XTC werking op meisjes.

fgamer

Belezen gebruiker
Goedemorgen!
Zoals gezegd ben ik nog altijd clean, en dit zeker nog voor een paar maanden!
Nu kom ik terug van mijn vriendin, die er achter is gekomen dat ik pillen pak.
Ze vroeg in een keer als ze het ook eens mocht proberen, en ik kan natuurlijk niet weigeren omdat ik het zelf ook doe.
Dus ik zei dat we binnenkort eens samen zouden pakken, dan blijft ze bij mij slapen.
Maar omdat mijn ex vorige keer een epilepsie aanval kreeg, was het toch even slikken. (Zij was sowieso al gevoelig voor epilepsie, en had haar nog gewaarschuwd, ik heb het toen ook uitgemaakt toen ik erachter kwam dat ze elke dag speed snoof.)
Nu, wat is een meest veilige dosering voor vrouwen? (Hartjes, geel, 230/220mg)
Lengte: 1.55m.
Gewicht: 63kg.

Ik heb gelezen dat vrouwen sowieso minder kunnen verdragen, ofdat MDMA gewoon sterker werkt op hun.

Dit is sowieso pas gepland voor over een paar maanden, nieuwjaar.
Maar ik informeer me toch liever vooraf, en op tijd moest het eerder gebeuren, of moest ze het achter mijn rug willen doen. (Dan heb ik liever dat ze het veilig doet, dan dat ik de dag erna bij de begrafenis-ondernemer sta.)

Met vriendelijke groeten, T :stoned:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ik denk ongeveer 1 mg per kg lichaamsgewicht, 60-70mg (goed kwart pil dan) in 1x doseren, :hearteyes: , laten uitwerken klaar, niet bijpakken. Dat is een mooie dosering voor een 1e keer denk ik, ook niet bijpakken als je nog niks voelt, gewoon wachten, het komt altijd, vroeg of laat.

Als je geen epilepsie hebt, krijg je ook geen aanval van xtc lijkt me.

Veel plezier!

Fool

Badass junkie
Aangeraden dosering voor meisjes is 1 tot 1.5 milligram per kilo lichaamsgewicht op een avond. Als je het voor elkaar krijgt zou beginnen met 60 milligram en 30 bijpakken na anderhalf uur wel een goeie zijn, of zelfs het bijpakken helemaal laten. :)

fgamer

Belezen gebruiker
Bedankt, dus gewoon een kwartje? (ongeveer 60mg)
en na 2 uur als ze zegt van dat ze niet echt ''gaat'', nog een kwartje?

Fool

Badass junkie
Bij voorkeur een kwartje en als bijpakken 1/8e, dat word echter nogal lastig denk ik, misschien een stukje van een kwartje afbijten ofzo?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
En weer vooral niet te bang om verkeerd te gaan, eigenlijk reageert het overgrote gedeelte van XTC gebruikers goed op pillen. Ik heb dan over normale doseringen. Flikker je er 5 op een avond naar binnen dan snap ik wel dat je klachten ontwikkeld.

fgamer

Belezen gebruiker
Ik heb namelijk nog een klein vraagje.
Mijn vrienden zeggen dat als je denkt in je eigen van, ''Je gaat goed!'' dan ga je ook goed.
Maar als je denkt dat je slecht gaat, dat je dan ook echt slecht gaat.

Is dit een fabeltje, of is dit echt zo?

Fool

Badass junkie
In het algemeen klopt de stelling wel, het is alleen best lastig om gedachtes zo geloofwaardig écht te denken. Je mindset is erg belangrijk tijdens drugsgebruik :)

fgamer

Belezen gebruiker
Fool zei:
In het algemeen klopt de stelling wel, het is alleen best lastig om gedachtes zo geloofwaardig écht te denken. Je mindset is erg belangrijk tijdens drugsgebruik :)

Meestal zorg ik al dat ik heel happy van te voren ben.
(Als ik naar een feest ga en ik weet dat het een perfecte nacht wordt, meestal zoek ik ook al van te voren dingen waardoor ik gelukkig wordt.)

Maar vond 't maar raar.
Als ik in mijn space zit, en ik zeg van, ''Ik ga goed'', vind ik 't moeilijk te geloven als ik half op de grond lig, lig te kotsen etc.. (Nog niet gebeurd, maar gewoon een voorbeeld.)
Bij weed heeft dit wel al een paar keer gewerkt, of het zat gewoon tussen mijn oren.

Wat ik wel heb gemerkt, als je tegen je vrienden zegt, wat echt niet meer goed gaan, van je voelt je goed etc.. gaan ze zich wel beter voelen.. en meestal komt hun rush in een keer binnen. :rockband:

Missyy23

Bewuste gebruiker
fgamer zei:
Fool zei:

(Als ik naar een feest ga en ik weet dat het een perfecte nacht wordt, meestal zoek ik ook al van te voren dingen waardoor ik gelukkig wordt.)

Maar vond 't maar raar.
Als ik in mijn space zit, en ik zeg van, ''Ik ga goed'', vind ik 't moeilijk te geloven als ik half op de grond lig, lig te kotsen etc.. (Nog niet gebeurd, maar gewoon een voorbeeld.)
Bij weed heeft dit wel al een paar keer gewerkt, of het zat gewoon tussen mijn oren.

Wat ik wel heb gemerkt, als je tegen je vrienden zegt, wat echt niet meer goed gaan, van je voelt je goed etc.. gaan ze zich wel beter voelen.. en meestal komt hun rush in een keer binnen. :rockband:

Heb mezelf in het verleden wel richting 'nuchter' kunnen denken, maar niet blijer.
Wat je zegt van zorgen dat je van tevoren happy bent, meestal gaat dat wel op, maar merkte weleens dat ik blijkbaar toch met iets zat, en moest zegmaar 'werken' in mn brein dat dat niet ging overheersen, en ook ben ik gevoelig voor de sfeer en hoe anderen zijn/doen, daarom fijn als je de mensen met wie je bent kan vertrouwen.

Wiewere

Newbie
Laat haar gewoon een kwartje nemen en niet te snel bijnemen als ze niks voelt. Meisjes kunnen vrij heftig reageren op XTC met een lage dosis maar een kwartje is controleerbaar.

Misschien ook handig om haar niet zelf het stukje van een hele pil te laten bijten, ik zelf vond het moeilijk in te schatten toen ik het voor de eerste keer deed en meestal voor meisjes is het verschil tussen een kwartje of een halfje enorm.

Veel plezier!

fgamer

Belezen gebruiker
Missyy23 zei:
fgamer zei:
Fool zei:

Maar vond 't maar raar.

Heb mezelf in het verleden wel richting 'nuchter' kunnen denken, maar niet blijer.
Wat je zegt van zorgen dat je van tevoren happy bent, meestal gaat dat wel op, maar merkte weleens dat ik blijkbaar toch met iets zat, en moest zegmaar 'werken' in mn brein dat dat niet ging overheersen, en ook ben ik gevoelig voor de sfeer en hoe anderen zijn/doen, daarom fijn als je de mensen met wie je bent kan vertrouwen.

Inderdaad, en het is ook altijd leuker als je hele vriendenkring mee doet!
Zoals mijn eerste keer, zaten we gezellig langs het kanaal.
Iedereen had een pilletje of 2 op.
We hadden praatkicks, moesten wegwezen voor de politie, wat toen wel een aangenaam en ''blij'' gevoel gaf. We kregen een rush bovenop de MDMA rush.

Missyy23

Bewuste gebruiker
fgamer zei:
Inderdaad, en het is ook altijd leuker als je hele vriendenkring mee doet!
Zoals mijn eerste keer, zaten we gezellig langs het kanaal.
Iedereen had een pilletje of 2 op.
We hadden praatkicks, moesten wegwezen voor de politie, wat toen wel een aangenaam en ''blij'' gevoel gaf. We kregen een rush bovenop de MDMA rush.

Ja dat zijn de leuke momenten, gewoon met goeie leuke vrienden, feesten zijn ook leuk,en vaak is het gewoon super, maar soms heb je dan nèt ff een para-moment, en dan is de drukte ff niet zo fijn, mijn 1e pil was op mn 16e in het vondelpark met een vriendin van me, zouden later uitgaan, was echt een super 1e keer :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wiewere zei:
Misschien ook handig om haar niet zelf het stukje van een hele pil te laten bijten

Het is sowieso niet verstandig een stukje van een pil af te bijten. Je weet nooit precies hoeveel je hebt en het is smerig en slecht voor je tanden. Waarom niet gewoon breken met een mes bijvoorbeeld? Dan kun je eerst zien wat je in je mond stopt!

Fool

Badass junkie
SmartieAndMe zei:
Wiewere zei:
Misschien ook handig om haar niet zelf het stukje van een hele pil te laten bijten

Het is sowieso niet verstandig een stukje van een pil af te bijten. Je weet nooit precies hoeveel je hebt en het is smerig en slecht voor je tanden. Waarom niet gewoon breken met een mes bijvoorbeeld? Dan kun je eerst zien wat je in je mond stopt!
Dat breken met een mes werkt bij mij voor geen meter, alles gaat in andere stukken dan ik ze wil en vliegen door de kamer heen. :| Als je dit wel voor elkaar krijgt is het natuurlijk veel beter om van te voren je pillen te breken :wink:

Volgens mij is MDMA zelf ook niet echt héél slecht voor je tanden, vooral niet als je direct daarna je mond spoelt. De meeste negatieve effecten komen (dacht ik) door je kaakgeschaats en een tekort aan de productie van speeksel tijdens gebruik, niet door het korte contact met je tandglazuur. Tenminste, dit is de manier waarop ik het altijd gelezen heb. Ik kan zo snel geen bron vinden over gebitsschade door MDMA-gebruik, maar logischerwijs kan ik ook niet beredeneren waarom zulk kort contact significant slecht voor je tanden zou zijn, heb je hier misschien meer informatie over? :)

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Wiewere zei:
Laat haar gewoon een kwartje nemen en niet te snel bijnemen als ze niks voelt. Meisjes kunnen vrij heftig reageren op XTC met een lage dosis maar een kwartje is controleerbaar.
Daarom is denk 1/8 pil bijnemen beter. Als je bijneemt hebt je niet zo veel nodig als je startdosis, want je gaat al, een klein schepje erbovenop is dan genoeg om weer lekker te gaan.

Als je net zo veel bijpakt als dat je startdosis was, dan ga je al gauw te hard, toch zeker bij meisjes is dat sneller het geval en zo veel is gewoon niet nodig om weer lekker te gaan, probeer het maar eens. :wink:

fgamer

Belezen gebruiker
Joopiejo zei:
Wiewere zei:
Daarom is denk 1/8 pil bijnemen beter. Als je bijneemt hebt je niet zo veel nodig als je startdosis, want je gaat al, een klein schepje erbovenop is dan genoeg om weer lekker te gaan.

Als je net zo veel bijpakt als dat je startdosis was, dan ga je al gauw te hard, toch zeker bij meisjes is dat sneller het geval en zo veel is gewoon niet nodig om weer lekker te gaan, probeer het maar eens. :wink:

Is dit raar, als ik mensen 1/4 zie pakken, van een 140mg pil, begin ik ze uit te lachen?
Ik zelf ben gewoon om 2 pillen te nemen (180mg/per), en gewoon hard te gaan.

fgamer

Belezen gebruiker
leipebaviaan zei:
Ik ook, daarom moet ik ook altijd wat in mijn vuistje lachen als hier met termen als 1/8 pil worden gegooid. :grin:

Dat bedoel ik dus, en ik snap amper hoe mensen van 1/4 pil zo hard kunnen gaan.
Ik had mijn eerste keer al meteen 2 pillen.
(Avond ervoor had ik 1/2 geslikt, zoals aangeraden.. maar heb ik niks gevoeld, helemaal niks. nog niet eens een energie rush ofzo.. dus die tel ik er niet bij.)

EDIT; Je to do lijstje, Heroïne, Crack en Meth kan je beter afblijven. :openmouth:
Ik zou meteen PCP, Crocodile drug, Crystal Meth en Street Methadone proberen. :rock:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Dat bedoel ik dus, en ik snap amper hoe mensen van 1/4 pil zo hard kunnen gaan.

Hangt ook wel een beetje van je pil af, als je een meisje, licht van gewicht en een zware pil van 200-220 mg pakt dan zul je ongetwijfeld wel wat voelen. Ik ken wel iemand die van een kwartje ook al kapot hard gaat. Ik werk zelf echter niet met dergelijke doseringen. :sunglasses:

Dat gaat dan wel weer ver. :tearsofjoy:

Ik zou meteen PCP, Crocodile drug, Crystal Meth en Street Methadone proberen.

Ik zal ze even toevoegen.

Fool

Badass junkie
fgamer zei:
Zou dit toevallig iets te maken hebben met:
(Avond ervoor had ik 1/2 geslikt, zoals aangeraden.. maar heb ik niks gevoeld, helemaal niks. nog niet eens een energie rush ofzo.. dus die tel ik er niet bij.)
? :P

fgamer

Belezen gebruiker
Fool zei:
fgamer zei:
Zou dit toevallig iets te maken hebben met:
? :P

Niet perse,
Eigenlijk had ik toen op dat moment zo iets van, ''Gisteren voelde ik niets van een halfje, dus dan maar een hele''.
Uurtje later voelde ik nog niks.. waardoor ik vastberaden was om een tweede in te nemen..
En ja hoor, ze sloegen tegelijk in! BOEM, daar ging ik, de beste avond van mijn leven tegemoet!

Fool

Badass junkie
Hmm, opzich wel raar dat je niets gemerkt hebt van een halve pil, maar het zou best kunnen dat deze toch wel enige tolerantie veroorzaakt heeft. Zal je misschien ook wel gescheeld hebben dat je niet 'te hard' ging van 2 pillen, voor een eerste keer.

Zijn in ieder geval beste doseringen, maar dat weet je zelf vast ook wel :P

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Fool zei:
Volgens mij is MDMA zelf ook niet echt héél slecht voor je tanden, vooral niet als je direct daarna je mond spoelt. De meeste negatieve effecten komen (dacht ik) door je kaakgeschaats en een tekort aan de productie van speeksel tijdens gebruik, niet door het korte contact met je tandglazuur. Tenminste, dit is de manier waarop ik het altijd gelezen heb. Ik kan zo snel geen bron vinden over gebitsschade door MDMA-gebruik, maar logischerwijs kan ik ook niet beredeneren waarom zulk kort contact significant slecht voor je tanden zou zijn, heb je hier misschien meer informatie over? :)

Ik denk eigenlijk dat SmartieAndMe bedoelt dat je heel krot die pil doormidden bijt, datdoor klappen je tanden op elkaar ofzo? Weet het niet, maar den dat hij dat bedoelt... Kan me namelijk ook niet zo goed voorstellen dat MDMA slecht is voor je tanden.

Wiewere

Newbie
SmartieAndMe zei:
Wiewere zei:

Heb je gelijk in maar ik vind het veel gedoe om het van te voren het te breken met een mes als ik naar een feestje ga. Ook heb je kans dat je je pil kapot maakt.

Voor mij maakt het niet super veel uit of ik nou een halfje of drie kwart heb dus heb ik ook geen behoefte aan exacte maten.

fgamer zei:
Is dit raar, als ik mensen 1/4 zie pakken, van een 140mg pil, begin ik ze uit te lachen?

Tja sommige mensen (vooral meisjes) reageren gewoon anders op de zelfde hoeveelheid. Ik heb mensen gezien die van 1 weinig voelen voor de eerste keer maar ook die van een kwartje al aangaven te hard te gaan en zeker 4-5 uur lang door spacen erop.

fgamer zei:
Niet perse,
Eigenlijk had ik toen op dat moment zo iets van, ''Gisteren voelde ik niets van een halfje, dus dan maar een hele''.
Uurtje later voelde ik nog niks.. waardoor ik vastberaden was om een tweede in te nemen..
En ja hoor, ze sloegen tegelijk in! BOEM, daar ging ik, de beste avond van mijn leven tegemoet!

Weet wel zeker dat het halve pilletje effect had, twee is dan ook extreem veel voor je eerste keer. Kan ook liggen aan de sterkte van je pillen natuurlijk, ik gebruik al langere tijd XTC en ik heb maar 1.5 - 2 pil nodig op een avond.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het ging me vooral om het feit dat je moeilijk kunt doseren bij afbijten, maar ik heb altijd begrepen dat de stof MDMA slecht voor je tanden is. Kan er geen bron van vinden dus misschien is dat niet waar.

MusicIsLife zei:
Ik denk eigenlijk dat SmartieAndMe bedoelt dat je heel krot die pil doormidden bijt, datdoor klappen je tanden op elkaar ofzo? Weet het niet, maar den dat hij dat bedoelt... Kan me namelijk ook niet zo goed voorstellen dat MDMA slecht is voor je tanden.

Nee dat bedoelde ik niet :) Maar ik kan me eerlijk gezegd wel goed voorstellen dat MDMA slecht voor je tanden is, omdat het gewoon chemische zooi is en zo smaakt het ook :wink: Maargoed het ging me vooral om het doseren.

Fool zei:
Dat breken met een mes werkt bij mij voor geen meter, alles gaat in andere stukken dan ik ze wil en vliegen door de kamer heen. :| Als je dit wel voor elkaar krijgt is het natuurlijk veel beter om van te voren je pillen te breken

Dan moet je ze breken terwijl ze nog in een gripzakje zitten! Met een bot mes of een sleutel breek je ze zo en je snijdt niet door het zakje heen.

fgamer zei:

Nee da's niet raar, dat is een gebrek aan inlevingsvermogen en waarschijnlijk een groot gebrek aan kennis over de drug die je neemt... :wave:

Fool

Badass junkie
SmartieAndMe zei:
Fool zei:
Dat breken met een mes werkt bij mij voor geen meter, alles gaat in andere stukken dan ik ze wil en vliegen door de kamer heen. :| Als je dit wel voor elkaar krijgt is het natuurlijk veel beter om van te voren je pillen te breken

Dan moet je ze breken terwijl ze nog in een gripzakje zitten! Met een bot mes of een sleutel breek je ze zo en je snijdt niet door het zakje heen.
Misschien nog maar eens proberen, de laatste keer brak mijn pil in tig stukken en was mijn gripzakje kapot. Misschien ben ik wel gewoon een kluns op dat gebied. :|

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Hahahaha

Ben me even aan het visualiseren hoe het eruit moet zien als iemand een pil wil breken, en dat dan die pil aan alle kanten wegschiet, en dat die persoon dan in alle paniek probeert om de stukjes tegen te houden en twee minuten later op de grond zn pil bij elkaar zit te zoeken :tearsofjoy:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
MusicIsLife zei:
Hahahaha

Ben me even aan het visualiseren hoe het eruit moet zien als iemand een pil wil breken, en dat dan die pil aan alle kanten wegschiet, en dat die persoon dan in alle paniek probeert om de stukjes tegen te houden en twee minuten later op de grond zn pil bij elkaar zit te zoeken :tearsofjoy:

Haha een gekend beeld :grin:

Missyy23

Bewuste gebruiker
Tekzor668 zei:
MusicIsLife zei:
Hahahaha

Haha een gekend beeld :grin:

Vond dat 'vroeger' uberjunkie gedrag, maar onderhand niet meer :wink: haha

reverb

Bewuste gebruiker
fgamer zei:
Bedankt, dus gewoon een kwartje? (ongeveer 60mg)
en na 2 uur als ze zegt van dat ze niet echt ''gaat'', nog een kwartje?

Hahaha wat een lol.

Lieve mensen, het vereist enige planning, maar het pil-breek-probleem is simpel op te lossen. Schaf enkele capsules aan. Breek de pil in vieren of tweeën, pas op dat niet alles alle kanten opschiet :wink: en verdeel de brokken op zicht over de gewenste aantal capsules. Of, nog beter, weeg de pil eerst en weeg de brokjes en verdeel de delen over de caps. Succes verzekerd.

Oh ja, ik zou je vriendin niet teveel laten drinken, xtc en alcohol vind ik geen goede combi. Veel plezier :)

BlijeChick

Belezen gebruiker
Ik snap dat wordt aangeraden 1-1,5 mg per lichaamsgewicht. Mijn eerste keer xtc heb ik op 45mg zo'n 6 uur lang lopen spacen maar nu mijn 3e keer heb ik eerst 1/3e op van 180 mg heineken en daarna nog 2x een stukje. Dus in totaal over 8 uur lang 180mg op.. Dat is dan volgens de "richtlijnen" echt ziek veel? Of valt het mee omdat je het over 8 uur verspreid..? Als ik namelijk niet bijpak dan ben ik na zo'n 2 uur weer wakker en is het ook niet echt leuk meer op een feestje als awakenings :tongueout:

Wacky

Badass junkie
Pff idioten die pillen van 220mg maken. Jammer hoor. :cry:

En nog grotere idioten hier die mensen uitlachen die er een kwart van nemen. :angry:

vermalen en capsules is idd denk ik de beste oplossing als je die idiote pillen al hebt. Ik zou vervolgens 1/3e pil aanraden voor een klein persoon en 1/2 voor een grotere persoon.

Volgende keer beter gewoon mdma kopen denk ik :)

Bobsacamano

Badass junkie
Bij xtc is veel gewoon veel maakt eigenlijk niet zoveel uit of je het verspreid of niet. 180mg is wel aan de hoge kant voor een gemiddeld meisje. Je zal er niet dood van neervallen maar goed probeer het niet te vaak te doen. Ga het sowieso niet nog meer verhogen.

BlijeChick zei:
Ik snap dat wordt aangeraden 1-1,5 mg per lichaamsgewicht. Mijn eerste keer xtc heb ik op 45mg zo'n 6 uur lang lopen spacen maar nu mijn 3e keer heb ik eerst 1/3e op van 180 mg heineken en daarna nog 2x een stukje. Dus in totaal over 8 uur lang 180mg op.. Dat is dan volgens de "richtlijnen" echt ziek veel? Of valt het mee omdat je het over 8 uur verspreid..? Als ik namelijk niet bijpak dan ben ik na zo'n 2 uur weer wakker en is het ook niet echt leuk meer op een feestje als awakenings :tongueout:

MeejheM

Badass junkie
Wacky zei:
Pff idioten die pillen van 220mg maken. Jammer hoor. :cry:

En nog grotere idioten hier die mensen uitlachen die er een kwart van nemen. :angry:

vermalen en capsules is idd denk ik de beste oplossing als je die idiote pillen al hebt. Ik zou vervolgens 1/3e pil aanraden voor een klein persoon en 1/2 voor een grotere persoon.

Volgende keer beter gewoon mdma kopen denk ik :)
een klein zakje mdma kun je ook gewoon laten testen, terwijl een paar pillen misschien een vertekend beeld opleveren(denk aan de spread van die ade dingen). ik heb al jaren een afkeur voor mdma in leuke kleurige pillen te stampen, maar zoalng mensen het blijven kopen...

ik kan me ook weinig andere drugs voorstellen waarbij mensen er gewoon van uitgaan dat de dosis wel goed zal zitten. in mijn omgeving kijken mensen wel uit welke tripjes ze gebruiken en hoeveel, om maar wat te noemen.

BlijeChick

Belezen gebruiker
bobsacamano zei:
Bij xtc is veel gewoon veel maakt eigenlijk niet zoveel uit of je het verspreid of niet. 180mg is wel aan de hoge kant voor een gemiddeld meisje. Je zal er niet dood van neervallen maar goed probeer het niet te vaak te doen. Ga het sowieso niet nog meer verhogen.

Ja precies.. Dus 1 pil van 180 op een avond is echt wel de max. Ik ben zelf 24 jaar, 57 kg en ongeveer 1.65 m lang/kort :tongueout:

Wat betreft de frequentie houd ik me wel echt aan de 2 a 3 maanden tussen gebruik in. Lijkt me prima toch?

Bobsacamano

Badass junkie
Gezien je lengte en gewicht zou ik echt minder gaan nemen als ik jou was. Die info had ik net nog niet :wink:

Begin met 50 a 60 mg en dan nog een keer 40 maar heel veel meer zou ik laten als ik jou was. Ik ga ook wel is met een beetje extra over de schreef hoor :P Maar nu zit je eigenlijk op het dubbele van wat je zou moeten nemen.

BlijeChick zei:
bobsacamano zei:

Ja precies.. Dus 1 pil van 180 op een avond is echt wel de max. Ik ben zelf 24 jaar, 57 kg en ongeveer 1.65 m lang/kort :tongueout:

Wat betreft de frequentie houd ik me wel echt aan de 2 a 3 maanden tussen gebruik in. Lijkt me prima toch?

Bovenaan