ff wat extra informatie over eten en slapen:
we beginnen de ochtend dat ik opsta om later in de middag de eerste capsule 4fmp te nemen.
's ochtends rond 9.00 uur heb ik 4 bruine boterhammen gegeten en een wheightgainershake dat qua energie, koolhydraten, eiwitten, vitaminen en mineralen gelijk staat aan een volledige maaltijd. Rond 13.00 uur heb ik nog een mueslireep gegeten.
Rond 15.30 uur nam ik de eerste capsule in.
ruim 4,5 uur na inname van de eerste capsule ging ik wat eten (surinaams broodje vlees). dit lukte met wat moeite. Ik heb het idee dat eten op mdma moeilijker gaat (een maat van mij, die aan de mdma zat, at veel moeilijker, ik heb hem behoorlijk moeten pushen om zijn eten op te eten). ik had echter nog wel veel energie, maar wegens een normaal dagelijks ritme gaf mijn lichaam me aan dat ik iets moest eten.
De komende 14 uur zou ik niks meer eten. Ik zou louter nog water drinken en later aan de mdma gaan. Zolang ik in bleef bewegen had ik geen last van vermoeidheid. Over vermoeidheid kan ik het volgende zeggen; het klinkt een beetje raar, maar ik probeer het zo goed mogelijk te verwoorden: De fysieke vermoeidheid sloeg pas mentaal (!!) toe wanneer je langer dan 15 a 30 minuten stilzit. Ik zeg er bij dat het mentaal toe slaat, omdat je dan door het vele danse je benen heel erg voelt, en eigenlijk een soort van in-kakt. Maar zodra je weer 5 minuten aan het dansen bent heb je er geen last meer van, het is dus wel een fysieke vermoeidheid, je voelt het immers in je benen. Maar je kan ook gewoon donder op zeggen en niet naar je lichaam luisteren, al moet je dan wel even mentaal de knop om zetten om weer door te willen gaan. Zodra je gaat ga je weer lekker. energie voor 10!
Rond 02.00 uur, dus 12,5 uur na inname van de eerste capsule nog eens 100mg bij gedoseerd.
Om 04.00 uur vond ik dat ik niet hard genoeg ging dus toen maar een halve xtc pil bij gedoseerd (1 pil = 136mg mdma , dus een halve = 68mg mdma, ja zelf laten testen). Rond 04.30 uur sloeg die in, en nu ging ik echt heerlijk. De subtiele rush van de 4fmp ging over in de hardere mdma rush, mijn hoofd ging weer lekker hard 'bruisen'. De subtiele tinteling over mijn gezicht van de 4fmp behield ik wel en werd aangevuld met de hardere tinteling over mijn hele lichaam van de mdma. Verder begon ik te kauwen.
Om 06.00 uur wilde ik nog harder gaan en heb ik weer een halve xtc pil bijgenomen. Wanneer die insloeg weet ik niet, maar op een gegeven moment ging het kauwen over in heen en weer zwaaien van mijn onderkaak en trilde mijn beeld wanneer ik mijn blik ergens op focuste. Later bleek dat mijn ogen naar achter wegrolden en behoorlijk hard ook heen en weer schoten. Zo hard ben ik nog nooit gegaan op alleen mdma, dus dit zal waarschijnlijk een gevolg zijn van de combi van 2 verschillende stoffen. Ik heb nl. wel eens in 1 x een hele pil naar binnen gewerkt, en daar ging ik niet zó hard van. Ik moet erbij zeggen dat ik niet onaangenaam hard ging. Ik vond alles nog steeds fijn.
volgens mij werkte de eerse halve pil uit rond 7.00 ~ 7.30 uur, want mijn rush werd ineens minder, maar hij was er wel nog steeds (vermoeidelijk dus nog wel de werking van de 2e halve). Ik wilde weer bijdoseren maar toch maar niet gedaan ivm het naderen van het einde van het feest. Rond 8.30 uur begon ik rustig aan minder strak te worden, en rond 9.00 uur was ik weer 'nuchter'. Ik had alleen nog wel energie om de dag door te komen. We gingen rond 10.00uur ergens afteren, wat voor mij resulteerde in een halve liter bier en een paar hijsjes aan een hasjjoint en een mueslireep. Rond 12.00 uur begon mijn reis naar huis. Die reis die ruim 2,5 uur duurde heb ik vrijwel continu geslapen. Thuis aangekomen heb ik denk ik 1 a 2 uur voor de tv gehangen, wat sapjes gedronken en kersen gegeten (rood fruit is rijk aan anti oxidanten, zal wel goed zijn..
Daarna ben ik gaan slapen tot 19.00 uur, toen gingen we eten. Ik heb een halve bord eten weg gewerkt, wat gedronken, en ging rond 20.00 uur weer naar bed.
Nu merkte ik iets wat ik vaker heb: een soort jet-lag. Mijn dagelijks ritme heb ik helemaal overhoop gegooid. Dit begon met mijn 1e mueslireep die als lunch diende. Gevolgd door een surinaams broodje vlees als avondmaal, waarna ik de komende 14 uur niets meer ging eten, en ook nog even niet slapen. Dus nadat ik even kort geslapen had (slapen tijdens de reis, en toen ik thuis was aangekomen) heeft mijn lichaam zich een soort van 'ingesteld' op een nieuwe dag. Hierdoor had ik moeite met in slaap te vallen. Toen ben ik maar weer naar de woonkamer gegaan, heb ik een beetje rondgelopen. Ik had een lege wazige blik in mijn ogen, reageerde overal best wel traag en wazig op (zeiden mijn huisgenoten die mij vol fascinatie aan het observeren waren

). Rond 23.00 uur een banaan gegeten en weer proberen te slapen. Ik lag een beetje in bed na te genieten met lekkere techno tunes in mijn hoofd van de afgelopen party. Zonder dat ik het besefde waren die tunes in mijn hoofd opeens alsof ik ze echt beleefde, alsof er echt muziek op stond zegmaar. Dit besefte ik pas toen 'het volume' in een paar seconden naar nul werd gedraaid; op dat moment gingen er gedurende een minuut heel traag de volgende gedachtengang door mijn hood: Hee waarom is de muziek uit. huh, de muziek is uit? was er wel muziek aan? ah ik was aan het nagenieten van het feest. haha fijn, lekker. mm, wel jammer dat de muziek uit mijn gedachten weg is. wow, ik ben best wel moe eigenlijk. zzzzzzzz
Dus om op jou vraag terug te komen donniedarko, ik kon wel slapen toen ik wilde slapen (reis, en toen ik net thuis was). Maar wanneer ik biologisch gezien zou moeten gaan slapen had ik er moeite mee. Dit kan door de volgende oorzaken komen:
ik heb mijn ritme overhoop gegooid.
ik heb 4fmp gebruikt
ik heb xtc gebruikt
ik vermoed (oh joh, sherlock) dat het door een combinatie van de bovenstaande 3 factoren komt, dus ik kan geen sluitend antwoord geven op je vraag, tenzij het feit dat ik in de trein kon slapen en toen ik net thuis was ook kon slapen voldoende antwoord is op je vraag. In dat geval: ja, je kan na het gebruik prima slapen, al is dat wel pas zo'n 12 uur na inname van de laatste capsule 4fmp.
Het is zo in 2 losse posts een beetje een chaotisch verhaal geworden, als er behoefte is aan een net trip report hoor ik dat graag en zal ik een systematischer verhaal typen/kopieren en in het subforum trip reports plaatsen