Elektrolyten tabletten tijdens de mdma

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Ik merk vaak dat als ik mdma neem, dat ik me dan op t eind van de avond wat leeg/uitgedroogd kan voelen van vocht. Ik heb thuis elektrolyt-tabletten. Hierin zit echter ook 80mg caffeine per tablet. Ik zou dan elk uur een kwart tablet oplossen in mijn flesje water en hiervan kleine slokjes nemen over het uur heen verdeeld. Elk uur zou ik dan 20mg caffeine binnen krijgen.

Is caffeine gevaarlijk als je aan de mdma zit? Verstoort dit het euforische en energieke mdma gevoel? Eventueel andere risico's?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik merk vaak dat als ik mdma neem, dat ik me dan op t eind van de avond wat leeg/uitgedroogd kan voelen van vocht. Ik heb thuis elektrolyt-tabletten. Hierin zit echter ook 80mg caffeine per tablet. Ik zou dan elk uur een kwart tablet oplossen in mijn flesje water en hiervan kleine slokjes nemen over het uur heen verdeeld. Elk uur zou ik dan 20mg caffeine binnen krijgen.

Is caffeine gevaarlijk als je aan de mdma zit? Verstoort dit het euforische en energieke mdma gevoel? Eventueel andere risico's?
Je kan beter niet te veel cafeïne nemen bij dr MDMA. Dat verhoogt de kans op koorts en op hartkloppingen.

Je kan ook ORS-preparaten kopen bij de Kruidvat. Dat is gemaakt om jezelf weer te rehydrateren :wink:

JeetjeMineetje

Bewuste gebruiker
Je kan beter niet te veel cafeïne nemen bij dr MDMA. Dat verhoogt de kans op koorts en op hartkloppingen.

Je kan ook ORS-preparaten kopen bij de Kruidvat. Dat is gemaakt om jezelf weer te rehydrateren :wink:
Is een isotone drankje niet makkelijker?
Want dat is kant-en-klaar en kan je zo halen bij veel supermarkten.
Wanneer ik net van een feest kom haal ik voor terugreis (ben met de trein) bij een treinstation vaak zo'n flesje bij bijv. een AH-To-Go.
Werkt in mijn ervaring goed.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wanneer ik net van een feest kom haal ik voor terugreis (ben met de trein) bij een treinstation vaak zo'n flesje bij bijv. een AH-To-Go.
Daar zit minder zout in en te veel suiker, maar daardoor smaakt het wel beter.

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Nee echt voor tijdens het feest zelf zo nu en dan een stukje bruistablet opdrinken. Zo blijf je gewoon je stoffen aanvullen en ga je niet uitgedroogd raken.

JeetjeMineetje

Bewuste gebruiker
Nee echt voor tijdens het feest zelf zo nu en dan een stukje bruistablet opdrinken. Zo blijf je gewoon je stoffen aanvullen en ga je niet uitgedroogd raken.
Is dat wel praktisch: Op een dansvloer rotzooien met een glas water en een bruistabletje? Lepeltje er bij om te roeren?
Welke bruistabletten kan je aanraden?

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Is dat wel praktisch: Op een dansvloer rotzooien met een glas water en een bruistabletje? Lepeltje er bij om te roeren?
Ja hoor. Gewoon in een zakje mee smokkelen en per uur dus een kwart tabletje in mn flesje. Dopje erop en even goed schudden. Ik kan absoluut tijdens stimulanten gebruik (of t nou coke, speed, mdma of cathinone is) niet eten dus ik moet mn zout en andere stoffen binnen krijgen via dit. Ik heb t wel is eerder gedaan en t scheelt een hoop hoofdpijn. Letterlijk.

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Uiteraard even in de wc er een kwart tabletje breken en die erin doen. Anders lijkt t voor een toevallig voorbij lopende bewaker alsof ik xtc aan t breken was haha. Ik zou niet durven.

Pan

Experimenterende gebruiker
Als ze sportdrank verkopen dan zou ik dat pakken in plaats van zelf te mengen; om een oplossing isotoon te maken moet je toch redelijk goed afmeten. Neem je toch liever zelf iets mee dan zou je ORS kunnen overwegen; dat kun je bij de drogist kopen, bevat geen cafeïne en kost zowat niks. Let dan wel op dat je het oplost met de juiste hoeveelheid water.
Wat je ook doet, voorkom dat je meer drinkt dan 1/4 a 1/3 lieter per uur; MDMA gooit je vochthuishouding enigszins in de war, zelfs al is het voor je gevoel al uitgewerkt. Kijk dus ook uit met te veel drinken als je thuis komt.
Experts zijn er, voor zo ver ik weet, niet van overtuigd dat het verschil maakt of je tijdens de werking van MDMA beter gewoon water kunt drinken of een isotone zoutoplossing. Tenminste, voor het risico op watervergiftiging. Ik pak, als het kan, een flesje sportdrank. En als ze het hebben een banaan.

Caffeïne maakt voor mij de ervaring niet minder, maar ik neem dan ook geen geweldige hoeveelheden.

annihilation

Badass junkie
Tenzij je midden in de zomer de hele dag loopt te dansen in de zon lijkt het mij voor binnen gebruik niet echt nodig. Gewoon voldoende water drinken is dan wel voldoende. Desnoods wat zout door het water doen.

Bovenaan