Afkicken van Lorazepam en Diazepam

Dutchie85

Belezen gebruiker
Is het normaal dat je echt tot op het bot leeg bent, totaal geen interesses meer hebt, echt niet weten hoe je de dag door moet komen (nergens zin/puf in), extreme angsten/onrust 24/7 en continu uitspreken dat je niet meer kan (wil ik niet maar is er) ram maar dan ook ram depressief bent, continu doodsgedachten hebt en het aanvoelt alsof je hier nooit meer uit komt? Dat het zoals ik hierboven zei aanvoelt alsof je in een hele nare psychische flow zit alsof je continu voelt….dit gaat niet meer goed komen, ik voel me compleet verloren dat ik het niet meer trek. Voel me nog niet 5% mezelf meer.

Dat is het psychische stuk, maar lichamelijk is m’n zenuwstelsel ook compleet ontregeld met pijn, zwakte , aangespannen staan en allemaal vage dingen allemaal. Elke nacht rond 3 wakker niet meer slapen en continu doodsgedachten…Een oorlog is er echt niets bij!🤯😢

_shikantaza

Badass junkie
Is het normaal dat je echt tot op het bot leeg bent, totaal geen interesses meer hebt, echt niet weten hoe je de dag door moet komen (nergens zin/puf in), extreme angsten/onrust 24/7 en continu uitspreken dat je niet meer kan (wil ik niet maar is er) ram maar dan ook ram depressief bent, continu doodsgedachten hebt en het aanvoelt alsof je hier nooit meer uit komt? Dat het zoals ik hierboven zei aanvoelt alsof je in een hele nare psychische flow zit alsof je continu voelt….dit gaat niet meer goed komen, ik voel me compleet verloren dat ik het niet meer trek. Voel me nog niet 5% mezelf meer.

Dat is het psychische stuk, maar lichamelijk is m’n zenuwstelsel ook compleet ontregeld met pijn, zwakte , aangespannen staan en allemaal vage dingen allemaal. Elke nacht rond 3 wakker niet meer slapen en continu doodsgedachten…Een oorlog is er echt niets bij!🤯😢
Helaas is dat hoe het kan zijn als je er gevoelig voor bent. Het maakte mij zo depressief als een natte boterham. Maar het is allemaal over gegaan en dat zal bij jou ook gebeuren.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Helaas is dat hoe het kan zijn als je er gevoelig voor bent. Het maakte mij zo depressief als een natte boterham. Maar het is allemaal over gegaan en dat zal bij jou ook gebeuren.
Ik ben echt helemaal leeg in lichaam en hoofd, weet niet waar het vandaan moet komen en die doodsgedachten zijn echt killing. Ik ben heel gevoelig. Voel me ook compleet gedesoriënteerd als ik naast m’n ouders bijvoorbeeld toch ff in de auto zit. Ik zie wel waar we zijn maar het doet me niets en kan me niet voorstellen dat ik normaal zelf reed. Alles staat extreem ver weg van m’n normaalbeeld, echt heel bizar en akelig is dat.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Gisteravond naar bed gegaan om 9 uur, helemaal gesloopt al uren maar toch uitgesteld. Nog ademhalingsoefeningen gedaan 15 min en daarna snel ingeslapen. Toen ik wakker werd dacht ik, het zal wel weer 3 uur zijn. Was het half 11. Daarna echt elk half uur gehoord, geen oog dicht gedaan.🤯 Uit het niets ineens een nacht met extreem veel zweten, kletsnat!

Om 8 uur ademhaling weer gedaan, gedouched en compleet gedesoriënteerd en heeeelemaal leeg. Ik had me echt mentaal ingesteld om zo rustig mogelijk te blijven, geen negatieve dingen uit te spreken en het in hele kleine afleidingen te zoeken met rust tussendoor.

Ben meteen naar buiten gelopen in de tuin, een beetje gerekt maar mijn lichaam is zo leeg dat ik er echt van schrik. Daardoor psychisch ook weer extra schrik en het gevoel dat je niet meer kan.

Ben zowel mentaal als fysiek echt akelig diep aan het gaan.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Gisteravond naar bed gegaan om 9 uur, helemaal gesloopt al uren maar toch uitgesteld. Nog ademhalingsoefeningen gedaan 15 min en daarna snel ingeslapen. Toen ik wakker werd dacht ik, het zal wel weer 3 uur zijn. Was het half 11. Daarna echt elk half uur gehoord, geen oog dicht gedaan.🤯 Uit het niets ineens een nacht met extreem veel zweten, kletsnat!

Om 8 uur ademhaling weer gedaan, gedouched en compleet gedesoriënteerd en heeeelemaal leeg. Ik had me echt mentaal ingesteld om zo rustig mogelijk te blijven, geen negatieve dingen uit te spreken en het in hele kleine afleidingen te zoeken met rust tussendoor.

Ben meteen naar buiten gelopen in de tuin, een beetje gerekt maar mijn lichaam is zo leeg dat ik er echt van schrik. Daardoor psychisch ook weer extra schrik en het gevoel dat je niet meer kan.

Ben zowel mentaal als fysiek echt akelig diep aan het gaan.

Allereerst, ik lees op de achtergrond mee en wens je veel sterkte.

Wees trots op jezelf!

Het is lekker weer, zoek echt de zon op. Helpt niet veel, wel wat.

Hoe zit het met je voeding op het moment?
En dan niet "banaantje, yoghurtje, 2 boterhammen", maar echt eens even goed gaan kijken naar de voedibgsstoffen / koohlydraten / proteine.

Je zit al lang in de ontwenning, dus als je sindsdien nogal onder je dagelijkse behoefte hebt gegeten breekt ook dat je op.

Zorg dat je voldoende eiwitten en koohlydraten binnenkrijgt, eventueel met shakes.

Verder, volhouden! 💪

Dutchie85

Belezen gebruiker
Vandaag echt vanaf vannacht aan één stuk door in zeer extreme heftige angst toestand. Echt bang, van de ene kant gewoon extreme angst en anderzijds dat ik het niet meer trek.

Heeft iemand tips hoe hier mee om te gaan? Zonder medicatie ofzo.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Thanks het is echt loodzwaar fysiek en mentaal.
Dit is een combinatie van de fysieke klachten waarmee ik in moeilijke periodes kamp met zware mentale klachten. Het is bikkelen op je tandvlees!

Kordie

DF-koning
Thanks het is echt loodzwaar fysiek en mentaal.
Dit is een combinatie van de fysieke klachten waarmee ik in moeilijke periodes kamp met zware mentale klachten. Het is bikkelen op je tandvlees!

Welk hulptraject is er inmiddels ingezet voor/door je?

Echt shit dat het zolang duurt voor je je beterder voelt én niet beterder wordt

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Hoi @Dutchie85 , zie ik goed dat je ergens tussen 3 en 6 februari de laatste diazepam genomen hebt ?

Het snelle taperen en stoppen pakt bij jou enorm stevig uit.

Hoewel ik nooit een ontwenning heb doorgemaakt, ga ik jou wel een uitdagende vraag stellen ....

Als jij nou eens kijkt naar jezelf NU, ten opzichte van jezelf twee weken geleden: kun je daar iets over zeggen ?

Wat me verder opvalt:
> jouw huisarts lijkt een afwezige in dit traject ...
> de GGZ lijkt het helemaal aan jou en aan jouw ouders over te laten .... zijn er geen andere paden om in te slaan ? Echt hulde voor jouw ouders !

SoulAssassins

Badass junkie
Bijvoorbeeld verslavingskliniek?

Ik lees hier op DF zovaak dat mensen opgenomen worden, en volgens mij is dat niet zo moeilijk om daar binnen te komen?
Het wordt steeds moeilijker om crisis opname te krijgen ,vroeger was 1 telefoontje van de burgemeester genoeg om je onder een RM of IBS vast te zetten en verplicht afkicken.
Ook vrijwillig zat je gemiddeld binnen 2 weken binnen.

Nu is de zorg zo verergerd dat de grootste gekken nog rond mogen lopen ,gekker dan osama bin laden...

Zanza

DF-koning
Ik heb me tot nu toe niet in dit topic gemengd. Wel grotendeels meegelezen. Maar wat mij dan het meest opvalt en verder nauwelijks wordt genoemd, is dat je de ziekte van Lyme hebt.

In hoeverre is dáár naar gekeken icm met de huidige problematiek die je ervaart? De klachten die je ervaart passen namelijk heel erg goed bij een postinfectieuze ziekte, icm het middelengebruik.

Felis

Belezen gebruiker
Ik heb me tot nu toe niet in dit topic gemengd. Wel grotendeels meegelezen. Maar wat mij dan het meest opvalt en verder nauwelijks wordt genoemd, is dat je de ziekte van Lyme hebt.

In hoeverre is dáár naar gekeken icm met de huidige problematiek die je ervaart? De klachten die je ervaart passen namelijk heel erg goed bij een postinfectieuze ziekte, icm het middelengebruik.

Ja, ik denk dat je naar de dokter moet gaan.
Het duurt iets te lang om alleen maar ontwenningsverschijnselen te zijn; misschien zijn er andere oorzaken die behandeld kunnen worden.

Zanza

DF-koning
Ik ben gewoon ernstig ziek en heel ver weg mentaal….dit heeft niets meer met ontwenning te maken.
Dat was mijn punt. Dit hele circus lijkt mij veel meer richting je Lyme/PAIS klachten te gaan. Je lichaam is dan al ontregeld en reageert ook anders op medicatie en uberhaupt op alledaagse situaties. Ik ben geen dokter, maar wel bekend met vergelijkbare aandoening en middelen. En dat hier zo weinig op ingegaan wordt (in de breedste zin vh woord) vind ik vreemd.

Zanza

DF-koning
De huisarts verwijst naar de Ggz en die doen niks…
Je mentale klachten komen (grotendeels) voort uit je fysieke klachten, is mijn gedachte. Gezien vanachter dit schermpje en de 14 pagina's (waar Lyme pas op pagina 7 wordt genoemd?? Grote redflag in het hele verhaal wmb...) die ik hier kan zien en gelezen heb. Is er geen enkele dokter geweest die dáár aan gedacht heeft?

Zo nee, vraag eens goed door, of laat dat door een van je naasten doen bij gebrek aan energie, naar PAIS -> Lyme.

Edit: Ben nog even wat meer gaan lezen over Lyme specifiek. Het kan onbehandeld of niet goed behandeld echt ontzettend schadelijk zijn. Ik ben dus vooral benieuwd naar hoe en of je daarvoor behandelingen ondergaan bent of begeleiding bij hebt.
Ook het eventuele na-traject. Kun je daar wat meer over vertellen bijvoorbeeld? De initiële eerste post van een jaar geleden zou mogelijk een hele hoop kunnen ophelderen mbt de benzodiazepines. Maar dat hangt dus af van hoeverre je voor Lyme behandeld bent/wordt. Dat is mij niet duidelijk iig uit alles wat ik hier gelezen heb.

Laatst bewerkt:

Dutchie85

Belezen gebruiker
Als het goed is krijg ik komende dagen/week de bloeduitslagen daarvan binnen. Afgelopen week nogmaals afgenomen.

Wat moet ik doen? Ik voel me echt gevaarlijk de hele dag door. Krijg geen verdere medicatie, HA en Ggz handelen niet. Heb vorige week Quetiapine 50 mg gekregen maar heb het idee dat ik daar nog gekker van wordt. Continu hele nare gedachten en gevoelens vol met paniek dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Functioneer echt totaal niet meer en zie alleen de donkere dingen….afleiding zoeken lukt nog niet meer….echt afschuwelijk en vertrouw mezelf gewoon niet. Heb me vanochtend in rare toestand ook weer door m’n vader op laten halen. Maar zelfs bij hen voel ik me niet meer zoals ik zou willen…voel me echt heel akelig.😢

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik heb in het verleden meerdere behandelingen gehad mbt Lyme, waaronder AB kuren, natuurlijke kuren, extreme hyperthermie behandeling.

Uit de test die al terug is komt wel de Dientamoeba Fragilis parasiet, maar als je dat naleest is die vrij onschuldig.

Zanza

DF-koning
Wat moet ik doen?
Vanuit mijn eigen ervaring met (post)infectieziekten (PAIS) reageert je lichaam mogelijk heel anders op medicatie en/of de dosering dan het normaliter zou moeten doen. Het is dus de kunst om daar grip op te krijgen.

Totaal in kaart brengen wat je zoal doet op een dag, of deed. Wat je eet, wat je inneemt, hoeveel je beweegt, hoe je hartslag is of daarop reageert, etc. etc. etc.

Ergotherapie is daar een start in. Fysiotherapie kan daarna eventueel daaruit voortvloeien. Maar uiteindelijk zou ik persoonlijk dus ook meer inzoomen op dat hele Lyme verhaal en een internist/infectioloog inschakelen.
Ik heb in het verleden meerdere behandelingen gehad mbt Lyme, waaronder AB kuren, natuurlijke kuren, extreme hyperthermie behandeling.

Uit de test die al terug is komt wel de Dientamoeba Fragilis parasiet, maar als je dat naleest is die vrij onschuldig.
En wanneer ben je gebeten door een teek en wanneer heb je de eerste klachten gekregen? Hoe lang daarna ben je behandeld? Is er een periode geweest waarin je geen klachten of minder klachten had? Zijn er zo al zaken die je zelf kan aanwijzen of bedenken die bepaalde klachten doen oplaaien? Dit laatste is ook iets wat een ergotherapeut goed met je in kaart kan brengen en eventueel een fysiotherapeut. Maar bovenal, voor zover ik dat kan beoordelen, ben ik dus benieuwd naar wat een internist hiervan zegt wb de infectie.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Dit verhaal wat Lyme aangaat speelt al 23 jaar met veel ups en downs gedurende die jaren. Heel veel gedaan. Maar ik kan nu echt niks meer en ben mentaal echt een groot wrak. Ik kan helemaal niet meer normaal denken nu en continu zwaar de weg kwijt.

Zanza

DF-koning
Dit verhaal wat Lyme aangaat speelt al 23 jaar met veel ups en downs gedurende die jaren. Heel veel gedaan. Maar ik kan nu echt niks meer en ben mentaal echt een groot wrak. Ik kan helemaal niet meer normaal denken nu en continu zwaar de weg kwijt.
Tja eerlijk en nogmaals, ben geen dokter, maar: Dit klinkt mij heel bekend in de oren en ik zie vrij mogelijk wel een link met die infectie. Dat je vorig jaar (en andere keren(?)) veel heftiger reageerde op de medicatie die je toen slikte, past daar ook in. Evenals allerlei andere activiteiten die je onderneemt. Als je al 2 decennia op en neer gaat fysiek, doet mentaal een hele hoop met je natuurlijk. Ik ben en blijf dus echt benieuwd of een internist hier niet veel dieper op in moet gaan en de leiding in moet nemen.

Bovenaan