De Zandman
DF-koning
Gefeliciteerd! Al lekker lang van die bromazolam af! Knap gedaan hoor, niet iedereen lukt dit, het is werkelijk een hele gemene benzo....chapeau iig!
Wat neem jij nu nog precies voor de nacht?Gefeliciteerd! Al lekker lang van die bromazolam af! Knap gedaan hoor, niet iedereen lukt dit, het is werkelijk een hele gemene benzo....chapeau iig!
Ik neem 100 mg quetiapine en 10 mg zolpidem voor de nacht.Wat neem jij nu nog precies voor de nacht?
Vergeet ook niet te praten met lieve mensen 😘Werken, afleiding zoeken, sporten etc blijven belangrijke dagelijkse activiteiten om niet verder terug te vallen. Dat ik goed slaap komt later wel weer.
Zet hem op… blijf zelf even een aantal weken op 12,5 mg diazepam. Overlijden van mijn moeder heeft er dusdanig ingehakt, dat is weer angstiger ben, en erg slecht slaap. Heb een hele fijne huisarts, die mij gewoon de herhaalrecepten gegeven heeft voor de komende periode. Geen gezeur gelukkig. Werken, afleiding zoeken, sporten etc blijven belangrijke dagelijkse activiteiten om niet verder terug te vallen. Dat ik goed slaap komt later wel weer.
Balen joh, maar je hebt 't aangekaart! Goeie stap. Je zou nog een keer je onvrede kunnen uiten hierover, en als je alsnog 0 op het rekest krijgt, kun je naar de patiëntvertrouwenspersoon toe stappen met je onvrede en eventueel een klacht. Blijf voor jezelf opkomen 👍.Ik heb net een telefonisch consult met de psychiater gehad omdat ik op deze manier gewoon echt niet eens tot woensdag kan wachten voor ik weer een gesprek met mijn gewone behandelaar heb en het dan pas overlegd kon worden met de psychiater. Maar die zei net dat hij al heel coulant was pas dat ik die tussenstap van 2,5 naar 1 naar 0 mocht doen in plaats van meteen van 2,5 naar 0.
Dus ik zit er even helemaal doorheen nu🥺
Zoals met jullie ❤️Vergeet ook niet te praten met lieve mensen 😘
Ok en dat werkt nog goed? Ik werd van Zolpidem depressief… heb nu Zopiclon halve tablet per nacht, werkt voor mij beter, en minder klachten na die tijd. Wat naar man dat je zo weinig slaapt ondanks de medicatie, ik slaap ook slecht dus weet hoe het is, slaap ongeveer 5 uurtjes met twee x wakker worden.Ik neem 100 mg quetiapine en 10 mg zolpidem voor de nacht.
Daar krijg ik een uurtje of 4, 5 slaap mee als er verder geen onderbrekingen zijn.
Zow dat is een relaxte huisarts. Die snapt in ieder geval dat je in de shit komt als je zonder komt te zitten.Nou, op dit moment in de KLM-lounge aan het wachten op mijn vlucht naar de US. Altijd maar weer hopen dat ze met quetiapine en bromazolam niet uit m'n koffer vissen. Gelukkig heb ik een gestempelde en ondertekende brief van mijn huisarts erbij gestopt (ze heeft óók voor de bromazolam getekend, de schat). Maar tóch altijd effe zweten. Want het idee daar dadelijk zonder te komen zitten boezemt me uiteraard alweer angst aan. 🤐😅
Dat is wel erg prettig. Vreselijk die afhankelijkheid. Wens je een prettige reis toe.Nou, op dit moment in de KLM-lounge aan het wachten op mijn vlucht naar de US. Altijd maar weer hopen dat ze met quetiapine en bromazolam niet uit m'n koffer vissen. Gelukkig heb ik een gestempelde en ondertekende brief van mijn huisarts erbij gestopt (ze heeft óók voor de bromazolam getekend, de schat). Maar tóch altijd effe zweten. Want het idee daar dadelijk zonder te komen zitten boezemt me uiteraard alweer angst aan. 🤐😅

Gebruikte je destijds nog stimulanten?Ja ik heb vroeger ook wel een slaaponderzoek gehad in het ziekenhuis en mijn melatonine aanmaak klopt ook geen reet van. Ik maak het pas veel later aan dan normaal, veel minder dan normaal, en breek het pas veel later dan normaal af.
Groene lijn is normaal, rood was bij mij.
Dus naast mijn complexe Ptss met alle slaaproblemen die erbij komen, benzo-verslaving heb ik dit ook nog eens. Dus ik ben echt heel benieuwd hoe dat straks gaat als ik van de benzo's af ben.
Bekijk bijlage 59669
Gebruikte je destijds nog stimulanten?
PTSS en stress maakt alles hormonaal stuk in je lichaam. Daar heb je geen pillen voor nodig.Nee dat was nog voordat ik ging gebruiken.
PTSS en stress maakt alles hormonaal stuk in je lichaam. Daar heb je geen pillen voor nodig.
Je kan denk ik beter iets langzamer afbouwen dan af en toe extra nemen. Als je af en toe extra neemt onderbreek je het afbouwproces. Je krijgt dan weer schommelingen in de bloedspiegel, waardoor je ontwenningsverschijnselen uiteindelijk weer gaan toenemen.En mocht het echt een keer te heftig zijn en ik wat belangrijks hebben dan kan ik dus in het uiterste geval wel een keer wat extra's pakken.
Je kan denk ik beter iets langzamer afbouwen dan af en toe extra nemen. Als je af en toe extra neemt onderbreek je het afbouwproces. Je krijgt dan weer schommelingen in de bloedspiegel, waardoor je ontwenningsverschijnselen uiteindelijk weer gaan toenemen.
Mee eens. Tussentijds extra nemen gooit je lichamelijke schema in de war, langzaam volgens schema is beter, zo deden ze dit bij mij in de kliniek ook.
Houd vol, @Perenijsje , je kunt het! Straks ben je helemaal vrij, moet je eens opletten hoeveel beter je jezelf zult voelen!
Je gaat goed!
Ik vind het uiterst vreemd, dat je zelf het afbouw schema hebt moeten opstellen.
Je zou toch zeggen dat er in zo een instelling artsen werken met kennis van zaken die je zouden moeten helpen met een schema op te stellen wat je aan kunt.
En als het niet goed gaat, dat schema aanpassen tot het wel gaat.
Zelf maar iets bedenken en vast laten leggen waarvan later blijkt dat het schema te zwaar of te snel gaat en dan met een dreigement komen van als je je niet aan dat schema kunt houden dan maar cold turkey de strijd moeten aangaan, ik vind het zelf belachelijk.
Ik begrijp er niets van. Nee.
Helemaal goed, @Perenijsje !
Je kunt dus zelf al iets aanpassen zonder in de problemen te komen vwb het aantal pillen die je nodig hebt begrijp ik.
Nog meer verbazingwekkend allemaal, er vindt geen goede communicatie plaats tussen de begeleiding!
Vreemd, heel vreemd. Je zit daar rn een plaatsvervanger weet van niks, dus....
Rare instelling daar!
Joh wat een nare gang van zaken. IMHO voegt dat alleen maar onzekerheid toe die je nu echt beter niet kunt gebruiken.Nee en ik wist dus van de week niet eens van die plaatsvervanger af. Mn behandelaar zei opeens na 10 minuten van de week "Oh ja ik had het wel eerder vertellen, maar vorige week was ik ziek, maar vanaf volgende week ben ik 4 weken op vakantie en over 5 minuten komt mijn plaatsvervanger bij het gesprek zitten."
Hij gaat 4 weken naar Vietnam, dus ik neem aan dat hij dat de week voordat hij ziek was ook wel had kunnen zeggen al. Want ik heb al zo'n grote behoefte aan structuur en dan opeens naar een plaatsvervangster moeten op bijna het eind van mijn behandeling en op een hele andere tijd dan normaal maakte me van de week al helemaal van slag en leidde tot het doordeweeks alcohol drinken. Dus idd, de communicatie daar is sowieso ook niet goed.
Top ik ben ook weer aan t afbouwen geslagen, wil vandaag proberen om met Max 5 mg dia de dag door te komen, gisteren ook redelijk gelukt. Langzaam afbouwen naar nul. Eind vd middag weer in de sportschool 👍, gisteren uit eten geweest ging ook redelijk goed. Heb alleen last van tinnitus, dat is echt vervelend.Ja zeker een rare gang van zaken. Had vanochtend gesprek met mijn vervangster voor mijn behandelaar die op vakantie is en het bij haar ook al aangegeven en tijdens mijn evaluatie 2 juli ga ik het ook echt wel aangeven👍
Eigenlijk zou ik vanaf afgelopen maandag dus 's ochtends van 1 naar 0 moeten en alleen 's avonds nog 7,5 mg hebben voor het slapen. Maar omdat ik toen een drukke dag had met verjaardag en er 's avonds een steekpartij in de straat was heb ik toen wel extra genomen nog.
Maar gisteren is het gelukt om de hele dag zonder Diazepam te doen totdat ik ging slapen 💪💪💪💪💪
En toen dus in een keer die 7,5 mg genomen, niet al eerder op de avond gesplit zoals eerst in 2.5 en later nog 5.
Maar ik had nou niet meer zulke extreme hoofdpijn als afgelopen weken en was overdag lekker naar het zwembad geweest en voelde me goed verder👍
Dus dat was voor het eerst sinds eind december dat ik overdag niks meer gehad heb 😎
Vandaag ook nog niks gehad, dus hopelijk lukt het gewoon om echt niet meer overdag te nemen nu en gewoon in die 6 weken voor het slapen nog af te bouwen 👍
Edit 22.15 uur: Vandaag dag 2 dat het gelukt is💪
Alhoewel ik gewoon in zn algemeen ook niet echt fit ben vandaag. Last van mn buik, vanavond beetje hoofdpijn. Maar tegen dat laatste hielp 1 Saridon gelukkig.
Top ik ben ook weer aan t afbouwen geslagen, wil vandaag proberen om met Max 5 mg dia de dag door te komen, gisteren ook redelijk gelukt. Langzaam afbouwen naar nul. Eind vd middag weer in de sportschool 👍, gisteren uit eten geweest ging ook redelijk goed. Heb alleen last van tinnitus, dat is echt vervelend.
Moeilijk dat slaap gebrek vs te vermoeid... Ik herken het van de Quetiapine die ik kreeg om te slapen bij afbouw Benzodiazepines. Misschien ipv een halfje een kwart nemen? Ik denk dat je ook redelijk snel went en het minder dramatisch zal zijn die vermoeidheid de dag erna..Mijn huisarts heeft 15 mg Mirtazapine voorgeschreven voor de nacht, naast een halfje Zopiclon (mijn slaap is heel slecht, en wil absoluuut niet meer slaapmedicatie of zwaarder spul). Ik heb dat vrijdag ingenomen, en redelijk geslapen, maar de volgende dag voelde ik me zwaar gedrogeerd (kon de hele dag nauwelijks op mijn benen staan). Dan kun je beter slechte nachten hebben, dan je zo voelen. Ik heb het daarom niet gebruikt. Iemand met deze heftige ervaring? Vanmiddag naar de huisarts om te kijken naar wat anders. Heeft iemand nog suggestief voor medicatie snachts (geen benzo!). Dacht zelf aan melatonine. Nog een vraagje over afbouw benzo; ik neem standaard om 10u en 17u in. Zit hier voldoende tijd tussen. Die van 17u wil ik er eerst uit hebben dus doe dat heel rustig aan nu. De psychiater heeft voor 3 maand voorgeschreven om af te bouwen.
Verder loop ik bij een psycholoog, die blijft net zo lang totdat ik afgebouwd ben.
zopiclon wordt niet gerekend als benzoIk blijf het raar vinden @Vinidi84 in de benzo afbouw zitten maar dan wel ‘s nachts zopiclon nemen. Daar klopt toch iets niet. In principe zou je ook de zopiclon over moeten zetten naar diazepam en daar ook van afbouwen, toch? Nu is het overdag afbouwen, maar ‘s nachts kortwerkende benzos slikken. Dat schiet niet op lijkt me.
Dit is absoluut niet waar. Van PsychonautWiki:geen cross-tolerantie
dat is wat de huisarts van moeder zei ze krijg beide nu al 2 jaar lang om en om op receptDit is absoluut niet waar.
Sorry man, maar er is wel degelijk kruistolerantie tussen z-drugs en benzos, ze werken namelijk wel op dezelfde receptoren. Kijk maar op PsychonautWiki bijvoorbeeld:dat is wat de huisarts van moeder zei
ik geloof je gelijkSorry man, maar er is wel degelijk kruistolerantie tussen z-drugs en benzos, ze werken namelijk wel op dezelfde receptoren. Kijk maar op PsychonautWiki bijvoorbeeld:
![]()
Zopiclone
Zopiclone (also known by the trade names Zimovane and Imovane) is a non-benzodiazepine hypnotic substance of the cyclopyrrolone class. It belongs to a family of substances colloquially known as "Z-drugs", which includes zaleplon (Sonata) and zolpidem (Ambien and AmbienCR). The mechanism of...m.psychonautwiki.org