XTC & hallucineren

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik heb inderdaad op die stampfestivals waar ik altijd heen ging genoeg mensen er 5/6 naar binnen zien flikkeren. Die zijn dan wel volledig van de kaart maar overleven het vrijwel altijd. En dan vooral bier blijven zuipen. :tearsofjoy:

SirErick

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
1200mg op één avond, er zijn weinig mensen die zo veel wegkrijgen zonder in het ziekenhuis te belanden. Ook de "slechts 600 tot 700mg" op een avond is belachelijk veel.
Ik verbaas me er ook altijd over, maar ja, blijkbaar hebben zij een extreem hoge tolerantie opgebouwd. Echter, als je die hoeveelheden gebruikt dan speel je serieus met je leven.

Panthere

Newbie
SmartieAndMe zei:
Zo te lezen kun je het beter nooit meer gebruiken en kun je beter blij zijn dat je nog leeft. 1200mg op één avond, er zijn weinig mensen die zo veel wegkrijgen zonder in het ziekenhuis te belanden. Ook de "slechts 600 tot 700mg" op een avond is belachelijk veel. Een pak sinaasappelsap om je trip te redden...

Hoe gaat het met je? Ooit last van depressies gehad? Kun je nog fatsoenlijk dingen onthouden? Kun je je ergens op concentreren of ben je snel afgeleid?

Helaas behoor je tot de groep mensen die zich veel te weinig heeft ingelezen en er echt overdreven verkeerd mee om gaat. Lees je goed in mocht je het weer gaan doen en neem eerst een half jaar tot een jaar rust om je hersenen een béétje herstel te gunnen

Zoals vaker gezegd, geloof me als ik zeg dat ik zo'n avond nooit meer doe en ik blij ben dat ik eruit ben gekomen. Dit is ook niet 'gewoon effe' gedaan. Heb je in dit topic ook gelezen wat ik op dat moment heb gedaan om mezelf te redden? Ik ga mijn actie niet goedpraten, en ook absoluut niet beweren dat ik de waarheid in pacht heb. Maar vertrouw me als ik zeg dat ik weet waar mijn grenzen liggen.

Verder gaat het prima met me, dank je voor het vragen. De dagen erna natuurlijk flink brak, maar geen aparte dingen ofzo. Zal misschien ook schelen dat ik verder gezond eet en drink, en de aangeraden vitaminen e.d. pakte.

Persoonlijk vind ik niet dat ik bij de groep hoort die er 'overdreven verkeerd' mee om gaat. Ik ga niet oordelen wie er wel en niet in die groep horen, dat is niet aan mij.
Zoals ik ook al eerder schreef, om mijn lijf rust en herstel te gunnen neem ik ook minimaal een half jaar niets.

In je tekst maak ik eigenlijk een beetje op dat je mijn teksten meer globaal dan zorgvuldig hebt gelezen en je eerder vast pint op de laatste (inderdaad, belachelijke) dosering.

Neem het niet op als een aanval, maar een preek is overbodig. Ik heb er van geleerd en zo ver ga ik ook niet meer. Graag hou ik dit topic dan ook weer on topic.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Sorry als ik misschien een beetje hard overkom, maar ik wil met dit soort dingen altijd zo duidelijk mogelijk zijn omdat het gewoon echt funest is voor je brein. Wil je verder niet pesten en probeer ook echt niet te zeggen dat je dom bent (misschien was ik iets té duidelijk).

Panthere zei:
Heb je in dit topic ook gelezen wat ik op dat moment heb gedaan om mezelf te redden?

Ja alleen een pak sinaasappelsap toch? Dat zal je niet redden.

Panthere zei:
Persoonlijk vind ik niet dat ik bij de groep hoort die er 'overdreven verkeerd' mee om gaat. Ik ga niet oordelen wie er wel en niet in die groep horen, dat is niet aan mij.

Tsja, wat je hierboven beschrijft is echt ver buiten verstandig gebruik. Het enige wat ik altijd probeer te bereiken is voorkomen dat zo iets weer gebeurd, helaas weten veel mensen er tekort vanaf en komen vervolgens met klachten te zitten die moeilijk tot niet meer over gaan.

Panthere zei:
In je tekst maak ik eigenlijk een beetje op dat je mijn teksten meer globaal dan zorgvuldig hebt gelezen en je eerder vast pint op de laatste (inderdaad, belachelijke) dosering.
Panthere zei:
Wat ik die ene avond heb gedaan was alle grenzen overschrijden en alles behalve verstandig. Op de 'normale avonden' namen we nooit meer dan 600 a 700mg in alleen pilvorm.

Ik bedoelde ook je 'normale avonden'. 600 tot 700mg op een avond brengt ook enorme schade toe.

Panthere zei:
Neem het niet op als een aanval, maar een preek is overbodig. Ik heb er van geleerd en zo ver ga ik ook niet meer. Graag hou ik dit topic dan ook weer on topic.

Ik bedoelde het ook niet als preek, maar als advies. Ik schrok van je doseringen en het feit dat je vertrouwt op een pak sinaasappelsap als je te hard gaat. Alles wat eenmaal opgenomen is in je bloed, is hetgeen wat je te hard laat gaan. Dat krijg je er niet uit door te kotsen dus dat helpt niet. Verder is de kans dat je zonder klachten door het leven gaat vrij klein met zulke doseringen.

Ik vroeg me daarom af of je last van klachten hebt zoals geheugenverlies of concentratieproblemen?

Ik zei het dus misschien wat bot, maar zo was het niet bedoeld :)

Panthere

Newbie
SmartieAndMe, fijn om te lezen dat dit inderdaad wellicht van mijn kant verkeerd werd geïnterpreteerd. Via tekst is het soms lastig nuances aan te kunnen voelen en ik begrijp dat dit nu niet uit brutaliteit was.

Alleen een pak sinaasappelsap voor je 'redding' zou te mooi zijn om waar te zijn. Is het ook. Vanaf het moment dat ik merkte dat ik nerveus werd, heftig aan het zweten was en de kritieke grens begon aan te tikken, heb ik tegen mijn maat gezegd dat ik wilde douchen en af moest koelen. hij heeft me meegenomen onder een lauw/koude douche en zo even 5 minuten gestaan, dat hielp behoorlijk. Nog steeds zat ik wel aan een piek. Mijn maag was oke, dus heb 2 glazen sinaasappelsap snel gedronken en op het balkon met alleen een dunne doek om me heen boven en emmer gezeten en flink over gegeven van dat klotsende zuur in mijn maag. Hierna gewoon rustig op de bank gaan zitten (vlakbij raam op een kier) en na een half uur een drinkontbijtje drinken en gaan slapen. Volgende dag natuurlijk brak as hell.

En eerlijk, ja, ik ben een week even 'van slag' geweest, maar heb er gelukkig niets aan over gehouden behalve een heftige ervaring.

Tijdens een trip kun je nergens op vertrouwen, behalve ziekenhuispersoneel voor 99%. Het is niet voor niets 'harddrugs'. Ik ben blij dat ik op mezelf kon vertrouwen (ik wil douchen, ik wil naar buiten, etc.), en mijn vrienden die bij elkaar opgeteld 35 jaar ervaring hebben en mij geholpen hebben.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wel een nare ervaring, hopelijk overkomt het je niet nog eens..

Als mensen vooraf zichzelf inlezen gebeurt dit niet, ook in jouw geval had het niet gehoeven. Als je had geweten hoe je netjes moet doseren en je daaraan had gehouden, was dit niet gebeurd :wink: Zo te horen heb je prima gehandeld nadat je teveel gedoseerd had, echter moet je in eerste instantie natuurlijk al goed doseren :wink:

Panthere zei:
en mijn vrienden die bij elkaar opgeteld 35 jaar ervaring hebben en mij geholpen hebben.

Gelukkig heb je goede vrienden en een sterk lichaam! Er zijn mensen overleden van minder MDMA..

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
Wel een nare ervaring, hopelijk overkomt het je niet nog eens..

Als mensen vooraf zichzelf inlezen gebeurt dit niet, ook in jouw geval had het niet gehoeven. Als je had geweten hoe je netjes moet doseren en je daaraan had gehouden, was dit niet gebeurd :wink: Zo te horen heb je prima gehandeld nadat je teveel gedoseerd had, echter moet je in eerste instantie natuurlijk al goed doseren :wink:

Panthere zei:
en mijn vrienden die bij elkaar opgeteld 35 jaar ervaring hebben en mij geholpen hebben.

Gelukkig heb je goede vrienden en een sterk lichaam! Er zijn mensen overleden van minder MDMA..

http://ecstasy.org/info/leon.html

People died of 5mg/kg
but some survived 100mg/kg

Don't even wanna try out the last one.

Haardroger

Belezen gebruiker
Ik zou er zeer zeker van gaan huilen.
Na Opstelten had ik eigenlijk wel goede hoop dat je als Nederlander trots zou kunnen zijn op het beleid zoals dat was.
Al voordat hij echter officieel was aangetreden werd die hoop al uit de lucht geschoten.

OT: Je zal na zo'n ervaring vast en zeker je 'lesje' geleerd hebben mag ik aannemen? :wink:

Panthere

Newbie
Haardroger zei:
OT: Je zal na zo'n ervaring vast en zeker je 'lesje' geleerd hebben mag ik aannemen? :wink:

Zeker, zal hopelijk ook niet eens meer in de buurt komen. Goed om me een keer met de neus op de feiten te drukken, knowing it's not all fun & games kids :mrgreen:

Wat betreft de kernvraag van dit topic, ik ga me toch ook eens meer verdiepen in studies hiernaar en kijken of ik meer inzicht kan krijgen in het hallucinerende effect. Het hoeft geen 'levensvraag / queeste' te worden, maar toch wel benieuwd.

Bovenaan