Slik vanaf mijn 19e benzodiazepines in alle soorten en maten. Rond mijn 22ste kreeg ik voor vast diazepam op recept omtrent mijn lichamelijke gesteldheid door de amfetamine, destijds werkte deze medicijnen allang niet meer psychisch en was puur lichamelijk afhankelijk ervan. Natuurlijk psychisch ook wel maar het effect waarom ik ze nam was allang weg. Op mijn 20ste had ik al een extreem hoge tolerantie aangezien dit zich bij benzodiazepine zeer snel opstapeld. Maar vanaf mijn 22ste was diazepam zo normaal net als een suikerpatient insuline heeft had ik mijn diazepam nodig. Ben op mijn 23ste vanwege een bijkomende heroine verslaving met de diazepam gaan afbouwen, werd opgenomen kreeg ritalin als test werd doodziek en kreeg vanaf die dag inplaats dan diazepam 8mg ineens 200mg tranxene per dag in pillen van 50mg verdeeld, ben kort daarna met ontslag gegaan en had dus inplaatst van diazepam ineens tranxene, dit werd door mijn arts gewoon opgepakt en stond eigenlijk op 100mg tranxene en 110methadon maar dat is een heel ander verhaal methadon. Maar door een fout bij de apotheek gaven ze me inplaats van 2x50mg per dag 4x50mg tranxene per dag. Dus ik zat met 200mg tranxene en 110mg methadon per dag, voor het eerst voelde ik weer een beetje van de benzo's aangezien 20mg tranxene gelijk staat aan 15mg diazepam en dus de dosis tranxene gelijk stond aan in totaal 150mg diazepam. Dit is een rekensom en deze heb ik via google gebruik altijd diazepam als vergelijking met andere benzo's om een gemiddelde te hebben, artsen doen dat ook vaak bv 2.5mg lorazepam is 10mg valium euhm 2mg rivotril is 10mg valium en ga zo maar door zo kun je dus 10mg tranxene omrekenen naar 7.5mg valium natuurlijk werken de meeste benzo's verschillende in werkingsduur bij tranxene is dat in totaal 36 uur voordat de halfwaarde intreed dus iedere dag overlapte de ene dosis tranxene de andere want nam die 4stuks allemaal tegelijk.. Nu een jaar verder ben ik afgebouwd naar 5mg, had ook een onderhoudsdosis kunnen nemen maar methadon werkt bij mij beter voor mijn problemen als een benzo dus heb besloten er helemaal mee te stoppen. Nu is de vaste regel je aantal jaren gebruik 6 jaar delen door 10 en zoveel maanden moet de afbouw duren. Nou ben ik dus in totaal 195 mg afgebouwd en over 6 weken gaat de laatste 5mg eraf. Nu zou ik willen vragen of hier meer mensen zijn die na een paar jaar intensief benzogebruik na langzaam afbouwen zijn gestopt, wat kan ik verwachten ik ken de hevige ontwenning bij direct staken, maar ze zeggen dat als je goed afbouwt de klachten van de ontwenning aanzienelijk kunnen afnemen. Ik rook dagelijks een gram wiet maar merk dat ik de laatste tijd steeds actiever wordt. Slik ook nog 140mg methadon, en rook mijn wiet verdeeld over 6 kleine jointjes.. Maar even terug naar mijn vraag of de ontwenning echt veel lichter is bij afbouwen en dat puur alleen benzo's ik verwacht dat het niet hevig wordt aangezien ik heel rustig heb afgebouwd.. Maar maakt de ontwenning echt zoveel verschil bij afbouwen ik weet het niet, geen ervarig mee kan iemand mij hierover meer vertellen en misschien wat me te wachten staat het positieve en het negatieve. Ben zeer gemotiveerd om met de pammetjes volledig te stoppen maar als mijn lichaam net als bij methadon zo erg protesteert weet ik het ook niet meer.. iniedergeval stoppen gaat gebeuren maar wat gebeurt erna?