Benzo afbouwen

Het een compenseren met het ander lijkt mij niet de bedoeling van je behandel plan. Ben in ieder geval voorzicht 👊

Komt goed. Heb ook wel eens dagen geen Diazepam gehad omdat ik aan de pep/coke zat, maarja dan sliep ik sowieso niet. En nouja hoef nog maar 1 week, dus alvast in het weekend een keer kijken hoe het zonder gaat is geen probleem. Vanaf volgende week moet ik het toch zonder doen. En nou blijven we wel weer even van de Oxycodon af. Was ff voor de fun testen hoe het werkte bij ons.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik heb de afgelopen 2 dagen geen Diazepam gehad omdat we 2 avonden Oxycodon recreatief gebruikt hebben. Daar sliep ik daarna ook prima op en ik heb nu geen afkickverschijnselen gehad zonder Diazepam. Dus ik ga vanavond gewoon proberen al helemaal zonder te doen. Zou mooi zijn als ik zo op deze manier al een weekje eerder dan gepland klaar ben. En als het slapen niet lukt dan kan ik vannacht altijd nog nemen.
En? Hoe ging dat vannacht?

Jazz35

Wijs gebruiker
Komt goed. Heb ook wel eens dagen geen Diazepam gehad omdat ik aan de pep/coke zat, maarja dan sliep ik sowieso niet. En nouja hoef nog maar 1 week, dus alvast in het weekend een keer kijken hoe het zonder gaat is geen probleem. Vanaf volgende week moet ik het toch zonder doen. En nou blijven we wel weer even van de Oxycodon af. Was ff voor de fun testen hoe het werkte bij ons.
Eens een boefje altijd een boefje hè. 😋😘

Dat klinkt bemoedigend!

Ja ik ga vandaag even lekker een middagje naar de sauna om te ontspannen. De crematie van mijn schoonmoeder voor maandag is helemaal geregeld. Ik denk dat ik dan vannacht gewoon weer zonder ga doen. Misschien dan zondagavond voor de crematie nog wel een keer neem. Maar als ik verder geen hoofdpijn krijg zoals eerst, is het denk ik dus niet meer nodig om volgende week nog naar die 1 mg te gaan.

Volgende week ben ik nog de hele week vrij vanwege haar overlijden, dus het zou mooi zijn als ik dan al helemaal klaar ben met afbouwen voor als ik de week erna wel weer moet werken. Volgende week maakt het dan toch niet zoveel uit als ik wel een keer een nacht slecht slaap. En we hebben haar auto geërfd dus dan kan ik daar ook mooi eerder in rijden. Want dat is wel frustrerend dat er nu een auto voor de deur staat maar er nog niet in mag rijden🙈
Maar goed dan moet ik in ieder geval minimaal een week niks meer gehad hebben voordat dat mag.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Ja ik ga vandaag even lekker een middagje naar de sauna om te ontspannen. De crematie van mijn schoonmoeder voor maandag is helemaal geregeld. Ik denk dat ik dan vannacht gewoon weer zonder ga doen. Misschien dan zondagavond voor de crematie nog wel een keer neem. Maar als ik verder geen hoofdpijn krijg zoals eerst, is het denk ik dus niet meer nodig om volgende week nog naar die 1 mg te gaan.

Volgende week ben ik nog de hele week vrij vanwege haar overlijden, dus het zou mooi zijn als ik dan al helemaal klaar ben met afbouwen voor als ik de week erna wel weer moet werken. Volgende week maakt het dan toch niet zoveel uit als ik wel een keer een nacht slecht slaap. En we hebben haar auto geërfd dus dan kan ik daar ook mooi eerder in rijden. Want dat is wel frustrerend dat er nu een auto voor de deur staat maar er nog niet in mag rijden🙈
Maar goed dan moet ik in ieder geval minimaal een week niks meer gehad hebben voordat dat mag.
Goed dat je voor jezelf zorgt! 🙏 Verdien je.

En een goed vooruitzicht, om straks weer te mogen rijden. Een goede stok achter de deur lijkt me.

Nou ik heb afgelopen week nog wel een paar keer 1 mg Diazepam genomen. Maar gisteravond heb ik mijn allerlaatste pil in geslikt. Na bijna 5 maanden ben ik klaar met afbouwen 🥳💪
Ik ben echt zo super trots op mezelf dat ik dit geflikt heb 😎
Na 4 jaar lang aan de benzo's, eerst gewoon alleen Oxazepam en Lorazepam op recept en eind vorig jaar/begin dit jaar natuurlijk die enorme verslaving aan Bromozolam, ben ik er nu echt vanaf 👍
Ik ben echt van ver gekomen, mijn Bromozolam verslaving was echt een ontzettend dieptepunt. Het afbouwen was echt ontzettend zwaar en achteraf gezien had ik het heel anders willen doen. Maar het is me toch gelukt 💪

De Zandman

DF-koning
En nu ga je jezelf iedere paar dagen beter voelen, @Perenijsje , let maar eens op!
Nu ga je de positieve vruchten plukken na alle ellende van het afbouwen!
Respect heb ik voor je
Goed gedaan!

Laatst bewerkt:

JoBro

Experimenterende gebruiker
Wel een beetje onrustig, veel wakker en steeds korte slaapjes zeg maar. En heel veel gedroomd. Maar totaal heb ik best nog wel wat uren gemaakt. Dus in ieder geval niet dat ik uren wakker heb gelegen ofzo 👍
wil elke avond weer opnienw stoppen, morgeochtenn wil ik er eigenlijk mee begonnen te stoppen met noken

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ik ben er ook weer; even vd radar geweest. Ik heb een soort van epileptische aanval gehad, was heel heftig, werd blind aan beide ogen, kon niet praten, slikken, helemaal niets, hartritme was 180 slagen p/m. Ambu heeft me naar ziekenhuis gebracht, met infuus behandeld, en knapte snel op. Nu via ggz verdere behandeling. Ik ben er gelukkig nog.

Manu76

Badass junkie
Ik ben er ook weer; even vd radar geweest. Ik heb een soort van epileptische aanval gehad, was heel heftig, werd blind aan beide ogen, kon niet praten, slikken, helemaal niets, hartritme was 180 slagen p/m. Ambu heeft me naar ziekenhuis gebracht, met infuus behandeld, en knapte snel op. Nu via ggz verdere behandeling. Ik ben er gelukkig nog.
Zomaar uit het niets? Of voelde je paniekaanval aankomen ofzo?
Gelukkig kun je het nog vertellen ja. Poef poef.

Jeetje wat heftig zeg🫂

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb de afgelopen 2 dagen geen Diazepam gehad omdat we 2 avonden Oxycodon recreatief gebruikt hebben. Daar sliep ik daarna ook prima op en ik heb nu geen afkickverschijnselen gehad zonder Diazepam. Dus ik ga vanavond gewoon proberen al helemaal zonder te doen. Zou mooi zijn als ik zo op deze manier al een weekje eerder dan gepland klaar ben. En als het slapen niet lukt dan kan ik vannacht altijd nog nemen.
Of gewoon een nacht niet slapen of slecht slapen?

Als ik me eigen benzo afbouw bekijk ben ik er nu bijna een maand vanaf en kan ik nog steeds niet goed slapen. Vooral inslapen is nog een behoorlijk ding. Ik moet zelf erg oppassen ook dat niet langzaam me ritme omgegooid gaat worden. Ik slaap namelijk steeds later maar ergens mag ik ook niet klagen. Ik slaap wel steeds langer💪🏼.

Het duurt allemaal lang maar beter wordt het ergens wel. De aanhouder wint

Laatst bewerkt:

Vinidi84

Belezen gebruiker
Zomaar uit het niets? Of voelde je paniekaanval aankomen ofzo?
Gelukkig kun je het nog vertellen ja. Poef poef.
Ik voelde me de hele dag al vaag, toen ik savonds op bed ging liggen, van wat ik ervoer, een giga adrenaline rush, waarna ik niets meer kon, zicht, praten, bewegen, alles was weg. Mijn vrouw heeft 112 gebeld. Die zijn toen direct gekomen, kreeg een hartkastje om, en toen zagen ze het hartritme van boven de 180, gelijk infuus en in ambu gelegd. Mijn vrouw zei later dat ze al afscheid van genomen had, zo heftig was het. In het zh verder aan het infuus met allerlei medicatie, oa adenosine waarbij ze je hart even stilleggen en resetten. Krijg verder onderzoek.

Of gewoon een nacht niet slapen of slecht slapen?

Als ik me eigen benzo afbouw bekijk ben ik er nu bijna een maand vanaf en kan ik nog steeds niet goed slapen. Vooral inslapen is nog een behoorlijk ding. Ik moet zelf erg oppassen ook dat niet langzaam me ritme omgegooid gaat worden. Ik slaap namelijk steeds later maar we ergens mag ik ook niet klagen. Ik slaap wel steeds langer💪🏼.

Het duurt allemaal lang maar beter wordt het ergens wel. De aanhouder wint

Ik ben er zelf inmiddels bijna een week af. Vorige week zaterdag de laatste genomen. Slapen gaat best goed. Heb 1 nacht gehad dat ik wel weinig uur had. Maar aangezien ik zo druk ben met het leeghalen van mn schoonmoeders huis, mijn eigen werk/huishouden etc en het emotioneel ook allemaal veel energie kost ben ik doodop en slaap ik dus best redelijk gelukkig.

Fijn dat jij iig wel langer slaapt inmiddels. Wel belangrijk idd om je ritme goed te houden.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik voelde me de hele dag al vaag, toen ik savonds op bed ging liggen, van wat ik ervoer, een giga adrenaline rush, waarna ik niets meer kon, zicht, praten, bewegen, alles was weg. Mijn vrouw heeft 112 gebeld. Die zijn toen direct gekomen, kreeg een hartkastje om, en toen zagen ze het hartritme van boven de 180, gelijk infuus en in ambu gelegd. Mijn vrouw zei later dat ze al afscheid van genomen had, zo heftig was het. In het zh verder aan het infuus met allerlei medicatie, oa adenosine waarbij ze je hart even stilleggen en resetten. Krijg verder onderzoek.
Jeetje zeg, hier schrik ik enorm van. Wat ontzettend naar! Heel veel sterkte gewenst. Hebben ze íets kunnen zeggen over een mogelijke oorzaak?

Vinidi84

Belezen gebruiker
Jeetje zeg, hier schrik ik enorm van. Wat ontzettend naar! Heel veel sterkte gewenst. Hebben ze íets kunnen zeggen over een mogelijke oorzaak?
Ze konden op de ecg zien dat ik een hartritmestoornis had, en dat dit dus geen paniekaanval was (wat ze eerst dachten). Verder onderzoek nodig, kan zijn iets aangeboren, wat geactiveerd is door een enorme stress reactie in het lijf (die adrenaline rush). Maar nu las ik bij meerdere mensen die benzo’s hebben gebruikt, dat die adrenaline rushes vaker voorkomen.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Shit man @Vinidi84 Wat een heftige ervaring. Ben je waarschijnlijk toch te snel geweest met afbouwen? Je klinkt OK. Ben je er weer bovenop?
Ja, redelijk goed hersteld. Wel paar dagen in volledige angstmodus gezeten (stel dat dit weer gebeurd?). Nadien is de tinnitus in mijn hoofd wel erger geworden, dus iets is er misgegaan. Die tijdelijke blindheid aan beide ogen heeft niets met mijn ogen te maken gelukkig (alles in ogen onderzocht, niets te vinden). Is vanuit de hersenen gekomen. Neuroloog had het over oogmigraine, maar zonder de hoofdpijn, of een korte epileptische aanval. Veel heeft denk ik met benzo te maken, niet alles. Ik zit nu op 10 mg diazepam overdag, en 5 mg snachts. In het ziekenhuis kreeg ik via infuus ook diazepam, hoeveel weet ik niet precies, maar ik knapte er wel van op. Over 4 weken naar psych, ik overweeg een klinische opname bij verdere afbouw.

Jazz35

Wijs gebruiker
Balen ook van die tinnitus zeg! Lijkt me afschuwelijk.

Zeggen de artsen dat het waarschijnlijk (deels) door de afbouw komt, of zegt jouw gevoel dat?

Vinidi84

Belezen gebruiker
Balen ook van die tinnitus zeg! Lijkt me afschuwelijk.

Zeggen de artsen dat het waarschijnlijk (deels) door de afbouw komt, of zegt jouw gevoel dat?
Die tinnitus komt duidelijk door de afbouw. Neem ik iets in, dan verdwijnt het soms, of soms helemaal. Je leest tinnitus veel hoor bij benzo afbouwers. Het is gewoon puur gif en evil en vindt het onbegrijpelijk dat artsen dit zo makkelijk voorschrijven, laat staan die rc benzo’s, die met 1 druk op de knop te bestellen zijn. Gisteren nog een filmpje gezien van een vrouw, vier maand lorazepam 3x 1 mg per dag, arts wilde niet meer voorschrijven, dus ct, zij kreeg verschrikkelijke akatishia, intrusive thoughts, burning skins, heeft 1,5 jaar zo geleefd zonder enige verbetering. Uiteindelijk is ze eruit gestapt, terwijl ze een hele lieve man en mooie kinderen had. Artsen trekken handen ervan af en maar blijven voorschrijven terwijl ze deze verhalen kennen.

De Zandman

DF-koning
Artsen trekken handen ervan af en maar blijven voorschrijven terwijl ze deze verhalen kennen.

Dit geldt niet voor alle artsen.
Mijn ha is zwaar tegen benzo's en pijnstillers, en als ik ook maar iets krijg voorgeschreven dan zullen dit beslist geen benzo's zijn!
Ik ben er zwaar verslaafd aan geweest en ik wil zelf echt geen benzo's meer.....nee dank u beleefd, deze ronde sla ik over!

Vinidi84

Belezen gebruiker
Dit geldt niet voor alle artsen.
Mijn ha is zwaar tegen benzo's en pijnstillers, en als ik ook maar iets krijg voorgeschreven dan zullen dit beslist geen benzo's zijn!
Ik ben er zwaar verslaafd aan geweest en ik wil zelf echt geen benzo's meer.....nee dank u beleefd, deze ronde sla ik over!
Maar jij slikt toch nog slaapmedicatie? Dat blijven ze wel voorschrijven. Er zijn hele goede artsen gelukkig!!!! Maar ook hele foute.
volgende docu maar is bekijken:

Alinde

Badass junkie
Dit is heftig zeg...

Alinde

Badass junkie
Maar jij slikt toch nog slaapmedicatie? Dat blijven ze wel voorschrijven. Er zijn hele goede artsen gelukkig!!!! Maar ook hele foute.
volgende docu maar is bekijken:
Dank voor deze link.
Ik heb t idee dat de jonge generatie artsen sceptischer is maar dat schijnt ook niet altijd zo te zijn.

Alinde

Badass junkie
Klopt ik heb er genoeg gezien.

En dan heb ik nu denk ik de beste. Niet dat hij professor doktor hoogleraar zus en zo is. Maar absoluut de meest menselijke die ik ooit meegemaakt heb.

Alinde

Badass junkie
Ja maar ook die weer niet allemaal. Heb eentje 50+ gehad die echt niet zo was.
Maarja die heeft mij dan weer aan de Quetiapine gezet in de periode dat iedereen aan de Quetiapine gezet werd en toen de lange termijn effecten nog niet zo bekend waren.

(Hij was destijds 50+ en zal nu ergens begin 60 zijn, om even een indicatie te geven).

Vinidi84

Belezen gebruiker

65 Zolpidem pillen per dag, de beste man heeft het overleefd.
Met mij gaat t redelijk, stabiel op 15 mg diazepam. Slapen lukt de ene nacht beter dan de andere nacht, wacht op gesprek met psych om te bespreken of volledige afbouw in klinische setting kan. Ik red het zelf niet alleen.

65 Zolpidem pillen per dag, de beste man heeft het overleefd.
Met mij gaat t redelijk, stabiel op 15 mg diazepam. Slapen lukt de ene nacht beter dan de andere nacht, wacht op gesprek met psych om te bespreken of volledige afbouw in klinische setting kan. Ik red het zelf niet alleen.

Wat vervelend dat je het zelf niet alleen red toch. Verstandig om het dan klinisch te doen idd. Sterkte🫂

Ik ben er nu dus ruim 2 weken vanaf💪
Deze week wel 2 nachten ontzettend slecht geslapen, met hooguit 2 uur slaap. Waaronder vannacht. Had van de week de eerste nacht toen wel echt trek in Diazepam. Maar ik moet gewoon leren accepteren dat af en toe een slechte nacht bij het leven hoort. Genoeg afleiding overdag zoeken dan maar om niet in te kakken.

Raver

Badass junkie
Wat super super sterk dat je er vanaf bent gekomen. Hulde! @MyLittlePonyPack 👌👍

@Vinidi84 Wat heftig om te lezen dat je dat hebt ervaren zeg! Moet zeer beangstigend zijn geweest. Blij om te lezen dat het nu "beter" gaat. Ontwennen van benzos is zo ontzettend zwaar en heftig.

Jazz35

Wijs gebruiker
Wat vervelend dat je het zelf niet alleen red toch. Verstandig om het dan klinisch te doen idd. Sterkte🫂

Ik ben er nu dus ruim 2 weken vanaf💪
Deze week wel 2 nachten ontzettend slecht geslapen, met hooguit 2 uur slaap. Waaronder vannacht. Had van de week de eerste nacht toen wel echt trek in Diazepam. Maar ik moet gewoon leren accepteren dat af en toe een slechte nacht bij het leven hoort. Genoeg afleiding overdag zoeken dan maar om niet in te kakken.
Ja, echt zó goed dat je er al twee weken vanaf bent!!! 💪😎 En ja, die nachten zijn dan kut. Snap ik heel goed. Maar ze horen erbij en je gaat écht wel een manier vinden om daarmee om te gaan. Ik raad dit iedereen aan, maar ken je de podcast Nothing much Happens? Helpt mij echt goed met de nachten (en ja, ik gebruik nog medicatie, maar tóch). Zijn een soort bedtime stories for grown ups. Echt ontzettend soothing. Tip! ♥️

Jazz35

Wijs gebruiker
Op 19 augustus word ik trouwens overgezet op diazepam. Waarschijnlijk 20 mg. Brrrr, weinig, zegt mijn verslaafde brein. 😅 Deze datum staat nu vast (heeft te maken met werk dat ik daarvoor nog heb). Het detox-thuis-team heeft mij alleen niet aangenomen helaas (ze doen alleen alcohol- en oxycodonverslavingen). Maar de instelling zelf gaat het doen. Taperen dus.

En mijn behandelaar gaat tóch aan de psychiater voorstellen wat @Manu76 en ik ook al dachten: een afbouw van (bv) 12 weken met diazepam en voor INCIDENTEEL gebruik een andere (kortwerkende!) benzo specifiek gericht op angstreductie, die ik nog kan gebruiken voor spannende gebeurtenissen (onder begeleiding uiteraard, niet zomaar een strip naast het nachtkastje) tot mijn traumatherapie meer vruchten heeft afgeworpen. Een benzo met een langere afbouwperiode dus. Niet gebruikelijk, maar voor mijn situatie wél het proberen waard, vindt mijn behandelaar.

Nu wachten op antwoord van die zure oude psychiater. Hehe, mijn behandelaar zei al: 'Jazz, laat mij nou maar met hem praten, hij vindt jou veel te bijdehand. Dan gaat-ie sowieso nee zeggen.' 😂

We pakken straks eerst twee weken (die ik heb weten vrij te plannen) om de overstap naar diazepam te maken voordat we starten met afbouwen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan