De weg naar herstel

Coffeecup

Belezen gebruiker
Mentaal / lichamelijk is nogal een groot verschil... je slikt benzo’s op de achtergrond. Dit zou al wat ontwenning weg horen te nemen ?

pinkie

Belezen gebruiker
Ik lees al een hele tijd mee op het forum, is eigenlijk gestart door mijn interesse in de hele opiaten problematiek. Ik heb deze account gemaakt om je veel goede moed toe te wensen Raver! Ik hoop van harte dat het je gaat lukken deze keer (sorry dat ik hier zo binnen kom walsen), good luck kerel

Raver

Badass junkie
Mentaal / lichamelijk is nogal een groot verschil... je slikt benzo’s op de achtergrond. Dit zou al wat ontwenning weg horen te nemen ?

Ja en nee. Benzos zijn allang niet effectief gebleken bij (ernstige) GHB-verslaving en het onthoudingssyndroom. Ondanks goede ervaringen van jou Coffeecup. Google eens 'GHB-delier casus' en u zult zelf lezen. Extreem hoge doseringen benzos (22mg Lorazepam, 175mg Oxazepam en diverse antipsychotica) hadden 0 effect op patienten met een onthoudingsdelier. En dat is toch wel het gevaarlijkste van een GHB verslaving, het lijkt mentaal maar het kan zo lang duren dat het lichaam letterlijk dood gaat. Is wel een extreem voorbeeld meteen maar wel het beste voorbeeld dat benzos niet effectief zijn tegen dat onthoudingsdelier en onthoudingssyndroom.
Ik spreek van een syndroom omdat het ook zo staat beschreven in de DSM-V. Het was zelfs nodig deze patienten volledig te sederen op de IC met beademing. Omdat niets hielp. Het kalmeert je wellicht in het begin een beetje maar als de ontwenning doorzet helpt alleen GHB.

Bij 'n milde verslaving helpt het wellicht en er bestaat een 'diazepam protocol' die jij maar al te goed kent. Je weet zelf ook best dat je daar aan bepaalde eisen dient te voldoen om uberhaüpt in die categorie GHB verslaving te vallen. Dat protocol is ook al jaren oud he, de medische wereld is continu in verandering en je kunt jezelf eens goed afvragen of dat protocol uberhaupt nog up to date is.

Daarnaast heb je ook te maken met tolerantie. Die 15mg Diazepam dagelijks voel ik alleen als ik het niet neem. Als ik het wel neem echt 0 effect voor m'n idee, misschien heeft het een beetje een ongemerkt angstdempend effect maar totaal geen sederend effect meer. Althans, ik voel het niet. Dus die Diazepam mag je wegstrepen als mogelijk hulpmiddel bij ontwenning. Het is alleen maar een nare bijkomstigheid, dus ook een benzo verslaving naast de GHB verslaving. Want reken er maar op dat diazepam afkick door het effect -als ik het nog een effecf mag noemen- van GHB heen komt. Ik had laatst doseringen over geslagen namelijk, toen kwam ik.van een koude kermis thuis. Je zegt ook mooi zelf al 'op de achtergrond', dat is ook letterlijk zo. Lagen ze nog maar op de voorgrond. Ik slik dus alleen Diazepam tegen de afkick van de benzoverslaving.

Lorazepam daarintegen is veel potenter dan Diazepam en die heb ik ook liggen. Die werken wel heel goed tegen de nare bijkomstigheid van GHB-verslaving. Je kunt je voorstellen dat ik niet echt helder meer in m'n hoofd ben. Weinig slaap en veel psychoactieve drugs zijn niet best voor m'n mind.
Lorazepam zorgt ervoor dat ik me daar totaal niet mee bezig hou. En het helpt me bij de rust in me hoofd, en dan maak ik de 2 uur gemakkelijker vol. Maar om nou elke dag Lorazepam erbij te slikken? Dat vind ik zonde, wil ook niet weer tolerantie ontwikkelen voor Lorazepam. Die heb ik misschien nog harder nodig als ik in een verder stadium verkeer. Want daar ga ik wel naar toe.

Daarnaast moet ik toegeven dat ik niet echt ontwenning meer heb nu ik zeer stabiel doseer. Elke 2 uur, geen minuut eerder of later. Dan valt de 'ontwenning' wel mee hoor.

Duidelijke uitleg lijkt me! Gewoon mijn gedachtes en mening tegenover jou stelling. :)

Laatst bewerkt:

Coffeecup

Belezen gebruiker
Geklikt op ‘vind ik leuk’ Je uitleg is helder. Vandaag een nieuwe dag waarvan ik hoop dat deze je beter af gaat. Succes

Raver

Badass junkie
Even een update mensen:

Ik heb toegestemd in het 'plan' van de verslavingszorg in de hoop dat ik zsm op de wachtlijst wordt geplaatst voor een detox. Ik heb hun nodig voor een detox.

Ik ben zelf wel zeer stabiel aan het doseren en ik zou eventueel zelf ook wat af kunnen bouwen. Ik weet hoe dat gaat in een kliniek alleen ben ik overdags wel in staat in dat vol te houden alleen zijn de nachten een struikelpunt.

Ik zal eerlijk zijn, niet voor jullie maar vooral om het van me af te schrijven. Ik heb een periode 5ml elke 2 uur gebruikt, aanvankelijk meer dan ik hier toegaf. Maar dat maakt niet uit, zo zit ik soms in elkaar als ik gebruik. Ik weet soms niet eens waarom ik niet eerlijk ben over gebruik maar dat zit er zo ingesleten omdat ik voor de buitenwereld zo extreem gesloten moet zijn. Op m'n werk, school en sommige familieleden bijvoorbeeld.

Maar goed even verder, ik heb nu 24u op 4.7ml gezeten en ga vandaag naar 4.4ml. Vanacht is het goed gegaan met m'n stabiliteit, dit is cruciaal zoals ik al vaker heb uitgelegd. GHB heeft een zeer korte halfwaardetijd waardoor je ontwenning steeds meer toeneemt mits je optijd doseert. In de detox krijg je ook 's nachts elke 2 uur GHB namelijk. Maar om jezelf soms wakker te krijgen 's nachts is moeilijk als je zo extreem vermoeid bent. Ik slaap namelijk elke nacht een gebroken nacht, en vaak kort. Waardoor ik soms door me wekkers heen slaap, en dan? Hoe dan verder? Na 4 uur na je laatste dosis werkt de normale dosis niet. Dan blijf je in ontwenning, en dan kan je niet functioneren. Met de nadruk op niet, dit heeft echt niets te maken met doorzettingsvermogen etc. Dat gaat gewoon niet als je verplichtingen hebt. Je raakt namelijk mentaal ook verward.

Maar ik ga vandaag dus naar 4.4ml en we zien wel hoe dat gaat.

Straks om 15.30 een afspraak met m'n coördinerend behandelaar bij de desbestreffende verslavingszorg. Dan weet ik meer over hoe nu verder met de opnames. Ik hoor vanmiddag dus de wachttijd. Kijk 3 of 4 maanden ga ik dit gewoon niet volhouden. Dus dan zal ik zelf actie moeten ondernemen. Maar ik hoop zo oprecht dat dat niet nodig is.

Voor nu 'n update.

En laat me gewoon in m'n recht en waarde alsjeblieft. Ik weet zelf hoe dit aan te pakken, ik sta open voor tips maar niet voor oordelen en over hoe ik dit beter zou moeten aanpakken. Ik heb zelf meerdere GHB-verslavingen gehad en ervaringsdeskundigheid is meer waard dan meningen. Vind het jammer dat ik dit erbij moet zetten maar jullie weten allemaal dat ik gister het forum bijna wou verlaten.

Raver

Ik lees al een hele tijd mee op het forum, is eigenlijk gestart door mijn interesse in de hele opiaten problematiek. Ik heb deze account gemaakt om je veel goede moed toe te wensen Raver! Ik hoop van harte dat het je gaat lukken deze keer (sorry dat ik hier zo binnen kom walsen), good luck kerel

Bedankt pinkie. En welkom op het forum.

Laatst bewerkt:

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Even een update mensen:

Ik heb toegestemd in het 'plan' van de verslavingszorg in de hoop dat ik zsm op de wachtlijst wordt geplaatst voor een detox. Ik heb hun nodig voor een detox.

Ik ben zelf wel zeer stabiel aan het doseren en ik zou eventueel zelf ook wat af kunnen bouwen. Ik weet hoe dat gaat in een kliniek alleen ben ik overdags wel in staat in dat vol te houden alleen zijn de nachten een struikelpunt.

Ik zal eerlijk zijn, niet voor jullie maar vooral om het van me af te schrijven. Ik heb een periode 5ml elke 2 uur gebruikt, aanvankelijk meer dan ik hier toegaf. Maar dat maakt niet uit, zo zit ik soms in elkaar als ik gebruik. Ik weet soms niet eens waarom ik niet eerlijk ben over gebruik maar dat zit er zo ingesleten omdat ik voor de buitenwereld zo extreem gesloten moet zijn. Op m'n werk, school en sommige familieleden bijvoorbeeld.

Maar goed even verder, ik heb nu 24u op 4.7ml gezeten en ga vandaag naar 4.4ml. Vanacht is het goed gegaan met m'n stabiliteit, dit is cruciaal zoals ik al vaker heb uitgelegd. GHB heeft een zeer korte halfwaardetijd waardoor je ontwenning steeds meer toeneemt mits je optijd doseert. In de detox krijg je ook 's nachts elke 2 uur GHB namelijk. Maar om jezelf soms wakker te krijgen 's nachts is moeilijk als je zo extreem vermoeid bent. Ik slaap namelijk elke nacht een gebroken nacht, en vaak kort. Waardoor ik soms door me wekkers heen slaap, en dan? Hoe dan verder? Na 4 uur na je laatste dosis werkt de normale dosis niet. Dan blijf je in ontwenning, en dan kan je niet functioneren. Met de nadruk op niet, dit heeft echt niets te maken met doorzettingsvermogen etc. Dat gaat gewoon niet als je verplichtingen hebt. Je raakt namelijk mentaal ook verward.

Maar ik ga vandaag dus naar 4.4ml en we zien wel hoe dat gaat.

Straks om 15.30 een afspraak met m'n coördinerend behandelaar bij de desbestreffende verslavingszorg. Dan weet ik meer over hoe nu verder met de opnames. Ik hoor vanmiddag dus de wachttijd. Kijk 3 of 4 maanden ga ik dit gewoon niet volhouden. Dus dan zal ik zelf actie moeten ondernemen. Maar ik hoop zo oprecht dat dat niet nodig is.

Voor nu 'n update.

En laat me gewoon in m'n recht en waarde alsjeblieft. Ik weet zelf hoe dit aan te pakken, ik sta open voor tips maar niet voor oordelen en over hoe ik dit beter zou moeten aanpakken. Ik heb zelf meerdere GHB-verslavingen gehad en ervaringsdeskundigheid is meer waard dan meningen. Vind het jammer dat ik dit erbij moet zetten maar jullie weten allemaal dat ik gister het forum bijna wou verlaten.

Raver

Bedankt pinkie. En welkom op het forum.
Ik duim dat de wachttijd voor een detox-opname meevalt.
En fijn dat je toch gebleven bent!

Raver

Badass junkie
Ik hou jullie op de hoogte.

Net op 10 00 4.4ml genomen. Kan helaas geen bloeddruk meten aangezien ik gewoon op m'n studie ben nu. Maar qua gevoel is het gewoon goed, effect is ook geminimaliseerd nu. Top.

SneeuwSnuiver

Bewuste gebruiker
@Raver, ik wens je heel veel sterkte en succes met afkicken:heartsuit:
Verslaving is een bitch, een lang kronkelig pad waar geen einde aan lijkt te komen. Ik probeer zelf al een tijdje te stoppen met coke maar dat gaat ook met ups en downs.
Er zijn momenten dat je geen hoop hebt en je heel slecht voelt maar er komen momenten dat je je beter zult gaan voelen.
Ik hoop echt voor je dat je snel naar de detox kan, dan is er weer een lichtje aan het einde van het pad en krijg je nieuwe hoop om verder te gaan.

Gelukkig ben je op het forum gebleven. Dit moet een plek zijn waar iedereen zich veilig voelt om over verslaving en drugsgebruik te kunnen praten. Er is vaak niet veel begrip in de buitenwereld en voor sommige mensen is dit de enige plek om over verslaving te praten, daarom is het zo belangrijk dat we elkaar hier steunen en iedereen in de waarde laten.

Voel je vrij om bericht te sturen als je behoefte hebt om te praten.

Liefs, SneeuwSnuiver

Raver

Badass junkie
Thanks @SneeuwSnuiver

Helaas heb ik geen goed nieuws.

Wachttijd voor een GHB-detox bedraagd nu 4 tot 5 maanden. Het is ontzettend druk nu vertelde ze me, kon het eigenlijk niet slechter treffen. Dat is wel even schrikken en dat brengt me dan meteen terug naar de periode waar ik via de crisisdienst moest worden opgenomen omdat ik in m'n delier destijds suïcidaal was. Toen ik werd opgenomen toen was ik uitgedroogd, extreem vermoeid, psychotisch en onderkoeld. Had niet langer moeten duren toen of anders had ik vandaag de dag niet hier een bericht kunnen sturen.

Zelf afbouwen ligt nu het meeste voor de hand. Ik ben alleen op zoek nu naar iemand die me kan bijstaan, zodat ik het niet alleen hoef te doen. Dit is geen vraag voor hier op het forum hoor, ik ben nu zelf aan het zoeken naar iemand in m'n omgeving die dat kan doen.

Ik weet niet hoe ik er over 4 maanden bijzit namelijk. Als ik merk hoe verward ik nu soms al ben.. Maar zelfs in een crisis kunnen ze niets voor me betekenen omdat een GHB afkick zo complex kan zijn. En er zijn gewoon maar 5 bedden voor deze hele regio.

En tuurlijk zijn er andere instanties, maar eerder dat ik daar aan de beurt ben duurt het nog langer. Dus ja....... Wanhopige Raver. :(

SneeuwSnuiver

Bewuste gebruiker
Thanks @SneeuwSnuiver

Helaas heb ik geen goed nieuws.

Wachttijd voor een GHB-detox bedraagd nu 4 tot 5 maanden. Het is ontzettend druk nu vertelde ze me, kon het eigenlijk niet slechter treffen. Dat is wel even schrikken en dat brengt me dan meteen terug naar de periode waar ik via de crisisdienst moest worden opgenomen omdat ik in m'n delier destijds suïcidaal was. Toen ik werd opgenomen toen was ik uitgedroogd, extreem vermoeid, psychotisch en onderkoeld. Had niet langer moeten duren toen of anders had ik vandaag de dag niet hier een bericht kunnen sturen.

Zelf afbouwen ligt nu het meeste voor de hand. Ik ben alleen op zoek nu naar iemand die me kan bijstaan, zodat ik het niet alleen hoef te doen. Dit is geen vraag voor hier op het forum hoor, ik ben nu zelf aan het zoeken naar iemand in m'n omgeving die dat kan doen.

Ik weet niet hoe ik er over 4 maanden bijzit namelijk. Als ik merk hoe verward ik nu soms al ben.. Maar zelfs in een crisis kunnen ze niets voor me betekenen omdat een GHB afkick zo complex kan zijn. En er zijn gewoon maar 5 bedden voor deze hele regio.

En tuurlijk zijn er andere instanties, maar eerder dat ik daar aan de beurt ben duurt het nog langer. Dus ja....... Wanhopige Raver. :(
Ow wat kut om te horen zeg:(
Ik hoop voor je dat je de kracht kan vinden om zelf af te bouwen en dat er iemand is die je kan helpen.

Sterkte:blackheart:

Raver

Badass junkie
Bovendruk blijft steeds boven de 140. Onderdruk is daarintegen wel oke, verwarring is aardig toegeslagen. Ontwenning? Of toch de combinatie Lorazepam + GHB aangezien je daar ook mentally wasted van raakt. Antwoorden zoek ik niet hoor, puur van me af schrijven dit.

Hopelijk kan ik 'n beetje slaap vatten vanacht. Dat is echt wat ik nodig heb!

Stay tuned.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Hoe hoog precies? Tijdens mijn ambulante ghb detox vonden ze een bovendruk van 140 acceptabel. Onderdruk vonden ze tot 80/90 acceptabel. Pols in rust was 120 de max. Als dit ondanks mijn medicatie zo bleef, moest ik gelijk bellen met de klinische opname, dan zou een bed vrij zijn 24/7 mocht het mis gaan. Gelukkig nooit hoeven bellen maar wel eens extra medicatie zonodig moeten nemen en dat hielp. (Ze legde dan twee diazepam 5 Mg klaar boven op de oorspronkelijke dosis)

Ik had ook moeite om stabiel te komen voor ik de detox in ging. In paniek belde ik telkens mijn arts omdat ik steeds ontwenning had. Steeds moest ik omhoog, onder begeleiding en uiteindelijk zat ik op 6 ml om
De vier uur. Mijn man stond paf! Hij hoefde dat niet te proberen. De nacht gebruikte ik niets. Misschien kun je je dosis ook ophogen, maar dan bijvoorbeeld 3 á 4 uur ertussen te laten? Ik had het geluk dat het niet in een kliniek hoefde. Misschien kun je informeren of het in jouw regio ook ambulant mogelijk is ? Dan komt elke dag een verpleegkundige, controleert je waardes, vullen samen lijsten in, kijkt of medicatie aanslaat, verstrekt dagelijks je medicatie over de dag. Alleen een maar, wil je hiervoor in aanmerking komen dan mag je echt niet hoger zitten dan 60 ml ghb per dag? En de nachten niet gebruiken. Ik zou proberen in hoeverre het je zelf nog lukt

Auraz

Belezen gebruiker
Ik heb er echt de ballen verstand niet van, 1x geprobeerd en het was niet mijn ding. Diep onder de indruk van je doorzettingsvermogen, de wilskracht dit te willen blijven delen en je manier van schrijven. Ik wil je heel veel succes en sterkte toewensen, blijf vooral in jezelf geloven en dont give up. :)

Raver

Badass junkie
Misschien kun je informeren of het in jouw regio ook ambulant mogelijk is ? Dan komt elke dag een verpleegkundige, controleert je waardes, vullen samen lijsten in, kijkt of medicatie aanslaat, verstrekt dagelijks je medicatie over de dag. Alleen een maar, wil je hiervoor in aanmerking komen dan mag je echt niet hoger zitten dan 60 ml ghb per dag? En de nachten niet gebruiken. Ik zou proberen in hoeverre het je zelf nog lukt

Klinkt heel leuk Coffeecup.

Helaas val ik zoals gezegd al buiten die categorie om.

Ook wijkverpleegkundige bestaan niet meer hier, te risky vonden ze het en er was te vaak toch klinische opname nodig. Daarnaast kostte het ook teveel. Kut bezuinigingen.

Misschien kun je je dosis ook ophogen, maar dan bijvoorbeeld 3 á 4 uur ertussen te laten

Uhhhh neeeee. Hoe ga ik 3 uur volmaken als ik shakend na 2 uur me dosis kan pakken? Ik denk echt dat dat nu teveel poes pas is waar ik geen zin in heb, en bovendien is dat niet volgens de richtlijnen van mijn verslavingarts nu. Die zegt stellig elke 2 uur en zo stabiel mogelijk.
En voor de duidelijkheid, 5ml per 2 uur is 10ml per 4 uur eh. Dan werkt 6ml per 4 uur natuurlijk niet..

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
@Coffeecup

Ik gebruik de nachten al vanaf het begin door. Gewoon 24/7 elke 2 uur een dosis ook al was ik nog niet lichamelijk afhankelijk. Ik kan dan meteen niet meer stoppen.

Ik heb 1 nacht zonder geslapen dit keer. Helemaal aan het begin, het is denk maar wat je lichaam gewend is. Ik waardeer je goeie bedoelingen he :).

Maar helaas denk ik dat dat niet echt haalbaar is. Al zou een nacht doorslapen echt top zijn, ik kan wel seroquel nemen maar dan ben ik echt bang voor hoe ik wakker wordt. Heb er wel naar geinformeerd bij m'n arts of er iets is waar ik de nachten mee kan overbruggen. Niet echt was het antwoord. Kijk het kan wel maar stabiliteit he... Vind t zelf ook verschrikkelijk want ben echt niet fit meer de laatste dagen. Keuzes maken is moeilijk, geluiden en licht komen hard binnen, schrikreacties, lichtelijk waangedachtes allemaal veroorzaakt door slaaptekort.

Dus ik was nu even wakker voor me dosis van 06 00 maar ga nu gauw weer even slapen.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Goedemorgen,

Heb je binnenkort vakantie, of kun je vakantie of verlof opnemen om aan je stabiliteit / stukje afbouw te werken? En dan hoeven ze op je werk nog nieteens het fijne ervan te weten, of is dat wel al zo?

Hoop dat je nog kunt slapen. Ik nu naar mijn werk. Nog steeds die 5 Mg dia in de ochtend. Daar moet ik ook gewoon vanaf :flushed:

Raver

Badass junkie
Heb je binnenkort vakantie, of kun je vakantie of verlof opnemen om aan je stabiliteit / stukje afbouw te werken? En dan hoeven ze op je werk nog nieteens het fijne ervan te weten, of is dat wel al zo?

Heb straks om 11 00 een afspraak met me manager om me langdurig ziek te melden. Ik heb het op angst/paniek aanvallen en/of klachten gegooid. Laatst ben ik ook ziek naar huis gegaan tijdens werk namelijk omdat ik echt een paniekaanval had. Dit lijkt me een redelijk geloofwaardig verhaal, en bovendien doen ze het er maar gewoon mee. M'n werk maakt me ook 'n beetje gek soms namelijk, ik werk in de zorg en ze schreeuwen overal om meer personeel dus ik hoef daar echt niet zuinig op te doen. Klinkt raar maar ik ga niet afzien op werk om alleen voor anderen maar aanwezig te zijn. Dat is waar het op neer komt.

School heb ik maandag pas weer en dat is ook de laatste week. Dus qua verplichtingen valt het wel mee de aankomende tijd, ik hoop vandaag ook een exacte datum te horen voor de detox. Maar daar ga ik maar niet vanuit bij die lamzakken daaro. Meer zijn ze niet, en dat weten ze ook dat ik zo over ze denk want spreek dat gewoon uit.
Mag best m'n mening geven over hoe ik t vind dat ze zo falen qua wachttijden. Dat is onmenselijk maar goed.

Afbouwen dus, daar ben ik dus al mee bezig. Nu bijna 24u dus 12 doseringen op 4.4ml gezeten, het laatste halfuurtje/kwartiertje is echt zwaar afzien. Motorische onrust, nervositeit, trillen, zweten, muziekjes in m'n hoofd, en angstig altijd. Dus ik weet niet of het handig is vandaag weer te zakken? Met zulke vragen loop ik rond, en eigenlijk kan een arts daar alleen antwoord op geven maar die wordt dalijk haast gek van mij.
Het stroomt over van de GHB-verslaafden hier in de regio waarschijnlijk. Ik moet echt een consult inplannen meteen maar daar heb ik nu weinig aan.

En oja, arts wou toch doorzetten met de benzo afbouw. Nu dus 13mg dagelijks, lekker nog eff erbovenop. Maar echt geen sprake ervan dat ik weer naar 15mg mag, gister werd ik zo stopgezet tijdens het gesprek dat ik niet zo me eigen plan moest trekken. Zo ergerlijk!

Maar ik heb het er maar mee te doen denk.. Ik kan wel zat diazepam regelen maar dan gaan ze weer zeggen dat ik me niet aan hun voorwaarde hou. Dan heb ik helemaal niks meer.

Raver.

Raver

Badass junkie
Net om 10 00 van 4.4ml naar 4.2ml gegaan.

Half uur na me dosis bloeddruk meting gedaan.

RR 147/97 mmHg. Wat betekend dat ik nu onder de categorie 'hypertensie' val. Gangbaar is voor mij 130/80 ongeveer. Lastig!

KetaKech

Belezen gebruiker
Wat voor mijn verslavingen heeft geholpen is veel leren over verslaving zelf en de werking van het brein op neurologisch gebied. Een site genaamd yourbrainonporn geeft hier veel uitleg over. Het gaat dan wel over porno verslaving en niet middelen verslaving, maar uiteindelijk komt het neer op de dopamine die je ontvangt van een middel/activiteit.

Het klinkt natuurlijk heel gek dat ik je hiernaar verwijs maar de tips en trucs van de site hebben mij met wiet geholpen, er is vast wel iets dat je voor jouw situatie kan gebruiken!

Al gok ik dat je met deze periode van verslaving al wel aardig wat expertise hebt opgedaan. Ik wens je iig heel veel sterkte. Als je over iets wilt praten of meer tips/links wil hebben die mij hielpen met verslaving ben je altijd welkom!

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Kun je niet switchen naar phenibut?

Phenibut moet je 2x per dag doseren. En dan heel langzaam afbouwen (100mg per zoveel dagen). Van GHB switchen naar phenibut zou pijnloos moeten zijn.

Andere optie is CT stoppen mbv baclofen en lyrica. Je kunt dit met je huisarts bespreken.

De GHB afbouwen lijkt imo een kansarme missie...

P.S. Ik heb zelf meerdere malen ernstige terugvallen gehad. Eenmaal ziekenhuisopname, daarna zelfstandig afgekickt. Nu enkele maanden clean. Dit is geen armworstelen over wie meer verslaafd is en wie het beter weet. Maar ik volg je topic en krijg niet de indruk dat je grip krijgt op de GHB afbouw.

Laatst bewerkt:

Coffeecup

Belezen gebruiker
Oef, Phenibut? Denk dat dat nog onverstandiger is om nog meer middelen tot je te nemen. Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, @Raver als ik mij niet vergis. Echter heb ik over dit spul ook veel narigheid gelezen.

Toch fijn dat er een arts is die je begeleidt, dat is in ieder geval iéts! Je onderdruk die is inderdaad hoog, kun je hem / haar hier anders even over berichten? Hoelang zit je nu vast aan de g, twee weken, drie?

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Oef, Phenibut? Denk dat dat nog onverstandiger is om nog meer middelen tot je te nemen. Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, @Raver als ik mij niet vergis. Echter heb ik over dit spul ook veel narigheid gelezen.

Toch fijn dat er een arts is die je begeleidt, dat is in ieder geval iéts! Je onderdruk die is inderdaad hoog, kun je hem / haar hier anders even over berichten? Hoelang zit je nu vast aan de g, twee weken, drie?

Deze reactie had ik al verwacht. Je neemt het er niet bij, je kunt direct stoppen met GHB.

En de afkickverschijnselen van Pheni zijn minstens zo ernstig, maar phenibut hoef je maar 2x pd te doseren. Veel praktischer dan de sleur/hel van om de 2 uur de wekker zetten.

Pheni is een gemeen goedje. Maar kijk eens wat GHB heeft gedaan met Raver.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Daarom zeg ik, zelf nog nooit pheni gebruikt, alleen veel narigheid gelezen.

Wel gelezen over een combi Lyrica / Baclofen, maar hoe deze middelen samen werken daar durf ik echt niets over te zeggen

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Deze reactie had ik al verwacht. Je neemt het er niet bij, je kunt direct stoppen met GHB.

En de afkickverschijnselen van Pheni zijn minstens zo ernstig, maar phenibut hoef je maar 2x pd te doseren. Veel praktischer dan de sleur/hel van om de 2 uur de wekker zetten.

Ik heb geen ervaring met Phenibut, maar volgens mij zit een groot deel vd. oplossing em idd in het omzeilen van die wekkers. Elke 2 uur gewekt worden put uit + risico v. erdoorheen te slapen.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Ik heb geen ervaring met Phenibut, maar volgens mij zit een groot deel vd. oplossing em idd in het omzeilen van die wekkers. Elke 2 uur gewekt worden put uit + risico v. erdoorheen te slapen.

Precies. Met GHB afbouwen is een dosis missen rampzalig. En GHB voelt zo verdomd fijn, de verleiding om 1x weer hoog te doseren is veel te groot. Daarom is switchen naar een middel met langere halfwaardetijd en minder recreatieve waarde imo de oplossing.

Verder zou ik supplementen niet willen onderschatten. Ik heb succes gehad met beta-alanine, ashwagandha, l-carnosine, valeriaan, magnesium. Ook kratom kan het scherpe randje eraf halen.

Maar stap 1 is die smerige GHB dumpen.

pinkie

Belezen gebruiker
Ja de doorbroken nachten en wekker zetten lijken me ook slopend. Ik heb echt met je te doen, ik vind het wel mooi hoe iedereen hier zo meeleeft met je situatie en je probeert te helpen vanuit hun persoonlijke ervaringen.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
En hoe doe je het met eten? Elke 2 uur een vaste dosis klinkt als een waterdichte methodiek, maar als er een keer teveel voedsel in je maag zit kan zo’n dosis tegenvallen qua werking, slaat de paniek toe, en ga je meer bijnemen en ben je terug bij af.

Raver

Badass junkie
maar als er een keer teveel voedsel in je maag zit kan zo’n dosis tegenvallen qua werking, slaat de paniek toe, en ga je meer bijnemen en ben je terug bij af.

Dit is nou precies hetgeen wat ik niet doe. Dan maar 2 uur verrot voelen.

Alles wat je zegt over phenibut etc allang toegepast in het verleden en ik krijg gewoon ontwenning door phenibut heen? Ik vind het echt niet zo fantastisch als dat iedereen beweert hoor. Zelfs van 3 of 4 gram voel ik er niks van.

De GHB afbouwen lijkt imo een kansarme missie...

Want? Tensie was net voor m'n dosis weer perfect. Dus die hoge tensie van net was een momentopname. Elke dag 0.2ml minder is nog minder mg GHB per dag als dat ze in de detox doen.. Gezien ze daar dagelijks met 300mg GHB afbouwen, en straat GHB is zo'n 550 a 600mg per ml als je geluk hebt.

Als afbouwen met GHB zelf zo kansloos is, waarom gebruiken alle afkickcentra deze methode dan? Ik ben er van overtuigd dat je met de juiste instelling gewoon kunt bereiken wat je wil bereiken. Ik ben zelf ook meerdere keren in crisis gekomen, en ik alles wat ik wil is afbouwen!

Tuurlijk het effect van de GHB is fantastisch. Maar wat als je niet meer tot je beschikking hebt? Dan zul je wel moeten, en je leert er ook van. Ik besef me dondersgoed dat meer nemen juist tegen je werkt.

Momenteel is er iemand bij me die me de ghb geeft en de rest staat achter slot en grendel.

Wat betreft de nachten, die zijn inderdaad uitputtend. Maar uit ervaring weet ik dat je een maandje of 2 3 slecht slapen wel overleeft. Klote is het zeker, maar ik vind dat hele gekut met allerlei supplementen helemaal eng.

Baclofen + lyrica werkt goed. Maar hoezo wordt dat niet toegepast in de detox als dat zo geweldig werkt? GHB is voor mij de enige remedie om eraf te komen.
Het is een overtuiging die ik heb.

Thanks allen voor de tips en mogelijke oplossingen. Máár ik doe het op m'n eigen manier gebaseerd op de manier uit de detox. Tensie nauwlettend in de gaten houden, contact met arts zo nodig, en stabiliteit.

Vanacht werd ik alle keren al wakker vóór me wekker. Het went, ik neem in en draai me weer om. Ja klote maar alsof GHB verslaving een pretje is? Alle spuitjes liggen al klaar, innemen en doorslapen. Met behulp van Diazepam is dat best te doen.

Raver.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Thanks in ieder geval voor de tips en tricks.

Ik hou jullie graag op de hoogte hoe ik wél ga afbouwen met GHB zelf. :)

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Waarom denk je dit? Ben ik wel benieuwd naar dan.

Waarom ik dit denk staat in het deel van m’n post dat je niet ge-quotet hebt :wink:.

Maar het is uiteraard een tip zoals je er al veel gekregen hebt.
Doe het op jouw manier, want jij kent jezelf het beste.

Goodluck!

Raver

Badass junkie
Waarom ik dit denk staat in het deel van m’n post dat je niet ge-quotet hebt :wink:.

Maar het is uiteraard een tip zoals je er al veel gekregen hebt.
Doe het op jouw manier, want jij kent jezelf het beste.

Goodluck!

Maar het risico om er doorheen te slapen verklein je niet door maar geen GHB meer te nemen 's nachts toch? :tongueout:

Thanks man

Coffeecup

Belezen gebruiker
Op startpagina.nl stonden destijds ook goede tips. Forum was allang niet actief op dat onderwerp, en stond ongesteld op “lezen” Op zicht geen ramp, maar ik zie dat ze dat onderwerp, tips en ervaringen nu helemaal verwijderd hebben, jammer.

Bovenaan