Afkicken van Lorazepam en Diazepam

Jester

Experimenterende gebruiker
Stille meelezer hier, maar jeetje wat moet jij het zwaar hebben.. Heb heel veel waardering voor hoeveel kracht jij hebt!
Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt, heb zelf ook een heftige ontwenning gehad, echt een hell is het. Maar.. het wordt beter, echt!
Houd moed, blijf zo doorgaan, je doet het hartstikke goed. En super fijn dat je zo veel steun krijgt van je omgeving!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Vanochtend echt zware zelfmoord gevoelens/gedachten die ik echt niet wil. Totale paniek en niet met mezelf wegkomen. Afleiding lukt niet. Wat moet ik toch doen? Ik weet me echt geen raad. Lichaam en geest echt compleet ontregeld.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Zoek contact met de crisisdienst.
Moet ik om half 3 sowieso zijn voor zorgafstemmingsgesprek. Maar ze zullen zeggen, moet je doorheen. Krijg en wil sowieso geen extra medicatie, maar voel me of ik kapot ga, gedesoriënteerd en het psychisch echt niet meer aan kan….Kan niet meer nadenken en krijg nergens rust. Wat een hel is dit….

De Zandman

DF-koning
Je zou als het zo slecht gaat, toch eens over medicijnen moeten denken.
Dat lijkt mij nodig.
Dit houd je niet vol!
Ook een opname lijkt mij zinvol.
Ik ben geen arts...maar wel ervaringsdeskundige.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Moet ik om half 3 sowieso zijn voor zorgafstemmingsgesprek. Maar ze zullen zeggen, moet je doorheen. Krijg en wil sowieso geen extra medicatie, maar voel me of ik kapot ga, gedesoriënteerd en het psychisch echt niet meer aan kan….Kan niet meer nadenken en krijg nergens rust. Wat een hel is dit….
Eigenlijk heb je ook weinig keus. Je zou kunnen ophogen en de afbouw langzamer kunnen gaan doen, maar dat geeft niet altijd verlichting en je gooit je voortgang weg.

Bewegen kan wel helpen. Een flinke wandeling of eindje joggen. Geen caffeïne en geen E621 of Glutamaatrijk voedsel zoals gerijpte kaas of droge vleeswaren zoals Salami of rauwe ham.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Eigenlijk heb je ook weinig keus. Je zou kunnen ophogen en de afbouw langzamer kunnen gaan doen, maar dat geeft niet altijd verlichting en je gooit je voortgang weg.

Bewegen kan wel helpen. Een flinke wandeling of eindje joggen. Geen caffeïne en geen E621 of Glutamaatrijk voedsel zoals gerijpte kaas of droge vleeswaren zoals Salami of rauwe ham.
Ophogen ga ik niet doen, ondenkbaar voor nu!

Die middelen neem ik al niet idd, thnx.

M’n vader sleurt me elke ochtend letterlijk een uur mee naar buiten. Loop er als een complete zombie bij, krijg er weinig van mee maar heb zo wel genoeg beweging. Heel veel boeren ook, is dat herkenbaar? Heel gedesoriënteerd gevoel, alsof je niet meer leeft en het nooit meer goed komt.

Gistermiddag was ik net iets rustiger maar wel fucking depressief maar ben wel nog rustig een half uur stapvoets gaan lopen. Joggen? Ben blij dat ik een beetje kan lopen….heel duizelig ook en druk op hoofd. Heel stram stekend gevoel in hele lijf.

De avonden zijn ook mega zwaar, maar vaak het best te doen. Al moet ik ze wel echt rekken….

_shikantaza

Badass junkie
Ophogen ga ik niet doen, ondenkbaar voor nu!

Die middelen neem ik al niet idd, thnx.

M’n vader sleurt me elke ochtend letterlijk een uur mee naar buiten. Loop er als een complete zombie bij, krijg er weinig van mee maar heb zo wel genoeg beweging. Heel veel boeren ook, is dat herkenbaar? Heel gedesoriënteerd gevoel, alsof je niet meer leeft en het nooit meer goed komt.

Gistermiddag was ik net iets rustiger maar wel fucking depressief maar ben wel nog rustig een half uur stapvoets gaan lopen. Joggen? Ben blij dat ik een beetje kan lopen….heel duizelig ook en druk op hoofd. Heel stram stekend gevoel in hele lijf.

De avonden zijn ook mega zwaar, maar vaak het best te doen. Al moet ik ze wel echt rekken….
Benzo ontwenning fuckt zo onwijs met je hoofd. Damn, het doet me pijn om jouw struggles te lezen.

Je doet zo te zien wat mogelijk is. Dat is het dan even voor nu.

Raver

Badass junkie
Ook die gedachtes "ik kan t niet meer aan" , "hoe nu verder". Zijn onderdeel van je angstsysteem die nu overuren maakt door een gaba systeem die uit balans is. Het vervelende is dat er zo weinig aan te doen is behalve uitzitten. Dit is de acute fase die langzaam overgaat in PAWS!

Hou vol !! Zelfmoord is een gedachte waar je logischerwijs mee speelt omdat het zó zwaar is! Maar dat is omdat je er vanaf wilt, niet omdat je niet meer wilt leven hoop ik!!

Hou vol!!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ook die gedachtes "ik kan t niet meer aan" , "hoe nu verder". Zijn onderdeel van je angstsysteem die nu overuren maakt door een gaba systeem die uit balans is. Het vervelende is dat er zo weinig aan te doen is behalve uitzitten. Dit is de acute fase die langzaam overgaat in PAWS!

Hou vol !! Zelfmoord is een gedachte waar je logischerwijs mee speelt omdat het zó zwaar is! Maar dat is omdat je er vanaf wilt, niet omdat je niet meer wilt leven hoop ik!!

Hou vol!!
Dankjewel, ja ik wil hieruit komen maar sta in absolute overlevingsstand vol in het rood. Moet er hoe dan ook vanaf en vanuit daar kijken hoe het gaat. Dat systeem is al vol uit balans, daar gaat dat laatste kwartje het ook niet mee redden….Dat moet er ook af vrijdag.

Is het normaal dat de extreme doodsgedachten, niet meer kunnen, helemaal trippen, zenuwachtig rondlopen en geen uitweg zien het meest in de nacht en ochtend zijn? Dat is echt of je jezelf compleet verliest…heel akelig en niet te doen!

Middag en avond zijn ook extreem heftig maar net ietsje beter door te komen dan de ochtend.

Deadwing

Wijs gebruiker
Is het normaal dat de extreme doodsgedachten, niet meer kunnen, helemaal trippen, zenuwachtig rondlopen en geen uitweg zien het meest in de nacht en ochtend zijn? Dat is echt of je jezelf compleet verliest…heel akelig en niet te doen!
Volgens mij komen dit soort extreme gedachten dan idd het meest voor. Ik word al maanden vrijwel elke nacht tussen 3 en 4 wakker. Meestal voel ik me dan erg angstig en depressief. De voornaamste reden lijkt me dat het dan doodstil is en je geheel op jezelf bent teruggeworpen. Alles wat je overdag nog enigszins door afleiding en communicatie kunt vermijden komt dan naar boven. Ik mediteer elke dag en ook vaak zo vroeg. Dat helpt wel enigszins. Overdag helpt mediteren zeker. Liever niet teveel op smartphones of tablets scrollen en een boek lezen. Drink thee en geen koffie of alcohol.

Ik ben er bij lange na niet zo slecht aan toe hoor, maar ik hoop toch dat je nog iets aan bovenstaande hebt.

Sterkte in ieder geval.

Raver

Badass junkie

Ja 100%. Enorm herkenbaar, de vage shit ik snachts allemaal ervaarde!!! Doodsangsten, soms zowat bijna doodervaringen als ik weer een wakker schrok uit een bizarre staat van slaap.

En de ochtenden ook, zijn het zwaarste. Vanwege de natuurlijke spanning het hoogste is in de ochtend. Cortisol zegmaar.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
slaap.

En de ochtenden ook, zijn het zwaarste. Vanwege de natuurlijke spanning het hoogste is in de ochtend. Cortisol zegmaar.

Is je cortisol altijd hoger in de ochtend (en nacht)? Ik ervaar de meeste “freeze” momenten door mijn PTSS ook ochtends. Niet door benzo maar door ernstige paniek en anxiety.

_shikantaza

Badass junkie
Is je cortisol altijd hoger in de ochtend (en nacht)? Ik ervaar de meeste “freeze” momenten door mijn PTSS ook ochtends. Niet door benzo maar door ernstige paniek en anxiety.
Hoe ik 'm begrijp is dat je lichaam Cortisol aanmaakt om je in de ochtend wakker te maken. Om uit Benzo-slaap wakker te worden is veel meer Cortisol nodig, en bij langdurig gebruik wordt de hoge dosis de nieuwe standaard. Haal je de Benzo weg, dan blijft die Cortisol-piek in eerste instantie hoog, maar dat wordt langzaam minder zolang de Benzo's weg blijven en er nog maar een kleine waak-dosis nodig blijft.

Als je van nature angstig bent, kan de Cortisol olie op het vuur zijn. Maar ik heb hier niet voor doorgeleerd :)

_shikantaza

Badass junkie
Ja 100%. Enorm herkenbaar, de vage shit ik snachts allemaal ervaarde!!! Doodsangsten, soms zowat bijna doodervaringen als ik weer een wakker schrok uit een bizarre staat van slaap.

Ik had dit ook in mildere vorm. Het leven voelde onmogelijk aan in de ochtend. En rare dromen. Over mensen die ik soms al 20 jaar niet had gezien, en dan met de vrij overtuigende gedachte om ze weer eens op te zoeken. Schijnt vaker voor te komen dit specifieke thema...

Dus @Dutchie85 het hoort er allemaal bij. En het gaat ook allemaal weer weg. Je bent lang uit balans geweest en die is nu aan het herstellen naar jouw natuurlijke staat van zijn.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoe ik 'm begrijp is dat je lichaam Cortisol aanmaakt om je in de ochtend wakker te maken. Om uit Benzo-slaap wakker te worden is veel meer Cortisol nodig, en bij langdurig gebruik wordt de hoge dosis de nieuwe standaard. Haal je de Benzo weg, dan blijft die Cortisol-piek in eerste instantie hoog, maar dat wordt langzaam minder zolang de Benzo's weg blijven en er nog maar een kleine waak-dosis nodig blijft.

Als je van nature angstig bent, kan de Cortisol olie op het vuur zijn. Maar ik heb hier niet voor doorgeleerd :)
Dank je wel!

Kordie

DF-koning
Ik ervaar de meeste “freeze” momenten door mijn PTSS ook ochtends

Bij mij ook. Als ik flashbacks krijg is dat meestal vroeg in de ochtend, vaak wakker schietend uit de slaap.
Cortisol zal hierbij zeker van invloed zijn. Stress in de slaap zal cortisol wel een boost geven van heb ik jou daar.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bij mij ook. Als ik flashbacks krijg is dat meestal vroeg in de ochtend, vaak wakker schietend uit de slaap.
Cortisol zal hierbij zeker van invloed zijn. Stress in de slaap zal cortisol wel een boost geven van heb ik jou daar.

Ik heb het niet nachts. Daarom dacht ik niet aan PTSS en dacht aan een burn out. Ik heb herbelevingen en paniek/woede (onmacht eigenlijk) aanvallen overdag. Ik heb “geluk” dat ik geen nacht merries heb.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Extreem heftige dag, echt de hele dag in een super akelige vibe en geen afleiding kunnen vinden. Heel bang voor mezelf, terwijl ik bij m’n ouders ben. Lichaam staat helemaal strak, alles steekt en doet pijn. Benen verkrampt, hevige rugpijn, kortademig, alles trilt/krioelt van binnen. Compleet anders en heftiger dan gisteren en eergisteren. Echt verschrikkelijk akelig om de controle echt kwijt te zijn.

Dutchie85

Belezen gebruiker
De detox in mijn lijf is echt zeer extreem…Is daar iets aan te doen want het is echt zeer beangstigend.

Alles steekt/brand/vibreert/trilt, heftige hoofdpijn en mond staat strak aangespannen. Grieperig gevoel is bijzaak, maar zoveel heftige symptomen die niet te doen zijn.

Laatst bewerkt:

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik heb het niet zo ver laten komen toen ik aan het afbouwen was.
Ik had gelukkig omgerekend niet een te gekke dosering maar het heeft zeker 18 maanden gekost omdat ik koos voor slow en steady.
Na een decennia dagelijkse inname had ik bedacht dat ik er ongeveer 2 jaar mee zou worstelen.
De verschijnselen stabiliseren en dan pas weer de volgende stap was mijn methode, en soms duurde dat langer dan andere stappen en vaak was elke keer weer anders.
Ik begrijp je wanhoop wel maar ik zou toch proberen door te zetten want het gaat snel beter worden al lijkt dat niet zo.
Mijn ervaring was de stabilisatie tussen 15/23 dagen goed.

Voor nu weet ik ook niet echt wat je kan helpen omdat veel mensen al diverse tips gegeven hebben die ook in mij opkomen.
Het enige wat ik kan aanraden als dat mogelijk is, is in een warm bad ontspanning proberen te krijgen dat hielp mij enorm goed met de spanning.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Dit is niet normaal meer, ik word echt knettergek.
Niet of bijna niet geslapen, wakker met de gedachten dat het niet de vraag is of maar wanneer het fout gaat. Ik wil dit godverdomme echt niet, ben echt doodsbang. Kan dit echt door afkick komen en hoe lang houdt zoiets aan. Dit kan niet meer!

De GGZ zegt uit de gedachten komen en afleiding zoeken, maar dit is echt niet verantwoord meer!

Jazz35

Wijs gebruiker
Lieve @Dutchie85 ik weet niet hoor, maar dit klinkt toch wel zo extreem, dat ik echt die opname zou overwegen. Of toch in overleg medicatie. Je lijf heeft echt ontspanning nodig.

Hoewel meerdere mensen hier op dit forum zijn afgekickt van benzo's (myself included), vind ik deze situatie wel gevaarlijk worden. 😕🤐

Nog eens bellen met de crisisdienst?

En neem in godsnaam gewoon wel paracetamol en zo....

Ik denk aan je. Bah wat naar dit. ✨💫

Raver

Badass junkie
Ik lees vooral dat je heel erg aan het strijden en vechten bent. Dat maakt het zoveel zwaarder, probeer de kalmte te vinden in de storm. Probeer de acceptatie te vinden in het lijden.

Ik voel je helemaal, maar dit gaat voorbij.

Er is zo weinig aan te doen eigenlijk. Focus je op gezonde voeding op dit moment, geen snelle suikers enzovoort. Neem magnesium bisyglinaat , paracetamol, neem vaak een warme douche, kruiken, serie's.

_shikantaza

Badass junkie
@Dutchie85 Eigenlijk heb je 2 keuzes: er doorheen, of ophogen en trager afbouwen.

Deel vooral hier je zorgen, maar ik lees in je berichten dat je ook wel erg de focus aan het leggen bent op hoe erg het allemaal is.
En dat het erg is, dat weet ik uit ervaring en ik leef met je mee, maar het maakt het uiteindelijk alleen maar vervelender. Verleg je
focus

Voor nu: vertraag je ademhaling, kijk of je iets van beweging kunt pakken, ga naar een plek waar je je vertrouwd en welkom voelt.
Het kan ook fijn zijn om even thuis weg te gaan. Dat voelt misschien veel te spannend, maar kijk maar eens wat er gebeurt als je
door die angst kunt gaan. En het lukt het niet, ga je weer terug naar huis.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Dankjewel allemaal!

Heb vanochtend 2 uur gekleurd om de tijd te laten verstrijken en uit de heftige gedachten en gevoel te komen. Daarna beetje geschreven in m’n boekje en met pap een ronde gelopen. Maar het kost zoveel energie om de tijd door te komen. Ik voel me op beide vlakken gewoon echt uitgeleefd en ondenkbaar slecht, daar is niet omheen te gaan. Ondenkbare strijd! Ook met wandelen voelt alles zo onwerkelijk ver van me af staan, alsof ik het nooit meer normaal ga ervaren.

Ik ga nu even op de bank liggen in de hoop dat ik wat rust vind. Ik heb gewoon continu doodsgedachten en het gevoel dat ik er niet meer uit kom. Echt extreem diep, verschrikkelijk!!

Vanavond is het 2 dagen geleden dat ik het laatste kwartje van 0.5 mg heb genomen.

Zeehond

Badass junkie
Ik zit nu bij m’n ouders beneden. Probeer m’n ademhaling te controleren en niet de extreme paniek/nare gedachten te laten overheersen. Ben een Mandala aan het tekenen, alleen dat kost me al extreem veel moeite.
Doe je al iets met mediatie?
Ik denk dat het je enorm kan helpen
Meditation moments heeft een app die je ook gratis kunt gebruiken.

We leven met je mee!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Opnieuw eraan beginnen is echt geen optie! Moet erdoorheen maar het is echt een ramp.

Vanmiddag heb ik 2 uur op de bank gelegen en even beetje geslapen, na een nacht niet slapen. Dat maakt me nu niet uit in deze overlevingsfase. Rustig liggen is er niet bij, maar toch iets van rust.
Merk dat ik vanmiddag iets minder de weg kwijt/angstig ben ondanks dat ik geen uitweg zie, maar dat ik wat suf/meer moe ben omdat de stekende pijn in m’n hele lijf echt enorm opgevoerd is. Heel extreem en enorme hoofdpijn en “griepgevoel” erbij.

Er is net een vriendin van mijn moeder langs geweest die zelf ooit opgenomen is geweest voor een andere reden. Maar die heeft in de kliniek ook gezien hoe akelig mensen eraan toe kunnen zijn bij Benzo afbouw. Ze heeft een luisterend oor en doet er alles aan om me te steunen. Ze komt regelmatig, dus dat is wel fijn en geeft gelukkig iets wat afleiding in deze onmenselijke tijd.

We gaan zo eten en straks wil ik kijken of ik een bad met magnesiumvlokken aankan. Daarna misschien nog wat kleuren of even mee tv kijken is de planning. Wil beetje op tijd naar bed gaan in de hoop dat ik voor 3 uur al een aantal uurtjes heb kunnen slapen. Ben meer moe dan gisteren dus hoop dat dat lukt.

Heb nog nooit een dag gehad die zooo extreem lang aanvoelt. Was om half 7 helemaal van de kaart beneden en heb echt elke minuut moeten door zien te komen. Het is vanavond pas 2 dagen geleden dat ik de laatste genomen heb. Hoop wel dat het “snel” een beetje draaglijker wordt want dit is echt de hel die niemand zich voor kan stellen.

Ik zal straks kijken voor Meditation Moments.🙏

Jazz35

Wijs gebruiker
Bewonderenswaardig hoe 'goed' je het doet in deze nachtmerrie. Ook al voelt het vast anders. Je probeert te eten, te rusten, te wandelen, zelfs te kleuren en schrijven, tv te kijken, kortom afleiding te zoeken. Da's écht knap van je!! Het zal vast snel beter worden!!! ✨♥️

Bovenaan