baclofen tegen verslaving

sebatian

Bewuste gebruiker
al vanaf mijn jeugd te maken gehad met verslavingsprobemalatiek; al snel blackouts, klinieken, AA, diazapam, andere pillen, weer kliniek.
Nu sinds een paar weken aan baclofen, via vrienden gehoord; niet zo makkelijk aan te komen via huisarts , kliniek of psychiater.. Drug werkt tot nu toe fantastisch, ook geen problemen zoals met diazapam of librium. Dokter Ameisen heeft toevallig een verhaal gelezen zo'n 10 jaar geleden van een cocaine verslaafde maar die ook verlamd was, kreeg baclofen en de bijwerking was dat hij van z'n verslaving af kwam. Ging dat zelf onderzoeken en heeft een boek geschreven ' het einde van mijn verslaving' in engels the end of my addiction;
M'n eigen huisarts en jellinek wilde het niet voorschrijven dus naar andere huisarts nog heel gedoe want dat zijn generalisten boek meegenomen voor uitleg.
Naar symposium geweest van verslavingsdeskundigen waar ik dr. oliver ameisen ontmoet heb; hij vond het erg unethisch als een arts of kliniek of psychiater dat niet voorschrijft.
Het is nog vroeg pas een paar weken gebruikt,weing last van afkick verschijnselen, behalve slaap problemen maar dat is vrij normaal. Artsen en klinieken schrijven het niet voor omdat paradoxiaal te weing clinische trials gehouden zijn; probleem is drug bestaat al 70 jaar en trials zijn duur en pharmaceutische industry geen interesse in, geen patent meer op. Dus zouden klinieken, ziekenhuizen of universiteiten moeten doen.
Gebruik 30mg eerste 3 dagen, dan 60mg 3 dagen,, 90 mg 3 dagen enzoovoort totdat je voelt geen hunkering, craving, of trek hebt; elk individu is verschiilend goede is praktisch geen bijwerkingen hoogstens beetje dufheid. En ja geloof er ook in, sinds al heel veel geprobeerd, dus ook gemotiveerd. Ben beniewd en mijn dokter ook. http://www.baclofen4alcoholism.com/
Gebruik nu voorlopig 100mg,weet nog niet of verder naar boven. Miracules medicijn echt een wonder, meer energy en geen zucht of craving, erg dankbaar voor Ameisen, en vind bijna crimineel als klinieken dat niet voorschrijven, ook nog kwaad over want had anders voorgeschreven kunnen krijgen aantal maanden geleden toen detox en in kliniek belande.

Arizona

Bewuste gebruiker
sebatian zei:
Gebruik 30mg eerste 3 dagen, dan 60mg 3 dagen,, 90 mg 3 dagen enzoovoort totdat je voelt geen hunkering, craving, of trek hebt; elk individu is verschiilend goede is praktisch geen bijwerkingen hoogstens beetje dufheid. En ja geloof er ook in, sinds al heel veel geprobeerd, dus ook gemotiveerd. Ben beniewd en mijn dokter ook.

Je bent nu de ene verslaving met de andere aan het wegnemen, klinkt het zoals je bovenstaande beschrijft. Jellinek schrijft het niet voor omdat het niet wetenschappeijk is aangetoond, dat het ook echt helpt (er is ook nog weinig onderzoek gedaan op dit moment) daarnaast is het een verslavende drug en over het algemeen ga je naar de Jellinek om van een verslaving af te komen :wink:

Er is een complete website van: http://www.baclofen.nl/
Succes met afkicken, volhouden!!

sebatian

Bewuste gebruiker
Dat is nou juist de onzin, dokters en klinieken schrijven het niet voor onder het mom van te weing onderzoek, ja zo blijf je ieen cirkeltje. Er zijn al honderden en misschien zelfs al duizenden mensen successvol van hun verslaving afgekomen door dit middel. Er is enig materiaal op websites baclofen en olivier ameisen. Was onder de indruk van de man de schrijver en dokter die zelf 20 jaar lang verslaafd was. Een openstaande dokter of psychiater behoord dit te geven. Ben zelf in kliniek in schotland en nederland geweest en weet niet hoeveel counselors, therapeuten gezien, alleen de zucht, craving en trek was er steeds, nu voor het eerst gewoon amazing, verbazingwekkend zelfs, weet kort dag maar geloof er in en ben gemotiveerd, pas een week terug ging ik gelijk drinken bij opstaan en kon niet wachten tot supermarkt weer open ging. En elke ziekte kan potentieel via medicijnen dragelijk gemaakt worden, leuk AA en andere anti trek middelen maar die hebben aardig wat bijwerkingen of zijn gebaseerd op alleen licamelijke en spirituele. Volgens mij meer een bio-chemistery in hersenen en een tekort aan iets, en baclofen heeft tot nu toe bij mensen meer success dan klinieken en AA of NA. Ben zelf mediceren sinds arts er ook niet veel vanaf weet, goede is nauwelijks bijwerkingen, je verhoogd, ga dan naar beneden en vind je eigen maintenace dosis. Ben ook gestopt met anti depressiva, hoogstens neem een niet verslaven slaapmiddel sinds wanneer je stopt met gebruiken aardig wat slaap problemen, maar dat gaat over. Dat klinieken het niet geven is misschien ook dat ze bang zijn. En anders zouden ze klinische trials moeten doen, doen ze niet ja daar kan ik niet opwachten. ben gewoon blij dat dokter gevonden heb die het doet zijn er meer, en sommige klinieken geven het ook via psychater zoals solutions en die in oirschot, maar ja zou niet zo moeilijk moeten zijn. Nu gaat via word of mouth ipv dat ze het aanbieden als optie.Ben er zeer tevreden over.

sebatian

Bewuste gebruiker
http://www.youtube.com/watch?v=gXbR37GeRiI

http://www.olivierameisen.com/en/

http://www.thejc.com/lifestyle/the-simo ... er-ameisen

dit was zijn methode, en doe het op zelfde manier.

Aims: To test whether the dose-dependent motivation-suppressing effect of baclofen in animals could be transposed to humans, and suppress craving and sustain abstinence. Methods: Neurologists safely use up to 300 mg/day (10 times the dosage currently used for alcohol dependence) of high-dose oral baclofen, to control spasticity, in order to avoid invasive therapy. I am a physician with alcohol dependence and comorbid anxiety. I self-prescribed high-dose baclofen, starting at 30 mg/day, with 20 mg increments every third day and an (optional) additional 20-40 mg/day for cravings. Results: Cravings became easier to combat. After reaching the craving-suppression dose of 270 mg/day (3.6 mg/kg) after 5 weeks, I became and have remained free of alcohol dependence symptoms effortlessly for the ninth consecutive month. Anxiety is well controlled. Somnolence disappeared with a dosage reduction to 120 mg/day, now used for the eighth consecutive month. Conclusions: High-dose baclofen induced complete and prolonged suppression of symptoms and consequences of alcohol dependence, and relieved anxiety. This model, integrating cure and well-being, should be tested in randomized trials, under medical surveillance. It offers a new concept: medication-induced, dose-dependent, complete and prolonged suppression of substance-dependence symptoms with alleviation of comorbid anxiety.

MissMarie90

Experimenterende gebruiker
ik heb tijdens mijn afkick van de ghb ook baclofen gekregen en ik moet zeggen dat dit wel goed hielp
ik kickte af op alleen medische ghb in het begin maar dat ging niet goed het was nog veel te zwaar
toen ik heb ik er baclofen bij gekregen en dat was erg fijn
dit was in arnhem bij de detox van de iriszorg

sebatian

Bewuste gebruiker
baclofen werkt soort als GHB maar toch anders, vind dat erg interessant dat 'leuk' al die therapieen, klinieken, en zelfhulpgroepen maar voor my kwam of was eigenlijk nooit weg de craving om weer te gebruiken; oftwel er is iets mis met de balans van de bio chemistry van de neuro transmittors in de brain, baclofen geeft weer een balans.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
pascal828 zei:
Ben je nou een bot of niet?

denk dat het gewoon iemand is die een niet nederlandse achtergrond heeft... Spambots reageren in het algemeen niet op posts van anderen.

sebatian

Bewuste gebruiker
"Ben je nou een bot of niet?" correct reageer niet op iemand die nauwelijks een zinsconstructie kan maken, of totale onzin uitkraamt.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
sebatian zei:
"Ben je nou een bot of niet?" correct reageer niet op iemand die nauwelijks een zinsconstructie kan maken, of totale onzin uitkraamt.

dus je bent wel een bot dus?? :confused:

Het wordt steeds vager iig... Kijk het nog wel aan en anders gewoon een ban en een slotje. :wink:

sebatian

Bewuste gebruiker
"Het wordt steeds vager iig... " wat moet ik hier mee?
F.I.N.E.
fucked up insecure neurotic and emotional

sebatian

Bewuste gebruiker
Dokters boycotten alcoholpil
Het middel Baclofen wordt geboycot door verslavingsartsen, psychologen en therapeuten terwijl de spierverslapper veel succes heeft bij 88 procent van de mensen met een alcoholverslaving. Die harde beschuldiging kwam gisteren van de Franse cardioloog Olivier Ameisen. ,,Tien procent van de bevolking lijdt aan een alcoholverslaving. Het is zeer onethisch als verslavingsprofessionals alcoholisten dit middel onthouden. Ik denk dat velen bang zijn dat ze werkloos worden als de verslavingsindustrie van therapiëen, klinieken en medicijnen instort, nu blijkt dat alcohol, maar ook andere verslavingen, met...

vervolg http://www.baclofen.nl/

sebatian

Bewuste gebruiker
En als je nu stopt met die Baclofen, komt je craving dan terug?

Gebruik het pas, dus nog vroeg; ameisen en anderen hebben getest om weer te gaan gebruiken
en of weer readdicted volgende dag, blijkbaar dus niet.
Was ook een vraag in symposium van dokters, en verslavingdeskundigen aan ameisen; bent U niet bang dat dit middel gecontroleerd gebruik gaat promoten?
antwoord; beschouwd U ziczelf als een gecontroleerde drinker, ja heeft U problemen, nee
wat is dan het probleem, goed antwoord. Had veel humor Hij beschrijft het goed in zijn boek heeft veel publiciteit in buitelnand; duitsland, NY Times, guardian, ABC news nog weing in nederland. (boek moest zelfs bestellen)
wonder why?
dokters in frankrijk schrijven het voor addiction. En ja zoals elke ziekte neem je medicijnen, of dat nu aids, suikerziekte of wat dan ook is, baclofen heeft nauwelijks bijwerkingen, en als je erg anxious voelt neem je gewoon wat meer pillen. Niet verslavend en praktisch onmogelijk te overdose.
Je moet gewoon arts of psychiater vinden die het voorschrijft, en volg gewoon aanwijzingen in boek. anders geef je boek.
M'n eigen huisarts durfde het niet, andere ook niet en jellinek ook niet onder het mom van te weing onderzoek.
Door kennis die het al succesvol gebruikt voor 6 maanden naar andere arts maar was in andere postcode, shit naar andere arts hij kreeg fax van andere arts en ok, je moet gewoon arts overtuigen. Tot nu toe voel me great. Net honderden pillen gekregen van apotheek dus kan even vooruit. Zit nu op 90mg per dag, ga denk ik tot 200 ligt eraan jekan er zoals meeste medicijnen beetje duf van worden bijhogere dosis. Die man, Ameisen, blij ontmoet heb en boek gelezen hebt, heb ook z'n adres. tel. en e mai en geef aan hoe het me me gaat.. Hij is al sinds 2004 clean, en heeft geprobeerd om weer addicted te worden lukte hem niet.

sebatian

Bewuste gebruiker
De spierverslapper is chemisch bijna identiek aan de partydrug gamma-hydroxyboterzuur (GHB). Het is verwant, maar niet identiek, aan veel voorgeschreven benzodiazepines als diazepam en oxazepam.

Omdat natuurlijk, vrij verkrijgbare, onschuldige middelen, geluk uit een potje nog steeds taboe is, of liever gezegd niemand kan daar aan verdienen.
Oh ja! Vergeet bijna te vertellen dat die Franse cardioloog Olivier Ameisen een boek heeft gescheven wat in Frankrijk al veel stof heeft doen opwaaien: The end of my addiction

Interviews http://madbello.nl/?p=7256

sebatian

Bewuste gebruiker
GHB-tekort
In het boek zet Ameisen zijn theorie uiteen over de werking van baclofen. ‘Mijn geestelijke gezondheid is in orde. Ik heb daarom altijd vermoed dat ik aan een bepaalde deficiëntie leed. Mijn theorie is nu dat ik een tekort heb aan natuurlijk gammahydroxybutyraat (GHB). Dat is een precursor van de neurotransmitter gamma-aminoboterzuur-B (GABAB). Het tekort is verantwoordelijk voor een verlies van kalmerend vermogen, met als resultaat slapeloosheid, dystonie en angstaanvallen.

Verdovende middelen worden ingezet om dit te corrigeren, maar zonder blijvend effect. Dat effect heeft baclofen wel. Baclofen is een GABAB-agonist. Het versterkt GABA-activiteit en vermindert de productie van de neurotransmitters glutamaat en dopamine. Baclofen speelt zo waarschijnlijk een rol bij het in evenwicht brengen van de beloningsmechanismen in de hersenen en heft de gevolgen van GHB-deficiëntie op.’

In de verslavingszorg worden verschillende medicijnen ingezet om de zucht naar verdovende middelen te dempen. Naltrexon, acamprosaat (Campral) en topiramaat (Topamax) zijn de bekendste. ‘Ze hebben geen effect’, zegt Ameisen. ‘Baclofen is het enige medicijn dat de zucht naar alcohol volledig wegneemt. De andere medicamenten – en ook baclofen in een te lage dosis – verminderen slechts de hunkering en bewerkstellingen abstinentie. Maar abstinentie is de hel. Onthouding betekent een constant gevecht tegen de obsessieve drang om alcohol te nuttigen en heeft in de meeste gevallen een terugval als eindresultaat.’

Giorgi

Newbie
Ik heb het boek in 1 ruk uitgelezen.
Na een heftige langdurige GHB verslaving en iets te enthiousiast met heroine gespeeld te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik
a) Een Lul ben.
b) Een extreem verslavingsgevoelige persoonlijkheid heb
c) Mijn genen niet mee heb (Allebei mn opa's hebben zich doodgezopen, mn oma, moeder en zusje hebben anorexia)
d) De balans in mijn hersenen gewoon niet goed is waardoor ik altijd zin heb in drugs. bij alles wat ik doe. De hele dag door.

Dus: ik ga morgen met mijn psychiater bespreken of ik a/d baclofen moet. Ik heb alleen 1 vraag, en ben te druk met studeren om op te zoeken: is het verslavend als in lichamelijk verslavend (afkickverschijnselen als je er mee stopt)?

sebatian

Bewuste gebruiker
zo ver ik weet zoals met elk medicijn behoor je af te bouwen,maar als het werkt waarom zou je er mee willen stoppen. Elk mens is anders ken iemand die elke dag 150 mg inneemt, andere vriend heeft genoeg aan 60mg. Weet nog niet precies waar ik uitkom, niet zo lang geleden gestopt met drinken en diazapam en anti depressiva toen aan baclofen dus heeft ook gevolgen, huisarts heeft remeron gegeven voor slaap 15mg.

sebatian

Bewuste gebruiker
De Fransman besluit zichzelf te onderwerpen aan een experiment. Hij schrijft zichzelf baclofen voor (iets dat aan artsen in Frankrijk en Nederland is toegestaan, maar in de VS niet) en neemt elke dag een hogere dosis. Na 37 dagen bereikt hij zijn hoogste dosis: 270 mg, ofwel 3,8 mg per kilo lichaamsgewicht. Op dat punt is hij vrij van elk verlangen naar alcohol. Wel wordt hij op een prettige manier slaperig van het middel. Na twaalf dagen brengt hij de dagelijkse dosis terug tot 120 mg. De drankzucht blijft weg. Bijwerkingen zijn er niet. Ameisen is genezen.

‘Ik slik nog steeds baclofen, maar niet om alcoholmisbruik tegen te gaan’, zegt Ameisen, die Nederland bezocht om zijn boek te promoten. ‘Ik kan niet meer terugvallen, al zou ik er mijn best voor doen. Ik gebruik baclofen nu voor datgene waarvoor ik het al veel eerder had willen krijgen: voor mijn angstaanvallen en dysforische gevoelens. Ik leef nu pas het leven dat ik altijd had willen leven. Het leven dat ik andere mensen zag leven. Gewoon ontspannen en rustig in slaap vallen. Dat kon ik voorheen niet en nu wel’, zegt hij monter

Het zijn vooralsnog vooral huisartsen en psychiaters die baclofen voorschrijven, zegt Ameisen. ‘Verslavingsartsen zijn nog steeds terughoudend. Maar ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta. Alcoholisme is een dodelijke ziekte. Niet voorschrijven komt feitelijk neer op het laten sterven van patiënten. Scepsis is in de geneeskunde een gezonde houding. Maar scepsis zonder wetenschappelijke basis is domheid. Er is geen steekhoudend argument te bedenken om bij verslaafden af te zien van behandeling met baclofen

‘Het is lastig om wetenschappers te overtuigen van het belang, mede door het stigma dat aan verslaving kleeft. Alcoholisme is een van de weinige ziekten waarvan de patiënt de schuld krijgt. “Het kan toch niet zo zijn dat je een alcoholist die zich zijn verslaving zelf heeft aangedaan, geneest met één pil?” Die gedachte zit veel verslavingsartsen dwars.’ Bovendien is baclofen slecht voor de verslavingszorg. ‘Als in een kliniek de helft van de bedden leeg staat, dan zal de overheid niet lang aarzelen om een deel van de kliniek te sluiten. Een geneesmiddel tegen verslaving is broodroof voor velen

sebatian

Bewuste gebruiker
Georgi
ben ik tot de conclusie gekomen dat ik
a) Een Lul ben.

Denk het niet, is een ziekte waarbij de symptome de ziekte zijn, en ja ik heb er niet om gevraagd. "Gewone "mensen gebruiken ook, maar kunnen er zonder problemen mee stoppen, wilde alleen maar meer.

sebatian

Bewuste gebruiker
Dit is toch wel heel bijzonder! vooral hoe ik al die jaren tekeer ben geweest en dat waren er nogal wat, belande zelfs in de gevangenis op weg naar de kliniek aantal maanden geleden.
Nu vol energy en totaal geen craving, zucht of trek. Enige bijwerking maar dat kan ook doordat ik gestopt ben met anti depressiva en drank wat slaap problemen geeft, denk dat dat wel bijdraait. Eeen soort van gelukzalig gevoel, euphoric, en ja ook nog steeds kwaad dat in beginstadia aantal maanden geleden m'n huisarts en jellinek het weigerde het te geven, blijf dat bijna crimineel vinden.

sebatian

Bewuste gebruiker
Arizona, NEE, lijk wel gek als ik dat doe, niet geinteresserd terug te gaan naar waazin en waanizinnig gedrag, voel me 'high' zonder drank en erg positief, en energiek, gebruik 120 mg top op soms naar 10mg tot 20 mg.
Heb al genoeg meegemaakt met verslaving van tienerjaren af, drunkdriving, autos in prak, gevangenissen, geldproblemen, relatieproblemen, klinieken, NA, AA, therapeuten, psycologen, psychiters, anti-depressiva, valium enz enz. hang trek or whatever kwam steeds terug en ja kan aardig tekeer gaan, mr Jekkel en mr Hyde werd ook uit tig zaken met harde hand verwijdert, totale black outs kwam dan volgende terug was dan verbaast dat niet geholpen werd, zolang je geen problemen hebt prima, ramp was toen ik stopte kreeg ook allerlei lichamelijke problemen allerlei infecties zolang je drinkt of gebruikt verdoezelt dat, dacht kan maar beter weer gaan drinken en gebruiken, maffe logica, teminste geen last van vocht in benen en andre ongemakken. Nu blijf het echt wondermiddel vinden, kan langs drank schap lopen of terras zitten en drank komt niet in me op, echt verazingwekkend. Voorheen dronk me wezenloos aan pints,en sterke drank,

Arizona

Bewuste gebruiker
Dus je hebt de ene verslaving vervangen door de andere als ik het zo lees. Wil je nou zonder middelen verder leven, of verslaafd blijven aan de baclofen?

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Arizona zei:
Dus je hebt de ene verslaving vervangen door de andere als ik het zo lees. Wil je nou zonder middelen verder leven, of verslaafd blijven aan de baclofen?
hoi arizona,blijft moeilijk hoor!!.Ik denk dat het goed is dat iemand niet meer drinkt,zijn leven dan ook wat beter gaat worden,,maar als dat dat even met baclofen moet voor een tijd,..tja,wie ben ik,om te zeggen dat dat dan niet goed is.Het mooiste is natuurlijk dat als alles wel beter gaat,dan gaan kijken wat je aan die baclofen kan gaan doen.Kijk naar mij,ik ben gestopt met dope en methadon,maar gebruik nu nog wel suboxone,en als straks de tijd er rijp voor is,pak ik dat ook aan,maar voorlopig niet.Ik weet trouwens niet of je suboxone kunt vergelijken met baclofen.

Arizona

Bewuste gebruiker
Het grote verschil tussen de middelen is dat Baclofen een spierontspanner is en geen middel dat hulp biedt bij verslaving, sterker gebruikers moeten uitkijken niet afhankelijk van dit middel te worden.

Suboxone wordt wel specifiek voorgeschreven aan mensen die verslaafd zijn aan opiaten. Hier is ook gedegen onderzoek naar gedaan.

Daarnaast is mijn reactie ook geplaatst omdat de TO erg eenzijdig post t.a.v. baclofen, terwijl er helemaal geen gedegen onderzoek is gedaan naar het middel t.o.v. verslaving. Er is een franse arts geweest, die hilarisch is over dit middel nadat hij zijn eigen alcoholverslaving had overwonnen met Baclofen, dat deze arts vervolgens een verslaving van Baclofen had, wordt stilgezwegen. Nederlandse verslavingsartsen boycotten dit middel en dat is niet voor niets. Er is geen onderzoek naar gedaan en het middel is erg verslavend. Het wordt voorgeschreven als spierontspanner in Nederland. Een arts die dit middel voorschrijft als hulp bij afkicken, weet niet goed waar hij/zij mee bezig is en realiseert zich niet dit typisch een voorbeeld is van de ene verslaving met de andere stillen.

Ik weet niet hoe het bij Suboxone werkt, maar Baclofen geeft ook zeker een high gevoel, iets wat een verslaafde nou net niet moet hebben (i.m.o.)

Ik vergelijk het met het volgende: Mijn verslavingsarts schrijft ook geen benzo's voor, want dat zal net zo verslavend werken als aan de middelen waar ik verslaafd aan ben. Enkel de eerste 3 dagen in de detox kreeg ik librium (beleid) en daarna was het helemaal niks, nada.

Baclofen zal wellicht als zodanig gebruikt kunnen worden, om de eerste 3 dagen op te vangen, maar niet als middel om de trek te doen verdwijnen.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
mijn versl-arts schrijft ook geen andere medicijnen voor.Maar dat wilde ik ook niet.Maar suboxone is gelukkig geen meth of dope.Totaal anders gelukkig.En daarbij,mocht ik er mee stoppen,heb ik bijna geen afkickverschijnselen,wel dat je een paar dagen slecht slaapt.Als ik het allemaal goed begrepen heb,..

sebatian

Bewuste gebruiker
Arizona en Ik doe m'n best
Is totale onzin geen verslaving aan baclofen is een medicijn dat helpt, net zoals mensen die hiv waar je voorheen aan dood ging nu niet meer vanwege medicatie, of insuline als je suikerziekte heb ad infinitum.
Rehabs en therapieen en geiigende medicaties kunnen wat trek verminderen maar niet elimineren, als je kijkt in rehabs of NA of AA zijn er zeer weing die meer dan meerdere jaren volhouden, en in klinieken hoogsten 10 - 30% sucees na een jaar.
Medicijn heeft nauwelijks of geen bijwerkingen, eigenlijk alleen maar voordelen gebruik het nou meer dan een maand zit vol energy, positief en gewoon voel me goed voorheen dark side of the moon, elke dag zelfde patroon dronk van morgn tot avond en werd ook nauwelijks meer dronken, had gewoon 'nodig' om te functioneren hield ik me voor, alles draaide om alcohol in alles wat ik plande. rare is nauwelijks media attentie in holland behalv in spits en metro vraag me serieus af waarom ?? dat is, in buitenland veel media in geronnomeerde media publicatiesen tv, en word nu voorgeschreven bij dokters in usa, duitsland en frankrijk; in nederland nog gedoe kan daar over mee praten maar ja als ik iets wil krijg ik het ook, zeer zeker geen spijt van, en al die hollandse cynisme en kritiek zal me worst wezen, het werkt en ben gelukkig.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Ik snap je wel.Je kunt beter baclofen nemen,en normaal je leven leiden.Dan als meer leven met drank en drugs,terwijl het leven eigenlijk naar beneden gaat.Alleen de vraag was-denk ik-Hoe ga je verder,of heb je nu even vrede met dit middel :wave:

sebatian

Bewuste gebruiker
Reden dat niet voorgeschreven wordt door klinieken sommige of velen is vanwege reden te weing onderzeok, ja zo ken ik er nog een; dat is hun job om dan onderzoek te verrichten een vergelijkbaar onderzoek met naltrexon, baclofen en iets anders voor mij part. Arts van kliniek zei ja misschien in paar jaar tijd, ja hoepel op kan dan wel dood zijn en vele anderen.
Gewoon think out of the box en niet al die protocollen, is me alleen duidelijk artsen weten ook niet alles, vroeg zelfs nou probeer het dan met mij graag en guinea pig, nee dus, niewe huisarts gelooft er wel in en is erg beniewd naar resultaat. ken al wat vrienden in buitenland die het ook succesvol gebruiken, is geen toeval, en ja denk serieus dat klinieken gewoon bang zijn voor hun job stel je voor een medicijn wat moeten ze dan doen met al die lege bedden?Ameisen ontmoet in symposium met verslavingsdeskundigen waar hij een voordracht deed. Die javier guzman gebruikt het ook, die kreeg het van zijn psychiater bij solutions. Denk als je echt gemotiveerd ben om te stoppen, of van alle ellende af wil is dit echt een uitkomst. Voorheen was ook gemotiveerd maar was een struggle om niet te gebruiken, nu voeld aan komt gewoon naturel, vecht er ook niet tegen, of feel tempted, niets van dat alles.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
sebatian zei:
even vrede??
for now and ever, voel me herboren
hee vriend,ik vind dat je iets te hard van stapel loopt.Probeer eens rustig te blijven.Haal even adem,ik ben de laatste die je aanvalt.Lees anders even wat ik je net vroeg,oke :wink:

Arizona

Bewuste gebruiker
Hey Sebatian, ik ben blij voor je dat het je helpt, want begrijp uit je verhaal dat je er erg blij mee bent. Verder heb je je punt nu wel gemaakt omtrent Baclofen, ik ook trouwens :wink: Ik hoop dat het je verder goed gaat en van de drank af kan blijven.

Flameon

Badass junkie
Ik hoor vaak dat clienten van me klagen over bijverschijnselen van baclofen.
Hebben baclofengebruikers hier ook last van? (misselijkheid, braken, je wazig voelen)

sebatian

Bewuste gebruiker
uberhaupt geen last van bijwerkingen en neem toch aardige hoge dosis nu op 150mg.
Denk na bijna een maand kan toch wel iets oordelen, vooral voorheen andere manieren gedaan was vaak een struggle. M'n nieuwe huisarts zei ook, nou wacht nou even kijken even aantal maanden aan, en wanneer blijvend gaat zal het aankaarten bij medisch overleg en zal kliniek aanschrijven, nou daar heb je tenminste iets aan.
Gezeik en opmerkingen van verplaaats je dan niet ene verslaving met andere meer gehoord, NEE dus, andere verslaving is als ik aan de coke zou gaan of weet ik veel, medicijn onderdrukt completely juist verslaving.
Of opmerkingen van ja maar is toch te weing onderzoek naar, ja dat is nou het hele eiren eten, onderzoeks buro's, klinieken doen het om een of andere nog?? niet, zijn wel dier proeven gedaan, zelfde resultaat, beesten raakten niet meer geinteresserd in drank.
Heb dat niet zomaar out of blue mee begonnen, heb alles zo'n beetje over gelezen, en klinkt heel logish plus aantal vrienden/kennissen gebruikten het al.
Vandaag 28ste nog uitslag gekregen van psycho onderzoek, maar ja toen was ik niet in erge goeie doen, (goed maf dus) psychologe was ook verbaasd hoe ik overkwam wereld van verschil.
Wil het niet alleen voor mezelf houden, nog afspraak gemaakt met arts in jellinek dat ze dit beter wel kunnen voorschrijven, denk hoe ik overkom zegt al genoeg, werd er nog niet zo lang geleden uitgegooid in nazorg omdat ik half dronken op kwam dagen. Ook geschreven naar raad van bestuur/directie van kliniek; anders voor mijn part maak kopieen en geef ze aan mensen voor de deur, moeten zelf dan maar beslissen of wat is. Maar vind onwetenheid is nog erger.
Denk na x aantal maanden zal is proberen zoals dr oliveir ameisen om readdicted te worden, maar ja op dit moment ook geen urge,trek of craving wat me voorheen gek maakte. Begrijp de sceptiscism wel maar ja dat nu al honderden, zo niet al duizenden van hun verslaving afgekomen zijn is onweerlegbaar en worden er alleen maar meer is niet meer te stoppen, maybe slowly but surely.

sebatian

Bewuste gebruiker
Enige bijwerking is dat ik in een goede stemming ben :)
Geen lichamelijke klachten hoogsten beetje slaap problemen, maar ja dat is ook normaal als je stopt kan wel weken duren voordat 'normaal' is zelfs zonder baclofen.
Neem voor de rest alleen thiamine, B-forte vitamines en Cal/Mag = calcium-magnesium in. Plus laat me via huisarts op bloed, leverfuncties enz in eerste aantal maanden periodiek controleren, volgens mij wel goed, lever hersteld zich nogal snel, enige orgaan dat zich zelf aardig kan herstellen. Ben wel gestopt met anti depressiva waarom zou ik ook opperbeste stemming, vond huisarts ook goed idee, terwijl kliniek juist wilde verhogen, goed waanzinnig.

sebatian

Bewuste gebruiker
suboxone niet vergelijkbaar met baclofen ten eerste suboxone bedoeld voor drugs gebruikers, ten tweede wordt gepromoot door fabrikant sinds vrij nieuw middel valt lekker veel aan te verdienen. vroeger in teen jaren drugs maar met alcohol vond dat niks, raakte totaal geflipt. Ook vond gedoe om juist spul te vinden en in buitenland weer gedoe met illigaliteit, ook hier tot op zekere hoogte. Anyway ben niet zo thuis zoals je begrijpt met suboxone. Weet wel in klinieken gedoe met clienten om van methadon af te komen, volgens my echt rotzooi, giga pijnen om mee te stoppen, kliniek in schotland werd geacht te stoppen met alles, hier in jellinek vinden ze dat niet nodig, ook weer zeer vreemd.

Bovenaan