Beginnende hasj verslaving

AntiBenzo1312

Badass junkie
Vanochtend bij de huisarts geweest. Citalopram gaat weer naar de 20mg. En daarnaast nog Xanax 0.5mg-1.0mg xanax per dag. (Alleen als het echt niet gaat). Daarnaast is de doorverwijzing doorgezet en word ik deze week gebeld door VNN om aan het werk te gaan met de benzo’s en de onderliggende probleem via hun s-ggz.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Vanochtend bij de huisarts geweest. Citalopram gaat weer naar de 20mg. En daarnaast nog Xanax 0.5mg-1.0mg xanax per dag. (Alleen als het echt niet gaat). Daarnaast is de doorverwijzing doorgezet en word ik deze week gebeld door VNN om aan het werk te gaan met de benzo’s en de onderliggende probleem via hun s-ggz.
Ook benoemd van de thc en druppels huisarts zei dat ik dit beter niet kon doen omdat ik niet weet hoe het uitpakt

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ga je in één keer van 10 naar 20 mg?

Edit:
Ja dus lees ik in een ander topic.
Klopt zit nu 3week op 10mg. En het gaat nu wel beter als vorige week reageerde er ook zo slecht op omdat ik die thc druppels nam en daardoor in paniek raakte heb wel 3dagen een heel vaag gevoel in me lichaam gehad toen. Voel me nu wel weer redelijk (normaal)

Relmuis

Wijs gebruiker
Wil altijd graag weten hoe het is ongeveer 6 uur na inname en na 24 uur.
Misselijkheid, onrust, honger, toename of afname, en hoe het gaat met slapen.

Torchic

Badass junkie
Daarnaast is de doorverwijzing doorgezet en word ik deze week gebeld door VNN om aan het werk te gaan met de benzo’s en de onderliggende probleem via hun s-ggz.
Goed dat je toch doorverwezen word na VNN. Het tegelijkertijd aanpakken van je mentale problematiek en verslaving lijkt me zinvol!💪🏻

Torchic

Badass junkie
Ja en het schijnt dat ik nog bij de jeugd hoor tot 23jaar dus 0weken wachttijd en 0weken wachten tot behandeling. Dat is dus super kan dan aan de slag met alle problemen tegelijk.
Fijn om te horen! Goed dat je na onze adviezen hebt geluisterd en dat het tot een goede uitkomst heeft geleid!

KlaasVaak

Wijs gebruiker
@trippymeeuw waarom doe je alles tegen alle adviezen in en als het dan mis gaat kom je hier zielig doen. Wat is je doel van dit alles?
Ik vind dit niet bepaald constructief, hij doet duidelijk zijn best om beter te worden. Natuurlijk zal hij niet alles goed aanpakken, als dat zo was was er ook geen probleem.

Ik vind het mooi dat hij hier alles deelt op een kwetsbare manier, als je dat ervaart als 'zielig doen' kan je beter de Donald Duck gaan lezen.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik vind dit niet bepaald constructief, hij doet duidelijk zijn best om beter te worden. Natuurlijk zal hij niet alles goed aanpakken, als dat zo was was er ook geen probleem.

Ik vind het mooi dat hij hier alles deelt op een kwetsbare manier, als je dat ervaart als 'zielig doen' kan je beter de Donald Duck gaan lezen.
Dit is ook niet constructief. Ik snap gewoon nooit hoe mensen hier (niet alleen OP) om advies/hulp vragen, compleet het tegenovergestelde doen en daarna piepen dat het niet goed gaat.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator

Ik denk dat je een stukje voorgeschiedenis hebt gemist, wat ervoor heeft gezorgd dat Trippymeeuw wat stevig wordt aangepakt :)

AntiBenzo1312

Badass junkie
Gister de heledag geen xanax gebruikt. Gister ging goed weinig last van de verhoging. Vandaag wel met onrustgevoel wakker geworden niet echt door gedachtes ofso gewoon het gevoel. Ik ga vanmiddag mee met me vriendin naar haar huis dat is ook altijd wel een spannend iets voor mij. Mijn hoofd legt de link naar haar huis maar het verleden en de emoties en spanning die daarbij horen terwijl er geen aanleiding voor is. Vind dit laatste een zo’n raar iets.

N3K0

Badass junkie
Gister de heledag geen xanax gebruikt. Gister ging goed weinig last van de verhoging. Vandaag wel met onrustgevoel wakker geworden niet echt door gedachtes ofso gewoon het gevoel. Ik ga vanmiddag mee met me vriendin naar haar huis dat is ook altijd wel een spannend iets voor mij. Mijn hoofd legt de link naar haar huis maar het verleden en de emoties en spanning die daarbij horen terwijl er geen aanleiding voor is. Vind dit laatste een zo’n raar iets.
Je mag dingen spannend vinden 😊
Wees lief voor kleine trippymeeuw. Stel hem maar gerust.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Je mag dingen spannend vinden 😊
Wees lief voor kleine trippymeeuw. Stel hem maar gerust.
Klopt maar snap het alleen niet heb het verleden daaraan gekoppeld. Net gesprek gehad bij de poh ggz zij snapte het dan weer niet de verwijzing naar de VNN. Omdat ze daar mij niet gaan helpen met de onderliggende problemen op de site staat van wel.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Denk dat ik wel wat emotielozer word, door de medicatie werd net een beetje chagrijnig door een discussie.

Laatst bewerkt:

AntiBenzo1312

Badass junkie
Chagrijnig kan iedereen worden van een discussie. En dan ben je juist niet emotieloos want je voelt wel wat bij de discussie.
Vriendin heeft wel benoemd dat ik vandaag afstandelijk was en dat ze me gedrag vervelend vond. Had dit zelf niet door. Merk aan mezelf dat ik wat sneller geprikkeld was en snel geïrriteerd was. Ben ook best wel vermoeid en suf kan van de verhoging komen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Vriendin heeft wel benoemd dat ik vandaag afstandelijk was en dat ze me gedrag vervelend vond. Had dit zelf niet door. Merk aan mezelf dat ik wat sneller geprikkeld was en snel geïrriteerd was. Ben ook best wel vermoeid en suf kan van de verhoging komen.
Of omdat je bent begonnen met nieuw werk, veel indrukken hebt opgedaan en lange diensten hebt gedraaid 🤷🏼‍♀️

BrieMetDeBril

Badass junkie
Omdat ze daar mij niet gaan helpen met de onderliggende problemen
Dit ligt echt in je eigen handen... Zij willen je zo snel mogelijk helpen, en alles wat niet hoeft besparen ze. Dus vooral veel aangeven, aansturen wat je wilt bereiken en je niet zomaar over laten lopen want dat kan gebeuren. Ik hoop echt dat je de juiste behandeling kunt vinden, dat is ook mogelijk in een keer.

Geef vooral aan wat je doel is, en ook je volgende doel. Als je bijvoorbeeld aangeeft aan je depressie te willen werken, zal je ook in het verleden moeten. En daarmee beginnen ze eigen zelden. Meestal is het emotie regulatie, anders leren denken ( je negatieve gedachten inzien) en sporten. Misschien komt de depressie voort uit dingen die je hebt meegemaakt, en dan is PTSS het hoofdprobleem i.p.v de depressie. (Dit was als voorbeeld)

Ik stel voor eerst goed onderzoek te doenom te weten wat je nodig hebt , kun je zelf ook al voorbereiden deels, en daarop een plan van aanpak maken. En wat ik aanraad, laat je niet zomaar gezond praten, want als je eenmaal weg bent kun je weer lang wachten. Doe zeker niet te gehaast, want misschien heb je ineens over een tijdje nieuwe ontdekkingen gedaan waar je last van hebt en kun je dat nog aanpakken.

Ikzelf heb meerdere sGGZ geprobeerd, en het verschilt enorm hoe mensen met je werken.
Ik heb helaas wel 2/3 keer te vroeg afgerond, maar ik had destijds al zoveel vooruitgang geboekt dat ik dacht, hier red ik het mee. Niet dus. Je kunt ook in je eigen idee vergissen.
Ik zou zeggen, wees op je hoede laat niet zomaar over je heen lopen en sta open voor alles, al bevalt het niet. Het beste en ik lees graag dit topic. Groetjes

Torchic

Badass junkie
Dat is dus juist het tegenovergestelde van emotieloos.

Hoe gaat het met het niet gebruiken van thc en alcohol? Lukt het een beetje of is het zwaar?

AntiBenzo1312

Badass junkie
Dat is dus juist het tegenovergestelde van emotieloos.

Hoe gaat het met het niet gebruiken van thc en alcohol? Lukt het een beetje of is het zwaar?
Thc is easy. Alcohol minder makkelijk vooral met de warme dagen. Mijn vriendin en ik vinden het leuk om ergens te eten en dan nemen we vaak cocktails. Dat vind ik wel moeilijk.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Dit ligt echt in je eigen handen... Zij willen je zo snel mogelijk helpen, en alles wat niet hoeft besparen ze. Dus vooral veel aangeven, aansturen wat je wilt bereiken en je niet zomaar over laten lopen want dat kan gebeuren. Ik hoop echt dat je de juiste behandeling kunt vinden, dat is ook mogelijk in een keer.

Geef vooral aan wat je doel is, en ook je volgende doel. Als je bijvoorbeeld aangeeft aan je depressie te willen werken, zal je ook in het verleden moeten. En daarmee beginnen ze eigen zelden. Meestal is het emotie regulatie, anders leren denken ( je negatieve gedachten inzien) en sporten. Misschien komt de depressie voort uit dingen die je hebt meegemaakt, en dan is PTSS het hoofdprobleem i.p.v de depressie. (Dit was als voorbeeld)

Ik stel voor eerst goed onderzoek te doenom te weten wat je nodig hebt , kun je zelf ook al voorbereiden deels, en daarop een plan van aanpak maken. En wat ik aanraad, laat je niet zomaar gezond praten, want als je eenmaal weg bent kun je weer lang wachten. Doe zeker niet te gehaast, want misschien heb je ineens over een tijdje nieuwe ontdekkingen gedaan waar je last van hebt en kun je dat nog aanpakken.

Ikzelf heb meerdere sGGZ geprobeerd, en het verschilt enorm hoe mensen met je werken.
Ik heb helaas wel 2/3 keer te vroeg afgerond, maar ik had destijds al zoveel vooruitgang geboekt dat ik dacht, hier red ik het mee. Niet dus. Je kunt ook in je eigen idee vergissen.
Ik zou zeggen, wees op je hoede laat niet zomaar over je heen lopen en sta open voor alles, al bevalt het niet. Het beste en ik lees graag dit topic. Groetjes
Dankje voor je bericht topper. Heb wel erg veel zin in mijn behandeling ben benieuwd wanneer ze contact opnemen heb 0weken wachttijd misschien bel ik morgen zelf even.

Torchic

Badass junkie
Thc is easy. Alcohol minder makkelijk vooral met de warme dagen. Mijn vriendin en ik vinden het leuk om ergens te eten en dan nemen we vaak cocktails. Dat vind ik wel moeilijk.
Snap ik! Met dit mooie weer is het natuurlijk ook lekker om een drankje te drinken. Maar zoals al vaker benoemd is door meerdere forum leden is het niet verstandig om alcohol te combineren met antidepressiva want dit kan de bijwerkingen verergeren én daarnaast weet je niet of de citalopram zijn werk doet.

Maar ik dacht dat je ook niet meer van plan was om alcohol te nuttigen?

AntiBenzo1312

Badass junkie
Snap ik! Met dit mooie weer is het natuurlijk ook lekker om een drankje te drinken. Maar zoals al vaker benoemd is door meerdere forum leden is het niet verstandig om alcohol te combineren met antidepressiva want dit kan de bijwerkingen verergeren én daarnaast weet je niet of de citalopram zijn werk doet. Maar ik dacht dat je ook niet meer van plan was om alcohol te nuttigen?
Klopt dat begrijp ik. Maar het is dan niet echt zuipen wat ik doe. Het is gewoon even een drankje maar ik probeer het niet te doen. Je hebt gelijk hoor maar heb er meer moeite mee als met thc

BrieMetDeBril

Badass junkie
Dankje voor je bericht topper. Heb wel erg veel zin in mijn behandeling ben benieuwd wanneer ze contact opnemen heb 0weken wachttijd misschien bel ik morgen zelf even.
Ik heb zelf vandaag gebeld naar sggz waar ik naar verwezen was, en ineens word ik donderdag terug gebeld.

Had van de HA urgentieverklaring, maar hoorde al maanden niets, ik bel eenmaal om re vragen hoe het zit en ineens dit.

Het kan zomaar snel gaan. Wat ik zou zeggen, blijf gemotiveerd om de behandeling goed en sterk in te gaan. Het gaat bloed, zweet en tranen kosten, maar dat komt allemaal ten goede. Geloof me, dingen die je bijvoorbeeld als kind geraakt hebben en vervolgens nooit verwerkt zijn, om dat los te kunnen laten en met iemand te delen, kan zoveel opluchten, is onbeschrijfelijk.

Btw, ik las ergens dat je nu Alprazolam hebt. Wie heeft dit voorgeschreven? Lijkt me nogal snel, van 10mg oxa naar 0.5 xanax. In zo'n korte tijd. Ik zou als ik jou was wel oppassen, maar lees dat je het zelf ook wel weet en doet :wink:

Ik wens je alle succes en ik blijf dit topic volgen.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik heb zelf vandaag gebeld naar sggz waar ik naar verwezen was, en ineens word ik donderdag terug gebeld.

Had van de HA urgentieverklaring, maar hoorde al maanden niets, ik bel eenmaal om re vragen hoe het zit en ineens dit.

Het kan zomaar snel gaan. Wat ik zou zeggen, blijf gemotiveerd om de behandeling goed en sterk in te gaan. Het gaat bloed, zweet en tranen kosten, maar dat komt allemaal ten goede. Geloof me, dingen die je bijvoorbeeld als kind geraakt hebben en vervolgens nooit verwerkt zijn, om dat los te kunnen laten en met iemand te delen, kan zoveel opluchten, is onbeschrijfelijk.

Btw, ik las ergens dat je nu Alprazolam hebt. Wie heeft dit voorgeschreven? Lijkt me nogal snel, van 10mg oxa naar 0.5 xanax. In zo'n korte tijd. Ik zou als ik jou was wel oppassen, maar lees dat je het zelf ook wel weet en doet :wink:

Had 30mg oxaze. Nu xanax

AntiBenzo1312

Badass junkie

Xanax nu al bijna 2dagen niet genomen✌🏼

Torchic

Badass junkie
Klopt dat begrijp ik. Maar het is dan niet echt zuipen wat ik doe. Het is gewoon even een drankje maar ik probeer het niet te doen. Je hebt gelijk hoor maar heb er meer moeite mee als met thc
Het is ook lastig! Maar vind 5 blikjes wel wat anders dan “gewoon even een drankje”.

Ik wil echt niet de mierenneuker zijn en ik ben zelf ook heus niet heilig. Maar je spreekt jezelf vaak tegen waardoor het ongeloofwaardig word.

Bovenaan