ipomike82 zei:volgens mij krijgen coca planten geen zaden, dat komt doordat ze al zo lang gecultiveerd worden en ze worden vermenigvuldigd door klonen/stekjes.
ipomike82 zei:volgens mij krijgen coca planten geen zaden, dat komt doordat ze al zo lang gecultiveerd worden en ze worden vermenigvuldigd door klonen/stekjes.
erwin krol zei:^Dit klopt helaas wel, in Bolivia en Peru worden veel steriele zaden aangemaakt doordat planten te vaak uit klonen getrokken zijn, generaties lang. Wel zaden dus maar slachts voor de sier. Eerst maar eens info vergaren voor je betwetert
wie is er aan het betweteren? meer verstand van het weer waarschijnlijk. Er worden volop levensvatbare danwel kiemkrachtige zaden (verse besjes) geleverd. Niet steriel dus. Bijvoorbeeld Colombiaanse maar ook uit Europese teelt.Zelf ook maar eens wat info vergaren? maar ik begrijp: je hebt t al eens gedaan, weet t allemaal al.
]

jaccovw zei:Ik volg dit topic met veel aandacht.
Ik heb gisteren mijn 50 zaadjes van Vreeken gepoot.
Eerst ontdaan van de besjes en toen gepoot in een zelfgemaakt kasje op de logeerkamer.
En nu rustig afwachten en regelmatig de temp controleren.
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie al eens geprobeerd om van de bladeren daadwerkelijk coke of base te maken? Mijn eerste doel is in ieder geval om de plantjes groot te krijgen en eerst eens de bladeren te kauwen. hiervoor, begreep ik, moet je al het nodige geduld hebben.
Vol verwachting klopt mijn hart.

jaccovw zei:Al 49 plantjes boven de grond en zijn nu zo'n 7cm groot. Dat wordt nu een grote uitdaging, ik moet ze binnenkort gaan verpoten. Het kasje waarin ze nu staan is maar zo'n 10 cm diep. Ik begreep op het forum dat het nu belangerijk is, dat ze in diepe potten worden verpoot, omdat ze vooral diep wortellen. En nu nog op zoek naar een goede lamp. Ze groeien sneller dan ik had verwacht. Ik houd jullie op de hoogte. Tips zijn altijd welkom.
TimKGB zei:als t zo lukt... was er al laaaaang een goie nederlandse coke op de markten koste t echt geen 25 per halfje meer
![]()
![]()
Paddo100 zei:TimKGB zei:als t zo lukt... was er al laaaaang een goie nederlandse coke op de markten koste t echt geen 25 per halfje meer
![]()
![]()
als je de mensen kent...niet
ik heb bijna pure coke voor 30...
ik dacht dat als je een kilo koop je 13.000 kwijt bent in nederland...
libertas zei:Het lukt, maar valt niet mee. Zaden van Vreeken zijn sinds een week of zes boven de grond. En toen per ongeluk overbewaterd. Iemand trouwens enig idee welke cultivar het betreft? De bladeren hebben een afgeronde rand.
In swim's geval zijn ze nog niet zo hard gegroeid, een enkeling is mooi ontwikkeld. Na verpotten (tegen alle adviezen in meteen in twee liter) zijn alle verpotte zaailingen er veel beter bij gaan staan en mooi gaan groeien. In palm/bonsai/varengrond, met wat bladgroen-plus en beendermeel toegevoegd. Onder achttien uur licht van een paar spaarlampjes en verder daglicht door de ramen.pepito zei:jaccovw zei:Al 49 plantjes boven de grond en zijn nu zo'n 7cm groot. Dat wordt nu een grote uitdaging, ik moet ze binnenkort gaan verpoten. Het kasje waarin ze nu staan is maar zo'n 10 cm diep. Ik begreep op het forum dat het nu belangerijk is, dat ze in diepe potten worden verpoot, omdat ze vooral diep wortellen. En nu nog op zoek naar een goede lamp. Ze groeien sneller dan ik had verwacht. Ik houd jullie op de hoogte. Tips zijn altijd welkom.
Hoe snel groeien ze nu na de eerste groeispurt na ontkieming? bleven zaadhulzen ook zo lang op de top? welk groeimedium/mest/licht gebruik je? alles conform adviezen vreeken of cocagrowers? benieuwd!
libertas zei:Sylvania fast-start daylight spaarlampjes. Maar 15 watt, twee stuks levert 150 watt aan groeilicht.
Alleen bijna nergens te krijgen. SWIM heeft er meer nodig. Van die lamp die jij noemt, had ik nog nooit gehoord. 400 watt HPS is voor SWIM uitgesloten. SWIM wil het een beetje normaal houden qua warmte-ontwikkeling en stroomverbruik, alsook qua evt lichtoverlast.
Een batterij aan spaarlampjes eromheen en erboven lijkt SWIM voorlopig ideaal. Ben benieuwd of ze daarmee genoegen nemen. Het is tenslotte geen wiet. Heel andere lichtbehoefte enzo.
Jij nog ideeen, Pepito? Kun je meer vertellen over die nieuwe lamp?