Alternatief voor zolpidem

benzo27

Newbie
Ik neem al 3 jaar lang zolpidem in maar ik voel dat ding niet echt zo goed meer als eerst en als ik zonder wil slapen gaat dat niet.ik zoek er andere alternatief voor eventueel een andere benzo maar deze moet wel niet te lang werken, ik wil niet vallen de volgende dag bij wijze van spreken. Iets waar ik goed van kan chillen in de zetel :)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zopiclon springt gelijk bij me op , is dezelfde z- benzodiazepinen groep maar net wat anders.

Ik adviseer je om dit aan te kaarten bij je huisarts , die kent jou situatie weet je allergieën e.d
PS welke dosering krijg je op voorschrift?

Succes!

benzo27

Newbie
Ik gebruik de 10mg van zolpidem. Heb nooit andere benzos of soorten uitgeprobeerd, hoe zou je eigenlijk het effect van zopiclon kunnen beschrijven tegenover zolpidem?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik vind de werking van Zopiclon wel vergelijkbaar met Zolpidem. Maar de vieze smaak in de mond, de volgende dag, is het echt niet waard.

Huisarts bellen, benzo fixen?

benzo27

Newbie
Hoeveel stuks nemen jullie ervan?
Zolpidem,neem ik meestal 3 stuks per dag maar soms meer dan bedoeld omdat je van de kaart bent denk ik,
Ik,voel ,het totaal niet meer zoals eerst en ik merk er ook niets meer van, het begint saai te worden.de volgende dag pas merkte ik dat ik sommige delen vergeten was, maar dat is het dan ook. zonder gaan slapen heb ik geprobeerd maar dat is onmogelijk

Misschien een benzo waarvan ik kan chillen,spacen.. En tegelijkertijd de tolerantie van zolpidem verminderen?

Iemand ervaringen ermee?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Sorry call me old fashion maar wil je niet aan een verslaving helpen van benzo's.
Dacht dat je het via de huisarts kreeg voor een goede reden.

da_pj

Belezen gebruiker
Tjah...Ik krijg 3 doze Halcion (triazolam) 0.250mg als inslaper zo neem ik 1 en daarop 2 flunitrazepams 1mg die laat je smelten op je tong, je hebt dan wel een zeer blauwe tong maar is hetzelfde wat als toen die van Roche nog op de markt waren (rohypnol)...Nu vind ik men fluni's veel beter dan in het begin. In het begin waren ze wit en niet smeltbaar op de tong. Ben nu weer tevreden met mijn 6 dozen fluni's van EG sinds ze weer smelt tabletten zijn is zelf beter als fluni 2mg dat ik ooit via NL is had gekocht :tongueout:. :hearteyes:

:wave:

MeejheM

Badass junkie
in principe wen je razendsnel aan benzodiapinen, en hoor je ze daarom kort voorgeschreven te krijgen voor een bepaalde kwaal. als slaapmiddel zijn ze gemiddel maar enkele weken effectief, en heb je snel een hogere dosering nodig voor hetzelfde effect.

ik ben geen arts of apotheker, dus een alternatief waar je jaren mee vooruit kan ken ik niet.

dit vind ik wel echt zo'n vraag die je beter bij een arts of psychiater neer kan leggen, die mensen hebben de kennis en informatie om je te helpen.

Snowblind

Belezen gebruiker
Temazepam is een inslaper waardoor de kans groot is dat je 3 uur later weer ontwaakt. De kans is ook aanwezig dat je al snurkend in een natuurlijke slaapfase belandt en na een uurtje of 8 uitgerust wakker wordt.

Oxazepam is een doorslaper. Neem de pil een uurtje voor je gaat slapen en je vertoeft lekker in dromenland tot je wekker 's ochtends afgaat.

Beiden zijn lichte medicamenten die je na het ontwaken geen wankel of duf gevoel bezorgen. Als je tenminste geen achterlijke hoge dosis neemt. 10mg will probably do the job.
Etizolam is ook een mild alternatief. Zou dan 1mg nemen.

(Tollerantie & veslavingsgevaar inc.)

logitecholiv

Experimenterende gebruiker
Zolpidem, zopiclone, etc vind ik zeer gevaarlijk ik begrijp niet dat artsen dit nog voorschrijven. Ik vind zopiclone, en zolpidem veel gevaarlijker dan benzopinen bv alprazolam enzo

Felikes

Experimenterende gebruiker
Zolpidem, zopiclone, etc vind ik zeer gevaarlijk ik begrijp niet dat artsen dit nog voorschrijven. Ik vind zopiclone, en zolpidem veel gevaarlijker dan benzopinen bv alprazolam enzo
Ik heb het - zolpidem - gedurende korte tijd geslikt en vind het een waardeloos middel. Ik raakte in een soort waas, een slaapwandelomgeving en twee keer zag ik 's morgens dat ik het hele doosje had gebruikt. Tot mijn verbazing en ook die van mijn dokter had ik er dan toch geen enkele kater van en kon gewoon gaan werken.

Stel je gaat in die verwarde toestand nog roken in bed of zo, alle kans dat je de hele boel in brand steekt.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat heb ik vaker gelezen, zulke verhalen... echt bizar! Ik slaap zelf als een roosje met zopiclon (in tegenstelling tot oxazepam of temazepam), maar vind dat enge shit wat jij omschrijft.

Bovenaan