is nogal een cocktail van downers.
Waarschijnlijk is de boel nu zo ontregeld dat zelfs de juiste oplossing even zal duren voor die verlichting geeft. Het lastige met rivotril is ook dat je eigenlijk 3-4 keer moet doseren per dag maar dan wel wat stapelwerking krijgt vanwege de lange eliminatiehalfwaardetijd. De werking (6-8 uur) is relatief kort vergeleken met de tijd dat het kost om het spul uit je lijf te krijgen (soms wel 60 uur). Dat betekent dat het net als methadon sterker werkt naarmate je het langer gebruikt. De metabolieten van clonazepam werken ook veel minder sterk dan die van diazepam dus dat moet idd in stapjes en heel voorzichtig gebeuren als je terug schakelt naar rivotril. En als het aan die overstap ligt moet je eigenlijk niet te lang wachten met terug gaan anders kan dat ook weer lastig zijn. Dus ik verwacht dat het wel even duurt voor alles weer ok gaat ook als terug naar rivotril idd de oplossing is. Maar zie ook weinig andere opties. Methadon blijven verhogen is ook een risico en mirtazepine lijkt me ook weinig kans van slagen geven. Het is een moeilijke puzzel en je hebt eigenlijk een gespecialiseerde verslavingsarts nodig nu met veel ervaring.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben helemaal naar de klote
Heb de psychiater gebeld en een bericht met crisis achtergelaten
Ik kan niet nadenken
Alleen maar ik ben naar de klote en ben niet meer te redden
Hoop dat de psychiater me snel terugbelt en me kan zien
Want ik ben zo depressief somber en onrustig en alleen maar aan het huilen zie geen uitweg
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik hoop dat niemand dit meemaakt want het is een hel ik voel dat ik gek aan het worden ben
Echt alles door elkaar

_shikantaza

Badass junkie
Ik kan niet nadenken
Want ik ben zo depressief somber en onrustig en alleen maar aan het huilen zie geen uitweg
Ik hoop dat niemand dit meemaakt want het is een hel ik voel dat ik gek aan het worden ben
Echt alles door elkaar
Gebruik jij eigenlijk nog drugs of drink je Alcohol?

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ik kan niet nadenken
Echt alles door elkaar
Je bent heus wel te redden. Gaat gewoon wat tijd kosten en een goede arts die ervaring heeft met dit soort ingewikkelde gevallen. Hier zijn helaas geen standaard protocollen voor. Maar ontwenning en/of bijwerkingen zijn niet permanent, je brein en lijf passen zich uiteindelijk wel aan. Maar hoe snel dat durf ik echt niet te zeggen.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Gebruik jij eigenlijk nog drugs of drink je Alcohol?
Nee helemaal niks drugs al jaren niet meer acohol sinds oud en nieuw 2022/2023
En joint sinds januari 2024
En drugs was cocaïne xtc bij het festivals weleens GhB maar dat was zeker 7 jaar terug de drugs toen ben ik wel wiet gaan roken bijna 2 gram per dag
Toen ik januari 2023 ontwenning methadon kreeg was het minder wiet
Toen ik uit de detox kwam ging ik weer wiet roken maar geen alcohol
Toen in januari had ik gemerkt als ik wiet rookte was het op de dag zelf ok maar de volgende dag was de onrust niet normaal dus ben ik gestopt
Ik gebruik nu alleen sigaretten en de medicijnen diazepam methadon mertezepine en zolpidemtartraat dat is alles wat ik gebruik
Ik wil beter worden ben zo bang dat wiet of alcohol het erger maken
Ik wil me weer normaal voelen en word helemaal gek 😭😭😭

_shikantaza

Badass junkie
Je bent heus wel te redden. Gaat gewoon wat tijd kosten en een goede arts die ervaring heeft met dit soort ingewikkelde gevallen. Hier zijn helaas geen standaard protocollen voor. Maar ontwenning en/of bijwerkingen zijn niet permanent, je brein en lijf passen zich uiteindelijk wel aan. Maar hoe snel dat durf ik echt niet te zeggen.
Dit @Diametha

Ik heb ooit eens 6 maanden met Benzo PAWS rond gelopen na een te snelle afbouw na 6 maanden 3mg Lorazepam per dag. Was echt niet leuk maar het is voorbij gegaan.

OtherShore

Badass junkie
Toen ik januari 2023 ontwenning methadon kreeg
Ik begrijp het niet meer helemaal. Je kreeg in januari 2023 ontwenning methadon? Je hebt gezegd dat je in oktober 2023 naar de kliniek ging en dat je daarvoor al 4 maanden aan het aanmodderen was terwijl je op de wachtlijst stond bij Jellinek.

Van wanneer tot wanneer heb je precies methadon gebruikt en wanneer ben je precies gestopt?

Edit: Ah, ik denk dat ik ‘m snap. Voordat je de kliniek inging heb je een tijdje methadon gekregen van Jellinek en daarvoor stond je 4 maanden op de wachtlijst. Is al een tijdje aan de gang dus.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
sinds ik mijn woning had via hvo Querido kwamen ze regelmatig langs om te checken hoe het ging want de woning stond op hun naam
Na 1 jaartje zagen ze dat alles goed ging werd de woning op mijn naam gezet
Toen zat ik ook 2 jaar in de schuldsanering
Na 1 jaartje was ik schulden vrij dat is nu al 3 jaar bijna 4 jaar
Ik was gelukkig eigen huis schulden vrij had werk na jaren
En toen heb ik deze zogenaamde vriend onderdak gegeven tijdelijk hij betaalde niks
En zo in de methadon terecht gekomen en sinds dien ellende achter ellende
Tot in de detox kwam dacht eindelijk ben ik er vanaf maar na 4 dagen begon beetje bij beetje de Ellende
Maar niet zo erg ok ik sliep niet en was nog onrustiger dan nu maar had geen depressie en huilbuien en zelfmoord neigingen had ik een keer toen ik bijna een week niet en de rest weten jullie

Bovenaan