Benzo verslaving uit de hand gelopen

benzogek

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Sinds een week of 2 zit ik flink aan de oxzazepam. Gebruik nu 2 weken gemiddeld 200-300 mg per dag (ja ik heb een flink benzo verleden) ik voel hier vrij weinig van word niet suf en functioneel gewoon prima

Voordat het uit de hand loopt wil ik vanaf morgen af gaan bouwen. (Misschien is direct stoppen ook een optie omdat ik het nog maar kort slik) maar ik ben bang dat door de grootte hoeveelheid per dag dit niet mogelijk is.

Wat raden jullie mij aan qua stoppen? Kan het afbouwen snel omdat ik het nog maat 2 weken gebruik wat is hier over jullie mening? Privé berichten zijn ook zeer welkom.

Bedankt voor alle hulp alvast.

_shikantaza

Badass junkie
Hallo allemaal,

Sinds een week of 2 zit ik flink aan de oxzazepam. Gebruik nu 2 weken gemiddeld 200-300 mg per dag (ja ik heb een flink benzo verleden) ik voel hier vrij weinig van word niet suf en functioneel gewoon prima

Voordat het uit de hand loopt wil ik vanaf morgen af gaan bouwen. (Misschien is direct stoppen ook een optie omdat ik het nog maar kort slik) maar ik ben bang dat door de grootte hoeveelheid per dag dit niet mogelijk is.

Wat raden jullie mij aan qua stoppen? Kan het afbouwen snel omdat ik het nog maat 2 weken gebruik wat is hier over jullie mening? Privé berichten zijn ook zeer welkom.

Zeker wel afbouwen, je bent waarschijnlijk gekindled door gebruik en afbouw in het verleden. Hoe snel? Lastig, maar ik zou mikken op een week om af te bouwen. En mocht dat niet gaan, ga dan langs de huisarts.

OtherShore

Badass junkie
Ja wat @dupont zegt dus, want het klinkt wel alsof er sprake is van een stukje tolerantie en dat zal te maken hebben met je eerdere gebruik. Dan zou ik idd het zekere voor het onzekere nemen en wel afbouwen, maar er niet te lang over doen.

Afbouwen is normaal gesproken niet nodig na twee weken benzodiazepine gebruik. Tenminste, die richtlijn houden artsen aan. In jouw geval ligt dat net iets anders.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo allemaal,

Dat je van zulke hoge doses weinig voelt is wel een teken dat je last hebt van tolerantie. En tolerantie zorgt dus voor bijwerkingen als je de oxazepam niet meer neemt.

Misschien moet je eerst eens proberen of je drie dagen lang 100 milligram per dag kunt nemen (de helft van 200 mg)? Als dat niet tot te veel bijwerkingen leidt dan kun je weer drie dagen proberen 50 milligram te nemen. En zo elke 3 dagen weer de dosis met de helft verminderen. Als je te veel bijwerkingen ervaart, dan de dosis stabiliseren en langzamer afbouwen.

Ik denk dat je na 2 weken met zulke hoge doses wel last zult krijgen van allerlei bijwerkingen. Stop dus niet cold turkey. En overweeg hulp te zoeken. Want er is natuurlijk een reden waarom je zoveel benzo's ging slikken. Als je daar niks aan doet, en als je zoveel benzo's thuis klaar hebt liggen, dan is er al snel een neiging om meer te pakken dan nodig voor het afbouwen en ben je weer terug bij af.

Laatst bewerkt:

Paranoize.

Badass junkie
Hallo allemaal,

Als je een paar dagen voor jezelf kunt veroorloven kan je rap afbouwen en door de zure appel heenbijten. Alleen jij weet of het je gaat lukken of niet. Kindling is inderdaad een ding........

benzogek

Dankjewel voor alle reacties!. Ik neem het er vandaag nog even van en dan ga ik afbouwen. Begin morgen op 150mg , zondag 120 mg , maandag 70 mg , dinsdag 30 en probeer woensdag te stoppen. Klinkt dit als een goed idee?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dankjewel voor alle reacties!. Ik neem het er vandaag nog even van en dan ga ik afbouwen. Begin morgen op 150mg , zondag 120 mg , maandag 70 mg , dinsdag 30 en probeer woensdag te stoppen. Klinkt dit als een goed idee?
Ik denk dat je voorstel te langzaam afbouwt in het begin, en te snel op het laatst.
Liever beginnen bij 150 mg - 100 mg - 75 mg - 50 mg - 25 mg- 12,5 mg - 0 mg.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik denk dat je voorstel te langzaam afbouwt in het begin, en te snel op het laatst.
Liever beginnen bij 150 mg - 100 mg - 75 mg - 50 mg - 25 mg- 12,5 mg - 0 mg.
Maar dit is natuurlijk terwijl je goed let op bijwerkingen he! Want zo'n afbouwschema kan veel te snel zijn als je al gewend bent. Doorgaans duurt afbouwen van benzo's 6 tot 12 weken. Dus stel ook niet te hoge eisen aan jezelf.

benzogek

Ik houd jullie op de hoogte! Misschien valt d'r afkick reuze mee omdat ik net 1.5 a 2 weken zo extreem bezig ben. Kan ook gewoon in de ochtend 50 nemen en aan kijken wat het met me doet in de loop van de dag! Zo nodig neem ik nog wat bij. Eerlijk gezegd verwacht ik weinig afkickverschijnselen. 5 van 10mg. Iedereen bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:

ruuupert

Newbie
Ik kan uit ervaring spreken afkicken van benzo s is niet best. Zelf slikte ik 25x 8mg flubromazpam en lorazepam ook toen t geld op was eff. Paar dagen / week cold turkey. Pfffffff dacht dat ik kapot ging

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Ik kan uit ervaring spreken afkicken van benzo s is niet best. Zelf slikte ik 25x 8mg flubromazpam en lorazepam ook toen t geld op was eff. Paar dagen / week cold turkey. Pfffffff dacht dat ik kapot ging
Dat ga je ook..letterlijk. Gevaarlijk spelletje!

benzogek

Ik heb nu 1.5 week benzo's flink misbruikt (dagen van 100-300 mg per dag) vandaag laatste 100mg ingenomen ik ga de rest van de dag niets meer nemen en morgen aan kijken of cold Turkey mij gaat lukken. Zal ik veel afkick ervaren of zal het wel mee vallen aangezien ik dit nog maar max 1.5/ 2 weken doe? En ja ik weet het is enorm veel mg per dag maar heb een hoge tolerantie.

benzogek

Dat ga je ook..letterlijk. Gevaarlijk spelletje!
Ik heb nu 1.5 week benzo's flink misbruikt (dagen van 100-300 mg per dag) vandaag laatste 100mg ingenomen ik ga de rest van de dag niets meer nemen en morgen aan kijken of cold Turkey mij gaat lukken. Zal ik veel afkick ervaren of zal het wel mee vallen aangezien ik dit nog maar max 1.5/ 2 weken doe? En ja ik weet het is enorm veel mg per dag maar heb een hoge tolerantie.

benzogek

_shikantaza

Badass junkie
Hoe het zal gaan weet niemand. Afbouwen is wel de verstandigste optie, en dan weet je ook dat de afkick waarschijnlijk wel hanteerbaar zal zijn. Cold turkey is geen goed idee.

benzogek

Hoe het zal gaan weet niemand. Afbouwen is wel de verstandigste optie, en dan weet je ook dat de afkick waarschijnlijk wel hanteerbaar zal zijn. Cold turkey is geen goed idee.
We gaan het zien! Maar omdat ik er vrij kort aan zit hoop ik op geen afkick verschijnselen

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik ben er onderhand achter dat als je je er nou eenmaal bij neer kan legt dat benzo afbouw gewoon OOOONTZETTEND langzaam gaat áls je nageneog of geen bijwerkingen wil krijgen, het al een heel groot deel van de rede van gebruik weg haald. Nadeel van de bijwerkingen van benzo is in de meeste gevallen (was bij mij vooral het geval) dat het "precies" datgene waarvoor je de benzo nam (angst, axietty, slapeloosheid enz) precies dat gene daarna vergert, Erger dan voor je ooit een die benzo genomen had. Zelfs al is de rede waarvoor die angst of noem maar op, is opgelost. Je betaald altijd terug het tegenovergestelde van wat je van benzo gekregen heb MET rente!!

Ik heb nu in 3 maanden afgebouwd van 30mg dia per dag naar nagenoeg nul maar accepteer dat ik hier en daar in de week, vooral als ik veel werk en nogmeer vooral als me wisseldiensten even kutlopen, ik nog een benzo'tje nodig heb.

Ik kan wel zo even tussendoor zeggen (YEAH :cheerpompom:) ik niet meer lichamelijk afkick ervaar als ik niet neem sinds misschien wel 2 jaar. Tijd gaat hard en de valstrik was ver voorzien in me leven en toch viel ik er in en brak ik van alles, als jullie begrijpen wat ik bedoel :)

_shikantaza

Badass junkie
We gaan het zien! Maar omdat ik er vrij kort aan zit hoop ik op geen afkick verschijnselen
Hoop is goed maar in dit geval niet verstandig. Je hebt vaker met dit blijltje gehakt, bent naar alle waarschijnlijkheid gekindled (zie https://www.benzoinfo.com/kindling/) waardoor iedere afbouw zwaarder wordt dan de vorige. Bovendien heb je fikse hoeveelheden gebruikt. Je loopt gevaar op een toeval als je cold turkey gaat.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik had je al afgeraden om in één keer te stoppen.

Ik denk dat je na 2 weken met zulke hoge doses wel last zult krijgen van allerlei bijwerkingen. Stop dus niet cold turkey.

benzogek

Ik deed het niet voor angst/paniek aanvallen. Gewoon omdat ik het relaxte gevoel van benzo's lekker vind

De Zandman

DF-koning
Waarom bespreek je deze kwestie niet met een arts, je huisarts bijvoorbeeld?
Wij zijn leken, en we kunnen wel vanalles gaan voorstellen qua afbouw schema's, maar wij zijn geen arts en een benzo afbouw is ronduit levensgevaarlijk als je het verkeerd aanpakt.
Ga naar je huisarts is mijn advies!

_shikantaza

Badass junkie
Waarom bespreek je deze kwestie niet met een arts, je huisarts bijvoorbeeld?
Wij zijn leken, en we kunnen wel vanalles gaan voorstellen qua afbouw schema's, maar wij zijn geen arts en een benzo afbouw is ronduit levensgevaarlijk als je het verkeerd aanpakt.
Ga naar je huisarts is mijn advies!
Goed advies, zou ik zeker aanraden. Echter! Ik ben zorgverleners tegen gekomen die er de ballen verstand van hadden. In mijn psychiatrie-carrière meer onkunde dan wijsheid zelfs. Dan zijn hier zat mensen die er meer van weten.

Laatst bewerkt:

N3K0

Badass junkie
Sommige mensen vragen dingen maar willen alleen maar horen wat ze willen horen.

Doe het dan maar lekker op je eigen manier en ga cold turkey afkicken.

Vertel ons nadat dat gelukt is maar hoe het is gegaan.😎💪🏻

benzogek

Je hebt dagen 300mg Oxazepam gehad, dat is het zesvoudige van een standaard dosis. Neem nou geen risico's.
Kijk ik moet 4 dagen werken en kan ff niet aan benzo's komen. Denk je dat ik mij die 4 dagen gewoon normaal ga voelen zonder bijwerkingen?daarna ga ik netjes afbouwen

_shikantaza

Badass junkie
Kijk ik moet 4 dagen werken en kan ff niet aan benzo's komen. Denk je dat ik mij die 4 dagen gewoon normaal ga voelen zonder bijwerkingen?daarna ga ik netjes afbouwen
Dat staat gelijk aan cold turkey, wat je hier door meerdere mensen is afgeraden.

En doe jezelf en de mensen om je heen een lol en ga niet autorijden of zware machines bedienen met 300mg Oxazepam in je mik, of als je cold turkey gaat, dat is ook heel link.

Desnoods meld je je ziek en ga je thuis afbouwen. Dit heeft de potentie om te eindigen in drama.

Laatst bewerkt:

benzogek

Kijk ik moet 4 dagen werken eKijk ik moet 4 dagen werken en kan ff niet aan benzo's komen. Denk je dat ik mij die 4 dagen gewoon normaal ga voelen zonder bijwerkingen?daarna ga ik netjes afbouwen Citaat n kan ff niet aan benzo's komen. Denk je dat ik mij die 4 dagen gewoon normaal ga voelen zonder bijwerkingen?daarna ga ik netjes afbouwen

MR_CHIP

Badass junkie
nee nog niet .... het heeft tijd nodig maar zodra je lichaam merk dat die spiegel in je bloed gaat dalen , dan ga je denk ik echt flink afzien

benzogek

Ben aan het afbouwen vandaag 160 mg morgen 120 mg , maandag 80 mg dinsdag 40 mg en woensdag 20 mg donderdag niets meer

Bovenaan