Combi vraagje!

Bobsacamano

Badass junkie
Hey Allemaal,

Twijfel, twijfel en nog meer twijfel. Komende zaterdag mijn ADE feestje en heb er enorm zin in. Al tijden niet echt meer lekker wezen dansen en kijk er erg naar uit. Ik kan weer X doen als ik wil maar vind het toch altijd wel vervelend dat het best kort duurt. Dus ik zat eigenlijk te denken aan 6-APB maar daar lees ik wel heel gemixte ervaringen over. De één vind het geweldig de ander te mellow. De één neemt 100mg en vind het te heftig de ander vind 125mg weer een beetje minimal.

Bij X weet ik wat ik krijg en weet ik dat ik een geweldige avond ga hebben. Niet dat ik denk dat ik me ga vervelen op 6-APB maar goed you get my drift.

Om de avond in te luiden wil ik trouwens beginnen met 2-CB naar mijn eigen zoekwerk moet dit gewoon kunnen met 6-APB maar ik denk ik vraag het toch even.

Dus mijn vragen zijn.

Kan de combi 2-CB met 6-APB?
en wat vinden jullie van 6-APB?

ooscaar

Wijs gebruiker
Zelf geen ervaring mee maar de ervaring leert dat zulke veilige psychedelica als 2C-B met alles te combineren zijn. Met xtc is veilig, met 4-fmp is veilig (zelf ervaring mee), met speed is veilig (ook ervaring mee), en verder heb ik nooit iets gelezen over interacties. Het werkt via een ander mechanisme dus de kans is nihil dat er iets geks gebeurt.

Wacky

Badass junkie
Nieuwe drugs is nou eenmaal niet veel over echt bekend.

Als je wil dat mdma langer duurt: 1,5-2 uur na inname 1/3e dosis bijnemen. Evt nog eens 2 uur later nog een keertje. Dus bijvoorbeeld 120mg - 40mg - 40mg.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Lastig altijd he die twijfels, zit zelf ook nog een klein beetje in dubio voor ADE. Maar denk dat ik inmiddels mijn keuzes wel gemaakt heb. Hoe is 2C-B met speed Ooscaar? Zit dit ook nog te overwegen, maar ben bang dat de pep zwaar gaat overheersen.

Volgens mij zou je 6-APB gewoon moeten kunnen combineren met 2C-B. Hoe 6-APB gaat bevallen blijft lastig te zeggen natuurlijk, persoonlijk probeer ik daardoor nieuwe stoffen altijd liever eerst thuis. Anders heb je een risico dat het niet goed uitpakt of dat het misschien wat tegenvalt. Uiteindelijk is het natuurlijk aan jou om te bepalen of je voor de zekerheid van MDMA gaat of toch de nieuwe ervaring van 6-APB.

Waarom wil je beginnen met de 2C-B en eindigen met MDMA of 6-APB? Ik meen me te herinneren dat die volgorde wat tegenviel toch Bob? Ik lees ook steeds meer over goede ervaringen bij eerst MDMA en dan tegen het einde pas 2C-B.

Bobsacamano

Badass junkie
Ja je hebt gelijk Psychedelibee de vorige keer 2C-B met X vond ik een beetje tegenvallen maar dit kwam ook deel door de timing. Ik vond het overigens wel leuk hoor. Maar ik nam de X te laat. Ik heb het ook een keer tegelijk naar binnen gegooid en toen merkte ik niks van de 2C-BB.

Ik denk dat jij je het kan herinneren van de 4F-A combi met 2C-B dat vond ik nogal tegenvallen. Mijn 2C-B was toen nog neit afgelopen toen nam ik 4F-A en ineens was de alice in wonderland afgelopen en was alles snoeihard helder die stap was een beetje groot. Niet vervelend persee maar ik miste mijn droomstaat een beetje.

Ja blijft wikken en wegen en vind het lastig omdat ik toch zuinig ben op met mijn serotonine momentjes. Dus als ik nu X doe moet ik minimaal 3 maanden wachten om de 6-APB te doen. En dan doe ik het liever niet thuis.

Psychedelibee zei:
Lastig altijd he die twijfels, zit zelf ook nog een klein beetje in dubio voor ADE. Maar denk dat ik inmiddels mijn keuzes wel gemaakt heb. Hoe is 2C-B met speed Ooscaar? Zit dit ook nog te overwegen, maar ben bang dat de pep zwaar gaat overheersen.

Volgens mij zou je 6-APB gewoon moeten kunnen combineren met 2C-B. Hoe 6-APB gaat bevallen blijft lastig te zeggen natuurlijk, persoonlijk probeer ik daardoor nieuwe stoffen altijd liever eerst thuis. Anders heb je een risico dat het niet goed uitpakt of dat het misschien wat tegenvalt. Uiteindelijk is het natuurlijk aan jou om te bepalen of je voor de zekerheid van MDMA gaat of toch de nieuwe ervaring van 6-APB.

Waarom wil je beginnen met de 2C-B en eindigen met MDMA of 6-APB? Ik meen me te herinneren dat die volgorde wat tegenviel toch Bob? Ik lees ook steeds meer over goede ervaringen bij eerst MDMA en dan tegen het einde pas 2C-B.

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Pep gaat inderdaad wel overheersen, maar mijn ervaring is dat je niet minder merkt van de 2C-B, je laat je er alleen wat minder door meeslepen. Puur voor trippen dus een slechte combi, wat wel te bedenken valt, maar voor een feestje best geschikt. Hierbij moet ik wel toevoegen dat ik in vergelijking met anderen de pep lager doseer, dus misschien dat bij hogere doseringen dat pep nog wat meer gaat overheersen?

In ieder geval een prima combinatie, stel je combineert het met pep, dan lijkt me 20 tot 25 mg voor jou een goede dosis. De 2C-B klapt trouwens wel echt veel harder in met een echt helemaal lege maag (bijvoorveeld op pep) dan wanneer je gewoon even niets hebt gegeten. Ik herinner me dat jij niet zoveel voelde van 25 mg, maar ik zou om die reden niet boven die dosis gaan zitten op een feestje. Natuurlijk kun je dit zelf het beste inschatten. :wink:

In ieder geval, de combi is prima te doen, vooral als je er niet met te hoge verwachtingen in gaat, denk ik dat je het sowieso leuker gaat vinden dan pep alleen. Mocht je het toch te subtiel vinden, dan heb je ten slotte nog een leuk feestje op pep. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Thanks ooscaar. Komt redelijk met mijn verwachtingen overeen hoe jij het beschrijft. Ik denk dat ik pep gewoon meeneem en dan misschien op het einde nog wat pak als mijn benen te zwaar worden. Wil liever eerst vol effect van de 2CB ervaren.

Qua dosis 2CB zat ik aan 20mg als startdosis te denken en dan nog 2x 10mg voor later. Hoe vinden jullie bijdoseren? Verlengt het effect alleen of versterkt het nog?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ervaring met beide stofjes, maar niet gecombineerd. Dus die eerste vraag kan ik niet beantwoorden.

Wat betreft 6-APB, ik vond het geweldig en beter dan MDMA! Wel nog maar 1x gedaan en er zaten ook zeker minpunten aan die ervaring, wat ik met MDMA niet had. Ik heb het trouwens thuis gedaan en had een dosis van 100 mg. Plus/minpunten op een rijtje:

+ Duurt (veel) langer dan MDMA
+ Gevoel van het verloop van tijd is normaal of net wat vertraagd t.o.v. normaal. Niet veel te snel zoals bij MDMA
+ Veel stabielere roll dan die van MDMA, niet zo in pieken en dalen (maar ik lees hier ook andere ervaringen mee bij 6-apb, dus misschien persoonlijk?)
+ De comedown is heel geleidelijk, dus crashen zit er niet echt in denk ik

- De come up duurt erg lang (ik meen zo'n 2 uren)
- Ik werd tijdens het inslaan (dus rond T + 2:00) misselijk en moest ook overgeven. Lijkt me niet zo leuk op een feest, maar dit was mijn ervaring. Ik weet niet of iedereen er misselijk van zou worden. De misselijkheid was na het overgeven wel helemaal weg en kwam ook niet meer terug.
- Fikse kater de volgende dag. Aangezien ik met MDMA nog nooit een kater had gehad, viel dit wel even tegen. De hele volgende dag ook nog grote pupillen gehad, dus hou hier rekening mee. Kater was wel over na die ene dag.

En of 6-APB geschikt is voor op een feest? Er wordt wel gezegd dat 6-APB MDMA voor thuis is en ik moet ook zeggen dat ik vooral alleen maar stil wilde zitten. Ik wilde letterlijk urenlang niet van de grond afkomen. Maar ik heb dit thuis met MDMA ook (beetje mijn ding blijkbaar met entactogenen: op de grond willen zitten...), dus hoeveel dat zegt? Ik denk dat de setting het hele verschil maakt. Als je dit op een feest zou gebruiken ben je vast actiever, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik voelde in ieder geval helemaal geen stimulatie, maar dat heb ik met MDMA ook niet...

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Thanks ooscaar. Komt redelijk met mijn verwachtingen overeen hoe jij het beschrijft. Ik denk dat ik pep gewoon meeneem en dan misschien op het einde nog wat pak als mijn benen te zwaar worden. Wil liever eerst vol effect van de 2CB ervaren.

Qua dosis 2CB zat ik aan 20mg als startdosis te denken en dan nog 2x 10mg voor later. Hoe vinden jullie bijdoseren? Verlengt het effect alleen of versterkt het nog?
In principe perfect, maar je hoeft echt niet te voorzichtig te zijn met bijdoseren, gewoon die twee tweede 20 mg in een keer bijpakken, want zoals je weet werkt bijdoseren met psychedelica over het algemeen slecht. Het verlengt vooral, en naarmate je meer bijpakt zal het ook wat versterken, maar het gaat natuurlijk om de begindosis.

HoMaar!

Experimenterende gebruiker
Hoi Bob,

Ik heb het al eens eerder gepost, maar val graag even voor je in herhaling.

Eerst een stevige dosis 4FA (180g) met na een uurtje of 2,5 2CB (19mg) doet me 8 uurtjes lang dansen, spacen, genieten (en zweten :wink:

Bobsacamano

Badass junkie
Herdoseren heeft voor mij denk ik de sterkte verhoogd met max 10 à 20 procent. Maar het starte de duur van de trip wel weer opnieuw dus je zit er langer aan vast. Het leek zelfs wel alsof de trip echt veeeel langer duurde.

Ik zou zelf tussen de 20 à 25 gaan zitten. Het is voor mij perfect. Heb ook paar keer 30 à 35 gedaan en dat was wel echt net te veel. Met pep er bij lijkt me dat wel weer wat beter te doe.

Psychedelibee zei:

Bobsacamano

Badass junkie
Haha thans maar dat was niet echt de vraag haha ging me meer om de 6-APB

HoMaar! zei:
Hoi Bob,

Ik heb het al eens eerder gepost, maar val graag even voor je in herhaling.

Eerst een stevige dosis 4FA (180g) met na een uurtje of 2,5 2CB (19mg) doet me 8 uurtjes lang dansen, spacen, genieten (en zweten :wink:

DarkDisco

Newbie
Heb 2CB maar 1 keer gebruikt en was niet onder de indruk, dus geen tips daar.

6-apb nog maar 1 keer gebruikt, maar wel enthousiast (op een technofeest en ik was zeer blij, hyper en actief). Ik nam net zoveel mg als ik normaal gesproken met xtc neem en dat effect was precies goed. Als je 6-apb wilt bijnemen om te verlengen, zou ik dat zo'n 3,5 a 4 uur na inname doen, op de helft of 1/3de van je eerste dosis. Ik denk dat je er dan maximaal effect van hebt.

Na inname komt hij langzaam op over twee uur, je merkt er in die twee uur dus al iets van (ik in ieder geval wel), dan heb je een piek van ongeveer 4 uur. Neem je dus 3,5 a 4 uur na inname, dan begint hij al te werken tijdens je eerste piek en is je tweede dosis maximaal als je eerste dosis begint af te nemen.

Het is natuurlijk geen exacte wetenschap, geen idee hoe het bij jou gaat vallen. Ik ga het een volgende keer in ieder geval zo doen.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind 6apb fantastisch! Ik had pilletjes van 125mg. De eerste keer ging ik daar te hard op, sindsdien heb ik er (de keren dat ik het deed) een stukje afgebeten en dan genomen, zal rond de 115-120 zijn geweest? Daar ging ik echt precies superlekker op.
Ik zou zoiets zelf niet zo gauw met 2cb combineren, zeker als je 6apb zelf nog nooit gedaan hebt.

Mijn vrienden zeggen soms ook 'ik weet niet of ik 6apb of 4fa wil doen want ik weet dat ik op xtc lekker ga' en dan denk ik 'DIT IS TOCH JUIST HET HELE EXPERIMENTEREN?' Na je eerste goede ervaring met drugs het dan maar forever bij die specifieke drug houden, kom op, je moet toch wat dingen uitproberen in je leven.. #foreverboring

HoMaar!

Sorry Bob, slecht gelezen. twas nog vroeg....

6APB is een heerlijk stofje.
een 170mg met een redose van 100mg op t+3,5
Zorgt dat de muziek mooi klinkt en voor een heerlijk ontspannen en lege geest.
Dit duurt dan ook ruim 12 uur bij elkaar.
Nog niet gecombineerd met 2cb of 2cd, hoeft ook niet echt omdat er in tegenstelling tot 4FA de space licht blijft aanhouden.
Dat dromerige laat zich uitstekend voeden door er af een toe een jointje bij op te steken.

my 4 cents.

Have Fun :)

Bobsacamano

Badass junkie
Dank vvoor alle reacties. mijn oordeel is geveld ik ga het doen ik denk wel dat ik de 2cb er bij ga nemen voor het begin van de avond vind ik dat altijd wel chill. Dit doe ik eigenlijk wel vaak dus wel benieuwd wat dit dan brengt. Ook omdat ik lees dat 6-APB best een trip randje kan hebben al is dit wel op hogere doseringen.

HoMaar! zei:
Sorry Bob, slecht gelezen. twas nog vroeg....

6APB is een heerlijk stofje.
Zorgt dat de muziek mooi klinkt en voor een heerlijk ontspannen en lege geest.
Dit duurt dan ook ruim 12 uur bij elkaar.
Nog niet gecombineerd met 2cb of 2cd, hoeft ook niet echt omdat er in tegenstelling tot 4FA de space licht blijft aanhouden.
Dat dromerige laat zich uitstekend voeden door er af een toe een jointje bij op te steken.

my 4 cents.

Have Fun :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
HoMaar! zei:
Ik moet er niet aan denken wat voor kaakspanning, wegrollende ogen en kater ik zou krijgen van zo'n dosis (ben trouwens zo'n 75 kg bij 188 cm). Ik raad Bob aan om het eerst bij 100 mg te houden om te kijken hoe dat gaat.

HoMaar!

@mindless Ik kom van 150 + 70, ben zelf 100kg. Vind meer echt prettiger en voel geen belasting. Noch voor wangen, kaak of ogen.

Blijft zelfs een stofje/hoeveelheid waarbij je moet werken en echt in de avond (wil) duiken. Geef je er niet aan over, of drink je teveel alcohol ebt het effect weg.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik dacht zelf aan 125mg. Ik heb met X ook nog nooit last van mijn kaken gehad.

Mindless zei:
HoMaar! zei:
Ik moet er niet aan denken wat voor kaakspanning, wegrollende ogen en kater ik zou krijgen van zo'n dosis (ben trouwens zo'n 75 kg bij 188 cm). Ik raad Bob aan om het eerst bij 100 mg te houden om te kijken hoe dat gaat.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
125 lijkt me goed te doen, al is dat pure inschatting van mijn kant. Misschien ben je ook wat zwaarder dan mij? Je hebt in ieder geval geluk dat je nooit last hebt gehad van kaakspanning met xtc. Dat is toch wel irritant en vermoeiend.

@HoMaar!

Jij hebt ook geluk dan. :wink: Als ik al die dingen ook niet zou ervaren met 6-apb, dan was het waarschijnlijk één van mijn favoriete drugs geweest. Het is toch wel een heel leuk stofje en ik kan niet wachten tot over ongeveer een maand, wanneer ik het weer ga proberen (Misschien ook niet, aangezien ik binnenkort pure mdma binnen heb en dat ook wil proberen. Blijft een beetje jammer, die drie maanden regel. Keuzes, keuzes, keuzes. :wink: ).

Bovenaan