Casrus
DF-koning
Loesje was ooit heel goed, in de jaren negentig.Oh is het? Geen idee waar ik het vandaan heb haha
Later ging de humor eraf en werden ze, net zoals de rest van de Nederlandse samenleving een stuk minder leuk/gevat.
Loesje was ooit heel goed, in de jaren negentig.Oh is het? Geen idee waar ik het vandaan heb haha
Loesje dus, haha. Was ooit mijn naam op MSN :'-D.Oh is het? Geen idee waar ik het vandaan heb haha
Nice, die ga ik onthouden. 👈Als ik mijn zelfliefde niet hoef te baseren op mijn prestaties of waardering van anderen,
hoef ik mijn zelfhaat ook niet te baseren op mijn mislukkingen of oordelen van anderen.
(Schoot door mn hoofd bij een meditatie afgelopen week)
Och, de oude Loesjes van de 90s inderdaad… vele pareltjes.Loesje was ooit heel goed, in de jaren negentig
Alles is vergankelijk, zo ook het ego!
Geen idee of dit een algemeen bekend iets is. Maar zat hier vanavond na wat Zenmeditatie mee in mn hoofd.
Alles wat komt, gaat.Niet bekend bij mij.
Kreeg wel direct de volgende gedachte: Alles wat is, is ook vergankelijk. Anders zou het zich niet manifesteren. De twee gaan samen.
Of je kunt:Hehehe. Wellicht maar goed ook, kan de show tenminste doorgaanAls je niks vat, en dus niks bent, en dat weet, is de show over.
Doet me denken aan een wijsgeer (Alan Watts maybe) die weleens zei tegen mensen: ik weet dat jij het bent Shiva, "come of it, stop pretending..."Ik heb iets...van iedereen die ik tegen kom.
Als in, ik zie "ik" als ik naar andere mensen kijk, vrij komisch, zeker als die persoon nog denkt hard aant werk te zijn voor ze toekomst.
Er is niks zo leuk als the trickster tri(c)ken. 😏
Doet me denken aan een wijsgeer (Alan Watts maybe) die weleens zei tegen mensen: ik weet dat jij het bent Shiva, "come of it, stop pretending..."
"Huh, waar heb je het over?"
🤡🤪
Shiva natuurlijk, wie andersGeen flauw idee wie die Alan gast is...
Alan Watts is wel een hele mooie manifestatie van Shiva!maar als jij het mooi vind vind ik dat ook!
Ja mooie stem en prachtige verteller!Tsja...een flamboyante! Ken geen 1 stem die me zo snel chill krijgt als die van mr WaTTs. prachtighivas vashi, ben niet zo bekend met hindoe namen....
Doe zelf ook een aardige poging tegenwoordig, maar heb nog wat bijschaafwerk te doen..
Shiva wordt ook wel de vernietiger genoemd. En dit heeft niet alleen maar een vage theologische betekenis, maar een tastbare: dat in ons dat alle vormen terugbrengt naar vormloosheid: totale destructie, zodat er een compleet nieuw begin/moment kan ontstaan.Ben zelf meer van Kali, Godin Der Totale Destructie... de Hollywood versie.. val me niet lastig met theologie.
Wat is er aan de hand?Alles gaat de hele tijd maar bergafwaards.
Nur bergab, nur bergab...
oder....
Von nun an gings bergab...
Wat is er aan de hand?
Dat klinkt niet best. Nergens een sprankje hoop?Nou kijk Mindless, alles gaat naar de Jankanker!
(Vannacht O-PCE).
Dat klinkt niet best. Nergens een sprankje hoop?
Soms duurt het even voordat je weer wat licht ziet.Helaas niet.
Vergeet niet dat na Kali Yuga (het ijzeren tijdperk) Satya Yuga (het gouden tijdperk) komt. The night is darkest just before the dawn.Entropie...
Kali-yuga (ook maar ergens gelezen)...
Maakt het makkelijker om dat te vinden dat niet ouder wordt en niet sterft.Ouder worden en sterven...
Soms duurt het even voordat je weer wat licht ziet.
Vergeet niet dat na Kali Yuga (het ijzeren tijdperk) Satya Yuga (het gouden tijdperk) komt. The night is darkest just before the dawn.
Maakt het makkelijker om dat te vinden dat niet ouder wordt en niet sterft.![]()
Het is niet echt in chronologische tijd op die manier.Dan is Casrus d'r niet meer.
Het is mijn overtuiging dat het "Grote Niks" de dood lijkt vanuit het verstand bekeken, maar in werkelijkheid het Leven is. We zijn alreeds niks. We zijn nooit écht wat geweest, we zullen nooit écht wat worden. Dát is de verlossing. Dat alles uiteindelijk maar een spel is, betekenisloos van zichzelf. Het is het perspectief waarin je ernaar kijkt dat ál het verschil maakt. Imo...Het Grote Niks? Is dat niet nog veel erger?
Ik weet Niks.Het is mijn overtuiging dat het "Grote Niks" de dood lijkt vanuit het verstand bekeken, maar in werkelijkheid het Leven is. We zijn alreeds niks. We zijn nooit écht wat geweest, we zullen nooit écht wat worden. Dát is de verlossing. Dat alles uiteindelijk maar een spel is, betekenisloos van zichzelf. Het is het perspectief waarin je ernaar kijkt dat ál het verschil maakt. Imo...
Fijn toch? We weten niks, we spelen alleen een tijdje alsof we iets weten. Maar het heeft allemaal alleen maar betekenis in relatie tot elkaar. Het heeft 0 absolute betekenis.Ik weet Niks.
Geen idee. Doe maar wat.Fijn toch? We weten niks, we spelen alleen een tijdje alsof we iets weten. Maar het heeft allemaal alleen maar betekenis in relatie tot elkaar. Het heeft 0 absolute betekenis.
Niks weten is rust. Gaan we daarom ook niet zo graag een diepe nacht slapen? Even lekker helemaal niks weten.Maar dat kan overdag ook, térwijl je doet alsof je dingen weet. The show must go on... (het leven is gek...
)
Je kunt degene zijn die maar wat doet of je kunt naar degene kijken die maar wat doet.Geen idee. Doe maar wat.
Wil dingen doen... nu het nog kan.Je kunt degene zijn die maar wat doet of je kunt naar degene kijken die maar wat doet.
Ik zou de laatste aanraden als je gesteld bent op je peace of mind, geluk, dat soort dingen. But what do i know![]()
In mijn ervaring gaat dat 1000 keer beter als ik dat "stapje achteruit" zet (is het niet eens, het is een verandering van perspectief). Voelt geregeld eerst wel contra-intuïtief gek genoeg. Maar met dat "stapje achteruit" is er ten eerste het overzicht, ten tweede de rust en vanuit daaruit de creatieve kracht om daadwerkelijk dingen te doen/manifesteren.Wil dingen doen... nu het nog kan.
Al is het maar in een droom.
Je voelt je gejaagd... maar je gaat tóch dood.In mijn ervaring gaat dat 1000 keer beter als ik dat "stapje achteruit" zet (is het niet eens, het is een verandering van perspectief). Voelt geregeld eerst wel contra-intuïtief gek genoeg. Maar met dat "stapje achteruit" is er ten eerste het overzicht, ten tweede de rust en vanuit daaruit de creatieve kracht om daadwerkelijk dingen te doen/manifesteren.
Maar ik begrijp je. Ik heb geregeld weleens dat gejaagde gevoel alsof ik dingen snel moet doen omdat ik weinig tijd heb. Maar ten eerste raak ik dan dus in een tunnelvisie (overzicht kwijt), ik raak mijn rust/vrede kwijt en mijn vermogen om te creëren.
Mijn opvatting is dat wij het als westerlingen extra moeilijk hebben met dit. We zijn als maatschappij zó gericht op "doen".
De droom wordt het mooiste wanneer je wortels diep in de Realiteit: het vormloze, onveranderlijke, zijn verankerd.
Neem een oneindige straat met een oneindige reeks lantaarnpalen. Er zit 10 meter tussen elke paal.Even een random onderwerp switch:
Men zegt dat het universum oneindig is, maar we denken ook dat het uitzet. Oftewel de afstanden groter worden.
Hoe kan iets wat oneindig is groter worden? Simpele wiskunde laat al zien dat het niet klopt ∞ + 1 = ?
🙃 Mooi brein brekertje op de maandag middag hehe
Het gejaagd voelen komt door de misperceptie imo. Er is een gedachte/gevoel en je "klikt" daarop vast en weg is je rust weer. Vervolgens wil je er met denken/wilskracht uitkomen, niet beseffende dat dat het gejaagde verder in stand houdt.Je voelt je gejaagd... maar je gaat tóch dood.
Dan zou het je niet moeten kunnen schelen, maar dat doet het wel.
"Casrus" en "Wilskracht" zijn per se woorden die zonder ontkenning in dezelfde zin thuishoren.Het gejaagd voelen komt door de misperceptie imo. Er is een gedachte/gevoel en je "klikt" daarop vast en weg is je rust weer. Vervolgens wil je er met denken/wilskracht uitkomen, niet beseffende dat dat het gejaagde verder in stand houdt.
Het is een subtiel iets.
Een begerenswaardige kwaliteit in deze maatschappij, maar vaak een groot obstakel in acceptatie/loslaten."Casrus" en "Wilskracht" zijn per se woorden die zonder ontkenning in dezelfde zin thuishoren.