Benzo afbouwen

Jazz35

Wijs gebruiker
Goed bezig!
Het gaat je vast wel lukken!
Lief. ♥️ En... no doubt in my mind. Ik heb zó veel zin om het niet meer te nemen!!! Durf alleen niet goed cold turkey, vanwege de door velen van jullie beschreven symptomen, waaronder psychose (@_shikantaza toch?). Zat deze zomer al tegen een psychose aan, daar wil ik liever van wegblijven ditmaal. 😅

Raver

Badass junkie
Lief. ♥️ En... no doubt in my mind. Ik heb zó veel zin om het niet meer te nemen!!! Durf alleen niet goed cold turkey, vanwege de door velen van jullie beschreven symptomen, waaronder psychose (@_shikantaza toch?). Zat deze zomer al tegen een psychose aan, daar wil ik liever van wegblijven ditmaal. 😅

Hoeveel mg omgerekend zit je nu op qua Diazepam? Psychose is zeer zeldzaam hoor! Wel verwarring , hallucinaties etc. Maar echt een full blown psychose is zeldzaam. Maar goed je bent er gevoelig voor dus begrijp ik?

Hier gaat het met ups en downs. Word alleen geteisterd door hoofdpijn als ik een actieve dag gehad heb. M'n draagkracht is nog erg laag. Heel vervelend.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ah, da's balen zeg @Raver !! Ik gun je écht dat het wat sneller vooruit gaat nu. 🩵

Ik sta stil qua hoeveelheid. Zit in een werkachtbaan tot 25 november. Dan anderhalve maand vrij. O.a. om af te bouwen naar (hopelijk) nul. Ik probeer nu tussen de 0.5 en 0.75 in de nacht te nemen. Nu net 0.5 op en iets meer quetiapine (in overleg), dat helpt een beetje...

Bipolair ja, dus wel wat aanleg voor psychose. Nooit full blown gehad hoor, maar deze zomer liep het wel een beetje uit de hand allemaal. Toen leek ik wel een colafles waar te hard mee was geschud. Obsessieve gedachten en ideeën tierden welig zullen we maar zeggen. 😬😅

_shikantaza

Badass junkie
Klopt, maar dat was met name doordat ik in een week zo goed als geen slaap kreeg. Indirect dus ontwenning.

Jazz35

Wijs gebruiker
O, herstel! Dat was @Raver inderdaad even niet duidelijk lees ik nu. 😬 Nee helaas dus. Ietsje meer (ik rekende in bromazolam). Maar over twee maanden ben ik clean.

Jazz35

Wijs gebruiker
Pffffff, ik had vandaag het gevoel alsof ik een metalen stolp over mijn hoofd had waaronder zeven uur lang non stop met bestek tegen elkaar gekletterd werd. O ja, de tl-lampen leken wel laserstralen. En dat terwijl ik een training aan het geven was. Superrrr!! 😖😅

Totaaaaal overprikkeld nu. Ga een koptelefoon met brown noise aanzetten, een boek lezen en vanavond PRIKKELARMOE opzoeken.

Herkenbaar dit?

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ik zit sinds maandag op 1 mg. Het is nog steeds bij vlagen vrij heftig, afgelopen nachten zeer slecht geslapen. Gevoel alsof er 1000 tl balken aanstaan in mijn hoofd. Ik val wel in slaap, maar een uur later klaar wakker met een bonzend hart en met veel angst en paniek; kan dan niet verder slapen. Tegen de ochtend, om 6 uur kan ik vaak nog een uurtje slapen. Deze week doorzetten, zit volgende week aan mijn laatste strip, vind het heel spannend. Kan momenteel niet werken. Probeer veel buiten te zijn en om de dag anderhalf uur te sporten (ik moet me erheen slepen!). Wat een @@@zooi zijn die benzodiazepines. Iemand nog tips voor het slapen? 28 november eindgesprek met psychiater en psycholoog. Ruim twee jaar onderweg nu, van burn-out en depressie naar een hele lijst aan pillen. En ben er nog niet. Sterkte voor iedereen!

Manu76

Badass junkie
Iemand nog tips voor het slapen?
Wat doe je al om goed te slapen?

- ritme?
- stretchen?
- dieet?
- boekje lezen voor slapen?
- vitamientjes in de ochtend?
- avond wandeling?
- warme douche voor het slapengaan?
- max aantal minuten slapen overdag?

Etc.. Wat doe je momenteel voor je slaapritme?

Raver

Badass junkie
Wat Manu al zegt inderdaad.

Soms is de truc om acceptatie te vinden in de ellende. Want het is nu eenmaal gewoon super heftig.
Misschien dat de klachten van burnout misschien ook wat op gaan spelen. De enorme hoeveelheid stress die je lichaam te verduren krijgt is niet mals.

De onrust savonds en snachts zijn herkenbaar. Vooral de paniekaanvallen na ontwaken zijn intens; de verwarring die daarbij komt kijken... Het is heftig , maar het gaat voorbij. Dit is niet voor altijd. Waarschijnlijk zit je nu in de acute fase. Geef het de tijd.

Ik slik zelf Quetiapine en Magnesium in de avond. Gebruik je al Magnesium?

Sterkte man.

_shikantaza

Badass junkie
Ik zit sinds maandag op 1 mg. Het is nog steeds bij vlagen vrij heftig, afgelopen nachten zeer slecht geslapen. Gevoel alsof er 1000 tl balken aanstaan in mijn hoofd. Ik val wel in slaap, maar een uur later klaar wakker met een bonzend hart en met veel angst en paniek; kan dan niet verder slapen. Tegen de ochtend, om 6 uur kan ik vaak nog een uurtje slapen. Deze week doorzetten, zit volgende week aan mijn laatste strip, vind het heel spannend. Kan momenteel niet werken. Probeer veel buiten te zijn en om de dag anderhalf uur te sporten (ik moet me erheen slepen!). Wat een @@@zooi zijn die benzodiazepines. Iemand nog tips voor het slapen? 28 november eindgesprek met psychiater en psycholoog. Ruim twee jaar onderweg nu, van burn-out en depressie naar een hele lijst aan pillen. En ben er nog niet. Sterkte voor iedereen!
Wat mij wel heeft geholpen is een keer erg laat naar bed gaan (3:00 of o) met de volgende dag geen verplichtingen. Dat door takhet ritme op een prettige manier.

Oh de horror van gestresst wakker worden elke ochtend. Ellende. Maar ‘t is tijdelijk.

En tsja, de klote pillen van de psychiater… maakte alles nog erger. Uiteindelijk zat de oplossing in mezelf.

_shikantaza

Badass junkie
Man man man. Dat is echt zo frusterend hé. Ik heb er al een halve dag opzitten om 9.00 sochtend omdat ik met stresslevel 100 wakker word om 05.00. Het is bijna bijzonder wat voor'n invloed die pilletjes hebben!
Onvoorstelbaar klote. En ik had ook vaak de raarste dromen / fantasieën. Mensen bezoeken die ik in geen 20 jaar had gezien enzo.

Ik ging meestal ff een appeltje eten of de vaatwasser uitpakken als ik weer eens voor dag en dauw wakker werd. Dan soms ff Netfixen, en een enkele keer sliep ik dan nog een uurtje en dat was me een rijkdom zeg.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Hoe is t met mijn medestrijders? De afgelopen 4 dagen zijn echt heel goed geweest. Langere diepe slaap (intens dromen) en overdag helder, weinig last van ontwenning. Het lukt nu zelfs om zonder medicatie in slaap te vallen. Gisteren en vandaag er om 6 uur uit om vervolgens om 9 u in Utrecht te zijn voor het geven van een presentatie. Zag er als een berg tegenop niet wetend of ik t zou volhouden. Alles geaccepteerd, ook de angst en spanning tijdens de lange rit, en het is allemaal goed gegaan. Kan bijna weer 40u werken (met een maandinkomen van 20k 🙂, dat is wel heel lekker, en geeft rust). Benzovrij leven, heerlijk. Nooit meer die troep in huis.

Wel nog elke werkdag intensief sporten en op tijd naar bed (22u).

Jazz35

Wijs gebruiker
Wow, dat gaat lekker @Vinidi84 ! Wat fijn dat de paws je momenteel bespaard blijven. En wat goed dat je die angst en spanning gewoon even kon accepteren. Da's écht knap!

Vinidi84

Belezen gebruiker
Wow, dat gaat lekker @Vinidi84 ! Wat fijn dat de paws je momenteel bespaard blijven. En wat goed dat je die angst en spanning gewoon even kon accepteren. Da's écht knap!
Ja echt wel. Hopelijk blijven die paws mij bespaard. Besef echter ook dat het een grillig iets is, en dat het volgende week zo weer anders kan zijn. Nu even genieten van het moment, ben onderweg naar de sportschool (zin in!).

Jazz35

Wijs gebruiker
Ja echt wel. Hopelijk blijven die paws mij bespaard. Besef echter ook dat het een grillig iets is, en dat het volgende week zo weer anders kan zijn. Nu even genieten van het moment, ben onderweg naar de sportschool (zin in!).
En wie weet komt het ook helemaal níet hè! Kan ook zomaar. :)

Ik ga ook naar de gym. Heerlijk! Enjoy.

Raver

Badass junkie
Er is ook zeker een groot gedeelte van de mensen die geen langdurige paws zal krijgen. Maar dat je brein even nodig gaat hebben om te herstellen is een feit. De vraag is alleen in hoeverre je daar last van gaat krijgen. Het zijn iig goede vooruitzichten zo!

Brakka Mang

Badass junkie
Hoe is t met mijn medestrijders? De afgelopen 4 dagen zijn echt heel goed geweest. Langere diepe slaap (intens dromen) en overdag helder, weinig last van ontwenning. Het lukt nu zelfs om zonder medicatie in slaap te vallen. Gisteren en vandaag er om 6 uur uit om vervolgens om 9 u in Utrecht te zijn voor het geven van een presentatie. Zag er als een berg tegenop niet wetend of ik t zou volhouden. Alles geaccepteerd, ook de angst en spanning tijdens de lange rit, en het is allemaal goed gegaan. Kan bijna weer 40u werken (met een maandinkomen van 20k 🙂, dat is wel heel lekker, en geeft rust). Benzovrij leven, heerlijk. Nooit meer die troep in huis.

Wel nog elke werkdag intensief sporten en op tijd naar bed (22u).
Goed bezig, je kan trots op jezelf zijn💪🏾🥳

Jazz35

Wijs gebruiker
En hoe is het nu met je? Still going strong?

Vinidi84

Belezen gebruiker
En hoe is het nu met je? Still going strong?
Hi Jazz. Het gaat nog steeds goed; mijn mentale klachten die ik nu nog heb, herken ik van voor mijn burn-out (angst gerelateerd). Dat zware depressive gevoel is uit mijn systeem, dus dat was echt wel een benzo gerelateerd. Mijn natuurlijke slaap met gezonde dromen hersteld steeds beter. Afgelopen twee nachten zeker 8u geslapen, en ik word hooguit 2x wakker tussendoor. Sporten blijf ik dagelijks doen. In beweging blijven is het beste. Hoe is het met jou?

Jazz35

Wijs gebruiker
Hi Jazz. Het gaat nog steeds goed; mijn mentale klachten die ik nu nog heb, herken ik van voor mijn burn-out (angst gerelateerd). Dat zware depressive gevoel is uit mijn systeem, dus dat was echt wel een benzo gerelateerd. Mijn natuurlijke slaap met gezonde dromen hersteld steeds beter. Afgelopen twee nachten zeker 8u geslapen, en ik word hooguit 2x wakker tussendoor. Sporten blijf ik dagelijks doen. In beweging blijven is het beste. Hoe is het met jou?
Wow, goed om te lezen zeg. Lekker bezig! ♥️ Met mij gaat het goed (ik heb een topic geopend in het verslaving-subforum, mocht je mee willen lezen). Zit momenteel op 0,5 mg bromazolam (= 5 mg diazepam). Woensdag ga ik naar 0,4! Plan is nu iedere week 0,1 eraf. Ik ben er klaar mee. Geen last van bijverschijnselen momenteel. Dus dat is superfijn! Ik heb deze maand nauwelijks werk staan ( ben freelancer, net als jij), en ik gun mezelf de maand vrij om lekker af te bouwen naar (hopelijk) 0. Dagelijks sporten (plus gezonde voeding) is ook hier het wondermiddel bij uitstek.

Laatst bewerkt:

Vinidi84

Belezen gebruiker
Heej Jazz, met mij gaat het goed. Ik slaap sinds een aantal weken in en door zonder enige vorm van medicatie. Ook het diepe slapen hersteld verder, dat merk ik aan de films die allemaal afspelen in mijn dromen. Mijn angststoornis is goed onder controle en kan eigenlijk bijna alles weer doen. Alcohol en bepaald eten is oppassen geblazen, die kunnen echt klachten weer triggeren. Als ik een lange reis moet maken met een lange dag neem ik helaas nog wel wat mee, voor het gevoel, ik heb iets bij me als het misgaat. Gebeurt nooit, maar dit is een lastige. Heb 2,5 jaar zo geleefd, en nu moet het uit mijn systeem.

Jazz35

Wijs gebruiker
Heej Jazz, met mij gaat het goed. Ik slaap sinds een aantal weken in en door zonder enige vorm van medicatie. Ook het diepe slapen hersteld verder, dat merk ik aan de films die allemaal afspelen in mijn dromen. Mijn angststoornis is goed onder controle en kan eigenlijk bijna alles weer doen. Alcohol en bepaald eten is oppassen geblazen, die kunnen echt klachten weer triggeren. Als ik een lange reis moet maken met een lange dag neem ik helaas nog wel wat mee, voor het gevoel, ik heb iets bij me als het misgaat. Gebeurt nooit, maar dit is een lastige. Heb 2,5 jaar zo geleefd, en nu moet het uit mijn systeem.
Klinkt supergoed zeg, gefeliciteerd!!! En zeer herkenbaar, als je jarenlang zo geleefd hebt, is het niet plots uit je systeem. Heel herkenbaar ook, die films die zich 's nachts afspreken in je hoofd. Ik hoop dat dat op den duur wel wat minder wordt. Best vermoeiend soms. 😅

Bovenaan