Ayahuasca ceremonie ervaringen / discussie

knikkeboller

Belezen gebruiker
Ik ben een keer goed slecht gegaan op ayahuasca. Heb 11uur lang in een bad trip gezeten waarbij ik doodsangsten uitstond. Heb ook in mijn broek gepoept. Was toen 18 jaar oud. Heb hier een anderhalf jaar lang last van gehad. Had klachten zoals heel angstig wakker worden in zweet of flashbacks krijgen als ik een joint zat te roken. Dit was bij askawan in amsterdam. Pas een beetje op met dit middel. Omgeving waarin je tript maakt heel veel uit. Askawan was geen fijne plek om te trippen. Met 20 man in een tipi tent, met daarin een kampvuur waar wij om heen liggen op van die matjes.. niks voor mij. Ik moet vrij kunnen bewegen en gaan en staan wanneer ik wil. Zo ging ik na de eerste beker op de wc zitten, diarree.. maar deed dat te lang en moest weer terug naar de groep van de sjamaan. "Dood" ging ik pas na de tweede beker. Heb toen een hele nare trip gehad, waarbij ik mijn vingers eraf probeerde te bijten. Ik kreeg toen piepschuim in mijn mond gestopt.

ljuv

DF-koningin
Ik ben een keer goed slecht gegaan op ayahuasca. Heb 11uur lang in een bad trip gezeten waarbij ik doodsangsten uitstond. Heb ook in mijn broek gepoept. Was toen 18 jaar oud. Heb hier een anderhalf jaar lang last van gehad. Had klachten zoals heel angstig wakker worden in zweet of flashbacks krijgen als ik een joint zat te roken. Dit was bij askawan in amsterdam. Pas een beetje op met dit middel. Omgeving waarin je tript maakt heel veel uit. Askawan was geen fijne plek om te trippen. Met 20 man in een tipi tent, met daarin een kampvuur waar wij om heen liggen op van die matjes.. niks voor mij. Ik moet vrij kunnen bewegen en gaan en staan wanneer ik wil. Zo ging ik na de eerste beker op de wc zitten, diarree.. maar deed dat te lang en moest weer terug naar de groep van de sjamaan. "Dood" ging ik pas na de tweede beker. Heb toen een hele nare trip gehad, waarbij ik mijn vingers eraf probeerde te bijten. Ik kreeg toen piepschuim in mijn mond gestopt.
Ik vind 20 man ook echt heul veul… hoeveel begeleiders waren daar dan bij? En hoe werden jullie voorbereid en “nabereid”?

Kordie

DF-koning

Angstaanjagend om te lezen.
Ook dat piepschuim in je mond. WTF.

Zo zie je maar dat het ook heel belangrijk is bij wie je komt. Ik denk dat daar heel veel verschil in zit. Want @Zeehond had in zijn topic report zo te lezen het tegenovergestelde

De Zandman

DF-koning
Zo zie je maar, dat het helemaal fout kan gaan met die ayahuasca.
Ik moet er niet aan denken, met 20 man in een wigwam....en 1 begeleider voor al die mensen!
Dat kan echt verkeerd aflopen. Ik ben erg op mezelf en massa's mensen maken mij niet zo blij om daartussen te zijn.
Uitgezonderd carnaval. Alhoewel ik daar al 25 jaar niet meer naartoe ga. Vroegah vond ik het leuk om mee te maken in het stedje van plezeer. Dat dan weer wel. Maar anders? Nee dank u

Kordie

DF-koning
Vandaag gebeld met een ex collega.
Net als mij PTSS.

Die heeft een paar weken terug een ceremonie bijgewoond en hij had er wel een positief effect aan over gehad.
Was wel 1 op 2 geloof ik dat hij zei. Mogelijk dat hier nog verschil in zit. Want hij zei wel dat de setting belangrijk is.

Ik ga het niet doen.
Heeft wel mijn interesse. Maar ik vind het te riskant.

Casrus

DF-koning
Vandaag gebeld met een ex collega.
Net als mij PTSS.

Die heeft een paar weken terug een ceremonie bijgewoond en hij had er wel een positief effect aan over gehad.
Was wel 1 op 2 geloof ik dat hij zei. Mogelijk dat hier nog verschil in zit. Want hij zei wel dat de setting belangrijk is.

Ik ga het niet doen.
Heeft wel mijn interesse. Maar ik vind het te riskant.

Waar ben je bang voor?

Kordie

DF-koning
Waar ben je bang voor?

Beelden die nu geparkeerd staan in het hoofd en stil staan .... weer laten bewegen, met alle gevolgen van dien.

ik weet eigenlijk niet zo goed waar je nu zit mbt hulp, maar: is het geen idee dit met je psych te bespreken? Zodat er ook écht goede nazorg en integratie mogelijk is?

Het is geen psycholoog maar wel een alternatief iemand.
Heb het hier vaker met haar over gehad (dit, maar ook gewoon drugs).
Zij is heel open in hetgeen wat zij gebruikt maar alles wat tript wordt afgeraden.

Casrus

DF-koning
Zij is heel open in hetgeen wat zij gebruikt maar alles wat tript wordt afgeraden.

Dat klinkt inderdaad wel goed. Mijn begeleiding was inderdaad wel goed, maar van homoseksualiteit hadden ze geen kaas gegeten, kerk waren ze tegen en van het weinige dat ik ze over mij leven vertelde sloegen ze achterover, terwijl ze veel deelnemers hadden met een veel moeilijker leven.

De Zandman

DF-koning
Ook aan mij met mijn ptss is afgeraden, om tripmiddelen te gebruiken.
Dat geldt dus ook voor ayahuasca.
Ik heb 1 x een lsd papertrip genomen en dit liep helemaal uit de hand, ik ben nog nooit in mijn leven zo bang geweest, als toen.
En toen werd ik een ongeleid projectiel naar het scheen, al kan ik me geen echte details meer herinneren behalve dat alle gedachten en emoties met laten we zeggen 1000 x versterkt werden. Er zijn gewonden bij gevallen, dat weet ik nog wel.
Eerst voelde ik mij heel goed, totdat de trip helemaal omsloeg en het misging.

Ayahuasca? Nee dank u, ik sla deze ronde over!

Bovenaan