Deel je inzicht!

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Bij mij is het gevoel toch echt op mijn achterhoofd, maar ik moet wel zeggen als ik er bewust mee bezig ben dat ik ook meer bewust wordt van de bovenkant/voorkant van mijn hoofd. Het lijkt alsof ik me hersenen daar geactiveerd voel worden ofzo.

Mijn inzicht of eigenlijk ondervinding aangezien ik het ergens wel wist maar te koppig was om me er iets van aan te trekken, is dat zowel voeding en beweging een enorme invloed hebben op je mentale en fysieke welzijn. Sinds ik een maandje een stuk bewuster met eten en bewegen om ga, merk ik de kleinste verschillen al. Ik eet nu veel meer groente en fruit en veel minder brood of andere koolhydraat rijk eten, hierdoor heb ik weliswaar een stuk eerder weer honger na het eten maar ik voel me aanzienlijk fitter door de dag heen. Als ik dan toch weer een keertje veel brood eet merk ik het echt direct.
Je gaat je ook gewoon anders voelen als je geen koolhydraten eet he! Dat scheelt sneller denk ik.. maar ja misschien scheelt het gezond eten nog meer dan je denkt! Als je compleet gezond door het leven gaat dan scheelt dat na een jaar of 5 echt ontzettend veel natuurlijk! En 20 jaar dan! Of 50 jaar! Ja dat scheelt wel!

SantanaTerror

Belezen gebruiker
We zijn omringd door fascisten
Ik heb het woord fascisten gegoogled

Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel. Het is een politiek stelsel dat onder meer werd ingesteld in Italië van 1922 tot 1943

Daar staat dat het een extreme vorm is van anti-intellectueel! Dat vind ik gewoon grappig!

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Ik ben 40kg afgevallen door maar 1 maaltijd perdag te nemen en te sporten.
Ook leuk om te proberen :wave: .
Ja maar denk je dat het gezond is om maar 1 maaltijd per dag te nemen? Wie heeft jou dat aangeraden? Je kunt beter 4 maaltijden per dag eten dan 1! Je valt sneller af als je het eten verdeelt over de dag omdat je stofwisseling dan actief blijft!

Gebruik je speed ofzo? Je kan toch niet maar een maaltijd per dag eten! pfff! Dat kan ik echt niet!
En als je zo eet sterf je langzaam af! Je put jezelf uit, Je hebt geen energie meer om bouwstenen te ondersteunen en aanmaken, de stofjes in je brein gaan in loop van der tijd langzaam dood, Je vernietigd je spiermassa en je krijgt zeer snel bloedarmoede die heel jou complete functioneren kapot maakt!

Dat heb ik zo gruwelijk mogelijk geschreven om jou te laten inzien dat het heel ongezond is! Je kan het enkel goedpraten met "dat is toch later pas" !!!

Dat is hetzelfde als drugs gebruiken maar dan zonder enkel goed gevoel te ervaren! Je valt ervan af ja maar als je zo blijft leven dan hoeft dat over 5 jaar echt niet meer! Moet je nagaan over 20 jaar of zelfs 50 jaar!

Lichamelijke klachten zijn soms misschien ook erger dan je verwacht! Je kan daar doorgaans de hele dag mee bezig zijn! Soms heb je wel ups maar de downs is waar je doorgaans mee bezig ben! Kijk maar naar een oude vrouw. Die krijgt steeds meer klachten en vele hebben een leven dat uiteindelijk beheerst word door ernstige kwaaltjes en fysieke klachten! Hoe denk jij anders dat het er in het bejaarde tehuis aan toe gaat! Hoe langer je zo blijft leven hoe sneller dit op je afkomt en ook als je nog jong ben kunnen er van die klachten je leven in komen hoor!

Ik vind het grappig om je te laten schrikken! haha.. het maakt me eigenlijk helemaal niks uit wat je ermee doet weet je! Toch moet je maar even luisteren en aan een dokter vragen hoe je het beste kan afvallen!

Wat vond je van mijn verhaaltje?

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Niemand is verantwoordelijk voor mijn gevoelens, gedachten en gedrag (enz) als alleen ik zelf.. En ik ben niet verantwoordelijk voor de ander zijn gevoelens, gedachten gedrag (enz)
Nou en als jou gedrag het gedrag van iemand anders beinvloed?
..
..
..
..
..
of is dat niet je punt?

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Gedachten en beelden komen met de hartslag van toen. Het collectieve bewustzijnsveld heeft geen hartslag… Of misschien wel… Wij zijn het collectief bewustzijnsveld. Het hartslag komt pas, als je de ander bent. Wat zegt dat over die boven ons? Die zit gewoon de hele tijd te schommelen. God is een jonge man op een schommel.
Geniaal! Jij kan er ook wat van zeg! Ik sla jou Quote op in mijn verzameling van "Vaagheid"!
Serieus ik heb een collectie met al mijn vage gedachten en ideeen! Ik wil het ooit misschien wel uitbrengen! Dat is nou een boek wat je moet lezen dat beloof ik!
Mag jou naam bij de Quote? Dat heb je wel verdient! Jou echte naam bedoel ik!

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Wat een ongelooflijk mooi en boeiende thread, echt fantastisch om lezen al die inzichten!

Het belangrijkste wat ik tot nu toe heb ingezien is dat de tijd snel gaat. Dat kwam er plotseling en kwam flink binnen. De stem in mijn hoofd die ik hoor zeggen : 'Je zit al in de helft, Beady'.
:nevergonnagiveyouup:Het fijnste is dat je voortaan weet dat je "tijd" de schuld kunt geven :nevergonnagiveyouup:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ja maar denk je dat het gezond is om maar 1 maaltijd per dag te nemen? Wie heeft jou dat aangeraden? Je kunt beter 4 maaltijden per dag eten dan 1! Je valt sneller af als je het eten verdeelt over de dag omdat je stofwisseling dan actief blijft!

Gebruik je speed ofzo? Je kan toch niet maar een maaltijd per dag eten! pfff! Dat kan ik echt niet!
En als je zo eet sterf je langzaam af! Je put jezelf uit, Je hebt geen energie meer om bouwstenen te ondersteunen en aanmaken, de stofjes in je brein gaan in loop van der tijd langzaam dood, Je vernietigd je spiermassa en je krijgt zeer snel bloedarmoede die heel jou complete functioneren kapot maakt!

Dat heb ik zo gruwelijk mogelijk geschreven om jou te laten inzien dat het heel ongezond is! Je kan het enkel goedpraten met "dat is toch later pas" !!!

Dat is hetzelfde als drugs gebruiken maar dan zonder enkel goed gevoel te ervaren! Je valt ervan af ja maar als je zo blijft leven dan hoeft dat over 5 jaar echt niet meer! Moet je nagaan over 20 jaar of zelfs 50 jaar!

Lichamelijke klachten zijn soms misschien ook erger dan je verwacht! Je kan daar doorgaans de hele dag mee bezig zijn! Soms heb je wel ups maar de downs is waar je doorgaans mee bezig ben! Kijk maar naar een oude vrouw. Die krijgt steeds meer klachten en vele hebben een leven dat uiteindelijk beheerst word door ernstige kwaaltjes en fysieke klachten! Hoe denk jij anders dat het er in het bejaarde tehuis aan toe gaat! Hoe langer je zo blijft leven hoe sneller dit op je afkomt en ook als je nog jong ben kunnen er van die klachten je leven in komen hoor!

Ik vind het grappig om je te laten schrikken! haha.. het maakt me eigenlijk helemaal niks uit wat je ermee doet weet je! Toch moet je maar even luisteren en aan een dokter vragen hoe je het beste kan afvallen!

Je reageert op posts uit 2017, van een lid dat al lang niet meer actief is. Daarnaast valt het op dat je behoorlijk loopt te spammen (zie bijvoorbeeld je laatste berichten vrijwel achter elkaar in dit topic) en je je niet bewust bent van het belang van harmreductie. Ik geef je daar bij deze een waarschuwing voor: stop met spammen, let op met wat je zegt in het kader van meer drugs gebruiken/schade valt wel mee etc.

Pas je je forumgedrag niet aan kan er een ban volgen (zie Forumregels).

Vriendelijke groet,
Mød Pløp

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Je reageert op posts uit 2017, van een lid dat al lang niet meer actief is. Daarnaast valt het op dat je behoorlijk loopt te spammen (zie bijvoorbeeld je laatste berichten vrijwel achter elkaar in dit topic) en je je niet bewust bent van het belang van harmreductie. Ik geef je daar bij deze een waarschuwing voor: stop met spammen, let op met wat je zegt in het kader van meer drugs gebruiken/schade valt wel mee etc.

Pas je je forumgedrag niet aan kan er een ban volgen (zie Forumregels).

Vriendelijke groet,
Mød Pløp
Duidelijk!!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wel ben ik van mening dat als het zo is dat ik te veel deed spammen, dan is het ook niet de bedoeling dat het bericht van u in een topic geplaatst word. Heeft dit eigenlijk een bepaalde regel want dat zou je kunnen weten zomaar toch? = Verder vind ik het totaal niet erg maar dat valt me op.
Als mod maken wij de keuze of we iemand aanspreken op gedrag via pb of openbaar. Ik hou van openbaar, vanwege transpantie. Mensen kunnen dan enerzijds zien wat er gedaan word, anderzijds kunnen andere leden ons erop aanspreken als ze er iets van vinden. Voorkomt meldingen over dingen dien we al hebben opgelost, genereert feedback etc.

Aangezien dat waar ik je op aan wilde spreken hierboven heel duidelijk gebeurde, heb ik ervoor gekozen je ook hier aan te spreken. Beetje opletten en than we're all good!

N3K0

Badass junkie
..
..
..
..
..
of is dat niet je

..
..
..
..
..
of is dat niet je punt?
De ander laat zich dan toch beïnvloeden? Een persoon die volwassen is, is zelf verantwoordelijk in hoe verre die dat toe laat. (Je hebt eigenlijk altijd wel een keuze, misschien niet altijd in wat gebeurt maar wel in hoe je daar mee omgaat)

N3K0

Badass junkie

1 maaltijd eten per dag kan prima. Word ookwel OMAD genoemd. En als je daarbij de juiste voedingstoffen binnenkrijgt is er eigenlijk weinig aande hand.

Als je dan ook nog eens koolhydraatarm eet is het redelijk makkelijk vol te houden. Het eetpatroon wat wij hier in NL vaak hebben is 3/4 keer per dag eten. Boterhammetje zus ofzo, bakje muslie, inde avond pasta, rijst of aardappels..

Al die koolhydraten zorgen voor een insuline piek en dat je honger blijft hebben.
Je kan prima leven op 1 goeie maaltijd per dag. Misschien zelfs wel beter dan over de gehele dag "suikers" eten.

Ik denk dat je je beter een beetje kan inlezen over intermittent fasting enof OMAD voordat je het zo omschrijft zoals je doet. 🥰

Dipkip

Experimenterende gebruiker
Ik heb het woord fascisten gegoogled

Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel. Het is een politiek stelsel dat onder meer werd ingesteld in Italië van 1922 tot 1943

Daar staat dat het een extreme vorm is van anti-intellectueel! Dat vind ik gewoon grappig!
Ik heb zowat het inzicht dat je sterkste vak niet begrijpend lezen was

Dipkip

Experimenterende gebruiker
1 maaltijd eten per dag kan prima. Word ookwel OMAD genoemd. En als je daarbij de juiste voedingstoffen binnenkrijgt is er eigenlijk weinig aande hand.

Als je dan ook nog eens koolhydraatarm eet is het redelijk makkelijk vol te houden. Het eetpatroon wat wij hier in NL vaak hebben is 3/4 keer per dag eten. Boterhammetje zus ofzo, bakje muslie, inde avond pasta, rijst of aardappels..

Al die koolhydraten zorgen voor een insuline piek en dat je honger blijft hebben.
Je kan prima leven op 1 goeie maaltijd per dag. Misschien zelfs wel beter dan over de gehele dag "suikers" eten.

Ik denk dat je je beter een beetje kan inlezen over intermittent fasting enof OMAD voordat je het zo omschrijft zoals je doet. 🥰
Interessant, kan je zo'n voorbeeld geven van zo'n maaltijd wat er dan allemaal inzit en hoeveelheden?

Diamant

Bewuste gebruiker
Ik heb een gedicht gemaakt:

Leef
Groen gras in de morgen
Douche stralen maken nat
Warmte van binnenuit
Nooit besproken
Ongezien
Verdriet zonder tranen
Wereld zonder wetten
Morgen is alles anders
Nieuwe dagen in de toekomst
Blauwe zee in de schemer
Altijd ontevreden
Vrede bestaat niet
Strijd is nooit gewonnen
Ruzie zonder woede
Herinneringen uit het verleden
Toekomst onbepaald
Leef
Met warmte van binnenuit

N3K0

Badass junkie
Interessant, kan je zo'n voorbeeld geven van zo'n maaltijd wat er dan allemaal inzit en hoeveelheden?
Uhm kheb dat zelf toen die maand gewoon op gevoel gedaan.
Ik heb toen alle suikers/koolhydraten uit mijn eten grotendeels geschrapt. (Geen brood, pasta, rijst enzo)

En toen voornamelijk zelfgemaakte soep gemaakt en gegeten. (Ik eet vegetarisch dus sowieso veel groenten)
Met daarbij dan een rijke salade met vanalles. ( Bladspinazie//rucola, tomaatjes, noten/zaden, mozerella bolletjes, eiersaladezelfgemaakt,
Kaaschips (zelfgemaakt) met zure room.
Tot ik vol zat en dat ging toen vrij snel.
Als ik zin had in een koekje ofzo dan maakte ik dat met amandelmeel.

( Er staan denk ik wel goeie recepten online)

Ik slik sowieso, vit b12, vit D en soms C en melatonine.

Ow en natuurlijk hoeft dat helemaal niet koolhydraat arm te zijn als je OMAD zou willen doen.
Je kan dan gewoon je maaltijd groter maken plus misschien extra fruit/groenten ofzo.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik las zojuist deze drie mooie teksten:

Onszelf verloren,
elkaar en onszelf afwijzend,
bang voor verlies en dood,
onwetend van ons onvervreemdbaar geboorterecht,
onbekend met ons diepste zelf,
voortdurend gemis aan onszelf,
gelovend in onze gedachten,
ons kleine zelf,
dit aangeleerde zelfbeeld.

O volmaakte liefde, eeuwige vreugde,
Kom je nu thuis in jezelf?

En;

Hoe zorgeloos
als alle controle illusie blijkt,
niets te sturen, matsen, manipuleren,
zelfs geen ik die bestuurt, matst of manipuleert.
Hoe zorgeloos!

Als alles loopt zoals het loopt,
het samenspel van ontelbare golfjes
in de onmetelijke oceaan,
als alles volmaakt is zoals het is,
als wat je werkelijk bent nooit mis kan gaan,
en altijd goed is zoals het is.
Hoe zorgeloos!

En;

Soms voelt het ego zich verlaten, weggeduwd, miskend,
en wil reageren met
verlaten, wegduwen, miskennen;
krampachtige poging om zich weer goed te voelen.
Zo kinderlijk onhandig!
Als vergif innemen en hopen
dat de ander eraan doodgaat.

Wat als je in plaats daarvan
Liefde inneemt?

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zelfvertrouwen is niet iets kunstmatigs als een verhaal over kracht dat we steeds in ons hoofd herhalen, waardoor we denken dat we ons goed voelen of waardoor we vinden dat we er beter uitzien. Deze kunstmatige zelfvertrouwen gaat namelijk altijd gepaard met angst. Zelfvertrouwen is eerder een bijproduct dat je vindt zodra je de wil hebt om te leven zonder die verhalen te herhalen in je hoofd, dus eerder een soort stille zelfvertrouwen.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Voor mij persoonlijk, twee belangrijke lessen die afgelopen week naar voren kwamen:

- Als ik een gesprek en/of discussie heb met iemand waarin meningen/overtuigingen gedeeld worden, de manier waarop ik mij voel of denk of wil reageren nooit te maken heeft met de andere partij. Het is altijd mijn eigen ego wat zich niet gehoord of begrepen voelt waardoor het op een bepaalde (negatieve) manier reageert. Dit gaat zelfs voorbij de feiten van de discussie, of wie er dan wel of niet gelijk heeft. Alles discussies/gesprekken die ik voer met wie dan ook, vind altijd plaats op het niveau van het ego. De afgelopen week gemerkt dat het ook mogelijk is om tijdens zulke situaties compleet bewust en mindful te blijven met het doel om te herkennen wat er met mij gebeurd, hoe ik wil reageren, waarom, waar dit vandaan komt en hoe de gedachtes en impulsen zich vormen.

- Dat mijn mentale onrust en chaos zich ook uit in fysieke tics. Hier kom ik dan tijdens het mediteren achter. Dat ik een obsessieve neiging heb om mijn tenen te bewegen. Dit heb ik denk ik dus heel lang, wie weet hoelang, onbewust zitten doen. Nu kom ik daar dus achter en is het best wel moeilijk om tijdens de meditatie bewust te blijven van mijn lichaam en stil te zitten. Als ik dan focus op het niet bewegen van me tenen, voel ik de onrust letterlijk door me onderbenen stromen en blijft er zo'n onafgemaakte drang hangen in me benen. Hier ga ik de komende tijd door de dag heen wat bewuster op letten.

De Laatste Rohikaan

Belezen gebruiker
Hehe mooie dingen wel in dit topic.
Mijn eindconclusie van het universum na vele jaren denken en tal van gecompliceerde concepten te hebben gemaakt en te hebben verworpen:
Alles is "het", "het" is alles.
Vind hem wat vreemd in NL dus even de originele nog: All is "It", "It" is all.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De illusie van eenzaamheid is het bewustzijn van de verbondenheid van alles wat leeft.

De illusie van slapheid is het bewustzijn van je natuurlijke kracht.

De illusie van schuld is het bewustzijn van je natuurlijke goedheid.

De illusie van stomheid is het bewustzijn van je natuurlijke wijsheid.

Bovenaan