SjuSju
Experimenterende gebruiker
Dat kan ik heel goed herkennen, zelf heb ik ook een ''zware'' achterstand met sociale dingen/skills. Ik zit echt helemaal alleen nu met niemand om mij heen buiten hulp diensten, aan de ene kant heel fijn dat ik eindelijk rust heb maar dat is ook een gevaren punt om niet helemaal vast te claimen aan het veilige gevoel in je eigen huis waardoor sociale contacten leggen nog moeilijker wordt. De stugge gemeenschap is inderdaad heel moeilijk tussen te komen, gewoon je eigen ding doen en niet al te veel aantrekken van de ''dorpenlingen'' zo probeer ik er wat doorheen te komen (goed contact met naaste buren is wel fijn uiteraard)woon er ook pas 2 maanden hoor. Is dat ik nogal in een isolement zit. Ik probeer wel te mengen met mensen die hier al hun leven wonen, maar het is nogal een stugge gemeenschap en dat maakt het wel erg lastig als "autist" zijnde met een communicatie probleem.
Goed om te horen dat je in ieder geval een goed plekje hebt kunnen vinden met je vriendin, niet kwijt raken dat huis of wat dan ook ;p. Ik hoop dat je een lange en gezonde relatie hebt met je vriendin en nog lang samen mag wonen (misschien komt er over een paar jaar wel een lekker groot koophuis, boompje, beestje en een mini-benzoliefhebber ;p)Ik woon nu samen met mijn vriendin en dat is echt een behoorlijke stress vermindering na zo lange tijd geen vaste woonplek te hebben.
Dankjewel voor de tip! Ik heb het op het oneindige briefje met tips geschreven van deze thread ;p. Het zou zonde zijn om niet iets te doen waar je zelf beter uitkomt omdat het niet vergoed wordt door de basis verzekering. Misschien een goed idee om even te horen bij een budget-coach of iemand uit de sociaal juridische dienst verlening, die kunnen je vaak wel verder helpen met zulke stappen toegankelijker maken!Ik heb niet alles helemaal precies doorgelezen maar ik ben zelf door de dokter een keer doorverwezen naar CESAR/CECAR therapie. Dat is bij de fysio maar is wel speciaal voor slapen. Ik ben zelf niet kunnen gaan omdat het niet in de basisverzekering vergoed wordt en ik te weinig geld per maand overhoud om het zelf te betalen. Ben nu zelf in gesprek met het WMO van mijn gemeente want hun hebben aardig wat potjes voor zulke situaties alleen komen ze daar nooit zelf mee dat dat een optie is dus dat kan je ook nog proberen!
Laatst bewerkt: