Als je cocaïne koopt

shakes

Belezen gebruiker
Ik zat laatst met zo'n gast die alleen maar speed aan het afzeiken was (hij is zelf coke fanboy) om de redenen dat het zo goedkoop is en daarom dat het troep is en het is oh zo slecht voor je en blablablabla...

Ik vind dat echt hypocriet, als een drugs gebruiker een bepaalde drug gaat afzeiken alleen omdat hij het teringzooi vind. Net zoals van die simpele mensen die zeggen dat heroine voor losers is, om een voorbeeld te noemen.

Ja, je haat coke, en dat we weten het allemaal onderhand wel. Denk je nou echt dat er ook maar 1 persoon is die nu van plan is zijn gebruik te veranderen (of er uberhaupt over nadenkt) nadat ie jouw topic had gelezen? Nee, dat weet je zelf ook wel. Waar komt dan die drang vandaan om de hele tijd die shit af te gaan zeiken?

Die coke gebruikers die speed afzeiken in het speed forum vind je toch ook idioten (ik heb niet gechecked, maar die zullen er ongetwijfeld zijn)? Je gaat mij niet vertellen dat je dat soort mensen serieus neemt. Weet je wat, neem wat pep en denk erover na, dan snuif ik nog ff een halfje.

Chris Pontius

Badass junkie
Deranged zei:
Ultieme zuiverheid
Dat voel je wel ja... net iets te veel van het goede vind ik eigenlijk. maar ik ben dan ook niet zo'n held als het daar op aankomt :tongueout:
typisch, dat ik altijd opzoek was naar de puurste dope en dan heb ik het eindelijk en dan zit ik er over na te denken het te versnijden..

Carlitos

Badass junkie
Waarom versnijden ?
Om het te 'verzachten' in je neus of ?
Ik snuif de 73 gewoon zoals die is,sommige vinden het alleen te hard fikken in de neus.

linke

Experimenterende gebruiker
Ik heb 1,5 jaar lang elk weekend coke gebruikt maar ik krijg de laatste weken ook door dat ik beter pep kan pakken. Ik voel me veel fitter en de lulkick die ik met sos niet meer had krijg ik met de pep weer wel. Het enige wat ik minder vind is de pijn van pep, de smerige smaak achter in me keel, de kater en het lange niet kunnen slapen. Maarja daar zit hem die 45 euro verschil dan in denk ik. Dan maar 3 weekenden pep / 1 weekend sos in de maand.

Deranged

Badass junkie
Uiteindelijk delen we allen de liefde voor een bepoederd neusslijmvlies.

Paddo100

Bewuste gebruiker
Frenky zei:
Ik zat laatst met zo'n gast die alleen maar speed aan het afzeiken was (hij is zelf coke fanboy) om de redenen dat het zo goedkoop is en daarom dat het troep is en het is oh zo slecht voor je en blablablabla...

Ik vind dat echt hypocriet, als een drugs gebruiker een bepaalde drug gaat afzeiken alleen omdat hij het teringzooi vind. Net zoals van die simpele mensen die zeggen dat heroine voor losers is, om een voorbeeld te noemen.

speed is ook tering zooi. Een stuk chemischer dan coke. Het is ook slechter voor je als je van allebei dezelfde hoeveelheid neemt. Dat is ook wetenschappelijk bewezen:wink:

en heroine doe je ook niet voor je lol. ken jij iemand die heroine gebruikt op feesten en anders nooit? of af en toe een keer een avondje thuis. ik iig niet:wink:

Deranged

Badass junkie
Paddo100 zei:
speed is ook tering zooi. Een stuk chemischer dan coke. Het is ook slechter voor je als je van allebei dezelfde hoeveelheid neemt. Dat is ook wetenschappelijk bewezen
Wanneer leert men het nou eens. Simpelweg omdat een Belg je heeft verteld dat iets ''wetenschappelijk bewezen'' is betekent niet dat dit ook echt zo is.

Stel dat cocaine echt 100% plantaardig was, wat dan? Dat zou het eerder alleen nog maar demonischer maken, aangezien er ongelooflijk veel mongooltjes rondlopen die denken dat zoiets een middel 'beter' of 'veiliger' maakt.

En zelfs als deze dingen waar zouden zijn was de keuze nog steeds snel gemaakt voor het gezonde, rationele verstand. Het is namelijk niet alleen gruwelijke bullshit, het zegt ook nog eens gewoon helemaal niks.

Denk toch eens na voor je jezelf te grabbel gooit met dit soort clichématige onzinuitspraken.

Paddo100

Bewuste gebruiker
wat jij zegt is pas bullshit. jij bent duidelijk pro speed en ik ben pro coke.

Kijk eens wat er allemaal in een grammetje pure speed zit(+-70%) . daar zit ontzettend veel tering zooi in.

in een grammetje pure coke(+-80%)zit een stuk minder.

gebruik maar eens een lange tijd vaak speed en je zult merken dat je veel meer gebreken krijgt t.o.v. coke. het brand ook ontzettend in je neus en al maak je bommetjes keert je maag zich om.

er was hier laatst ook zo'n lijstje van een onderzoek met gevaarlijkste drugs. en je kan wel zeggen van die onderzoeken slaan nerges op maar heb jij enig bewijs dat speed "beter"(minder slecht) voor gezondheid is dan coke?

lekker nuttige discussie btw je hebt geen gelijk. klaar. :rock:

Deranged

Badass junkie
Ik heb nog geprobeerd om speed er voor een keer buiten te houden. Maarja, cokeheads in het nauw he, ze moeten wat. En het blijft nog eens een zeer ongelukkige keuze ook. Ze doen er helemaal niet verstandig aan om over dit middel te beginnen, en toch doen ze het keer op keer. In werkelijkheid weten ze van beide middelen gewoon totaal niks. En lullen ze maar wat raak met onzinnige dingen die ze klakkeloos van elkaar aannemen.

Want inderdaad, speed is 100% chemisch dus dan moet het wel troep zijn. En wat dacht je van de prijs. Coke is tenminste flink prijzig, dan zal het automatisch wel veel beter zijn? Waarom zou speed eigenlijk zo goedkoop zijn?

'Ik weet het wel' zegt de cokefanboy. 'Speed is gewoon goedkope chemische troep. Coke daarentegen is een luxeproduct en 100% natuurlijk. Men schudt het zo van de bladeren als sneeuw in de winter.'
jij bent duidelijk pro speed en ik ben pro coke.
Je geeft je wel heel makkelijk gewonnen zo. Ik ben een speedjunk en jij een cokejunk, wie is hier dus de grote verliezer?

Degene die het minst betaalt voor de meeste zuiverheid aangezien hij meer daadwerkelijke drugs binnenkrijgt en er ook veel makkelijker veel van kan kopen. Ja, speed is absoluut slechter. Zoveel waar voor zo weinig geld, dat kan alleen maar misgaan.

De cokehead gebruikt uiteindelijk lang niet zoveel echte drugs als de speedjunk. De cokejunk is dus het verstandigst bezig. Vijftig euro voor een gram waar in werkelijkheid slechts 20% procent harddrugs in zit is een stuk gezonder, en bovendien 100% natuurlijk.
ik ben pro coke
Gefeliciteerd man. Ik ben niet zo'n verstandige bikkel helaas. Ik twijfel er niet aan dat naast ikzelf een hoop anderen op dit forum je zeer benijden nu. Stiekem dromen we er allemaal van om zo weinig drugs binnen te krijgen voor zoveel geld. Zo houdt een mens zichzelf tenminste in toom.

De cokefanboy snapt het tenminste.

Paddo100

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Je geeft je wel heel makkelijk gewonnen zo. Ik ben een speedjunk en jij een cokejunk, wie is hier dus de grote verliezer?

wie zegt dat ik een cokejunk ben?
ik gebruik het 2 keer per jaar ofso en dan nog niet eens een gram.

ik geef mezelf niet makkelijk gewonnen maar jij:wink:. jij bent een speedjunk zoals je zelf aangeeft. Dan snap ik best dat je een simpele doorgesnoven ziel bent die speed minder slecht vind voor je dan coke omdat je zelf vaak/veel speed gebruikt. Heel begrijpelijk hoor. :)

maar geef nou eens antwoord op mijn vraag in plaats van er telkens omheen te lullen.

lever is bewijs dat speed minder slecht voor je gezondheid is dan coke. zodra je mij hier een goed onderzoeksraport of iets dergelijks kan leveren...

ipv telkens te zeggen van: al die coke gasten zeggen dat speed slechter voor je is en ze nemen het allemaal van el kaar aan bla bla bla... want dat weten we nu wel.

Deranged

Badass junkie
maar geef nou eens antwoord op mijn vraag in plaats van er telkens omheen te lullen.
Ik heb vooralsnog geen vraag kunnen ontdekken.Verder zal ik nog een keer duidelijk maken dat hoewel de ''coke vs speed'' discussie inmiddels in volle gaan lijkt, dit topic gewoon totaal niet over speed gaat. Als dit enige relevantie had gehad dan had het al in de openingspost gestaan.

Deze gaat echter dnkel over cocaine en presenteert een kijk hierop waar je als cokegebruiker wellicht eens bij stil kan staan. Erg typisch dat bepaalde figuren gelijk vurig in de verdediging schieten. Tegen zulke mensen heb ik eigenlijk maar één ding te zeggen, en hiervoor wil ik ze graag terug verwijzen naar de laatste regel van de openingspost.

En of ik een speedjunk ben of niet. Wie zal het zeggen. Voor jou wil ik alles zijn wat je maar kan bedenken. Je zal er echter binnen dit topic nergens mee kunnen komen.

Dit topic gaat namelijk over jou, en niet over mij. Men zou blij moeten zijn dat het eindelijk eens een keer niet over mij gaat.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Paddo100 zei:
Deranged zei:

wie zegt dat ik een cokejunk ben?
ik gebruik het 2 keer per jaar ofso en dan nog niet eens een gram.

ik geef mezelf niet makkelijk gewonnen maar jij:wink:. jij bent een speedjunk zoals je zelf aangeeft. Dan snap ik best dat je een simpele doorgesnoven ziel bent die speed minder slecht vind voor je dan coke omdat je zelf vaak/veel speed gebruikt. Heel begrijpelijk hoor. :)

lever is bewijs dat speed minder slecht voor je gezondheid is dan coke. zodra je mij hier een goed onderzoeksraport of iets dergelijks kan leveren...

ipv telkens te zeggen van: al die coke gasten zeggen dat speed slechter voor je is en ze nemen het allemaal van el kaar aan bla bla bla... want dat weten we nu wel.

De risico's verschillen dus de vergelijking is krom. Echter ligt het ratio ooitgebruik/verslaving bij coke stukken hoger dan bij speed. Ook sterven er meer mensen aan de directe gevolgen van coke.
Verder geeft coke in mijn opzicht helemaal geen speciaal effect, en het is nog kortdurend ook.

Nu wil ik jouw wetenschappelijke onderzoek wel eens lezen. Je had het toch over "wetenschappelijk bewezen"?

Holden

Bewuste gebruiker
Deranged, ik snap de moraal van je verhaal en die klopt: coke is veel te duur voor wat het is én is daarenboven superverslavend. Wie coke snuift heeft bloed (lett & fig) aan zijn neus hangen..true.

Wat ik minder apprecieer is de toon van je bericht: sinistere figuren, Arabieren, arbeidsplaats waar je wordt afgezeikt,..ik vind het een onnodige, onjuiste veralgemening.

Ik weet niet wat je gebruikt en dat laat me ook koud. Maar laat iedereen nou eens voor zichzelf beslissen met welke drug hij zich het best voelt..voor zover men zich goed kan voelen bij een drug natuurlijk.
Een druggebruiker is niet in zijn recht om moraliserende preekjes rond drugs te formuleren. Zéker niet wanneer de ondertoon eerder bitterheid dan objectiviteit suggereert.

SAMBALBIJ

Experimenterende gebruiker
met speed heb je meer waar voor je geld je kan er langer meedoen en het werkt langer en je hebt minder nodig.

MAAR coke die goed is heeft een bepaald effect dat speed niet kan bewerkstelligen wat heel erg lekker is.

MAAR de coke die tegenwoordig gangbaar is, is teveel versneden om het nog coke te noemen en dus zn prijs absoluut niet waard (ik erger me rot hieraan)

Ikzelf probeer een halfje uit om te testen en als ik het niet TOP vind, haal ik daar nooit meer.

Basen is vaak puurder en geeft een beter zuiverder cocaine effect

MAAR als het uitgekookte snuif is die toch al 100miljoen x versneden is is het het gebruiken (en het geld ook niet waard

DUS als je aan TOPspul kan komen dan is het de prijs nog wel waard en niet te vergelijken met speed

MAAR ik vind speed wel als voordeel hebben dat het een meer constant effect heeft dan de highs en lows die je altijd met coke hebt (je krijgt alleeen niet die lekkere coke high) en lekker goedkoop

Holden

Bewuste gebruiker
Die vergelijking gaat totaal niet op :)

Goedpraten of niet; ik vind het kortzichtig om te zeggen dat pep véél beter is..maar ieder zijn mening.

Deranged

Badass junkie
Ik vind dit een leuk topic, dus het is een succes. Mijn voornaamste doelstelling was namelijk om een topic te maken voor mensen die dit leuk zouden vinden. En er is er dus in ieder geval eén, en dat is eigenlijk al genoeg.

Deranged

Badass junkie
Ik denk dat het topic het beste werkt voor mensen die ooit zelf ook in de illusie hebben geleefd dat cokegebruik ook maar enigszins acceptabel is.

Holden

Bewuste gebruiker
De acceptabiliteit van cokegebruik hangt volledig af van de gebruiksomstandigheden.

Coke leidt evenwel vaker tot misbruik; maar daarom zeggen dat het minder acceptabel is vind ik onjuist.

Deranged

Badass junkie
Dat vind ik een zeer treffende omschrijving moet ik zeggen. Het doet me momenteel denken aan een achtbaan waar de zogenaamde weg omhoog uiteindelijk enkel dient om de neergang van haar kracht te voorzien.

De essentie van coke is crashen. Het is als een ballon die enkel opstijgt om plotseling lekgeprikt te kunnen worden door de puntige nagels van een demonische hand. Het is niet bedoeld om op te stijgen, het opstijgen is slechts bedoeld om neer te storten. Dit is het einddoel, dit is wat men in feite koopt.

En tuurlijk is dat acceptabel. Zolang je het maar niet zelf doet, want dat is toch een beetje lullig meestal. Zoiets wens je niemand toe.

drain bamage

Badass junkie
Excuses (niet voor mijn mening maar het kan door sommigen nogal als "cru" beschouwd worden) voor mijn respons maar ik vind dit topic toch een beetje zinloos en hoop dat deze zsm. gesloten wordt.
Reden?
het begint altijd bij een appel. Deze appel komt nader tot een ander en nog een ander enzovoorts. Uiteindelijk blijken er toch een aantal rotte appels tussen te zitten. Zinloos, onveranderbaar, hopeloos en meer van dat al maar bovenal zinloos.
Om de appelkudde te beschermen dienen deze appels geholpen te worden om zo wederom een aanwinst te kunnen zijn voor de rest van de appels, maar... geschiedenis leert ons dat er toch altijd een aantal appels blijven rondhangen die sporen van rotheid blijven behouden.
Deze appels doen slechte dingen. (Elke appel WEET wat slecht is, er zijn nou eenmaal appels die NOOIT & TE NIMMER doen)

Moeten deze zogenaamde rotte appels in onze fijne maatschappij onze hulp krijgen?
Ik ben meer van mening dat, hoe gek 't ook klinkt, het toch lichtelijk immoreel is om mensen die niet kunnen veranderen te gaan helpen. Het klopt gewoonweg niet.

En natuurlijk zou ik graag in een perfecte wereld leven waarin iedereen aardig tegen elkaar is en doet wat hij of zij wil zonder daarbij anderen te schaden of lastig te vallen maar de realiteit is dat dit nogal een verre bestemming is.

Een eye-opener, iets wat dit topic voor sommigen kan zijn, is in mijn ogen totaal zinloos. Eigenlijk moet er gewoon geen voorlichting meer komen en moeten mensen zelf maar informatie gaan verzamelen. Ook moet er geen media meer zijn die de mensen waarschuwt bij eventuele gevaren. Eens zien hoe snel deze mensen zichzelf dan zullen uitschakelen.
Geef de zogenaamde rotte appels de middelen om zichzelf te vernietigen en probeer ze aub. niet te helpen. Misschien dat dan een utopie een stukje dichterbij komt.
Tot die tijd stem ik lekker op Geert!
:tearsofjoy:

Misschien heb ik 't ook wel fout en is de wereld perfect zoals ie is en zullen bepaalde neerwaartse spiralen zich blijven herhalen tot we het dieptepunt bereikt hebben.
:wave:

W.F.L.

Badass junkie
drain bamage zei:
het begint altijd bij een appel. Deze appel komt nader tot een ander en nog een ander enzovoorts. Uiteindelijk blijken er toch een aantal rotte appels tussen te zitten. Zinloos, onveranderbaar, hopeloos en meer van dat al maar bovenal zinloos.
Om de appelkudde te beschermen dienen deze appels geholpen te worden om zo wederom een aanwinst te kunnen zijn voor de rest van de appels, maar... geschiedenis leert ons dat er toch altijd een aantal appels blijven rondhangen die sporen van rotheid blijven behouden.
:

Als je het over cokegebruik hebt.. Ik weet niet echt of die rotte appels echt wel geholpen worden. Bij heroine kan ik er mij alvast blauw aan ergeren. Maar dat vind ik dan weer een tree hoger dan coke, vooral als het om IV gaat.

En voorlichting.. Volgens mij hoef je geen genie te zijn om te weten dat al die dope slecht voor je is. Diegenen die nu de rotte appels zijn doen volgens mij toch wat ze willen, wars van welke fucking informatie of betoog dan ook. In dat verband vind ik dit topic absoluut geen eye-opener. Maar het is altijd fijn om een discussie te voeren.. Wie coke wilt nemen, mag dat. Voor de anderen vind ik dat er dan wel weer voorlichting mag zijn, maar de voorlichting die er nu is, is kut. Leuk betoog overigens, maar het maakt allemaal geen fuck uit, en dat heb je zelf ook gezegd. Of misschien heb ik er gewoon geen snars van begrepen. :wave:

CHIASME

Belezen gebruiker
drain bamage zei:

Heb jij uberhaupt wel het partijprogramma van Geert Wilders gelezen?
Als je alleen al naar zijn drugsbeleid krijgt snap je al datje te maken hebt met een persoon die ik niet graag het land zie leiden :( "Iedereen die drugs gebruikt is een junk, en alle junks moeten op strafkamp en afkicken omdat ze waardeloos zijn voor de maatschappij."

CHIASME

Belezen gebruiker
drain bamage zei:

Heb jij uberhaupt wel het partijprogramma van Geert Wilders gelezen?
Als je alleen al naar zijn drugsbeleid krijgt snap je al datje te maken hebt met een persoon die ik niet graag het land zie leiden :( "Iedereen die drugs gebruikt is een junk, en alle junks moeten op strafkamp en afkicken omdat ze waardeloos zijn voor de maatschappij."

Bovenaan