Benzo afbouwen

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Dankjewel voor je lieve woorden 💜
Het scheelt eigenlijk dat ik helemaal geen cravings meer heb naar die benzo's hoor. Het is alleen puur dat mijn lichaam gewoon nog rustig moet afkicken en dat ik met het afbouwen dus nog wel aan mijn lichaam merk dat ik niet te snel moet gaan. Maar verder ben ik wel actief. Werk weer, sport dus veel, doe weer andere leuke dingen, het mooie weer komt er weer aan, dus dan wordt alles sowieso een stuk makkelijker. Alleen het afbouwen voor het slapen zie ik dan nog wel tegenop, omdat ik daarvoor natuurlijk het langst benzo's gebruikt heb (meer dan 4 jaar dagelijks).
Maar dat is idd gewoon echt even doorbijten dan.
Je kan als de slaapproblemen aan houden ook met je arts kijken wat er mogelijk is naast medicatie. Ze kunnen inmiddels veel meer op dat gebied.

Je kan als de slaapproblemen aan houden ook met je arts kijken wat er mogelijk is naast medicatie. Ze kunnen inmiddels veel meer op dat gebied.

Ja dat hebben we de afgelopen vier jaar ook al heel veel gedaan hoor 😉
Maar ik heb een complexe PTSS, heb daarvoor traumatherapie gehad, en bijvoorbeeld andere medicatie die niet verslavend is zoals benzo's werken helaas niet. Ik heb al een goed slaapritme, een verzwaringsdeken, een slaapmasker, doe aan meditatie etcetera. Maar vaak door nachtmerries word ik wakker en kan ik daarna niet meer slapen bijvoorbeeld.
Ook al heb ik al nachtmerrie reframings-therapie gehad ook bijvoorbeeld.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ja dat hebben we de afgelopen vier jaar ook al heel veel gedaan hoor 😉
Maar ik heb een complexe PTSS, heb daarvoor traumatherapie gehad, en bijvoorbeeld andere medicatie die niet verslavend is zoals benzo's werken helaas niet. Ik heb al een goed slaapritme, een verzwaringsdeken, een slaapmasker, doe aan meditatie etcetera. Maar vaak door nachtmerries word ik wakker en kan ik daarna niet meer slapen bijvoorbeeld.
Ook al heb ik al nachtmerrie reframings-therapie gehad ook bijvoorbeeld.
Herkenbaar, een kennis van mij heeft exact hetzelfde zware PTSS waarbij ze psychose gevoelig is geworden. Die slikt dagelijks 4 mg haldol, 5 mg Lorazepam en 100 mg oxazepam. Verschrikkelijk aangekomen, altijd last van de darmen, veel overgeven etc. Nu drinkt ze ook nog een behoorlijke hoeveelheid alcohol (nu wel minder), maar toch 4 halve liters per dag denk ik. De combi alcohol, met haldol etc maakt haar persoonlijkheid helemaal anders. Ze zou eigenlijk moeten afbouwen, denk dat ze zich stukken beter zou voelen. Maar ja, de pijn verdoven ipv erdoor heengaan, is vandaag de oplossing bij veel psychiaters.
Sterkte zet hem op!

Vinidi84

Belezen gebruiker
Maar jij hebt het dus gedaan voordat je met de benzo's ging afbouwen? Of tijdens? Of hoe?
Ik had anti depressiva, Qeutiapine en benzos… tijdje nodig gehad om uit depressie / burn out te komen. Stoppen met Qeutiapine ging vrij eenvoudig, totaal geen ontwenning, werd er juist weer beter van, minder zombie gevoel.
Ik zou als ik jou was eerst de Qeutiapine afbouwen en als laatste de benzo.

LionX

Badass junkie
Ik had anti depressiva, Qeutiapine en benzos… tijdje nodig gehad om uit depressie / burn out te komen. Stoppen met Qeutiapine ging vrij eenvoudig, totaal geen ontwenning, werd er juist weer beter van, minder zombie gevoel.
Ik zou als ik jou was eerst de Qeutiapine afbouwen en als laatste de benzo.
Ik gebruik momenteel 20 mg Temazepam, 50-75 mg Quetiapine en 5 mg Aripiprazol.
Bij mij is het de benzo die ik altijd als eerste moest afbouwen.
Dat is onder toezicht van een arts.
Maar dat is mijn ervaring.

Ps: van Quetiapine kun je ook flinke ontwenningsverschijnselen krijgen, geen pijl op te trekken.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik durf momenteel niet met mijn quetiapine af te bouwen, daar ga ik toch écht even mee wachten tot ik van de benzo's af ben. Ook inderdaad op aanraden van de artsen. Ben eerlijk gezegd ook doodsbang dat ik weer in enorme pieken en dalen terechtkom. Ik leefde echt in een totale, wilde, jachtige roes voordat ik met de quetiapine begon. Beter kom ik daar nu niet weer in terecht. Da's voor niemand goed. 😅

Alinde

Badass junkie
Ik had zelfs geen last van slapeloosheid tijdens de benzo afbouw. Ik heb geluk gehad.
Zeker!
Inmiddels slaap ik goed, voor mijn doen. Maar zit nu in de regelmaat van de kliniek, waarbij mijn eten ook op vaste tijden geserveerd wordt zonder dat ik iets hoef te doen. Midden in de natuur etc etc. Misschien is het niet per se gerelateerd aan de medicatie. Of niet alleen daaraan.

_shikantaza

Badass junkie
Zeker!
Inmiddels slaap ik goed, voor mijn doen. Maar zit nu in de regelmaat van de kliniek, waarbij mijn eten ook op vaste tijden geserveerd wordt zonder dat ik iets hoef te doen. Midden in de natuur etc etc. Misschien is het niet per se gerelateerd aan de medicatie. Of niet alleen daaraan.
Rust, reinheid, regelmaat is voor (bijna) iedereen goed 👍

Alinde

Badass junkie
Zeker! En buiten zijn in de natuur ook. Het is voor mij ook niet zo goed om midden in de stad in een flatje te wonen. Maar ben er mee bezig. Hier in de kliniek slaap ik zelfs met het raam dicht omdat de vogels zo hard fluiten hahaha.
Open deur maar het helpt mij ook om (zeer) regelmatig te eten. Als ik nu een keer niet om 12 uur eet krijg ik ook meteen een soort hongerklop.
En sport. Gelukkig heb ik nu ook mijn hardloopkleding hier.

Alinde

Badass junkie
Niet geheel ontopic, maar hoe ging het afbouwen van quetiapine voor jou? Die moet ik - na de benzo's - óók nog aanpakken namelijk. 😬
Ik zou hier nog op terugkomen maar ik weet het niet meer zo goed. Ik herinner me nog wel een heel unheimisch gevoel toen het omlaag ging. Maar ook hoe anderen direct aan mij zagen dat er iets veranderd was. Mijn mimiek, mijn snelheid van reageren, meer meedoen in dialogen, minder sloom. Dat unheimische gevoel was echt wel rot.
Zit nu nog op 75 mg en zou wel willen afbouwen maar de kliniek wil dat nu niet. Optie is om er 1-tje in mijn wang te houden. Maar als t dan af en toe niet lukt bij oplettende verpleging krijg je wisselende hoeveelheden en dat is ook niet handig. Hoop dat mijn broer met mij samen met argumenten wil komen voor afbouw van die troep.

_shikantaza

Badass junkie
Ik zou hier nog op terugkomen maar ik weet het niet meer zo goed. Ik herinner me nog wel een heel unheimisch gevoel toen het omlaag ging. Maar ook hoe anderen direct aan mij zagen dat er iets veranderd was. Mijn mimiek, mijn snelheid van reageren, meer meedoen in dialogen, minder sloom. Dat unheimische gevoel was echt wel rot.
Zit nu nog op 75 mg en zou wel willen afbouwen maar de kliniek wil dat nu niet. Optie is om er 1-tje in mijn wang te houden. Maar als t dan af en toe niet lukt bij oplettende verpleging krijg je wisselende hoeveelheden en dat is ook niet handig. Hoop dat mijn broer met mij samen met argumenten wil komen voor afbouw van die troep.
Niet doen. Rustig afbouwen als de tijd er rijp voor is en als je artse(en) weten wat je doet.

Jazz35

Wijs gebruiker
Niet doen. Rustig afbouwen als de tijd er rijp voor is en als je artse(en) weten wat je doet.
Ja, mee eens hoor @Alinde . Ik zou het ook rustig aan doen. Je bent hartstikke goed bezig en als de tijd er rijp voor is kom je écht stapje voor stapje wel van de quetiapine af! Snap dat je er het liefst in één keer mee stopt, maar denk niet dat dat slim is nu.

Alinde

Badass junkie
Nee ik zou dan evt de 25 mg achter houden maar het is idd niet handig. Ik kan voor mijzelf argumenten opschrijven om af te bouwen. En dat delen met broer en dat meenemen in het volgende gesprek.
Ik vind t ook belangrijk dat zij het verschil zien tussen emotie en stabiliteit. Dat de emotie er ook gewoon uit moet en dat dat niet hetzelfde is als instabiel. De afdelingsarts wilde eigenlijk nog wel de lithium of de lamotrigine ophogen om de stabiliteit te vergroten maar de psychiater (die is hier parttime voor supervisie) wilde even kijken hoe de overplaatsing zou uitpakken en niet meteen weer dingen veranderen.
Wel is het lastig dat zo vaak dingen uitvallen want dat programma is wel mijn leidraad/houvast.
Eind mei nieuw ZAG (zorg afstemmingsgesprek) dus als ik stabiel ben in hun ogen dan kunnen we verder kijken. Ik zie om mij heen soms ook mensen in en uit psychose gaan dus dan begrijp ik iets beter de zorgen.

Sorry even een zijspoor.

De Zandman

DF-koning
@Alinde
Waarom krijg jij lithium?
Heb jij een bipolare stoornis?
Ik begrijp dan die quetiapine niet....
Als je zover bent, moet je deze quetiapine langzaam afbouwen! Let daar aub op...Anders ga je vreselijke dingen meemaken!

Alinde

Badass junkie
Thanks Zandman. Ik weet niet zo goed wat ik wil, lang in de kliniek blijven of toch naar huis na de onderzoeken.
Kun je zeggen wat voor vreselijke dingen?
Quetiapine heb ik ooit gekregen om te slapen. Daarna is het opgehoogd voor - destijds- dreigende manie voor vakantie. Dat is al jaren geleden.
Idd bipolaire stoornis. Brijder wist dit niet helemaal zeker maar de verslavingsarts hier twijfelt er niet aan. Wat hem betreft mag autisme (waar ggz steeds op hamert) wel geschrapt worden want dat ziet hij echt niet.

Jazz35

Wijs gebruiker
@Alinde
Waarom krijg jij lithium?
Heb jij een bipolare stoornis?
Ik begrijp dan die quetiapine niet....
Als je zover bent, moet je deze quetiapine langzaam afbouwen! Let daar aub op...Anders ga je vreselijke dingen meemaken!
Dat is gelukkig ook wel per persoon verschillend. Ik lees dat @Vinidi84 bijvoorbeeld nergens last van had met het afbouwen. Dat kan dus óók @Alinde . Maar het is inderdaad lastig te voorspellen. Zelf heb ik ook een bipolaire stoornis en daarnaast veel last van angsten en onrust. Dat is waarom ík het slik. Maar ik hoop er na de benzo's toch ook écht vanaf te komen. Het heeft me - zeker in het begin , toen ik ook nog meer slikte - zó ontzettend afgevlakt. Voelde me echt een zombie. Níet fijn.

Alinde

Badass junkie
Dank je Jazz. Ik had t zelf niet direct door maar was ook best zombie geworden. Gelukkig ben ik geen angstig persoon, dus ik verwacht dat ook niet te worden als de quetiapine omlaag gaat. Eerder depressie, onrust of slapeloosheid maar het hoeft niet. Pluspunt is wel, dat ik best goed kan opschieten met mijn casemanager nu. Begin vorige week lagen we even in de clinch maar we zijn er wel beter uit gekomen. Dan is de kans groter dat we er ook goed uit komen als ik medicatie wil veranderen.
Nu maar even tot rust komen. Heb virusje opgelopen hier en kan even mijn draai niet vinden. Niet ziek genoeg om in bed te liggen en niet fit genoeg om iets te gaan doen. En iedereen is weg lijkt wel.

Alinde

Badass junkie
Er was een invaller van verpleging die even een praatje kwam maken. Aardige man. Soms zijn de invallers irritant maar deze is wel oké.

Heb m verteld van de benzo-afbouw 😉

De Zandman

DF-koning
@Alinde ,
Als je in 1 x zou stoppen met die quetiapine, dan zul je slapeloosheid krijgen, algemeen gevoel van onbehagen, en een storm van emoties, en je kunt overprikkeld raken omdat alle prikkels keihard binnenkomen.
Het is mij ook overkomen, ik weet waar ik het over heb!
Ik ben gaan slaapwandelen, en heb in de nacht vanalles gedaan waar ik niets meer van weet. Vreselijk was dat!
Ik kwam ineens zonder quetiapine te zitten in het buitenland, dus ineens van 200 mg naar nul. Dat heeft een enorme bak ellende opgeleverd, dat kan ik wel zeggen!
Dus, bouw langzaam af...!

Alinde

Badass junkie
Heftig hoor! Ellendig als dat je in t buitenland overkomt. Dank voor het delen.

Ik zou t wel langzaam willen afbouwen. Weet niet of ze hier met een pillensnijder mogen doseren of dat je alleen 75 - 50 - 25 kunt afbouwen. Op zich weet ik wel om te gaan met onttrekking want heb de benzo-afbouw ook al meegemaakt. Hier iig genoeg mogelijkheden voor beweging en sport, dat is altijd goed. En je mag apart eten als je overprikkeld bent, dat heb ik al eens een week gedaan. Lijkt me beter hier af te bouwen dan thuis. Maar we moeten wel met argumenten komen en ik moet stabiel gedrag vertonen.
Op de vorige afdeling had ik wel eens confrontaties wat voor mij niet gek is aangezien ik mijn 9 huisgenoten niet had uitgekozen. Maar wordt al snel uitgelegd als instabiel. Niks agressiefs maar gewoon irritaties.
Ik gedraag mij nu wat vermijdend, geen zin meer in die preken en maatregelen.

De Zandman

DF-koning
Ik gedraag mij nu wat vermijdend, geen zin meer in die preken en maatregelen.
Heel verstandig! Dat is beter voor jezelf op deze manier....goed bezig, laat je niet op stang jagen. Je hebt je rust hard nodig en op confrontaties zit je vast niet te wachten....

Alinde

Badass junkie
Dank je. Vriend zei ‘blijf maar onder de radar’ en dat is wat ik nu doe. Het scheelt dat ik nu aan het uiteinde van een rustige tafel zit, waar ik eerst midden tussen de druktemakers zat.

Ben alleen zondagochtend nog even overgekookt toen een invalster om 7.30 allemaal ingewikkelde vragen ging stellen. De koffie was op en toen ook nog dat vragenvuur. Ben toen ff naar de vaste leiding gegaan om te zeggen dat ik in t weekend niet allemaal gesprekken hoef en al helemaal niet om half 8 s ochtends en al helemaal niet als er geen koffie is. Dat snapte zij helemaal. Ze zei dat ik maar wat leuks moest gaan doen.
Vriend heeft nog aan die vaste begeleidster gevraagd of hij me zo wel kon meenemen naar buiten maar ze vond het goed. En ging ook goed.

Thuis heb ik meer mogelijkheid voor ‘een dagje niks’ want hier heb je nooit dagen niks. Altijd overal mensen. Ben iig wel aan het kijken voor nuttige invulling van mijn tijd want thuis had ik wel erg veel ‘niks’.

_shikantaza

Badass junkie
Dank je. Vriend zei ‘blijf maar onder de radar’ en dat is wat ik nu doe. Het scheelt dat ik nu aan het uiteinde van een rustige tafel zit, waar ik eerst midden tussen de druktemakers zat.

Ben alleen zondagochtend nog even overgekookt toen een invalster om 7.30 allemaal ingewikkelde vragen ging stellen. De koffie was op en toen ook nog dat vragenvuur. Ben toen ff naar de vaste leiding gegaan om te zeggen dat ik in t weekend niet allemaal gesprekken hoef en al helemaal niet om half 8 s ochtends en al helemaal niet als er geen koffie is. Dat snapte zij helemaal. Ze zei dat ik maar wat leuks moest gaan doen.
Vriend heeft nog aan die vaste begeleidster gevraagd of hij me zo wel kon meenemen naar buiten maar ze vond het goed. En ging ook goed.

Thuis heb ik meer mogelijkheid voor ‘een dagje niks’ want hier heb je nooit dagen niks. Altijd overal mensen. Ben iig wel aan het kijken voor nuttige invulling van mijn tijd want thuis had ik wel erg veel ‘niks’.
Wauw. Ik kan best veel hebben maar dat klinkt echt super irritant.

Alinde

Badass junkie
Ja was blij dat L van de vaste begeleiding het meteen snapte. Ik zag er ook net-uit-bed uit, gewoon t moment dat je in alle rust wilt opstarten. Volgens mij zei ik zelfs nog dat ik niet wilde praten omdat ik al veel gesprekken had gehad en toen wilde ze weten hoe ik me daar dan bij voelde, zoiets. (De invalster)

Ik dwaal af. Veel mensen hier hebben benzo’s ‘zo nodig’ en hebben ze vaak nodig. Blij dat ik dat niet meer heb.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ik durf momenteel niet met mijn quetiapine af te bouwen, daar ga ik toch écht even mee wachten tot ik van de benzo's af ben. Ook inderdaad op aanraden van de artsen. Ben eerlijk gezegd ook doodsbang dat ik weer in enorme pieken en dalen terechtkom. Ik leefde echt in een totale, wilde, jachtige roes voordat ik met de quetiapine begon. Beter kom ik daar nu niet weer in terecht. Da's voor niemand goed. 😅
Mee eens, hangt er ook vanaf waar je de Qeutiapine voor slikt. Dit spul werkt op je dopamine niveau (remt dopamine), maar heeft ook zeer
@Alinde ,
Als je in 1 x zou stoppen met die quetiapine, dan zul je slapeloosheid krijgen, algemeen gevoel van onbehagen, en een storm van emoties, en je kunt overprikkeld raken omdat alle prikkels keihard binnenkomen.
Het is mij ook overkomen, ik weet waar ik het over heb!
Ik ben gaan slaapwandelen, en heb in de nacht vanalles gedaan waar ik niets meer van weet. Vreselijk was dat!
Ik kwam ineens zonder quetiapine te zitten in het buitenland, dus ineens van 200 mg naar nul. Dat heeft een enorme bak ellende opgeleverd, dat kan ik wel zeggen!
Dus, bouw langzaam af...!
ik had 2 maand lang lage dosering, 25 mg voor de nacht. Maar voelde me altijd heel slecht in de ochtend. Soort van zombie. Ben gestopt, in een week afgebouwd, en had geen ontwenning. Denk bij hoge doseringen en lang gebruik, dat je dopamine receptoren zo ontregelt zijn, dat je inderdaad heftige klachten krijgt, tot aan psychose toe.

@Alinde Ik had je een pb gestuurd met een vraag, snap het als je nog geen tijd/zin hebt gehad om het te beantwoorden. Maar mocht je mijn vraag vanwege privacy niet willen beantwoorden wil je het dan even zeggen? Dan blijf ik ook niet op een antwoord "wachten" zeg maar (in mijn hoofd)

Alinde

Badass junkie
Perenijs het was best een heel verhaal en ik kan dat niet 1 2 3 zo antwoorden. Ik heb zojuist besloten dat ik het idd niet wil delen dus nee je hoeft niet op antwoord te wachten.

De Zandman

DF-koning
Rustig aan, ga niet te snel met afbouwen!
De helft afbouwen in twee weken vind ik erg veel..
Anders ga je knap beroerd worden, maar dat weet je al.
Rustig aan!

Het gaat deze week echt ontzettend slecht qua afbouwen en afkickverschijnselen. Ik moet sinds maandag mijn middagdosis helemaal overslaan, dus ik heb alleen nog maar 2.5 mg 's ochtends en 7.5 mg voordat ik ga slapen. Maar aan het eind van de middag/begin van de avond begin ik echt elke dag ontzettende koppijn en afkickverschijnselen te krijgen. Voor het slapen gebruik ik eigenlijk 7,5 milligram, maar ik neem nou wel vaak eerder op de avond 2,5 mg en dan later pas die 5 mg als ik echt ga slapen. Het is gewoon niet te doen opeens, elke avond ben ik niks waard geweest deze week. Ontzettend veel last, prikkelbaar, amper wat kunnen doen/ volgen op tv en daarom maar vroeg naar bed steeds.
Meestal duurde het maar een paar dagen als er wat afging, maar nu dus al bijna een hele week last ervan 😓
En dan moet ik vanaf maandag 's ochtends alweer afbouwen van 2,5 naar 1 mg. De laatste loodjes zijn echt het zwaarst😩

_shikantaza

Badass junkie
Het gaat deze week echt ontzettend slecht qua afbouwen en afkickverschijnselen. Ik moet sinds maandag mijn middagdosis helemaal overslaan, dus ik heb alleen nog maar 2.5 mg 's ochtends en 7.5 mg voordat ik ga slapen. Maar aan het eind van de middag/begin van de avond begin ik echt elke dag ontzettende koppijn en afkickverschijnselen te krijgen. Voor het slapen gebruik ik eigenlijk 7,5 milligram, maar ik neem nou wel vaak eerder op de avond 2,5 mg en dan later pas die 5 mg als ik echt ga slapen. Het is gewoon niet te doen opeens, elke avond ben ik niks waard geweest deze week. Ontzettend veel last, prikkelbaar, amper wat kunnen doen/ volgen op tv en daarom maar vroeg naar bed steeds.
Meestal duurde het maar een paar dagen als er wat afging, maar nu dus al bijna een hele week last ervan 😓
En dan moet ik vanaf maandag 's ochtends alweer afbouwen van 2,5 naar 1 mg. De laatste loodjes zijn echt het zwaarst😩
Even overleggen met je arts. Kijk of je even kunt stabiliseren en/of het tempo kunt verlagen.

Even overleggen met je arts. Kijk of je even kunt stabiliseren en/of het tempo kunt verlagen.

Nouja die tussenstap van 2.5 mg naar 1 mg naar 0 mg ipv meteen van 2.5 mg naar 0 mg was al extra. Ik heb ook alle pillen voor de afbouw van de nog komende weken al in huis. En kreeg ook geen pil extra meer dan uitgeteld was. Had bijvoorbeeld 20 pillen van 2 mg nodig (die ik dan moet splitten) en kreeg er ook echt maar 20, geen normaal vol doosje van 30. En dit herziene afbouwschema moest ik ook al zelf zo samenstellen dat het geen extra tijd kostte. Dus denk niet dat het mag helaas. Iig niet stabiliseren.

Maar als ik afgelopen week eerder op de avond 2.5 mg nam en dan voor het slapen nog 5 mg dan sliep ik op zich wel goed. Dus als ik over 2 weken moet afbouwen voor het slapen zou ik daar dus eventueel zelf wat speling kunnen maken. Omdat ik dan eigenlijk pas na 2 weken van 7.5 mg op 5 mg hoef te zitten. Maar als ik gewoon meteen naar 5 mg ga dan heb ik 2 weken 2.5 mg "over", snap je? Dus die zou ik nu/op andere momenten dan extra kunnen inzetten zo nodig.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
@Perenijsje
Ga nou niet te snel omlaag dan word je alleen maar beroerder....is het niet beter om je gewoon aan het schema te houden?
Dat is al moeilijk genoeg lijkt me zo
Het doel is toch om op nul uit te komen en als je gaat schuiven kom je er misschien niet goed uit....en je bent zo goed op weg!
Verknal het nou niet!

_shikantaza

Badass junkie
Nouja die tussenstap van 2.5 mg naar 1 mg naar 0 mg ipv meteen van 2.5 mg naar 0 mg was al extra. Ik heb ook alle pillen voor de afbouw van de nog komende weken al in huis. En kreeg ook geen pil extra meer dan uitgeteld was. Had bijvoorbeeld 20 pillen van 2 mg nodig (die ik dan moet splitten) en kreeg er ook echt maar 20, geen normaal vol doosje van 30. En dit herziene afbouwschema moest ik ook al zelf zo samenstellen dat het geen extra tijd kostte. Dus denk niet dat het mag helaas. Iig niet stabiliseren.

Maar als ik afgelopen week eerder op de avond 2.5 mg nam en dan voor het slapen nog 5 mg dan sliep ik op zich wel goed. Dus als ik over 2 weken moet afbouwen voor het slapen zou ik daar dus eventueel zelf wat speling kunnen maken. Omdat ik dan eigenlijk pas na 2 weken van 7.5 mg op 5 mg hoef te zitten. Maar als ik gewoon meteen naar 5 mg ga dan heb ik 2 weken 2.5 mg "over", snap je? Dus die zou ik nu/op andere momenten dan extra kunnen inzetten zo nodig.
Vraag om hulp in plaats van zo te passen en meten. Nee heb je al, als je vraagt kan het alsnog een "ja" worden.

Dankjulliewel. Ik ga het woensdag wel weer overleggen met mn behandelaar. Het is ook gewoon irritant dat alles via hem gaat en ik niet gewoon rechtstreeks contact met de psychiater heb. Ik heb er een hard hoofd in, maar ik zal het vragen. En anders kan ik misschien altijd nog een weekje mijn ochtendosis proberen wat later te nemen zodat er wat minder tijd tussen zit. En dan tijdens het afbouwen voor het slapen zoals ik van de week heb gedaan een gedeelte van de dosis al eerder op de avond nemen als het nodig is. Maar het zal het wel even overleggen.

Maar vandaag is het feest, want ik ben vandaag precies 3 maanden clean van de Bromozolam 💪 💪💪

Bovenaan