Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat je dan niet meer aan allerlei dingen denkt waar je eigenlijk niet aan wil denken?Wromtraxe zei:Zyprexa wat over gehoord dat het je geest leegzuigt.. Lijkt me heerlijk
denk tMartijn. zei:Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat je dan niet meer aan allerlei dingen denkt waar je eigenlijk niet aan wil denken?Wromtraxe zei:Zyprexa wat over gehoord dat het je geest leegzuigt.. Lijkt me heerlijk
anon22 zei:antipsychotica verminderd de binnenkomst van prikkels van buitenaf.
zowel prettige als onprettige.
het verminderd het denkvermogen.
sommige zeggen ook wel dat het je een soort van dommer maakt. (hoe ze dit precies bedoelen weet ik niet)
het is ook afhankelijk van de dosis, en voor een optimaal effect moet dezelfde dosis minimaal een aantal dagen geslikt worden.
net zoals antidepressiva het werkt net wat sneller.
ik zou er niet te veel mee experimenteren.
ik zelf neem risperdal.
je kunt het effect een beetje vergelijken met alcohol (minder suf makend) of ghb (geen piekeren en angsten zijn verminderd)
3. HOE WORDT QUETIAPINE BLUEFISH INGENOMEN
Volg bij het innemen van Quetiapine Bluefish nauwgezet het advies van uw arts.
Raadpleeg bij twijfel uw arts of apotheker.
Volwassenen
Schizofrenie
De begindosis voor de eerste vier dagen van de behandeling is ofwel
• 50 mg (dag 1), 100 mg (dag 2), 200 mg (dag 3) and 300 mg (dag 4), of
• 100 mg (dag 1), 200 mg (dag 2), 300 mg (dag 3) and 400 mg (dag 4).
Vanaf dag 4 zal uw arts bepalen hoeveel tabletten u dagelijks dient te nemen. De
dosering kan worden aangepast binnen het bereik van 150 tot 750 mg/dag, afhankelijk
van uw individuele behandeling en behoeften.
Patiënten in een manische fase
De begindosis voor de eerste vier dagen van de behandeling is
• 100 mg (dag 1), 200 mg (dag 2), 300 mg (dag 3) en 400 mg (dag 4).
Vanaf dag 4 zal uw arts bepalen hoeveel tabletten u dagelijks dienst te nemen. De
dosering kan worden aangepast binnen het bereik van 200 tot 800 mg/dag, afhankelijk
van uw individuele behandeling en behoeften.
Kinderen
Het gebruik van Quetiapine Bluefish bij kinderen en adolescenten (jonger dan 18 jaar)
wordt niet aanbevolen.
1. WAT IS QUETIAPINE BLUEFISH EN WAARVOOR WORDT HET
GEBRUIKT
Quetiapine Bluefish behoort tot de groep van geneesmiddelen die antipsychotica worden
genoemd. Dit betekent dat Quetiapine Bluefish bepaalde symptomen vermindert, zoals
hallucinaties, vreemde en angstaanjagende gedachten, veranderingen in
gedrag en gevoelens van eenzaamheid en verwarring. Quetiapine Bluefish kan ook
worden gebruikt voor de behandeling van personen met een aandoening die tot gevolg
heeft dat zij zich excessief opgewonden of ‘high’ voelen. Personen met deze aandoening
hebben minder slaap nodig, zijn spraakzamer en hebben snelle gedachten of ideeën. Zij
kunnen zich ook ongewoon prikkelbaar voelen.
Indications
Rauwolfia has been employed for centuries for the relief of various central nervous system disorders, both psychic and motor, including anxiety states, excitement, maniacal behaviour associated with psychosis, schizophrenia, insanity insomnia and epilepsy. Extracts of the roots are valued for the treatment of intestinal disorders, particularly diarrhoea and dysentery and also as anthelmintic. Mixed with other plant extracts, they have been used in the treatment of cholera, colic and fever. The root was believed to stimulate uterine contration and recommended for use in child-birth in difficult cases. The juice of the leaves has been used as a remedy for opacity of the cornea.
Quetiapine Bluefish kan ook
worden gebruikt voor de behandeling van personen met een aandoening die tot gevolg
heeft dat zij zich excessief opgewonden of ‘high’ voelen. Personen met deze aandoening
hebben minder slaap nodig, zijn spraakzamer en hebben snelle gedachten of ideeën. Zij
kunnen zich ook ongewoon prikkelbaar voelen.
Demyelination: Evidence of demyelination has been observed in the majority of autistic brains (Singh, 1992). This is true of mercury poisoning as well. Mild demyelinating neuropathy was detected in two girls (Florentine and Sanfilippo, 1991), and an adult showed axonal degeneration with Hg-related demyelination (Chu et al, 199. Methylmercury can alter the fatty acid composition of myelin cerebrosides in suckling rats (Grundt et al, 1980).
xtc4fun zei:het is totaal niet waar dat dit de juiste manier is om een psychose te behandelen.
zoiezo niet in enkele dagen.
eerder maanden, (en vaak eenmaal aan de ap = voor altijd of voor heel lang)

Op recept bedoel je? Ja... tenzij je er illegaal aan weet te komen natuurlijk.Wromtraxe zei:Zal ik ook zeker doen, bedankt!
Moet het trouwens via berichtje van de dokter

xtc4fun zei:het is totaal niet waar dat dit de juiste manier is om een psychose te behandelen.
zoiezo niet in enkele dagen.
eerder maanden, (en vaak eenmaal aan de ap = voor altijd of voor heel lang)
het enkele dosis dubbele en driedubbele, wat je zegt is het opbouwen van medicatie om eraan te wennen.
maar de dosis is bij elke persoon verschillend
Wromtraxe zei:Ik heb al die tripzooi al gedaan. Zyprexa wat over gehoord dat het je geest leegzuigt.. Lijkt me heerlijk