Beginnende hasj verslaving

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Waar zijn die rekeningen van dan? Psycholoog? Medicatie?

Ja ik ben ook wel benieuwd. Kan natuurlijk zijn door niet-gecontracteerde zorgverleners. Dan krijg je vaak 75% (?) vergoed.

Mijn behandeling was volgens mij zo'n €60.000 + €23.000 (detox en 6 weken Zuid-Afrika + 12 weken ambulante schematherapie gevolgd door 10 weken nazorg). Gelukkig werd dat wel volledig vergoed (moest daarvoor wel toestemming krijgen van de zorgverlener). Ik heb alleen uiteraard zelf het vliegticket moeten betalen en medicatie.

Wat dat betreft hebben we het vrij goed met ons zorgverzekerings stelsel.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik ben verwezen door de huisarts dit kan niet kloppen. Ga maandag bellen

Ja verslavingszorg zit volgens mij gewoon standaard in het basispakket. Maar inderdaad, bij niet gecontracteerde zorg wordt soms maar een deel vergoed.

Of als er meerdere psychologische trajecten naast elkaar lopen ook volgens mij. Maar ik zou inderdaad wel even navraag doen bij je zorgverzekeraar.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ja verslavingszorg zit volgens mij gewoon standaard in het basispakket. Maar inderdaad, bij niet gecontracteerde zorg wordt soms maar een deel vergoed.

Of als er meerdere psychologische trajecten naast elkaar lopen ook volgens mij. Maar ik zou inderdaad wel even navraag doen bij je zorgverzekeraar.
Bij mij niks dus dat klopt sowieso niet

AntiBenzo1312

Badass junkie
Heb je dit van te voren niet gevraagd of het verzekerd wordt?
Nou verslavingszorg zit in een alle basispakketten en helemaal als je ook nog word doorverwezen. Ik ben ontzettend kwaad ze zijn helemaal gek geworden. Dit kan niet kloppen als dit klopt moet ik sowieso stoppen met mijn behandeling want ik ga dit al niet betalen want ik ben het er niet mee eens. Ze overtreden de regels ze moeten dit gewoon vergoeden het is verslavingszorg!!! Er komt elke maand een dikke nota van 500€ binnen eerst dacht ik dat het wrl klopt en trof de heletijd een regeling maar nu het oploopt tot 1600€ ga ik zeker bellen. Heb het sowieso al gedeclareerd de nota’s maar bellen is sws beter. Me hele weekend is alweer verpest. Lekker stress terwijl ik tering hard werk voor me geld het zijn gewoon criminelen. Moet dan nog veel geld van ze krijgen ze gaan al mijn nota’s maar checken en elke nota waar verslavingszorg opstaat gaan ze maar mooi kwijt schelden

annihilation

Badass junkie
ja als dit buiten de verzekering valt wat mij raar lijkt dan heb je denk ik wel pech 😅.
Gewoon maandag even bellen met je zorgverzekeraar.

Zorg er even voor dat je de facturen bij de hand hebt. Mochten ze vragen stellen dan heb je het alvast bij de hand is wel zo handig.

kan het zijn dat jij ze door moet sturen naar je verzekering? Bij mij ging dit wel automatisch maar misschien bij jou net iets anders.

_shikantaza

Badass junkie
Nou verslavingszorg zit in een alle basispakketten en helemaal als je ook nog word doorverwezen. Ik ben ontzettend kwaad ze zijn helemaal gek geworden. Dit kan niet kloppen als dit klopt moet ik sowieso stoppen met mijn behandeling want ik ga dit al niet betalen want ik ben het er niet mee eens. Ze overtreden de regels ze moeten dit gewoon vergoeden het is verslavingszorg!!! Er komt elke maand een dikke nota van 500€ binnen eerst dacht ik dat het wrl klopt en trof de heletijd een regeling maar nu het oploopt tot 1600€ ga ik zeker bellen. Heb het sowieso al gedeclareerd de nota’s maar bellen is sws beter. Me hele weekend is alweer verpest. Lekker stress terwijl ik tering hard werk voor me geld het zijn gewoon criminelen. Moet dan nog veel geld van ze krijgen ze gaan al mijn nota’s maar checken en elke nota waar verslavingszorg opstaat gaan ze maar mooi kwijt schelden
Ja, tuurlijk. Iedereen is schuldig behalve jij 👍

AntiBenzo1312

Badass junkie
ja als dit buiten de verzekering valt wat mij raar lijkt dan heb je denk ik wel pech 😅.
Gewoon maandag even bellen met je zorgverzekeraar.

Zorg er even voor dat je de facturen bij de hand hebt. Mochten ze vragen stellen dan heb je het alvast bij de hand is wel zo handig.

kan het zijn dat jij ze door moet sturen naar je verzekering? Bij mij ging dit wel automatisch maar misschien bij jou net iets anders.
Je hebt wel een optie om te declareren. Dit kan er niet buiten vallen het is landelijk.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Weet je of de organisatie waar je behandeling krijgt gecontracteerde of niet gecontracteerde zorg bied?

Daar zou het mogelijk mee te maken kunnen hebben.

Alleen als het niet gecontracteerde zorg is krijg je niet alles vergoed en moet je een deel zelf betalen.
Ja er zit niks anders op om te bellen en af te wachten

AntiBenzo1312

Badass junkie
TRIGGER WARNING!

Alles gaat wel goed in theorie ik slaap goed ik werk veel ik ben met mijn examens begonnen. Iedereen is tevreden over mijn werk. Ik kom mijn afspraken na met mijn psycholoog ik ben er elke keer zelfs s’ochtends.
Eerste emdr sessie gehad, het word nog afwachten van hoe verder. We gaan eerst de trauma’s behandelen. Daarna gaan we bezig met mijn geweten en we gaan bezig met mijn kijk/haat naar vrouwen/mensen. Thc gebruik gaat minder, vooral op de momenten dat ik alleen ben op me kamer wil ik blowen of olie gebruiken om muziek te luisteren of te studeren meestal is dit savonds. Wiet zorgt ervoor dat mijn leven nog enigszins dragelijk is. Ik slik nu 40mg citalopram en 25mg quetiapine. Mijn slaap is uitstekend ik word bijna niet meer wakker en ik kan slapen wanneer ik wil.

Maar ben ik gelukkig?
Nee ik ben eigenlijk nog steeds dood ongelukkig. En hoop nog steeds dat elke dag mijn laatste is. Er gaan veel dingen goed maar die zie ik op 1 of andere manier niet in. Ik voel me heel erg eenzaam en anders dan de rest van mijn leeftijdsgenoten. Als ik zie hoe iemand in mijn kring vrouwen krijgt alsof het niks is zelfs op het werk. Dan denk ik wat doe ik fout. En heel vaak denk ik ook na over een volgende relatie. Gaat dit mij ooit lukken? Ik weet het niet ik denk oprecht niet dat er een meid is die met z’n zwakke mentale man kan leven. Die overal het sombere van inziet wie wil nou z’n iemand. Ook ben ik angstig voor mijn geweten. In mijn hoofd moet ik degene vertellen wat ik allemaal heb geflikt als ik een nieuwe partner heb. Dit is mijn stukje dwang deze angst heb ik ook uitgesproken naar mijn psycholoog die overigens ook seksuoloog is. Ik kloot nu een beetje aan en ik overleef alles wel. Alles wat ik moet doen gaat wel goed. Heb inmiddels ook mijn sociale media weggegooid.

Laatst bewerkt:

Manu76

Badass junkie
Wiet zorgt ervoor dat mijn leven nog enigszins dragelijk is.
Nee hoor, eerder de Citalopram.

De wiet maakt je juist kapot in combinatie met al die medicijnen verwacht ik nu.. Deel van je gemaal is waarschijnlijk een gevolg van de THC, gaming en korte termijn bevrediging adhv dopamine rushes. Dat houd je gewoon nooit lang vol is een gedachtegang.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Nee hoor, eerder de Citalopram.

De wiet maakt je juist kapot in combinatie met al die medicijnen verwacht ik nu.. Deel van je gemaal is waarschijnlijk een gevolg van de THC, gaming en korte termijn bevrediging adhv dopamine rushes. Dat houd je gewoon nooit lang vol is een gedachtegang.
Ben nu net weer 2dagen gestopt

AntiBenzo1312

Badass junkie
dan is het toch nog lang niet uit je lichaam
Zal nu toch moeten stoppen, ik zit straks ook 7dagen in turkije dan moet ik ook zonder. Kan me alleen niet voorstellen dat cannabis zoveel met je doet. Dit is sowieso het moment want ja ik heb wel gewoon continu een stem in me hoofd die zegt zullen we naar de shop gaan en elke keer klinkt het als een goed idee maar ben niet gegaan thuis straks ook even de olie weggooien.

Laatst bewerkt:

BrieMetDeBril

Badass junkie
Zal nu toch moeten stoppen, ik zit straks ook 7dagen in turkije dan moet ik ook zonder. Kan me alleen niet voorstellen dat cannabis zoveel met je doet. Dit is sowieso het moment want ja ik heb wel gewoon continu een stem in me hoofd die zegt zullen we naar de shop gaan en elke keer klinkt het als een goed idee maar ben niet gegaan thuis straks ook even de olie weggooien.
Ik kan wel zeggen dat cannabis meer invloed heeft dan ikzelf ook denk. Ik rook bijna niet meer gelukkig maar als ik het doe merk ik veel verschillen. Zowel positieve als negatieve, maar ik kan het echt niet vaak roken meer.
Heeft te veel invloed op structuur, denken en doen.
Dit heb ik ook erg lang onderschat en vind het vanuit m'n verleden jammer dat het meer is gaan tegenwerken dan voordelen heeft. Ik houd het nu op t weekend, als ik m'n zaterdag baantje erop heb zitten.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik kan wel zeggen dat cannabis meer invloed heeft dan ikzelf ook denk. Ik rook bijna niet meer gelukkig maar als ik het doe merk ik veel verschillen. Zowel positieve als negatieve, maar ik kan het echt niet vaak roken meer.
Heeft te veel invloed op structuur, denken en doen.
Dit heb ik ook erg lang onderschat en vind het vanuit m'n verleden jammer dat het meer is gaan tegenwerken dan voordelen heeft. Ik houd het nu op t weekend, als ik m'n zaterdag baantje erop heb zitten.
Ja kijk dat kan ik niet bij mij gaat het van weekend na elke dag na het werk savonds. Ik merk alleen de cravings savonds als ik het rook ben ik gelijk chill en kan ik weer met humor nadenken. Alleen me vader zei wel van de week dat ik dikke wallen heb terwijl ik goed slaap. Dusja het heeft idd meer invloed dan je denkt. Alleen ik vind het moeilijk om te zeggen dat ik nooit meer cannabis zou gebruiken. Ik vind cannabis zo lekker en chill. Alleen de geur al (Dat is ook het probleem)

AntiBenzo1312

Badass junkie
Waar ik ook veel moeite mee heb en onzeker over ben is dat ik bijna 23 ben. En dat sommige mensen mij gewoon niet zien staan omdat ze denken dat ik een jochie ben van 15. Ik vind dit echt verschrikkelijk, ik heb 0 baardgroei 0 snorgroei en gewoon een heel kinderlijk gezicht. Ik voel mij gewoon een volwassen man maar ik zie eruit als een kind van 15. En vandaag was er een jongen mee met mijn stiefbroertje die is 15 jaar en die ziet er ouder uit dan mij. Ik vraag me echt af of die een genetische afwijking is. Ik word gewoon niet ouder qua uiterlijk.

annihilation

Badass junkie
Kijk hoe je nu al met de wiet bezig bent. Zoveel invloed heeft het dus op je leven. 😉

_shikantaza

Badass junkie
Waar ik ook veel moeite mee heb en onzeker over ben is dat ik bijna 23 ben. En dat sommige mensen mij gewoon niet zien staan omdat ze denken dat ik een jochie ben van 15. Ik vind dit echt verschrikkelijk, ik heb 0 baardgroei 0 snorgroei en gewoon een heel kinderlijk gezicht. Ik voel mij gewoon een volwassen man maar ik zie eruit als een kind van 15. En vandaag was er een jongen mee met mijn stiefbroertje die is 15 jaar en die ziet er ouder uit dan mij. Ik vraag me echt af of die een genetische afwijking is. Ik word gewoon niet ouder qua uiterlijk.
Zolang jij jezelf zielig blijft vinden, ben je ook zielig.

Stop eerst maar eens met blowen.

Bovenaan