Diazepam en methadon

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik typ die berichten niet voor jou en je hoeft ze niet te lezen
Maar dat je ze leest en dan mij uitlachen is erg laag plezier hebben wanneer mensen lijden

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Dus dan de dak
Maar als het niet lukt met de 70 mg
Heb vandaag mijn hoop gevestigd dat het ietsje gaat lukken
Dus hopelijk komt het morgen ietsje beter
Elke keer denk ik morgen gaat het wat beter worden
Mijn hoofd is je moet eten je moet drinken en dan zo een doen gevoel en denk ik morgen gaat het ietsje beter dan is het tijd geven
Kon ik maar rustig zitten en van het weer genieten of desnoods een filmpje op tik tok en Instagram
Heb geen filmpjes of muziek flgeluiterd sinds november
Het is opstaan lopen tot de avond slaap medicatie heen en weer lopen thuis tot ik duizelig word gaan liggen in slaap vallen en het slapen lijkt kort omdat ik niet droom lijkt het 10 minuten geslapen
En volgende dag hetzelfde
Ben zo toe aan ontspanning maar lukt niet probeer het met neefjes naar de speeltuin en praten met me familie maar kan niet stilzitten moet gaan lopen
Hopelijk morgen werkt de 70 mg wat beter
Als je suicidaal wordt bel je 113 of anders mij.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Alles behálve dat wat nodig is:

Compleet JA zeggen tegen je gevoelens, hoe afschuwelijk ze ook zijn: jullie mogen er ook zijn.
Wat bedoel je
Deze gevoelens overkomen mij ik zoek ze niet op
Dat komt door de medicatie
Je hebt er geen controle over
Heb je ervaring met ontwenning en dat soort dingen?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik zit op de 70 mg hoop dat het gaat werken en hoop snel stabiel te worden
Ik ben hier voor advies en informatie
Als ik goed in mijn vel zat zou ik hier ook zitten maar om mensen te helpen met mijn ervaring en wat ik heb meegemaakt
Maar helaas zit ik in een hel en heb advies nodig van mensen die zoiets hebben meegemaakt en die je een beetje hoop kunnen geven

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat bedoel je
De gevoelens zijn er, maar je kunt er NEE tegen zeggen of JA.

_shikantaza

Badass junkie
Wat bedoel je
Acceptatie helpt. Maar dat lijk je niet te willen accepteren. Het is ook niet eenvoudig, maar probeer het maar gewoon.

Uiteindelijk heb je er ooit voor gekozen om te gaan hobby'en met Methadon die jou niet voorgeschreven was, dus dat het je allemaal overkomt klopt niet. Ik vind dat niemand zo'n lijdensweg verdient, en jij dus ook niet, maar misschien helpt het je wel de knoop door te hallen om echt niet meer te gebruiken hierna en jezelf aan te pakken zodat je kunt proberen van alle medicatie af te komen.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
De gevoelens zijn er, maar je kunt er NEE tegen zeggen of JA.
Ik probeer nee te zeggen maar krijg ze sowieso
Zelfs de psychiater heeft gezegd dat ik er niks aan kan doen dat is de ontwenning van te laag zitten op Diazepam als je de overstap maakt van rivotril naar Diazepam
Hij zei hij kan me antidepressiva geven om het te verzachten maar het gaat pas helemaal weg als je stabiel bent op methadon en Diazepam van de overstap

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Acceptatie helpt. Maar dat lijk je niet te willen accepteren. Het is ook niet eenvoudig, maar probeer het maar gewoon.

Uiteindelijk heb je er ooit voor gekozen om te gaan hobby'en met Methadon die jou niet voorgeschreven was, dus dat het je allemaal overkomt klopt niet. Ik vind dat niemand zo'n lijdensweg verdient, en jij dus ook niet, maar misschien helpt het je wel de knoop door te hallen om echt niet meer te gebruiken hierna en jezelf aan te pakken zodat je kunt proberen van alle medicatie af te komen.
Zeker heb mijn lesje geleerd medicijnen nooit meer geen benzos en geen methadon
Zodra ik er vanaf ben
Maar eerst stabiliseren dan afbouwen dat is wat de psychiater zegt
Hij kan nu niks afbouwen totdat ik gestabiliseerd ben
Ik moet stabiel worden dan kan ik met afbouwen beginnen maar heel langzaam
Maar wil maar niet lukken
Leef in een hel
Hopelijk helpt de 70 mg methadon verhoging
En ben ik over een paar weken stabiel
En dan zo een paar weken blijven zodat ik me goed voel goed eet en weer op krach kom
Dan beginnen met afbouwen hopelijk de Diazepam eerst
Maar hij beslist
Dus heb nog een lange weg te gaan voordat ik middelen vrij ben
Ik neem de tijd als het maar goed gaat dit keer

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Zeker heb mijn lesje geleerd medicijnen nooit meer geen benzos en geen methadon
Zodra ik er vanaf ben
Maar eerst stabiliseren dan afbouwen dat is wat de psychiater zegt
Hij kan nu niks afbouwen totdat ik gestabiliseerd ben
Ik moet stabiel worden dan kan ik met afbouwen beginnen maar heel langzaam
Maar wil maar niet lukken
Leef in een hel
Hopelijk helpt de 70 mg methadon verhoging
En ben ik over een paar weken stabiel
En dan zo een paar weken blijven zodat ik me goed voel goed eet en weer op krach kom
Dan beginnen met afbouwen hopelijk de Diazepam eerst
Maar hij beslist
Dus heb nog een lange weg te gaan voordat ik middelen vrij ben
Ik neem de tijd als het maar goed gaat dit keer
Nee jij beslist. Het is jouw lijf. Je luistert naar een arts totdat je weet dat ie een fout maakt. Zoals die idiote overstap naar diazepam. Totaal onnodig en bekend problematisch. Clonaze werkt lang genoeg. Geen overstap nodig. Of PAWS van methadon behandelen met een super nauw effect spierverslappende benzo als rivotril. Dat is ook niet conform de richtlijnen voor hoe je rivotril afbouwt of PAWS ban opiaten behandeld. Meteen op methadon en clonaze afbouwen had een competente arts gedaan. Je mag best wat regie pakken en onderzoek doen en vragen stellen vooral.zeggen wat je wil e niet wil.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Nee jij beslist. Het is jouw lijf. Je luistert naar een arts totdat je weet dat ie een fout maakt. Zoals die idiote overstap naar diazepam. Totaal onnodig en bekend problematisch. Clonaze werkt lang genoeg. Geen overstap nodig. Of PAWS van methadon behandelen met een super nauw effect spierverslappende benzo als rivotril. Dat is ook niet conform de richtlijnen voor hoe je rivotril afbouwt of PAWS ban opiaten behandeld. Meteen op methadon en clonaze afbouwen had een competente arts gedaan. Je mag best wat regie pakken en onderzoek doen en vragen stellen vooral.zeggen wat je wil e niet wil.
Ik wil me nu eerst goed voelen ( hoe je het ook noemt stabiliseren of wat dan ook ) als ik me een tijdje goed voel
Dan beginnen met afbouwen zo langzaam mogelijk het liefst de Diazepam eerst en dan de methadon
Maar de psychiater beslist
Ik ga alleen aan het dosis en de tijd bemoeien
Voor de rest doe ik wat hij zegt

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik probeer nee te zeggen maar krijg ze sowieso
Je begrijpt niet wat we hier zeggen.

Ja, je krijgt ze sowieso, dus: kun je maar beter erkennen en voelen wat de werkelijkheid van je gevoelswereld is. Dat is wat acceptatie is.

Jij doet het tegenovergestelde: jij blijft er nee tegen te zeggen. Het is al hoe het is, maar jij "zegt" er tegen: "nee, dat mag niet. Zo zou het niet mogen zijn." Maar het IS al zo.

What you resist, persists. Oftewel: waar je je tegen verzet, blijft aanhouden. En jij verzet je enorm (tegen wat al is), dus heb je er des te meer last van. Het tegenovergestelde geldt ook: wat je accepteert en omarmd, krijg je juist minder last van.

Lees je anders eens in over acceptatie en dan specifiek acceptatie van dingen en gevoelens die niet leuk zijn en niet fijn voelen. Zoals eerder aangegeven kan bijvoorbeeld meditatie je hierbij helpen.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik zeg het nogmaals die gevoelens zijn bijwerkingen of averechts werking van medicatie ja kan er niks tegen doen
Net als medicatie pijn weg haalt
Dit krijg je bij combinatie van medicatie of lagere dosis medicatie dus kan je niks aan doen alleen maar uitzitten en dat is heel moeilijk dus probeer ik me hier te uiten omdat ik niemand heb in mijn omgeving die dit begrijpt
Daarom doe ik het hier in de hoop dat ik iemand tegenkom die hetzelfde ervaart of heeft ervaren en me gerust kan stellen
Maar die gevoelens kan je niks aan doen totdat de medicatie goed zit
En omdat het zolang duurt word je hopeloos

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik zeg het nogmaals die gevoelens zijn bijwerkingen of averechts werking van medicatie ja kan er niks tegen doen
Net als medicatie pijn weg haalt
Dit krijg je bij combinatie van medicatie of lagere dosis medicatie dus kan je niks aan doen alleen maar uitzitten en dat is heel moeilijk dus probeer ik me hier te uiten omdat ik niemand heb in mijn omgeving die dit begrijpt
Daarom doe ik het hier in de hoop dat ik iemand tegenkom die hetzelfde ervaart of heeft ervaren en me gerust kan stellen
Maar die gevoelens kan je niks aan doen totdat de medicatie goed zit
En omdat het zolang duurt word je

Mijn hoop is nú gevestigd op de 70 mg methadon die heb verhoogd
Daarom was ik vandaag minder aanwezig hier ook al had ik dezelfde depressie en onrust maar geen huilbuien dus daar ben ik dankbaar voor en hooo dat het morgen met de depressie wat minder gaat en overmorgen minder depressie totdat ik alleen maar onrust heb en dan moet de onrust steeds minder worden elke dag totdat ik normaal word en dan zo blijven een paar weken
En dan zien we wel
Ik hoop dat

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mijn hoop is nú gevestigd op de 70 mg methadon die heb verhoogd
Daarom was ik vandaag minder aanwezig hier ook al had ik dezelfde depressie en onrust maar geen huilbuien dus daar ben ik dankbaar voor en hooo dat het morgen met de depressie wat minder gaat en overmorgen minder depressie totdat ik alleen maar onrust heb en dan moet de onrust steeds minder worden elke dag totdat ik normaal word en dan zo blijven een paar weken
En dan zien we wel
Ik hoop dat
Tsja.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben erg aan het lijden maar geen het is geen excuus
Dus nogmaals sorry r en b fan
Ik heb het kapot moeilijk en jullie hebben me alleen maar geholpen hier
Excuses aan iedereen

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben erg aan het lijden maar is geen excuus
Jullie hebben ontzettend geholpen vooral toen ik op mijn laagst was dus nogmaals excuses aan iedereen
Het was een reactie
SORRY

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Beetje moeilijk te geloven jou nog met dat constante herhalen en sorry zeggen terwijl je prive dat soort berichten naar mensen stuurt.

Ga nou gewoon eens gericht aan jezelf werken en stop met vechten. En ja, je bent wél aan het vechten.

Stop met vechten/vluchten en erken wat je voelt. Je voelt het toch al. Het is te laat om er nee tegen te zeggen. Gebruik dat feit en zeg tegen jezelf: oké, ik voel me verschrikkelijk, maar in plaats van te blijven vechten tegen dat gevoel, laat ik het nou juist eens omarmen, precies zoals het is. Want al dat vechten en vluchten helpt precies helemaal 0, dus waarom niet eens ermee zitten en accepteren hoe het voor dit moment is?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik probeer het maar het lukt niet
Ik doe echt mijn best om me over te geven
En dat bericht kwam gewoon als reactie ik was zo down het leek alsof ik werd uitgelachen terwijl ik hier eerlijk ben over mijn gevoelens
Maar dat is geen excuus om zo te reageren
Ik doe mijn best om mijn gevoelens te accepteren maar het is zo moeilijk
Bedankt en ik ga het proberen aan mijn zelf te werken
Maar gevoelens waar je geen controle over hebt zijn moeilijk te handelen
Maar bedankt

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik probeer het maar het lukt niet
Het lukt waarschijnlijk niet omdat jij denkt dat succes van je gevoelens voelen betekent dat ze (snel) weg zullen gaan.

Maar succes van je gevoelens voelen is al als je ze simpelweg gewoon voelt. Uitéindelijk zullen ze minder worden. Eerst moet je er doorheen voelen. Niet meer ervan wegkijken maar voelen zoals het is. En ja, dat kan moeilijk/uitdagend zijn. Maar gewoon voelen van de pijn/het ongemak zonder ertegen te vechten of van proberen te vluchten, ís al succes.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
het overkomt me ik voel zo een somber gevoel zonder reden ik voel me down en geen reden
En dan het huilen begint zonder reden ik ben alleen aan het lopen dan komen die gevoelens moeilijk uit te leggen zo een warm gevoel bij mijn borst vieze gevoel
Niet dat ik aan negatieve dingen zit te denken en begin te huilen dit komt zomaar
Het enige wat helpt als ik advies hier krijg want weet dat jullie het ook meegemaakt hebben of een beetje verstand hebben van dit soort dingen
Voor de rest weet ik gewoon niet wat ik moet doen totdat de psychiater terug is op de 10 heb ik een afspraak
Ik heb het zo moeilijk maar ga jullie niet meer lastig vallen
Ook al helpt het mij maar het maakt Jullie gek
Dus ga proberen niks meeer te typen

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik merk nog steeds geen verbetering sinds gisteren de methadon naar 70 mg
Weet iemand hoe lang het kan duren voordat je ietsje verbetering voelt?
Echt denk dat de combi diazepam en een van de slaapmedicatie de problemen zijn
Denk dat ik bij de 50 mg methadon al goed zat maar door de combi van die andere medicatie deze depressie en huilbuien heb
Iedereen is anders het kan dat bij mij de diazepam met een van die andere medicatie of diazepam met methadon deze gevoelens geven en pas opgelost wordt als ik de diazepam afbouw
Hoop echt dat ik ergens opgenomen kan worden zodat de professionels zien wat ik meemaak en een oplossing vinden
Zo elke week 10 minuten psychiater die alleen maar op zijn computer typ van hoe voelde je je afgelopen week wat heb je gedaan en dan met een conclusie komt van methadon omhoog is geen oplossing
Ik moet gemonitord 24 uur per dag dan kunnen ze de probleem zien en ook oplossen
Ik leef in een hel
Alleen maar lopen en huilen en slecht voelen somber mijn leven staat stil kan niks doen
Moet echt opgenomen worden
Iemand een idee waar dat kan ? Crisis dienst zegt doorverwijzing en psychiater en huisartsenpost post zeggen je moet het tijd geven
Ik heb geen tijd meer ben kapt afgevallen en geestelijk word ik gekker door de diazepam

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Beetje moeilijk te geloven jou nog met dat constante herhalen en sorry zeggen terwijl je prive dat soort berichten naar mensen stuurt.

Ga nou gewoon eens gericht aan jezelf werken en stop met vechten. En ja, je bent wél aan het vechten.

Stop met vechten/vluchten en erken wat je voelt. Je voelt het toch al. Het is te laat om er nee tegen te zeggen. Gebruik dat feit en zeg tegen jezelf: oké, ik voel me verschrikkelijk, maar in plaats van te blijven vechten tegen dat gevoel, laat ik het nou juist eens omarmen, precies zoals het is. Want al dat vechten en vluchten helpt precies helemaal 0, dus waarom niet eens ermee zitten en accepteren hoe het voor dit moment is?
Hoe moet je accepteren dat je je zo slecht voelt en de hele tijd aan het huilen terwijl er geen hoop of een oplossing in zicht is
En terwijl alles slechter geworden is sinds ik medicijnen heb gekregen
En nog verslaafd aan die medicatie geraakt die zo slecht is voor je gezondheid
Hoe moet je dat omarmen? Dat maakt je toch gek
Je komt om te genezen en ze hebben het erger gemaakt
Je gaat er niet tegen vechten je hebt gewoon geen vertrouwen meer en je wordt hopeloos
En niemand die je steunt van de mensen van de zorg
Je vecht niet je geeft je over terwijl je geen vertrouwen hebt en niet weet wat de oplossing is
En ik heb geen kracht om te vechten ik ben alleen maar aan het huilen van spijt nu
Omdat je blind alles hebt gedaan en alles hebt geslikt was ze me gaven
Ik had gewoon moeten vragen waarom dat middel nemen terwijl de diagnose opiaten ontwenning is
Dus heb opiaten nodig niks anders
Maar dit is achteraf
En nu is het je moet stabiliseren voordat we verder kunnen en dat wil maar niet lukken dus hoe verder
Wil zelfs opgenomen worden en cold turkey proberen wil gewoon van de diazepam en de Mertazepine en zolpidemtartraat af
Methadon kan ik nog nemen omdat het opiaten ontwenning is maar de rest is de oorzaak
Ben ten einde raad en als ik zou vechten zou ik de medicatie niet meer nemen of zou ik zelf afbouwen
Maar ik doe wat ze zeggen want zij hebben deze gevoelens veroorzaakt de onrust en slapeloosheid die had ik van af november dat is mijn schuld en daarvoor ben ik gekomen om te genezen
Ben door iedereen gezien hiervoor en niemand zei je bent psychisch en iedereen zei het is lichamelijk ook deze psychiater maar gaf me dingen voor psychische mensen
En nu ben ik eraan verslaafd terwijl het me niet beter maakt
Ik vecht tegen niks heb me juist over gegeven maar zie geen hoop en geen verbetering dan ga je twijfelen maar niet vechten

Paranoize.

Badass junkie
Dan is het geen depressie maar een gevoel die zo vies is dat je begint te huilen
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar het is zo een gevoel dat je ervan gaat huilen en je voelt een vieze gevoel
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen
Een gevoel die vanuit je borst komt bij je hart is het heftigst maar het is op je hele borst en je gaat huilen
Ik hoop dat de 70 mg methadon het een heel klein beetje verlicht dan weet ik dat ik goed zit en het is dan een kwestie van volhouden het wordt met de dag of om de 2 dagen ietsje beter . Als het niet vandaag gebeurd dan morgen
Dan heb ik hoop
Maar als ik helemaal geen verbetering voel dan
Gelukkig is het mooi weer om te lopen
Nu afwachten wat de 70 mg gaat doen die onrust is er nog en de depressie ook
Ik denk dat ik naar de kerk ga
God vragen om hulp ook de moskee en de tempel ga àlles proberen waar ik God om hulp kan vragen en misschien kan ik daar ergens tot rust komen
Zou wel uitkijken met dat blijven verhogen van die methadon man, is serieuze koek wat je loopt te slikken he en hoe hoger je gaat hoe heftiger het gaat worden om er vanaf te komen, of je wilt het de rest van je leven blijven slikken?

Je zit nu ongeveer op de hoeveelheid wat een heroine junk zou krijgen die een gram heroine per dag in zn aderen spuit

Bovenaan