Zeer rare uitwerking MDMA

rubinator

Newbie
Ik wou even de tijd nemen om de ervaring na elk nachtje hard gaan op MDMA neer te typen omdat het toch wel vreemd is en ik heb er nog nooit van gehoord op het forum of bij andere vrienden.

Telkens als ik een nachtje MDMA neem gaat het steeds lekker, net zoals de mensen die het ook nemen, krak hetzelfde effect :hearteyes: .

Maar als de trip uitgewerkt is en ik ga slapen heb ik een enorme gevoeligheid aan temperatuur, bvb. Als ik een lichaamsdeel ook maar eventjes buiten mijn deken laat vallen dan heb ik het enorm koud over heel mijn lichaam, en als ik dan helemaal onder m'n deken lig heb ik het extreem warm.

Ook als ik wakker word heb ik enorme last van duizeligheid, zo erg zelfs dat als ik 2 stappen zet voor te wandelen dat alles zwart begint te zien en ik enorm zwak word en dan eventjes op adem moet komen voor de volgende stappen. (lees: de laatste keer had ik enorm veel pijn aan mijn nier/lever, weet niet precies welke)

Ook word ik met momenten compleet doof en hoor nik niets meer, af en toe kan ik dan eens het geluid van een ratelslang precies horen in mijn hoofd, het komt niet van buitenaf want ik als ik mijn oren dichtdoe hoor ik het nog.

Dit duurt dan een gandse namiddag..

Enorm vreemd? Of juist herkenbaar? Wat zou ik hiertegen kunnen doen? 5-HTP nemen?

ps: Deze effecten heb ik zelfs als ik lage dosissen pak van mdma.

Groetjes.

k00k

Bewuste gebruiker
Re: Zeer rare afkick MDMA

Dat van de temperatuursverschillen heb ik ook en dat is eigenlijk wel redelijk 'normaal' na XTC gebruik. De rest herken ik niet en heb ik ook nog nooit gehoord. Wellicht kan iemand anders hier antwoord op geven :) :wave:

Mike

Bewuste gebruiker

Niet zo heel raar hoor, je gebruikt hard-drugs, dat is dus slecht voor je, maar ik mag aannemen dat je dat wel weet?

Dat van die temperatuurverschillen zullen de meesten hier wel herkennen, duizeligheid en vermoeidheid zijn mij persoonlijk ook niet vreemd. Je verbruikt veel energie, ook je reserves. Daar ga je op den duur last van krijgen natuurlijk.

Wellicht drink je onvoldoende? En dan bedoel ik geen alcohol, de combinatie alcohol/drugs is altijd een no-go. Niet overdrijven natuurlijk, maar probeer minstens ieder uur tijdens je gebruik één flink glas water te drinken, de dagen na je gebruik in elk geval flink wat vitamine C slikken en 5-htp is goed om je serotonine pijl weer wat op te krikken.

Mdma moet je verder niet te vaak gebruiken, over het algemeen wordt aangeraden om het niet vaker te doen dan eens in de drie maanden, zodat je lichaam de kans krijgt zich weer te herstellen.

Succes!

Drugsmeisje

Experimenterende gebruiker

Ik heb gister avond mdma kristallen ingenomen.
En ik had op een begeven moment werd ik doof en kreeg ik netzo hetzelfde effect in de oren als jou. Ook met temperatuur verschillen je krijgt t gwoon sneller koud en warm maar daar moet je gewoon nog ff aan wennen. Als je in de ochtend opstaat. Ga nog even 10 min in je bed liggen en langzaam Recht overeind komen. Doe ik ook altijd na een avondje mdma en het werkt prima!
Waardoor je zo duizelig enz word is miss omdat je te weinig hebt gegeten en mss drinken
Door eten krijg je natuurlijk energie die je die avond dus te veel aan heb gemaakt zonder voedingsstoffen.

Maar als je van deze dingen last blijft houden zal ik er mee kappen als ik jou was :wink: je hebt genoeg andere leuke soorten drugs :grin:

:wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Beetje verwarrende topic titel, ik verander "afkick" even in uitwerking...

kaasbaas

Badass junkie
Op XTC heb ik echt de vaagste katers ooit. Meestal ben ik nog een tijdje energiek en rusteloos na het effect voorbij is, of kan ik in slaap vallen door middel van een ander middel. Dan ga ik brak naar huis en dan opeens...BAM!

Daar is de kater.. Als of er iemand een explosief in m'n koppie laat exploderen. Af en toe een vaag gesuis/gepiep in mijn oren, soms van die rare "twitches" waardoor mensen me nogal al raar aankijken en een rusteloos/brak/bleghr gevoel.

Maar 't effect is het zo waard :hearteyes:.

Scopolamine

Bewuste gebruiker
IK heb hier eigenlijk weinig last van...
Ik kan ook in slaap geraken na het gebruik van mdma terwijl andere niet zouden kunnen slapen op dat moment (natuurlijk niet twee uur na mijn inslag, maarja)...

Het enige wat ik wel merk is gewoonweg dat mijn serotonine wat laag is na een weekendje MDMA...
Gewoon wat L-tryptofaan bij je apotheek; of 5-HTP bij de *shop kopen.. en het is in orde..
Zelfs zonder deze voeding-supplementen gaat het gevoel over na een drietal dagen...

Irie

Belezen gebruiker
Ik heb de dag erna ook meestal zo'n last van koude / warmte ... brrr .....

het ge*tuuuuut* in de oren ligt waarschijnlijk eerder aan geluidsoverbelasting (tooooo much decibels) ipv aan het drugsgebruik.
Ik merk dat het vroeger (4-5 jaar geleden) het allemaal niet hard genoeg kon voor mij, terwijl ik tegenwoordig meer een meer naar achteren kruip omdat het gewoon PIJN doet aan de oren ...

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb ook al vaker zo een soort van "doof" moment gehad, ging vrij snel weer over.

rubinator

Newbie
Bedankt voor de tijd te nemen om me eventjes te helpen, ik dacht dat ik iets mis had met me hoofd en daarom enorm rare afkicks had, maar misschien is dat omdat ik echt weinig eet op de dag dat ik mdma neem,

zal het volgende keer beter aanpakken, bedankt!

Drientje

DF-koning
Vraag me af hoe vaak je neemt en met welke dosis.

Die duizeligheid komt door een te lage bloeddruk. Bij het opstaan uit bed stroomt er niet snel genoeg bloed naar je hersenen (onderdruk) en heb je even een moment van zuurstof gebrek. Je kunt zelfs out gaan even. Ik ben wel eens wakker geworden in een plasje bloed na te snel opstaan, vallen en dan bijkomen met een bloedneus.

De schokken en dat ratelslang geluid zou kunnen komen door serotonine te kort. Als je vaak en veel gebruikt maak je het stofje op dat XTC zo fijn maakt. Dat hormoon heeft tijd nodig om bijgevuld te worden, zo'n drie maanden na intensief gebruik is dat hormoon weer op peil.

XTC kun je het beste maar 1-2 keer per jaar gebruiken IMO. Thuis met mensen die je echt liefhebt. Lekker kroelen op de bank of stuiteren door de woonkamer met de muziek die jij uit kan kiezen op het juiste volume.

Als je vaker wilt gebruiken hou dan minimaal 6-8 weken tussen je gebruik en zorg dat je voldoende supplementen en vitaminen binnen krijgt zowel voor als na je gebruik.

Drink niet te veel water want je maakt ADH aan wat er voor zorgt dat je niet of bijna niet kan plassen. Als je dan veel water drinkt zou je in het ergste geval kunnen overlijden aan water vergiftiging.
Drink sapjes en ook al eet je liever niet, zorg voor een hartige hap zoals wat chips of een soepje (aanrader: cup a soup)voor het aanvullen van het zout wat je verliest met zweten en plassen (als je dan plast plas je heel veel natrium uit).

rubinator

Newbie
Drientje zei:
Vraag me af hoe vaak je neemt en met welke dosis.

Die duizeligheid komt door een te lage bloeddruk. Bij het opstaan uit bed stroomt er niet snel genoeg bloed naar je hersenen (onderdruk) en heb je even een moment van zuurstof gebrek. Je kunt zelfs out gaan even. Ik ben wel eens wakker geworden in een plasje bloed na te snel opstaan, vallen en dan bijkomen met een bloedneus.

De schokken en dat ratelslang geluid zou kunnen komen door serotonine te kort. Als je vaak en veel gebruikt maak je het stofje op dat XTC zo fijn maakt. Dat hormoon heeft tijd nodig om bijgevuld te worden, zo'n drie maanden na intensief gebruik is dat hormoon weer op peil.

XTC kun je het beste maar 1-2 keer per jaar gebruiken IMO. Thuis met mensen die je echt liefhebt. Lekker kroelen op de bank of stuiteren door de woonkamer met de muziek die jij uit kan kiezen op het juiste volume.

Als je vaker wilt gebruiken hou dan minimaal 6-8 weken tussen je gebruik en zorg dat je voldoende supplementen en vitaminen binnen krijgt zowel voor als na je gebruik.

Drink niet te veel water want je maakt ADH aan wat er voor zorgt dat je niet of bijna niet kan plassen. Als je dan veel water drinkt zou je in het ergste geval kunnen overlijden aan water vergiftiging.
Drink sapjes en ook al eet je liever niet, zorg voor een hartige hap zoals wat chips of een soepje (aanrader: cup a soup)voor het aanvullen van het zout wat je verliest met zweten en plassen (als je dan plast plas je heel veel natrium uit).

Ik neem echt niet zo veel, de laatste keer dat ik heb gebruikt was op 12 mei dit jaar, en ga binnenkort het weer doen. Maar deze keer heb ik de nodige research gedaan. Ben al een week of 2 elke dag multivitaminen, Vitamine C (1000mg) en 5-HTP aan het slikken.

Na de trip zal ik dan een paar dagen erna nog wat nemen. Als ik het goed heb zou mijn zware uitwerken er zo mee opgelost zijn.

Alleen is het spijtig dat mijn dealer geen MDMA meer heeft en ik wrs nog een tijdje moet wachten voordat ik weer in love land ben :(

Bedankt voor je reactie Dorientje, :)

Noarx

Experimenterende gebruiker
Klinkt als een te kort aan suikers ( de duizeligheid en dergelijke dan )
Temperatuur sja dat is een bijwerking waar wel meer mensen last van hebben.
Zoals al gezegd drink voldoende maar niet te veel!
1 glas per uur minimaal en ik zou niet meer dan 3 glazen per uur drinken.
Het is wel goed om wat sinas of cola af en toe te drinken zodat je suikers binnen krijgt om te verbranden zodat je niet zo duizelig wordt

rubinator

Newbie

Mike zei:
Niet zo heel raar hoor, je gebruikt hard-drugs, dat is dus slecht voor je, maar ik mag aannemen dat je dat wel weet?

Dat van die temperatuurverschillen zullen de meesten hier wel herkennen, duizeligheid en vermoeidheid zijn mij persoonlijk ook niet vreemd. Je verbruikt veel energie, ook je reserves. Daar ga je op den duur last van krijgen natuurlijk.

Wellicht drink je onvoldoende? En dan bedoel ik geen alcohol, de combinatie alcohol/drugs is altijd een no-go. Niet overdrijven natuurlijk, maar probeer minstens ieder uur tijdens je gebruik één flink glas water te drinken, de dagen na je gebruik in elk geval flink wat vitamine C slikken en 5-htp is goed om je serotonine pijl weer wat op te krikken.

Mdma moet je verder niet te vaak gebruiken, over het algemeen wordt aangeraden om het niet vaker te doen dan eens in de drie maanden, zodat je lichaam de kans krijgt zich weer te herstellen.

Succes!

Bedankt voor je reactie en ja, ik drink genoeg op de avond, alcohol raak ik zeker niet aan als ik mdma neem. Het is intussen weer 2 en een halve maand geleden, en sinds 2 weken slik ik elke dag multivitamine, 5-HTP en Vitamine C 1000mg.

Een van de dagen kan ik weer eens lekker gaan woohoo :hearteyes:

Ook wil ik je even vertellen dat ik heb genoten van je therapeutische post over mdma. Het was een leuke ervaring om te lezen en ben blij dat je er plezier aan hebt gehad!

Ook vind ik je een zeer verstandige vader en zal ik zeker jouw opvoeding kopiëren bij mijn kinderen later!

rubinator

Newbie
Noarx zei:
Klinkt als een te kort aan suikers ( de duizeligheid en dergelijke dan )
Temperatuur sja dat is een bijwerking waar wel meer mensen last van hebben.
Zoals al gezegd drink voldoende maar niet te veel!
1 glas per uur minimaal en ik zou niet meer dan 3 glazen per uur drinken.
Het is wel goed om wat sinas of cola af en toe te drinken zodat je suikers binnen krijgt om te verbranden zodat je niet zo duizelig wordt
Hmmm, een tekort aan suiker, daar heb ik nog niet aan gedacht. Zal volgende keer zorgen dat ik genoeg suiker binnenkrijg!

Hartelijk bedankt voor je hulp! ; :grin:

thinkfast

Newbie
Als ik een avondje gezondigd heb is het eerste wat ik doe de dag nadien is toch proberen iets te eten. Dikwijls is eten moeilijk en voel ik men gehemelte precies opzwellen ofzo..
Dit is meestal snel voorbij en voel me direct pakken beter...
Inderdaad chips en dergelijke gaan goed binnen de dag erna :wink:

Echt es doen, gewoon iets proberen eten, scheelt al een pak. :grin:

rubinator

Newbie
thinkfast zei:
Als ik een avondje gezondigd heb is het eerste wat ik doe de dag nadien is toch proberen iets te eten. Dikwijls is eten moeilijk en voel ik men gehemelte precies opzwellen ofzo..
Dit is meestal snel voorbij en voel me direct pakken beter...
Inderdaad chips en dergelijke gaan goed binnen de dag erna :wink:

Echt es doen, gewoon iets proberen eten, scheelt al een pak. :grin:
Jah eten doen we wel wat chips enzo :P Volgens mij is het gewoon omdat ik 's morgens niet genoeg eten. Ik eet misschien een boterhammetje en een koek ofzo :tongueout:

Bovenaan