Langdurig GHB gebruik is nou eenmaal gevaarlijk. Er is waarschijnlijk niets gevaarlijker dan een GHB ontwenning, mijn 'advies' gaat hoe dan ook tekort schieten. Ik hoopte eigenlijk dat dit ook over kwam in hetgeen wat ik eerder zei. Ik benoemde bijvoorbeeld dat mijn reactie geëmotioneerd was en niet volledig rationeel.Ik ben echt geshockeerd van je post man, je raad echt iets levensgevaarlijks aan gewoon.
Je geeft aan dat je momenteel in dermate slechte staat bent dat je doseringen mist, je neemt sowieso al risico's.
Dat probeer ik ook absoluut niet te ontkennen en zoals ik al eerder zei, als jij niet achter je eigen keuzes staat zal het sowieso mislukken. Je geeft aan dat je het wilt uitzingen tot de detox over 3 weken, als jij achter die keuze staat steun ik je natuurlijk in die keuze.Daarnaast ben ik hier de gene die weet wat het beste voor me is.
Absoluut doen, het advies van een verslavingsarts staat altijd voorop lijkt mij, deze zou ik absoluut niet willen tegen spreken. Als ik deze ergens heb tegen gesproken moet je dat zeker aangeven.Ik volg veel liever de aanwijzingen op van m'n verslavingsarts.
Ik ga er vanuit dat je niet effectief bedoeld in de trant van 'voorkomen permanente schade of dodelijke gevolgen'.Extreem hoge doseringen benzodiazepines en andere medicijnen (Lorazepam 25mg, Oxazepam 175mg, 10mg Haldol) waren niet effectief.
Dit is eerder uitzonderlijk wanneer je GHB eerst tot een minimum afbouwt en er vervolgens een relatief hogere dosering benzodiazepine overheen gooit. Daarom voeg ook een antagonist/anti epileptica toe om dit risco nog verder te verlagen.
GHB ontwenning gerelateerde cardiovasculaire problematiek komt voort uit te veel/heftige actiepotentialen en overprikkelde receptoren wat zich grof vertaald naar epilepsie. Het staat zeer sterk met elkaar in verband. Hersenschade en een hartcomplicaties zijn allebei mogelijkheden.What about cardiovasculaire problemen?
Ik heb geen zin om vingers te wijzen. Ik ben blij dat je het gevoel hebt dat het goed bedoeld is. Alles dat ik zeg probeer ik zo concreet mogelijk te maken en te nuanceren. Ik heb gigantisch veel domme dingen gedaan in mijn leven en ik ben absoluut niet perfect net als ieder ander.Maar het gaat mij om zijn advies, en dan kan je de koning zijn voor mijn part, maar ik vind het onverantwoord.
Ik ben het absoluut eens met alles wat je zegt maar niets is zwart wit. Mentale en fysieke verslaving zijn enorm sterk verbonden, ik geloof ook niet dat fysieke afhankelijkheid perse dodelijker is. Ik denk dat voor veel mensen de meest constructieve aanpak is zo snel mogelijk de grootste risico factoren weg te halen is, in dit geval GHB. Maar gezien de gevoeligheid van de kwestie is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend.
Ik denk dat we het voor het overgrote deel wel met elkaar wel met elkaar eens zijn maar misschien heb ik mijzelf onvoldoende duidelijk verwoord, excuses.