6-apb HCL en succinate variant onderscheiden

Hallo lezers van drugsforum.nl,

In de zoektocht naar een antwoord op de vraag of ik de HCL of succinate variant van 6-apb in mijn bezit heb, heb ik besloten om hier maar eens een account aan te maken. Ik heb het halve internet al afgespeurd, maar ik kan nergens een bevredigend antwoord vinden.

Laat ik beginnen met dat ik mijn 6-apb heb laten testen, en dat de uitslag was dat het om 6-apb gaat. Ik heb echter geen hoeveelheid gekregen en ze konden mij ook niet vertellen of het om de HCL of succinate variant gaat.

Op reddit heb ik wel een aantal interessante reacties voorbij zien komen (maar goed, de vraag is dus wat ik daarvan kan geloven :tongueout:). Zo zeggen sommige mensen dat de HCL variant over het algemeen witter is dan de succinate variant. Ook wordt er gezegd dat de HCL variant in water oplosbaar is en de succinate variant niet. En tot slot heb ik nog gelezen dat als je de HCL variant oplost in water en zilvernitraat toevoegt het poeder zou moeten samenklonteren. Zijn er hier mensen met scheikundige kennis die dit kunnen bevestigen of ontkrachten? Of wellicht zijn er nog andere manieren om onderscheid te maken?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Sadbobster

Lysergine

Bewuste gebruiker
Het lijkt me dat je op kleur geen goed onderscheid kunt maken, omdat kleurvariatie door meerdere variabelen veroorzaakt kan worden.

Als je het hydrochloridezout van 6-APB in water oplost, dissociëert het in de geïoniseerde variant van 6-APB, protonen en chloride ionen die met zilvernitraat een witte neerslag geven. Deze neerslag is zilverchloride. Het eerste waar ik aan dacht was om inderdaad een klein beetje 6-APB in demiwater op te lossen en daar wat zilvernitraat bij te doen. Let op: je moet hiervoor géén leidingwater gebruiken, maar demiwater dat je bij een bouwmarkt voor een paar euro kan kopen. Als je een witte neerslag ziet, heb je het HCl-zout en anders de succinaat variant. Je zou kunnen kijken of de apotheek zilvernitraat verkoopt.

Het is duur spul en de minimale afname is groot in vergelijking met de hoeveelheid die je nodig hebt. Denk aan €35 - €40 voor 10 gram, terwijl je aan 0,1 gram ruim voldoende hebt. Ik heb hier nog wat salpeterzuur en fijnzilver staan, dus ik kan wel een kleinere hoeveelheid voor je maken die wat goedkoper is.

Kijk, nu snap ik het een stuk beter, bedankt voor de uitleg. Heb net even een kennis van mij gebeld die vaak wel aan dit soort stofjes kan komen en ik kan gratis wat bij hem ophalen. Maar thanks voor het aanbod!

Mocht 6-apb in de toekomst wat populairder worden, dan is het misschien wel een gat in de markt om een klein beetje demi water + zilvernitraat als testkit te gaan verkopen :sunglasses:

Yaizer

Bewuste gebruiker
Zoals Lysergine al perfect zei: gewoon kijken of er een neerslagreactie optreed tussen 6-APB en zilverchloride.

En zoals Lysergine ook zei; gebruik altijd demi-water. In leidingwater zitten ook andere mineralen die de neerslagreactie onbetrouwbaar maakt.

Wel klote dat zilvernitraat (blijkbaar) zo duur is...

:lolol: :lolol:

Ik heb 'de proef' inmiddels uitgevoerd, en bij het toevoegen van het zilvernitraat wordt het water troebel en wit van kleur (er daalt echter geen neerslag neer of iets dergelijks).
Met enkel 6-apb of enkel zilvernitraat in het demi-water opgelost is het water gewoon doorzichtig. Lijkt me de bevestiging dat ik de HCL variant heb en dat de witte troebeligheid wordt veroorzaakt door de ontstane zilverchloride?

Lysergine

Bewuste gebruiker
Juist, je hebt het hydrochloridezout.

Kijk naar de afbeelding hieronder. Als er voldoende zilverchloride wordt gevormd, zal het naar de bodem zinken en wordt het neerslag genoemd. Zie onder in de reageerbuis. Als er niet voldoende zilverchloride wordt gevormd, zal het demiwater troebel worden zoals tevens te zien is op de foto. Dit is ook een positieve indicator. Er is dan te weinig zilverchloride om naar de bezinken.

250px-AgCl-neerslag.jpg

Top, dat betekent dus eigenlijk dat ik precies genoeg van mn 6-apb in het water heb gedaan en niks heb verspild! :)
Nogmaals bedankt voor de hulp!

Bovenaan